Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Operatiunea "Casa noua"
#2035
Posted 11 June 2017 - 07:29
picomouse, on 10 iunie 2017 - 20:55, said:
Pune-le frate pe toate acolo ca după ce înțepenesc in beton nu cred ca mai are mare relevantă. Important este sa fie sus si jos acum care peste care unde ar fi problema la solicitările la care e supusa placa? Ar putea fi o logica... Daca pui un bat scurt pe 2 reazeme si apesi pe mijloc, se rupe mai greu decat unul mai lung. Daca ai niste bare lungi care stau pe niste bare scurte rezemate pe capete, cele scurte vor suporta mai bine greutatea. In schimb invers, daca ai niste bare foarte lungi care stau pe capete, si peste ele pui alte bare mai scurte, se vor curba mai usor (in special in partea de mijloc). Asta facand abstractie de beton si altele.. |
#2036
Posted 11 June 2017 - 08:08
oMariusRO, on 11 iunie 2017 - 07:29, said: Ar putea fi o logica... Daca pui un bat scurt pe 2 reazeme si apesi pe mijloc, se rupe mai greu decat unul mai lung. Daca ai niste bare lungi care stau pe niste bare scurte rezemate pe capete, cele scurte vor suporta mai bine greutatea. In schimb invers, daca ai niste bare foarte lungi care stau pe capete, si peste ele pui alte bare mai scurte, se vor curba mai usor (in special in partea de mijloc). Asta facand abstractie de beton si altele.. |
#2037
Posted 11 June 2017 - 08:12
oMariusRO, on 11 iunie 2017 - 07:29, said: Ar putea fi o logica... Daca pui un bat scurt pe 2 reazeme si apesi pe mijloc, se rupe mai greu decat unul mai lung. Daca ai niste bare lungi care stau pe niste bare scurte rezemate pe capete, cele scurte vor suporta mai bine greutatea. In schimb invers, daca ai niste bare foarte lungi care stau pe capete, si peste ele pui alte bare mai scurte, se vor curba mai usor (in special in partea de mijloc). Asta facand abstractie de beton si altele.. Corect dacă faci abstracție de beton. Dar cu beton o placa la modul teoretic este nedeformabila in plan fiind un element rigid . Eforturile perpendiculare in plan nu vor fi pe fiecare bara in parte ca si cum ar fi in aer, vor fi distribuite prin intermediul betonului la toate elementele din interior. Asta după mintea mea. |
#2038
Posted 11 June 2017 - 08:25
xjl, on 11 iunie 2017 - 08:08, said: Nu lungimea barelor este cea mai importanta ci distanta dintre reazeme (grinzi). Ai dreptate. Ce spuneam eu se aplica la cazul ipotetic in care reazemele sunt doar pe capete. picomouse, on 11 iunie 2017 - 08:12, said: Dar cu beton o placa la modul teoretic este nedeformabila in plan fiind un element rigid . Eforturile perpendiculare in plan nu vor fi pe fiecare bara in parte ca si cum ar fi in aer, vor fi distribuite prin intermediul betonului la toate elementele din interior. Asta după mintea mea. Nu stiu ce sa zic.. Din nou, vorbind pur teoretic, daca am avea o placa sa zicem de 5x5 m si am reusi sa concentram o greutate suficient de mare in mijlocul ei pe o suprafata de 10x10 cm, nu stiu cat de mult nu ar conta ce fier si ce beton ai la o distanta de 2m sa zicem de punctul ala. |
#2039
Posted 11 June 2017 - 09:06
Ziceti-i lu brawnie (sau structuristului din cazul de fata) sa calculeze săgeata. .si va zice el la ce greutate se va "rupe" placa respectiva..in functie de mai multi factori. .Oricum structuristul baga fier in placa de nu "crapa" ever.
Cred ca știm cu totii de ce se pune fier mai mult-gros-des in stratul de jos..si mai puțin in stratul de sus al armaturii plăcilor. .(cu discontinuitate pe centrul camerei - placii). Edited by manghels, 11 June 2017 - 09:08. |
#2040
Posted 15 June 2017 - 17:20
Am turnat și stâlpii... Nu a ieșit perfect din păcate. Ghinion combinat cu neatenție. Doua din lemnele alea care țin cofraj au fost puse cu latura mai subțire pe cofraj și a avut și niște probleme în interior care nu se vedeau (un nod ceva, nu știu exact, era ca o coaja, dar la suprafață părea ok). Asa ca a cedat unul din ele și a început sa se umfle cofrajul și sa iasă beton pe lângă.
