Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Inlocuit/upgrade placa video Nvid...

Google tv si open vpn

Vot europarlamentare

Sfat reparatii
 Jurnal de bord Tesla M3SR 2024 Hi...

Acostament sosele comune Romania

AI-ul Google cartografiaza 1 mili...

De ce nu se fac profesori doar ol...
 imprimanta laser capacitate medie...

Parere garsoniera Tineretului

Sfaturi achizitie boxe hi-fi pent...

Baterie externa solara vs baterie...
 Sapa peste pardosea veche

recomandare placa captura video

Trecere apartament pe numele meu

Seria 3 - E90 / 91
 

Garantie in cazul firmelor radiate(disparitia totala a comerciantului)

- - - - -
  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1
Getodacul

Getodacul

    ±

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,863
  • Înscris: 03.03.2004
Se da un oarecare produs electronic. Firma care l-a comercializat on-line a disparut(a fost radiata, nu cumparata de altii). Acel produs se defecteaza, e trimis direct la unul din service-urile producatorului si primeste negatie. Deci e imposibil de reparat. Produsul nu mai e de actualitate si nu exista pe stoc pentru a fii inlocuit cu altul identic.
Clientul nu doreste un produs similar din diverse cauze(nu mai are o anume caracteristica, nu ii place aspectul sau pur si simplu nu mai doreste), caz in care, conform legii, clientul hotareste intre un produs similar sau banii. Dar daca vrea banii, producatorul nu e de acord sa plateasca suma completa, nu vrea sa plateasca adaosul comercial si TVA-ul pe care el nu le-a incasat.
Ce-ar trebui sa faca clientul sa-si ia banii toti fara sa iasa in paguba?
P.S. Nu doar firmele mici se radiaza, problema poate aparea oricand(vezi in trecut, Ultra Pro Computers sau prezent, DOMO).

Edited by Getodacul, 17 November 2015 - 12:15.


#2
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,899
  • Înscris: 25.01.2007
in principiu, poti urmari in instanta actionarii firmei radiate, in masura in care au raspundere nelimitata.
daca a fost s.r.l., deci raspundere limitata, actionarii raspund pana la valoarea aportului lor la capitalul social.

#3
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,115
  • Înscris: 07.11.2006

 Getodacul, on 17 noiembrie 2015 - 11:58, said:


Ce-ar trebui sa faca clientul sa-si ia banii toti fara sa nu iasa in paguba?


Poate ca in cazul expus de tine,ca sa ocoleasca timpul irosit si nervii mancati,cel mai bine este sa accepte un alt produs similar.

#4
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008
Daca firma e radiata ca sa nu iasa in paguba cumparatorul trebuie sa ia produsul oferit la schimb si sa fie multumit ca se mai uita cineva la el in conditiile asta.

[edit: postat fara sa vad postul anterior!]

Edited by f300, 17 November 2015 - 12:15.


#5
FC72

FC72

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,634
  • Înscris: 06.03.2005
Daca vanzatorul nu mai exista, nimeni nu are nici un fel de raspundere fata de cumparator, producatorul nu poate si nu are ce sa ofere nici legal, nici moral.Deobicei circuitul comercial nu implica doar producator-vanzator, producatorul livreaza marfa catre un distribuitor apoi poate fi importator, dealer, reseler, etc.Daca ai stii prin cate trec produsele vei ramane uimit sa afli cat a costat productia.Teoretic daca producatorul te-ar despagubi la pretul de productie te-ar busi rasul.

#6
Getodacul

Getodacul

    ±

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,863
  • Înscris: 03.03.2004
Pai producatorul a produs un dispozitiv neconform ( din moment ce s-a stricat in perioada garantiei). De ce sa sufere utilizatorul final pentru greseala producatorului? Traseul produsului n-ar trebui sa fie treaba clientului si nici sa se sparga oalele in capul lui. In pretul produsului sunt incluse toate costurile, inclusiv si serviciile de service.
Se pare ca cea mai usoara solutie pentru toata lumea e inlocuirea cu un produs similar. Cealalta solutie legala(banii inapoi) naste incurcaturi mari, procese, bani cheltuiti, timp consumat, nervi.

#7
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008
Legal pentru conformitate ai treaba numai cu vinzatorul. Nu ca producatorul, eventual daca a disparut si ala sa ii bintui pe angajati sau pe furnizorii producatorului (ca si ala foloseste subansamble si masinarii de la altii) si asa mai departe.

#8
FC72

FC72

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,634
  • Înscris: 06.03.2005
Ca si cumparator ai semnat o factura adica un contract intre tine si vanzator orice tert se exclude in incercarea ta de a recupera ceva.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate