Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Mai face cineva fotografie pe film?
Last Updated: Feb 01 2021 14:05, Started by
djl
, Feb 24 2016 16:27
·
0
#235
Posted 21 January 2018 - 17:39
Daca dispui de o caruta de bani, nu cred ca te opreste nimeni sa-i bagi intr-un laborator foto de calitate; fara vreo speranta de a-i recupera vreodata.
|
#236
Posted 21 January 2018 - 18:39
Deocamdată nu mă apuc, dar dacă mai există laboratoare, înseamnă că nu a murit afacerea
|
#237
Posted 22 January 2018 - 11:53
Quote Laboratoarele foto au fost ucise şi de digital, dar şi de calitatea proastă a servicilor oferite. Au crezut că va merge la infinit fotografia pe film aşa că i-a durut undeva de calitate. Nu cred că ar fi putut supravieţui foarte multe, dar dacă se întreceau în calitate ar fi fost ceva şanse ca mai mulţi să facă fotografie cu aparate rangefinder, S.L.R., T.L.R. şi chit că făceau doar 1-2 filme pe an, tot existau mai multe laboratoare. Din păcate în România... @djl Ce naiba tot indrugi acolo? Te droghezi, cumva? Cine "a crezut ca va merge la infinit fotografia pe film, asa ca i-a durut undeva..." ? Aiurezi, pesemne, noi care avem meseria asta si detinem un atelier am facut fotografie cat am putut mai bine, cu ce-am avut, cu ce s-a putut, si rezistam bine mersi, cerere este, eu de exemplu, fac chiar si 15-25 fotocarti mari de familie/saptamana, prelucrari fotografie digitala, scanare si remediere fotografii vechi, fotografie portretistica, evenimente, teren cat cuprinde, treaba este non-stop, clienti exista, numai cine e putoare sau prost nu-si castiga painea din fotografie. Tu ce meserie ai, de curiozitate? Ca fotograf nu-mi pari, nici macar amator! |
#238
Posted 22 January 2018 - 12:16
Nu neg că au existat şi laboratoare care au lucrat bine, dar multe laboratoare nu lucrau bine sau cel puţin aşa cum trebuie. Uneori am obţinut rezultate acceptabile (mă refer atât la developare, cât şi la scos fotografie pe hârtie, deşi în cazul developării mă mai trezeam cum am pentre).
Din 1996 şi până în 2017 am făcut cel puţin 30 de filme, cu compactă, rangefider, S.L.R. Colegule, eu mă refer la laboratoarele care se ocupau în special cu developatul filmelor şi transpunerea imaginilor de pe film (peliculă) pe hârtie, nu la cei care fac în mare parte digital! Edited by djl, 22 January 2018 - 12:25. |
#239
Posted 22 January 2018 - 12:42
"In mare parte digital" am facut toti, dupa ce am achizitionat macar un aparat digital performant, nu cred ca a ramas vreun fotograf intepenit in varianta pe film, iar dupa 2008-2009 nu am mai auzit pe cineva sa foloseasca in studio aparat pe film, sau sa foloseasca procedeul fotochimic la hartie, ar fi fost o prostie paguboasa, si complet lipsita de sens. De prin 2008 nu mai gaseai hartie buna nici macar alb-negru, iar de color nu mai vorbim, ar fi fost o cretinatate sa-i ceri unui client 15-20 de lei pentru un 10/15 cand toti aveau 0,80-1,2 lei pentru printare digitala, in conditii mult superioare fata de ce putea oferi vreodata cea mai buna hartie fotosensibila color. In prezent te-ai face de rasul curcilor sa te duci la un eveniment cu un aparat pe film, oricat de bun si cunoscut ai fi, si o paguba fenomenala, putini mai doresc album clasic cu poze de carton, majoritatea doresc fotocarte de eveniment, si eventual 10-15 poze pe carton.
|
#240
Posted 16 February 2018 - 22:54
De unde să ceri 15-20 Lei pe o fotografie 10 x 15 c.m.? În 2007 nu cred că era mai mult de 2 Lei, deci poate maxim 3 în ziua de azi. Hai maxim 3,5 Lei.
Curiozitate: la "Zenit" T.T.L. poţi să faci 12 cadre dintr-un film de 36 şi apoi să derulezi filmul înapoi sau trebuie să termini filmul ca să-l poţi derula înapoi în casetuţa lui. |
#241
Posted 22 February 2018 - 16:38
djl, on 16 februarie 2018 - 22:54, said:
De unde să ceri 15-20 Lei pe o fotografie 10 x 15 c.m.? În 2007 nu cred că era mai mult de 2 Lei, deci poate maxim 3 în ziua de azi. Hai maxim 3,5 Lei. Curiozitate: la "Zenit" T.T.L. poţi să faci 12 cadre dintr-un film de 36 şi apoi să derulezi filmul înapoi sau trebuie să termini filmul ca să-l poţi derula înapoi în casetuţa lui. La Zenit TTL poti face chiar si un singur cadru din 36 , nu doar 12.Dar paguba e pe masura... |
#242
Posted 24 February 2018 - 12:55
Eu am încercat să fac o ajustare raportat la inflaţie.
500 de coli A4 ai şanse să le termini într-un an. Dacă îţi faci publicitate aşa cum trebuie. La alb-negru, 18 x 24, 50 de coli sunt 115 lei, deci 2,3 lei per coală. Mai adaugi revelator + fixator (spre că nu ai nevoie şi de altceva), soluţie pentru 5 litri, 100 Lei. 225/50 = 4,5 Lei per coală. Cu tot cu procesare, ieşi cu 1,5 - 2,5 Lei în plus. Bine, nu ştiu dacă foloseşti 5 L de soluţie deodată. La color o fi mai scump, dar în nici un caz 35 Lei per poză A4 procesare clasică. |
#243
Posted 24 February 2018 - 13:29
Inflatia e doar una din ajustarile de care trebuie tinut cont. Cererea joaca un rol mult mai important fiindca iti afecteaza planificare productiei. Daca mergi la Ford sa le ceri un model T nu vor scoate din debara linia de productie si o vor porni, cerandu-ti pretul initial + inflatia.
|
#244
Posted 24 February 2018 - 13:38
Şi asta contează. Anul trecut am găsit că s-ar mai produce hârtie foto fotosensibilă. Însă nu şi preţul. Dacă se mai produce, poţi cumpăra la preţ acceptabil, dacă nu, nenoroc, trebuie să găseşti doritori mulţi de aşa ceva ca să vă rugaţi de un producător să repornească producţia.
Cu hârtia mai greu. Revelator cred că se poate face şi artizanal, însă hârtie chimică... alb-negru poate da, color însă cred că e cam imposibil - mai uşor e să faci la comandă piese pentru tramvaie vechi. |
|
#245
Posted 24 February 2018 - 14:12
Dom'le, eu cred cu putere că tu tocmai ai identificat o fantastică nișă de piață, o mină de aur: fotografia analogică reloaded, de la cameră până la transpunerea pe suport. Apucă-te grabnic de această afacere și numai așa vei demonstra negativiștilor de pe aici ceea ce te zbați să convingi de ani de zile. Piața mondială e imensă: sunt mulți ratați care nu reușesc să facă o poză decentă cu mizeriile astea digitale - de la smartphone la dSLR / ML. Ai putea să-i convingi că foto analogic e cheia, entuziasmul tău te va ajuta. Da, există și un risc, anume acela că la final nici măcar tu însuți nu-ți vei permite să-ți fii client. Un risc acceptabil pentru o cauză așa nobilă!
Apropos, nu postezi și tu câteva poze făcute de tine? Poate așa îți găsești admiratori și adepți pentru "analogic reloaded". |
#246
Posted 24 February 2018 - 14:15
Quote Mai face cineva fotografie pe film? Daca n-as stii as zice ca DJL ii un hipser din ala pentru care fotografia digitala de pe telefon ii blasfemie totala, doar poza facuta cu placa din aia in aparat cu burduf ii ce trebe! |
#247
Posted 24 February 2018 - 14:52
@djl: teoria culorilor nu te pasioneaza? Mi se pare un domeniu fascinant si imbina analogicul cu digitalul.
|
#248
Posted 24 February 2018 - 16:10
Fotografia pe film e mai greu de realizat decât cea digitală. Nu de alta, dar nu vezi rezultatele imediat, aşa că îţi trebuie mai multă îndemânare tehnică. Înainte de a face mişto, mai şi gândiţi.
Poze am să pun dacă vreţi. Nu-s artistice din păcate. Eu am făcut poze ca să imortalizez pentru posterioritate anumite lucruri. Un aparat pe burduf, fie cu planfilm, fi cu plăci de sticlă e destul de greu. Aşa că trebuie să fii mai forţos. Teoria culorilor mă interesează. Că e utilă în fotografie. Am şi ceva cărţi fotografice, dar şi o carte veche, "Tehnica televiziunii în culori" a lui George Raymond (un Francez; cartea e tradusă în Română). În termeni de calitate a imaginii nu putem compara aparatura tv de altădată cu cea de azi (poate cu ceva excepţii, dar mai noi de 197x)... când a apărut televiziunea, pelicula fotosensibilă deja avea acea ani în spate, dar tot mi-ar plăcea să mă joc cu camere video cu tuburi videocaptoare şi un magnetoscop (cu bandă de 2" ar fi ). |
#249
Posted 24 February 2018 - 21:53
De pe un alt forum:
"Kodak" vrea să reia producţia filmului KODAK PROFESSIONAL T-MAX P3200 (alb-negru, negativ). Filmul are sensibilitatea nominală 800 ISO dar poate fi "împins" până la 3.200 ISO sau chiar mai sus. Data estimată a apariţiei comerciale: martie 2018 http://imaging.kodak...ducts/F4001.pdf |
|
#250
Posted 01 March 2018 - 11:00
Cu o floare nu se face primavara, mortul de la groapa nu se mai intoarce...
|
#251
Posted 25 March 2018 - 22:53
A mai folosit cineva "Kodak" Gold?
Edited by djl, 25 March 2018 - 23:08. |
#252
Posted 18 April 2018 - 10:37
Curiozitate: în anii '90, în România mai exista atracţia de a realiza fotografii pe film pozitiv ca apoi să faci diapozitive şi să le proiectezi pe perete sau deja dispăruse cam de tot pasiunea asta. Mă refer la nivel de fotograf amator, nu la studiouri şi reviste.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users