Scutirea de impozit in domeniul IT
#73
Posted 04 August 2015 - 12:26
catalina1, on 04 august 2015 - 11:53, said:
Lol, de ce nu? Si da, exista multi. Chiar dintre cei care beneficiaza de scutire. Nu, nu exista. Eu nu ma raportez la call center. paradigmatic, on 04 august 2015 - 12:21, said:
Legea a fost și este tâmpită. Pur și simplu statul face discriminare între proprii cetățeni. E și neconstituțională la temelie. Sistemul de taxare nu poate fi controlat constitutional. Altfel, strategia economica a oricarui stat ar fi lipsita de sens. |
#74
Posted 04 August 2015 - 12:28
mihaigerard, on 04 august 2015 - 12:26, said:
Sistemul de taxare nu poate fi controlat constitutional. Altfel, strategia economica a oricarui stat ar fi lipsita de sens. Este vorba despre drepturi și obligații față de stat, nu despre taxe. E discriminare pe față. Foarte multe legi sunt așa, nu doar asta. Edited by paradigmatic, 04 August 2015 - 12:29. |
#75
Posted 04 August 2015 - 12:31
paradigmatic, on 04 august 2015 - 12:28, said:
De unde ai scos bagatela asta? Este vorba despre drepturi și obligații față de stat, nu despre taxe. E discriminare pe față. Foarte multe legi sunt așa, nu doar asta. In particular, e vorba despre sistemul de taxare pe munca. Cand tot aduci in discutie expresia asta "drepturi si obligatii" trebuie sa particularizezi. Altfel ne arunci doar o expresie fara continut. Edited by mihaigerard, 04 August 2015 - 12:31. |
#76
Posted 04 August 2015 - 12:33
mihaigerard, on 04 august 2015 - 12:31, said:
In particular, e vorba despre sistemul de taxare pe munca. Cand tot aduci in discutie expresia asta "drepturi si obligatii" trebuie sa particularizezi. Altfel ne arunci doar o expresie fara continut. dupa cum tu spui mai sus: "taxare pe munca" este inclus in "drepturi si obligatii". ce este valabil la general (drepturi si obligatii) este valabil si la particularul inclus in acel general (taxare pe munca). invers, nu obligatoriu... deci ce spune paradigmatic are logica, daca "taxare pe munca" este doar un caz particulare de "drepturi si obligatii". Edited by Pollux, 04 August 2015 - 12:34. |
#77
Posted 04 August 2015 - 12:38
mihaigerard, on 04 august 2015 - 12:31, said:
In particular, e vorba despre sistemul de taxare pe munca. Cand tot aduci in discutie expresia asta "drepturi si obligatii" trebuie sa particularizezi. Altfel ne arunci doar o expresie fara continut. Taxarea muncii este un drept al statului și o obligație a celui care muncește. Este absolut firesc să fie așa, statul având nevoie de resurse să existe. Cât este această taxă și de câte resurse are nevoie statul să existe, este cu totul altă poveste. Sunt foarte multe legi neconstituționale care încalcă egalitatea dintre drepturi și obligații. Dar lumea se face că plouă că deh...așa suntem noi, ne pișăm pe principii dar ne place să ne fălim cu ele. Edited by paradigmatic, 04 August 2015 - 12:40. |
#78
Posted 04 August 2015 - 12:42
paradigmatic, on 04 august 2015 - 12:38, said:
Una este când plătești o taxă locală, pt că așa vrea mușchiul CLului, adică al comunității, alta este când plătești statului român, impozitul pe venit fiind universal, pe tot cuprinsul țării, valabil pt toți cetățenii. poate initiezi tu o actiuni de "infringiment" la curtea constitutionala. alta aberatie mi se pare faptul ca in lege sunt incluse doar COR-uri specifice calculatoarelor personale si telecomunicatiilor. vreau sa spun ca unul care programeaza PLC-uri si alte calculatoare cu sisteme timp real, folosite la greu in industrie, nu se incadreaza, pentru ca compania la care lucreaza cel mai probabil are un COR specific industriei sau serviciilor de consultanta, nu IT-ului. adica, un programator de sisteme in timp real este mai putin programator decat unul in PHP, cum ar veni dupa legea asta... Edited by Pollux, 04 August 2015 - 12:47. |
