Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
SpaceX
Last Updated: Mar 15 2024 19:01, Started by
myspace
, Apr 15 2015 22:41
·
15
#433
Posted 11 February 2021 - 09:03
O explicatie a costului mai mare aici https://spacenews.co...teway-elements/
The value of the launch contract is nearly three times higher than the one NASA awarded to SpaceX in February 2020 for the Falcon Heavy launch of its Psyche asteroid mission, with a total cost of $117 million. However, while the Psyche mission will likely use a standard Falcon Heavy vehicle, the lunar Gateway launch may need a new extended payload fairing, which SpaceX is developing for national security missions, along with special prelaunch processing. Pe de alta parte s-ar parea ca senatorul Shelby nu va mai fi mult la butoanele finantarii NASA https://arstechnica....eek-reelection/ Days later, Bridenstine took this heresy further when he suggested SpaceX's Falcon Heavy rocket could boost humans to the Moon. Shortly after all of this, Bridenstine was called to a meeting with Richard Shelby, the senior senator from Alabama who chaired the powerful Senate Appropriations Committee. Effectively, the octogenarian Shelby controlled NASA's budget. Moreover, the SLS rocket was being managed in his state, at the Marshall Space Flight Center. The program was worth thousands of jobs. Shelby was livid. In his southern drawl, he told Bridenstine he should resign. |
#434
Posted 11 February 2021 - 18:51
Aici e cheia problemelor NASA: influenta permanenta a politicului, de aceea multi numesc SLS program social, nu spatial.
Racheta asta la care tot lucreaza si lucreaza e o aberatie. Depasita tehnic, complicata, insuficient de puternica pentru misiunea principala propusa, infernal de scumpa. Inutila practic, altfel decat pentru politicienii din cateva state si un numar de cateva mii de slujbe caldute. Pe zi ce trece SpaceX mai bate un cui la cosciugul SLS si al NASA, asa cum e organizata acum si indirect loveste crunt contractorii traditionali care au sifonat zeci de miliarde de la buget. Astea inseamna insa razboi, impiedicare prin orice mijloace a adversarului privit ca periculos, spionaj, sabotaj, defaimare. Daca si SN10 e trantita rau, ceea ce e foarte probabil dat fiind stadiul incipient al proiectarii, sa vedeti cum se vor arunca la gatul lui SpaceX. Va fi complicat si posibil sa afecteze serios chiar valoarea la bursa a lui Tesla. Musk joaca o partida mare cu Starship acum si nu are carti grozave in mana deocamdata. |
#435
Posted 11 February 2021 - 19:48
Nu ar putea sa mute productia si lansarile in alt stat?
|
#436
Posted 11 February 2021 - 20:45
Cine, de ce si cu ce costuri?
Lucrurile ar incepe de la capat, cu alte personaje. Statul poate fi muls din orice pozitie. Cat despre SpaceX, si-a mutat deja multe in Texas dar e companie particulara, alege sa fie unde vrea, sa lucreze cu ce furnizori vrea. Bridensitne si-a incheiat mandatul acum 3 saptamani, a fost inainte politician si se va intoarce in politica probabil dar a fost unul din cei cu minte mai deschisa, din generatia mai tanara. Initierea de licitatii deschise a fost principala realizare, care a schimbat probabil definitiv functionarea Administratiei Nationale. |
#437
Posted 03 March 2021 - 21:59
In 15 minute e posibil sa vedem SN10 zburand si incercand o aterizare.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/XOQkk3ojNfM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Urmariti si canalul youtube SpaceX, ei pornesc live streamul cu 5 minute inainte de test. Edited by vj_Heaven, 03 March 2021 - 22:00. |
#438
Posted 04 March 2021 - 01:31
Incercarea a doua reusita, zbor perfect, racheta revenita intacta la sol.
