Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Al cui fiu este Cristosul?
#5563
Posted 27 December 2018 - 23:06
Probabil voia să includă într-un termen comun profeții VT și apostolii sau ceilalți evanghelizatorii ai NT. Care și unii și alții au vestit ”prin duh”, deci fără să înțeleagă complet mesajul, deși au dorit să-și adâncească privirile în el, așa ca orice mesager care duce o scrisoare sigilată ce va avea efecte de viață și moarte (mântuirea cuiva) în urma transmiterii.
Sigur este că scriitorii NT nu înțelegeau prin aggelos (pronunțat: angelos) ce înțelegem noi astăzi prin înger, adică o creatură spirituală, cu locuința și serviciul în ceruri. Pentru că termenul în sine înseamnă simplu ”mesager” sau ”trimis” și în multe contexte este evident că este vorba despre oameni cu o anumită mandatare. Faptul că mulți ”trimiși” ai VT au fost trimiși ai lui Dumnezeu (care aveau autoritate de la el și vorbeau în numele lui), îi conferă termenului o conotație sau aură specifică. Poate fi un motiv pentru care nu este folosit în mod uzual pentru vestitorii creștini, deși și aceștia sunt într-un sens anume ”trimiși” sau ”mesageri”. Cum am mai spus, doar o traducere literală care să conțină cuvântul ”mesager” în toate ocurențele lui aggelos, ar putea ajuta la înțelegerea sensului și astfel și a pasajelor în care apare. Pentru mine a început să devină evident că în Evrei 1 trimișii sau mesagerii cu care este comparat Cristos în ce privește numele moștenit, sunt profeții, judecătorii, împărații și alți slujitori speciali ai lui Dumnezeu din epoca VT, cum a fost și Moise. |
#5564
Posted 28 December 2018 - 14:47
logic1, on 27 decembrie 2018 - 23:06, said:
Probabil voia să includă într-un termen comun profeții VT și apostolii sau ceilalți evanghelizatorii ai NT. Care și unii și alții au vestit ”prin duh”, deci fără să înțeleagă complet mesajul, deși au dorit să-și adâncească privirile în el, așa ca orice mesager care duce o scrisoare sigilată ce va avea efecte de viață și moarte (mântuirea cuiva) în urma transmiterii. Sigur este că scriitorii NT nu înțelegeau prin aggelos (pronunțat: angelos) ce înțelegem noi astăzi prin înger, adică o creatură spirituală, cu locuința și serviciul în ceruri. Pentru că termenul în sine înseamnă simplu ”mesager” sau ”trimis” și în multe contexte este evident că este vorba despre oameni cu o anumită mandatare. Faptul că mulți ”trimiși” ai VT au fost trimiși ai lui Dumnezeu (care aveau autoritate de la el și vorbeau în numele lui), îi conferă termenului o conotație sau aură specifică. Poate fi un motiv pentru care nu este folosit în mod uzual pentru vestitorii creștini, deși și aceștia sunt într-un sens anume ”trimiși” sau ”mesageri”. Cum am mai spus, doar o traducere literală care să conțină cuvântul ”mesager” în toate ocurențele lui aggelos, ar putea ajuta la înțelegerea sensului și astfel și a pasajelor în care apare. Pentru mine a început să devină evident că în Evrei 1 trimișii sau mesagerii cu care este comparat Cristos în ce privește numele moștenit, sunt profeții, judecătorii, împărații și alți slujitori speciali ai lui Dumnezeu din epoca VT, cum a fost și Moise. |
#5565
Posted 28 December 2018 - 15:35
Nu am vorbit mai sus despre ceruri. Termeni ca cer sau spiritual sunt metafore pentru ceva foarte ”departe”, ”sus” și ”invizibil” pentru înțelegerea noastră.