L-am fixat bine și am continuat, dar e păcat... Cu acceptul dirigintelui se va decofrat în seara asta și se va barbieri cât de cât betonul în plus... Am mai adus și popii și grinzile pentru cofrarea plăcii, plus fierul pentru placa și grinzi... Sa vedem ce iese... IMG_20170614_125849.jpg 94.22K 127 downloads IMG_20170615_151742.jpg 84.5K 140 downloads IMG_20170615_151814.jpg 69.12K 131 downloads Edited by oMariusRO, 15 June 2017 - 17:49. |
#2041
Posted 15 June 2017 - 17:35
oMariusRO, on 15 iunie 2017 - 17:20, said:
Am turnat și stâlpii... Nu a ieșit perfect din păcate. Ghinion combinat cu neatenție. Doua din lemnele alea care țin cofraj au fost puse cu latura mai subțire pe cofraj și a fost și a avut și niște probleme în interior care nu se vedeau (un nod ceva, nu știu exact, era ca o coaja, dar la suprafață părea ok). Asa ca a cedat unul din ele și a început sa se umfle cofraj și sa iasă beton pe lângă. L-am fixat bine și am continuat, dar e păcat... Cu acceptul dirigintelui se va decofrat în seara asta și se va barbieri cât de cât betonul în plus... Ammai adus și popii și grinzile pentru cofrare plăcii, plus fierul pentru placa și grinzi... Sa vedem ce iese... IMG_20170614_125849.jpg IMG_20170615_151742.jpg IMG_20170615_151814.jpg Se rezolva nu te supăra prea tare. Un lemn poate sa se rupă cind vrea el. Pe mine ma enervează cind dorelul leagă sus si nu la baza unde e presiunea maxima si mai pune si 2 lemne înfipte in pămînt prinse intr-un cui si zice "Tine sefu !". |
#2042
Posted 16 June 2017 - 05:00
Stai lin..la mine a crapat un lemn cu legătură cu tot...in cofrag..cand turnam placa peste parter...toti eram calare pe placa la turnat. .vibrat.. îndreptat. ..si tot dispărea betonul...Cand colo erau câțiva mc deja scursi intr-o camera la parter..pe placa zero.
Au legat rapid..au continuat turnarea..iar doi au tot carat la galeata ..printre popii puși sub cofrag..tot betonul cazut.. Ce sa le fac.. I-am tot intrebat înainte "ati legat bine?".."daa safu"..."No..atunci ia de cara-l la galeata. ." Edited by manghels, 16 June 2017 - 05:01. |
#2043
Posted 16 June 2017 - 05:41
Si la mine a pleznit un cofraj insa pe la jumatatetea turnarii m-am enervat am scos betonul din el , l-am bagat in betoniera si am legat din nou cofrajul.
Am invatat ca nu exista scuze gen ”lemn prost” ci doar neatentie si graba, prostie. picomouse, on 15 iunie 2017 - 17:35, said:
Se rezolva nu te supăra prea tare. Un lemn poate sa se rupă cind vrea el. Pe mine ma enervează cind dorelul leagă sus si nu la baza unde e presiunea maxima si mai pune si 2 lemne înfipte in pămînt prinse intr-un cui si zice "Tine sefu !". Edited by Benderbut, 16 June 2017 - 05:45. |
#2044
Posted 16 June 2017 - 08:05
Benderbut, on 16 iunie 2017 - 05:41, said: Dar se vede ca a fost cofrat si prost, nu se pune scandura aia in picioare peste placa de tego pentru ca se rup patratele .Ori se pun doua scanduri de 10 cm in picioare ori deloc si mai multe patrate pe orizontala legate cu sarma. Nu din cauza la scandura s-a rupt cofragul, dimpotriva. Cred ca daca nu era scandura aia se rupea si placa de tego, nu facea doar burta. Contrar asteptarilor, tego asta nu este chiar asa de rezistent... A fost din cauza lemnului care a fost pus prost, intradevar (singurele doua lemne care erau puse pe lat in loc sa fie puse pe cant) si din cauza ca era "afectat" (o sa ii fac azi o poza, ca am pastrat capetele). |
|
#2045
Posted 16 June 2017 - 11:03
Ce grea e meseria de dorel
Rar se intampla sa plezneasca din cauza lemnului pentru ca se alege inaintea cofrarii, se plezneste din cauza modului de cofraj .In cazul tau a pleznit din cauza ca s-a pus doar o scandura pe verticala(a doua poza) si pe deasupra s-a legat cu sarma cat mai la margine. Stiinta prostiei , ce se intampla daca? : Un patrat de lemn legat cu sarma la ambele capetpe si cu o forta ce apasa mijlocul lui (scandura). Rezultatul este :Total disaster Edited by Benderbut, 16 June 2017 - 11:08. |
#2046
Posted 16 June 2017 - 14:03
Benderbut, on 16 iunie 2017 - 05:41, said:
Am invatat ca nu exista scuze gen ”lemn prost” ci doar neatentie |
#2047
Posted 16 June 2017 - 16:35
Bendere, nu zic ca nu au fost greșeli dar nu îți înțeleg logica în legătură cu scandurile alea. Eu zic ca dacă nu erau nu doar se umfla cofraje dar posibil sa fi plesnit Tego și sa se rupă. Scandurile alea au mai adăugat ceva rezistenta iar lemnul nici măcar nu s-a rupt de la mijloc ci aproape de lângă sarma. Am pus în prima poza bucata pe care am mai găsit-o.