Un pic stramba, picioarele acelea minuscule s-au rupt pe o parte (probabil se avea in vedere asa ceva). Apoi dupa cateva minute a explodat. A fost un mic incendiu acolo jos, care parea stins, dar dupa 3 minute, paf... |
#439
Posted 04 March 2021 - 01:52
De fapt ceva flacari au fost la oprirea si pornirea motoarelor, inca sus. Inca nu s-a definitivat o solutie pentru picioare/suport, nu le poti face ca la F9, exterioare rabatabile pentru ca o parte a navei va fi acoperita cu placute. Trebuie cumva sa vina dinauntru, dar f. greu de facut ca sa se extinda. Ori sa fie exterioare, f. bine protejate Pentru booster nu e problema asta. Oricum, scopul misiunii SN10 a fost indeplinit. Edited by Rosebud09, 04 March 2021 - 02:00. |
#440
Posted 04 March 2021 - 09:22
Am citit pe Twitter ca pentru SN 15 ar avea alt tip de suport.
|
#441
Posted 04 March 2021 - 09:58
Rosebud09, on 04 martie 2021 - 01:52, said:
De fapt ceva flacari au fost la oprirea si pornirea motoarelor, inca sus. Inca nu s-a definitivat o solutie pentru picioare/suport, nu le poti face ca la F9, exterioare rabatabile pentru ca o parte a navei va fi acoperita cu placute. Trebuie cumva sa vina dinauntru, dar f. greu de facut ca sa se extinda. Ori sa fie exterioare, f. bine protejate Pentru booster nu e problema asta. Oricum, scopul misiunii SN10 a fost indeplinit. Intr-adevar scopul a fost indeplinit dar mai e de lucrat (parerea mea) la controlul motoarelor. |
#442
Posted 04 March 2021 - 20:51
Problema re-aprinderii este doar aparent rezolvata, evident a fost o problema acolo, nu s-a inchis o supapa de alimentare metan dupa oprirea motorului.
Imediat ce s-a pornit al treilea motor, jetul a avut acelasi aspect ca la SN8, alimentare proasta deci, si motorul a fost oprit. Cu toate astea, fiecare oprire de motor, pe cursul ascendent a fost urmata de flacara similara. Stingatorul a pornit foarte tarziu dar nu a avut efect pentru ca nu batea pana la nava, ea era cam 10-12 metri in afara centrului cercului, si oricum nu ar fi avut nici un efect, incendiul era la interior, permanent alimentat, in prostia aia de cavitate de la baza, cei de la comanda stiau cu cel putin un minut inainte ca racheta va exploda. Ce a fost surprinzator a fost forta exploziei, a aruncat racheta de zeci de tone la peste 100 metri inaltime, cat dracu combustibil mai avea, ce calcule fac aia?? Nu am urmarit comentarii despre asta, am avut altceva de facut. Ce am vazut acum e ilustrarea perfecta a: Operatie reusita - pacient mort. |
|
#443
Posted 05 March 2021 - 00:52
Scrum s-a facut, nu as fi crezut ca se mai poate intampla ceva neprevazut odata ce a aterizat.
|
#444
Posted 05 March 2021 - 01:48
Sorry man, foarte previzibil, vezi cele repetate de mine in postari anterioare si sustinute de altii.