|
#5566
Posted 28 December 2018 - 18:50
logic1, on 28 decembrie 2018 - 15:35, said:
Nu am vorbit mai sus despre ceruri. Termeni ca cer sau spiritual sunt metafore pentru ceva foarte ”departe”, ”sus” și ”invizibil” pentru înțelegerea noastră. |
#5567
Posted 28 December 2018 - 19:44
#5568
Posted 28 December 2018 - 20:43
logic1, on 28 decembrie 2018 - 19:44, said:
Nu știu unde se află fizic. Te intreb inca odata. E isus fizic in ceruri sau doar spiritual ? Edited by pacopaco1967, 28 December 2018 - 20:44. |
#5569
Posted 30 December 2018 - 16:50
logic1, on 27 decembrie 2018 - 23:06, said: Sigur este că scriitorii NT nu înțelegeau prin aggelos (pronunțat: angelos) ce înțelegem noi astăzi prin înger, adică o creatură spirituală, cu locuința și serviciul în ceruri. Pentru că termenul în sine înseamnă simplu ”mesager” sau ”trimis” și în multe contexte este evident că este vorba despre oameni cu o anumită mandatare. Si cum facem deosebirea intre creatura spirituala (cu locuinta si serviciul in cer) si un simplu (om) mesager? Caci, la fel de sigur, exista si ingeri in intelesul popular al cuvantului. Este suficient sa ne gandim la ingerul lui Iahve, din cartile lui Moise. |
#5570
Posted 30 December 2018 - 18:42
Nu trebuie să facem deosebirea, dacă termenul biblic nu o face, nici în ebraică, nici în greacă. Dacă nu avem o traducere literală, de exemplu Young's Literal Translation, care redă uniform termenul cu ”mesageri”, nu avem decât să ne chinuim cu prejudecata pe care ne-o creează cuvântul românesc ”înger”. Nu am fi avut problema asta dacă citeam în Cornilescu că Ioan Botezătorul a trimis îngeri la Isus să-l întrebe dacă este Mesia sau că Rahav a ascuns doi îngeri.
Când citim în VT despre mesagerul sau trimisul lui Iahve, nu ne gândim la altceva decât la funcția lui, care presupunea reprezentarea plenipotențiară (cu autoritatea deplină a lui Dumnezeu). Adică nu ne gândim la natura trimisului (material sau spiritual), la originea lui (dintre oameni sau nu) sau la viața lui ”particulară” (dacă poate păcătui, dacă rămâne ”mesager” după ce își încheie misiunea de reprezentare, etc). |
#5571
Posted 30 December 2018 - 23:06
Deci tu nu spui ca nu ar exista acele fiinte spirituale care au venit pe pamant, ci ca nu termenul inger le desemneaza. Termen care este sinonim cu trimis, mesager, si care nu are legatura cu natura, firea unei creaturi.
E logic cum pui problema. Edited by -Daniel, 30 December 2018 - 23:08. |
#5572
Posted 31 December 2018 - 18:47
Fapte 23:8 Căci saducheii zic că nu este înviere, nici înger, nici duh, pe când fariseii le mărturisesc pe amândouă. Quote
Fariseii au dezvoltat o "angelologie" foarte complexă care a numit cu numele o mulțime de îngeri și a descris o ierarhie complexă a lor. Nimic din acestea nu a provenit din Scriptură și cel puțin în parte puteau să fi venit din credințele asiriene absorbite în timpul exilului. Se pare că fariseii au considerat interacțiunea dintre îngeri și oameni un fapt obișnuit, deși în Scriptură este rară, după cât se pare. Saducheii afirmau că credința lor provine din Pentateuh - "Legea" pe care a scris-o Moise. Probabil că au ajuns la această poziție, din încredințarea că fariseii (și posibil scrierile de mai târziu) au fost contaminați de influențele din exterior în timpul exilului. Fariseii spuneau că saducheii nu cred în îngeri. Edersheim a făcut observația că îngerii sunt menționați în mod clar în Pentateuh, așa că se îndoiește că ar fi negat existența tuturor îngerilor, dar că probabil au negat angelologia elaborată a fariseilor din acea vreme și acest fapt a fost interpretat ca o negare a îngerilor. Fariseii au mai spus că saducheii nu credeau că sufletul trăiește după moarte. Acest lucru ar fi extrem de neobișnuit, deoarece aproape toate religiile antice credeau într-o viață după moarte. Edersheim subliniază din nou că fariseii credeau într-o structură elaborată în ce privește învierea (cu ei la vârf în primirea celor mai bune locuri și a celor mai mari recompense) și el crede că saducheii respingeau doar ce învățau fariseii. El a menționat că un învățător saducheu a susținut că ei nu ar trebui să fie motivați de obținerea de recompense la înviere și că acest lucru ar fi fost distorsionat de către farisei pentru a sugera că saducheii nu credeau deloc în viața de apoi. Sursa. "Doctrina saducheilor", spune Iosephus, "este aceasta, că sufletele mor odată cu corpurile" (Antiq.18.1.4); "De asemenea, ei resping credința în nemurirea sufletului și pedepsele și recompensele în Hades" (War 2.1.14). Edited by logic1, 31 December 2018 - 18:48. |
|
#5573
Posted 05 January 2019 - 19:52
Eu ii vad ca pe niste slujitori ai lui Dumnezeu. Isus vorbeste chiar de ingeri care sunt "legati" de copii.