#79
Posted 04 August 2015 - 12:56
ARTICOLUL 56: Contribuţii financiare
(1) Cetăţenii au obligaţia să contribuie, prin impozite şi prin taxe, la cheltuielile publice. (2) Sistemul legal de impuneri trebuie să asigure aşezarea justă a sarcinilor fiscale. (3) Orice alte prestaţii sunt interzise, în afara celor stabilite prin lege, în situaţii excepţionale. Asta e probabil articolul din Constitutie la care va referiti. E discutabila semnificatia "just". Nu ar fi aceeasi problema in cazul unui sistem de impozit progresiv? Formularile de genul asta din Constitutie trebuiesc regandite, dupa parerea mea. |
#80
Posted 04 August 2015 - 13:14
#81
Posted 04 August 2015 - 21:57
mihaigerard, on 31 iulie 2015 - 22:32, said:
http://economie.hotn...ajat-scutit.htm Ce am retinut din stirea de mai sus e ca a fost eliminata enumerarea selectiva a specializarilor universitare care beneficiaza de scutirea de impozit. De aici eu inteleg ca si persoanele care nu au terminat specializari tehnice dar lucreaza in domeniu cu titulaturile si in conditiile mentionate vor beneficia de aceasta scutire. Sau poate nu inteleg eu bine. pasilla, on 31 iulie 2015 - 22:53, said:
De aici: http://itva.ro/docum...P835per2015.pdf asa pare, ca sunt suficiente diploma de licenta si incadrarea pe post+ actele firmei angajatoare. Moftangiu, on 01 august 2015 - 09:48, said:
Acum la firmele de soft salariu brut si net coincid. Moftangiu, on 01 august 2015 - 10:13, said:
Daca firma a comercializat soft in valoare de cel putin 10.000 dolari S.U.A in anul fiscal precedent. ramiz, on 01 august 2015 - 13:18, said:
care-i miza sau lobby-ul de-s astia asa de protejati din industria it? cati bani aduce la bugetul de stat?ce beneficii avem?intreb si eu ! 1. La nivel mondial e o criză acută de programatori. Dacă statul român nu oferă beneficii, programatorii de aici ar emigra și statul n-ar câștiga nimic. 2. Având deduceri fiscale, multe firme străine vin și investesc în România. 3. De exemplu industria hard (auto, de construcții, metalurgică etc.) are nevoie de infrastructură serioasă, care trebuie dezvoltată de stat - drumuri, autostrăzi, parcuri industriale, linii de cale ferată etc. De exemplu uzina Dacia e cea mai mare din țară (ca export) dar cer o autostradă de la stat pentru a se dezvolta, pe care statul ar fi bine s-o facă; ceva fabrică mare înainte să se deschidă la Cluj au cerut cale ferată până la aeroport. Pe de altă parte industria software n-are nevoie de nicio investiție din partea statului; decât eventual în rerusa umană, care e cea mai importantă resursa pe care o are. 4. Oricum produce o grămadă de bani la bugetul de stat; salariile în domeniu sunt foarte mari comparativ cu alte domenii și ca sumă netă ajung să plătească oricum mai mulți bani la bugetul de stat decât media cu impozitul pe venit cu tot. catalina1, on 01 august 2015 - 13:31, said:
Da, e discriminare. Dar e o masura buna. Contributiile la stat ar trebui scazute pentru toti salariatii. |
#82
Posted 04 August 2015 - 22:00
m3th0dman, on 04 august 2015 - 21:57, said:
Nu e prea clar că a fost eliminată specializarea universitară. În anexă sunt specificate anumite categorii din COR care beneficiază de scutire, cum ar fi inginer de sistem software; nu prea cred că unul care a terminat ştiinţe economice şi pe diploma de licenţă scrie economist poate fi încadrat în clasificarea de inginer sau programator. Cred că specializările universitare au fost scoase din lege deoarece nu sunt universale şi există persoane cu studii tehnice similare finalizate în altă ţară care teoretic ar trebui să beneficieze de scutire chiar dacă specializarea nu se regăseşte explicit în lege. Nu coincid; mai sunt CAS, CASS, CFS (sănătate, pensie şi şomaj) care adunate dau 16.5%. Deci netul e undeva la 83.5% din brut. Asta pe lângă o grămadă mai mare de bani pe care tre' s-o plătească angajatorul. E o diferenţă mare; e 10000 $ per angajat, nu per total. Si asta în medie. De exemplu dacă firma are cifră de afaceri pe an de 1.000.000 $ proveniti din software şi are 120 de angajaţi care se încadrează, doar 100 din ei pot beneficia de deducere de impozit. Mi se pare o măsură chiar bună, care obligă firmele să fiscalizeze în România dacă vor reducerea. Plus că cele cu PFA + salariu minim iar vor fi obligate să fiscalizeze dacă vor deducerea. Mai multe motive: 1. La nivel mondial e o criză acută de programatori. Dacă statul român nu oferă beneficii, programatorii de aici ar emigra şi statul n-ar câştiga nimic. 2. Având deduceri fiscale, multe firme străine vin şi investesc în România. 3. De exemplu industria hard (auto, de construcţii, metalurgică etc.) are nevoie de infrastructură serioasă, care trebuie dezvoltată de stat - drumuri, autostrăzi, parcuri industriale, linii de cale ferată etc. De exemplu uzina Dacia e cea mai mare din ţară (ca export) dar cer o autostradă de la stat pentru a se dezvolta, pe care statul ar fi bine s-o facă; ceva fabrică mare înainte să se deschidă la Cluj au cerut cale ferată până la aeroport. Pe de altă parte industria software n-are nevoie de nicio investiţie din partea statului; decât eventual în rerusa umană, care e cea mai importantă resursa pe care o are. 4. Oricum produce o grămadă de bani la bugetul de stat; salariile în domeniu sunt foarte mari comparativ cu alte domenii şi ca sumă netă ajung să plătească oricum mai mulţi bani la bugetul de stat decât media cu impozitul pe venit cu tot. Până la urmă şi discriminarea asta e foarte relativă. De exemplu asigurarea medicală e 5.5% din salariul brut; unul cu salariu de 5000 de lei brut plăteşte 275 de lei pe lună asigurare medicală în schimb ce unul cu salariu brut de 1250 de lei plăteşte doar 68.75 de lei. Diferă cumva serviciile de sănătate publică pentru cei doi cetăţeni? Fiecare primeşte acelaşi tratament chiar dacă unul plăteşte de 4 ori mai mult. E vreo discriminare aici? |
|
#83
Posted 04 August 2015 - 22:05
mihaigerard, on 04 august 2015 - 12:26, said:
Nu, nu exista. Eu nu ma raportez la call center. m3th0dman, on 04 august 2015 - 21:57, said:
Până la urmă şi discriminarea asta e foarte relativă. De exemplu asigurarea medicală e 5.5% din salariul brut; unul cu salariu de 5000 de lei brut plăteşte 275 de lei pe lună asigurare medicală în schimb ce unul cu salariu brut de 1250 de lei plăteşte doar 68.75 de lei. Diferă cumva serviciile de sănătate publică pentru cei doi cetăţeni? Fiecare primeşte acelaşi tratament chiar dacă unul plăteşte de 4 ori mai mult. E vreo discriminare aici? Edited by catalina1, 04 August 2015 - 22:05. |
#84
Posted 04 August 2015 - 22:09
m3th0dman, on 04 august 2015 - 21:57, said: Până la urmă şi discriminarea asta e foarte relativă. De exemplu asigurarea medicală e 5.5% din salariul brut; unul cu salariu de 5000 de lei brut plăteşte 275 de lei pe lună asigurare medicală în schimb ce unul cu salariu brut de 1250 de lei plăteşte doar 68.75 de lei. Diferă cumva serviciile de sănătate publică pentru cei doi cetăţeni? Fiecare primeşte acelaşi tratament chiar dacă unul plăteşte de 4 ori mai mult. E vreo discriminare aici? Edited by donjoe, 04 August 2015 - 22:10. |