Scopul a fost sa se arate ca totusi sunt posibile acele manevre si aterizare, nici o atentie acordata fazei finale, asezarea pe platforma, stabilitate. Si in recentul zbor (primul, ca SN10 a facut doua... ) piciorele acelea minuscule nu s-au desfacut bine, vreo 2 se balanganeau inainte de final iar socul la aterizare a fost puternic, racheta a saltat in sus vreo juma de metru si apoi a cazut la loc. Ceva s-a fisurat acolo si a provocat suprapresiune, sau numai socul a generat vaporizare rapida, rezervorul de oxigen a s-a fisurat, cam la 2 metri de baza. Fara foc. Posibil ca focul care mai mocnea inauntrul bazei sa fi avut rol ajutator, nu decisiv, insuntru incepuse o degajare puternica de gaz. Probleme au fost de cand a plecat de pe rampa, ardere nu tocmai buna (fum vizibil) iar flacarile care tot ieseau, mai ales inainte de aterizare nu veneau din motoare ci de la conductele de alimentare, vreo supapa neinchisa sau cu scapari. In ciuda festivismului aratat de multi, ca a reusit, etc, toata solutia asta cu revenirea rachetei dupa intoarcere, etc, ramane in suspensie. Extrem de riscanta si fara nici o sansa pentru un eventual echipaj in caz de mica defectiune. |
#445
Posted 06 March 2021 - 09:07
Ramane in suspensie, chiar daca a fost mai bine cu SN10... pana la SN15 cred ca se rezolva problemele insa cu siguranta vor aparea altele de rezolvat
Pentru ''picioruse'' au aparut deja solutii/sugestii.. sunt convins ca vor fi preluate spre studiere (daca nu cumva se face asta de ceva timp) Attached FilesEdited by rz, 06 March 2021 - 09:19. |
#446
Posted 06 March 2021 - 16:38
Pana la SN15 e doar SN11 care e gata si din cate am citit ambele au acelasi tren de aterizare. Bine probabil le permite sa faca niste imbunatatiri insa design-ul e acelasi.
[ https://i.redd.it/qhqzi3yrx7l61.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Elon a facut niste precizari in legatura cu aterizarea dura: https://twitter.com/...4458858500?s=21 Quote Thrust was low despite being commanded high for reasons unknown at present, hence hard touchdown. We’ve never seen this before. Next time, min two engines all the way to the ground & restart engine 3 if engine 1 or 2 have issues. Edited by vj_Heaven, 06 March 2021 - 16:41. |
#447
Posted 06 March 2021 - 20:03
Picioare exterioare rabatabile a in foto sau ca la F9 sunt aproape imposibil de utilizat, am indicat de de mai inainte.
Pot fi extensibile axial, din interior sau chiar exterior (de sub carenaj protector) obligatoriu elastice plus amortizor. Problema nerezolvata in aceste cazuri ar fi ca baza decasezare nu creste deloc sau oricum cat de cat semnificativ, e ceva extrem de important. Plus ca trebuie sa lase baza motoarelor mult mai sus. Acolo vor fi montate alte trei motoare cu ajutaje mult mai lungi decat cele de acum. Chiar daca nu sunt active atunci, jetul si bucatile aruncate de motoarele active pot duce la deteriorarea lor. Deocamdata e o babilonie acolo la baza, in cavitatea aceea. Musk vorbeste diplomatic as zice, ocolind problema. Normal, un singur motor poate duce lejer racheta goala, chiar la doua treimi din forta, dar doua motoare in ultima faza sunt prea puternice, nu pot fi reduse ca forta atat de mult fara sa apara instabilitate a arderii si pericol. Nu pomeneste nimic de scurgerea de metan dinaintea aterizarii. Nu pomenste daca nu cumva racheta a pornit deja slabita (daca la prima aprindere, cea ratata, nu cumva a saltat de pe rampa si cazut). Impresia mea este ca de fapt nu au un plan clar pentru nimic, descopera prin incercari. SN11 si chiar urmatoarele pot pati la fel daca nu au schimbat cateva lucruri importante. |
|
#448
Posted 08 March 2021 - 20:15
Urmatoarea victima e in drum spre launchpad, probabil intr-o ora o vor ridica pe platforma.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/UynhUVEkpg0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#449
Posted 23 March 2021 - 15:33
Cat de curand va avea loc lansarea SN11 - chestie de ore
Saptamana asta este posibil sa vedem si elicopterul... dar nu in direct [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/mSXH_3hnr6M?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#450
Posted 30 March 2021 - 22:20
Până la urmă au lansat și unșpele... Praf s-a făcut. Mai au multă pită de mâncat până să facă totul ca la carte. Cred că mai cad bucăți din behemotu' ăla și acuma. Rest in pieces.
Edited by KoShiMin, 30 March 2021 - 22:23. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users