In rest, stâlpii arata bine, ultima poza este cu cel "barbierit". IMG_20170616_104821.jpg 85.5K 108 downloads IMG_20170616_122240.jpg 69.19K 114 downloads IMG_20170616_121331.jpg 77.27K 113 downloads IMG_20170616_104949.jpg 100.82K 105 downloads IMG_20170616_105100.jpg 69.64K 117 downloads |
#2048
Posted 16 June 2017 - 17:58
Hai ca este ok.
Nu ai de ce sa te stresezi. Nu este estetic, dar e ok. |
#2049
Posted 16 June 2017 - 20:26
Proiectul tau e oarecum asemanator cu al meu la partea de structura, in sensul ca e mixt, structura de cadre cu zidarie portanta, bineintales cu exceptia fundatiei
La mine am adus special Ing. struct la santier sa discute si sa le explice la baieti diverse, si stiu ca le-a zis ca la stalpi sa nu cumva sa fie turnati pana in grinda ci cu cel putin cel putin 10 cm mai jos ca sa aibe loc ciocurile de la grinzi care coboara in stalp. Tu nu ai ciocuri la grinzi care coboara in stalpi? Ce fac sparg dupa stalpul cat intra ciocurile? De asemenea ai grija la placa, la intersectia grinda, stalpi, fier placa sa nu fie manunchiul prea inalt si sa fi nevoit sa torni o placa cu 2,3 cm mai groasa ca sa fie la nivel peste tot ! Edited by Mirel_85, 16 June 2017 - 20:31. |
|
#2050
Posted 17 June 2017 - 06:48
Mirel, am mai auzit faza asta cu ciocurile care coboară în stalpi dar încă nu am văzut-o. Grinzile au ciocuri care se închid în direcții opuse. Ciocurile de la barele de sus se duc în jos și de la barele de jos se duc în sus. Grinzile au 40cm înălțime iar ciocurile 35,asta în condițiile în care mai exista și o acoperire de beton de 2.5-3 cm sub fier (chiar mai mult.in unele locuri ca zidăria nu a ieșit fix la cota. Asa ca nu îmi imaginez ce ciocuri ar ajunge 10cm în stalp. Înainte sa torn l-am întrebat pe diriginte si mi-a zis sa toarne pana sus.
|
#2051
Posted 17 June 2017 - 08:15
La mine in proiect de exemplu am ciocurile de la barele superioare din grinda de 60 cm indreptate in jos iar ciocurile de la barele de jos de 35 cm indreptate in sus, iar grinda de 40 cm cu tot cu beton si 35 cm etrieri. Deci la mine sunt 25 cm care o sa intre in stalpi conform plansei date de structurist. Verifica si tu la tine plansele de armare grinzi, daca sunt egale ciocurile de jos cu cele de sus adica 35 cm cat e e etrierul e ok, daca nu, o sa fi nevoit sa spargi din stalp.
Attached FilesEdited by Mirel_85, 17 June 2017 - 08:16. |
#2052
Posted 17 June 2017 - 08:20
Toate grinzile mele au ciocuri de 35cm. Verificat si rasverificat, le visez si noaptea
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users