#85
Posted 04 August 2015 - 22:53
m3th0dman, on 04 august 2015 - 21:57, said:
Nu e prea clar că a fost eliminată specializarea universitară. În anexă sunt specificate anumite categorii din COR care beneficiază de scutire, cum ar fi inginer de sistem software; nu prea cred că unul care a terminat ştiinţe economice şi pe diploma de licenţă scrie economist poate fi încadrat în clasificarea de inginer sau programator. Cred că specializările universitare au fost scoase din lege deoarece nu sunt universale şi există persoane cu studii tehnice similare finalizate în altă ţară care teoretic ar trebui să beneficieze de scutire chiar dacă specializarea nu se regăseşte explicit în lege. Printre beneficiarii legii, pe langa inginer sistem software eu am vazut categorii ca "analist" sau "manager proiect informatic". La ultimele 2 se incadreaza foarte multi angajati din domeniul IT incadrati in genere pe posturi de analist servicii client sau project manager. Daca studiile nu mai reprezinta o conditie, raman doar incadarea pe post, venitul pe angajat si codul CAEN al angajatorului. |
#86
Posted 05 August 2015 - 00:00
donjoe, on 04 august 2015 - 22:09, said:
Astea-s doar distorsiunile la care se ajunge pentru că economia nu e făcută din start echitabilă şi se ajunge la astfel de disparităţi de venituri deşi diferenţele de productivitate între oameni nu sunt de fapt atât de mari, după cum nici diferenţele de nevoi medicale nu sunt atât de mari, cum ai observat deja. Sunt forme de redistributism "social-democrate" (social-liberale) aplicate tardiv şi doar cu efect paliativ în procesul de producţie şi recompensare din capitalism, fără a corecta injustiţiile fundamentale ale capitalismului. Dacă toate recompensele ar fi din start echitabile şi veniturile mult mai egalizate, conform productivităţilor umane reale, n-ai avea nevoie de asemenea impozitări procentuale, ai putea cere sume fixe. Dar aşa... "reparăm" inechităţile capitalismului la nesfârşit taxând procentual şi progresiv, fără să rezolvăm de fapt cauza problemei niciodată. productivitatea nu e aceeasi. nu poti plati pe la aceeasi suma toate muncile depuse, pur si simplu pentru ca n-au aceeasi valoare. si asta chiar daca ne raportam doar la munci calificate. |
#87
Posted 05 August 2015 - 00:10
kutie, on 05 august 2015 - 00:00, said: e frumos productivitatea nu e aceeasi. Şi oricum dacă nu-ţi convine echitatea reală va trebui s-o trăieşti pe asta forţată, cu taxe procentuale şi progresive, cum ţi-am zis. (Mă rog, taxe progresive în ţările civilizate; noi mai avem ceva pân-acolo.) Edited by donjoe, 05 August 2015 - 00:12. |
|
#88
Posted 05 August 2015 - 00:23
m3th0dman, on 04 august 2015 - 21:57, said:
1. La nivel mondial e o criză acută de programatori. Dacă statul român nu oferă beneficii, programatorii de aici ar emigra şi statul n-ar câştiga nimic. Beneficiile astea functioenaza pana la un punct. Eu am plecat din Romania - si nu din cauza banilor. Problema e ca doar cu masuri de genul asta nu tii oamenii in tara. Daca statul ar face ce trebuie legat de multe alte aspecte, nu ar fi nevoie de asa ceva. De exemplu: sa ma pot duce la medic/spital din banii platiti din salar, sa am incredere in gradinita/scoala, sa am incredere in ce face statul cu banii platiti de mine (taxe, impozite, contributii la sisteme de sanatate/pensii - taxa de x eurocenti pentru "autostrazi" care a fost folosita din plin la "autostrazi") sa vad un "viitor mai bun" pentru tara. Atat timp cat statul isi bate joc pe toate partile de oameni nu va reusi sa ii tina aici. Cateva exemple: "toate" companiile de stat sunt "neperformante" dar imediat ce sunt "privatizate" sunt "performante". Sunt cateva exemple interesante - ca tot e un topic despre CFR pe aici . Cum se poate ca pe acelasi traseu CFR sa mearga in pierdere iar un privat in castig in conditiile in care privatul cere mai putini bani de la calatori??? Mai ales ca in teorie CFR merge pe sinele "lui" in timp ce privatul le "inchiriaza". Acum, in practica nu mai e chiar asa, pentru ca CFR nu mai detine tot, e impartita in infrastructura, marfa, calatori si cate or mai fi. Totusi, CFR a detinut tot din cate stiu eu (poate ma insel) - de ce a trebuit sa fie sparta si furata??? Asigurare de sanatate privata care costa de 6 ori mai putin decat ce plateam la CAS: mi-a platit o operatie intr-un spital privat. Are profit, desi e de 6 ori mai ieftina decat cea de stat. Las la o parte faptul ca la stat trebuie sa platesti pe langa ce platesti la CAS pentru ca "nu avem aia, nu avem cealalta, mergeti si cumparati medicamentul x din banii proprii pentru ca nu mai avem fonduri...". Revenind la topic: eu visez sa se rezlve lucrurile si sa fie "bine" in Romania. Sper sa revin in Romania la "pensie" - inca un topic interesant - am sa ma interesez daca am platit destui ani la fondul de pensii pentru a lua pensie de la statul roman. Desi nu ma bazez pe pensia aia, nu m-am bazat pe ea niciodata, pentru ca nu cred ca peste 20-30 de ani statul roman va putea plati pensii. Acum, nu stiu daca vreun stat va putea plati pensii in 20-30 de ani, poate nici nu mai exista state peste 20-30 de ani, dar asta e alta discutie . Edited by stuiberv, 05 August 2015 - 00:24. |
#89
Posted 05 August 2015 - 00:28
donjoe, on 05 august 2015 - 00:10, said:
Nu e ireal şi n-am zis că e aceeaşi, doar că nu există diferenţe de 100x şi mai mari. Elveţienii au fost mult mai pe-aproape de realitate când au făcut referendum anul trecut să se limiteze salariul CEO-ului la maximum 12x cât face cel mai slab plătit om din aceeaşi firmă (adică pe lună să n-aibă mai mult decât are altul pe an). Păcat că referendumul a picat; o să vină ziua favorabilă şi pentru aşa ceva. Deocamdată e bine măcar că s-a propus. Tot ei au facut un referendum pentru introducerea salariului minim, care iar a picat. Idioti tre' sa mai fie elvetienii astia; noroc cu doctorii romani in economie, ca altfel... Edited by dexterash, 05 August 2015 - 00:28. |
#90
Posted 05 August 2015 - 20:42
Sa ma ierte Dzeu, dar cineva care a facut Fac de Filozofie si a invatat cateva comenzi, poate sa primesca o slujba in IT?
Sau eu cu Istoria mea..Nu au nicio legatura.. Si mi se pare nedrept fata de cei care si-au spart mintea si si-au tocit coatele ca sa invete adevarata meserie.. Adevarul e ca in electronica am facut mai multe materii conexe, de ex electrotehnica..Care e baza electronicii.. Apoi cursuri despre aparatura de masura si control, tehnologia masuratorilor, analiza matematica a semnalelor..... Pe scurt foarte multe materii care au stat la baza pregatirii mele de inginer electronist..Si fara de care nu as fi progresat.. Banuiesc ca la fel e si in IT. Degeaba inveti cateva instructiuni, daca nu intelegi ce sta sub ele... Morala. Cred ca rahatul asta e inca o lege cu dedicatie, pt fiul, amanta...pe care nu i-a dus capul sa faca adevarata facultate..dar vor scutirea de impozit .. Edited by Prien, 05 August 2015 - 20:47. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users