Posibil sa fim inconjurati de ingeri - fiecare cu treaba lui - si noi sa nu stim. |
#5574
Posted 05 January 2019 - 20:20
Da, și eu am ”simțit” în unele contexte sensul de slujitori, pe lângă cele de trimiși cu autoritate și mesageri (sensul de bază).
Și în Evrei se evidențiază că ”trimișii” (îngerii) sunt doar ”slujitori” (1:14), deci că Isus, devenind ”fiu”, a ajuns cu atât mai presus de ei, cu cât a moștenit un nume mai bun (fiu față de slujitor). Inițial nici slujitorii și nici fiul nu au fost nimic în casa lui Dumnezeu - nu aveau nici un nume sau statut. De unde că ”trimișii” sunt cel mai probabil oameni. Evrei 3 5 Cât despre Moise, el a fost „credincios în toată casa lui Dumnezeu” ca slugă, ca să mărturisească despre lucrurile care aveau să fie vestite mai târziu. Edited by logic1, 05 January 2019 - 20:45. |
#5575
Posted 05 January 2019 - 20:43
22. care sta la dreapta lui Dumnezeu, dupa ce S-a inaltat la cer si Si-a supus ingerii, stapanirile si puterile. (1 Petru 3)
Vezi ca Isus, stand la dreapta lui Dumnezeu, si-a supus toate: ingerii, stapanirile si puterile. Mai mult sens are ca acestea sa fie cele ceresti (spirituale) decat Biserica. |
#5576
Posted 05 January 2019 - 20:50
În contextele în care supune sau ”dezbracă” domniile și puterile, este vorba despre autoritățile teocratice din Israel, care funcționau în secolul întâi pe baza Legii. Într-un text discutat mai sus ”îngerii” erau trimișii lui Dumnezeu cu autoritate din Ierusalim (marele preot + sinedriul).
|
#5577
Posted 06 January 2019 - 13:18
Așa cum am mai scris pe topicul cu Trinitatea, teoriile tale, Logic, cu privire la natura lui Isus, nu se supun unui principiu elementar, lema lui Occam, adică: cea mai simplă explicație este de preferat. Tu complici în așa hal, de nu mai înțelege nimeni nimic. La fel faci și cu explicația originii dracilor.
|
|
#5578
Posted 06 January 2019 - 14:29
dark, on 06 ianuarie 2019 - 13:18, said:
Așa cum am mai scris pe topicul cu Trinitatea, teoriile tale, Logic, cu privire la natura lui Isus, nu se supun unui principiu elementar, lema lui Occam, adică: cea mai simplă explicație este de preferat. Tu complici Ă®n așa hal, de nu mai Ă®nțelege nimeni nimic. La fel faci și cu explicația originii dracilor. Așa este, cea mai simplă explicație în legătură cu originea/natura lui Isus, e aceea, că el are dublă-natură, divino-umană! Tatăl lui este YHWH, iar mama lui este Maria, scurt și la obiect! |
#5579
Posted 06 January 2019 - 15:52
logic1, on 05 ianuarie 2019 - 20:50, said:
În contextele în care supune sau ”dezbracă” domniile și puterile, este vorba despre autoritățile teocratice din Israel, care funcționau în secolul întâi pe baza Legii. Într-un text discutat mai sus ”îngerii” erau trimișii lui Dumnezeu cu autoritate din Ierusalim (marele preot + sinedriul). |
#5580
Posted 06 January 2019 - 17:17
Fă un efort!
Nu putem înțelege un text din alt timp și cultură până nu dezlegăm mai întâi sensul în care erau folosite unele cuvinte cheie. Noi am mai discutat că ”locurile cerești” (lit. cele cerești) nu sunt un domeniu în afara pământului, ci un statut înălțat, acela de regi și preoți față de omenire, statut pe care l-a avut Israelul, iar după Isus îl are Israelul spiritual, Biserica. Neamurile erau străine de cetățenia în Israel, dar prin Isus au ajuns să stea în ”cele cerești”, unde era dintotdeauna Israelul, lângă Dumnezeu, în casa locuită de El, în Biserică (Efes. 1:3, 20-22; 2:6, 19-22). La fel în Coloseni 2, nu îngerii din ceruri au fost dezbrăcați de autoritatea Legii care dădea putere: celor ce l-au judecat pe Isus și mai apoi pe creștinii dintre neamuri: 14 A şters zapisul cu poruncile lui, care stătea împotriva noastră şi ne era potrivnic, şi l-a nimicit, pironindu-l pe cruce. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users