Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Diferente diferentiale

Finala Eurovision 2024

De ce nu protestati?

Etanșare intre cada perete b...
 Backu-up box Fronius ?

Router de la Digi nu face fata la...

Magnolii

Achizitie LG OLED evo 55C31LA - e...
 Aplicatii PV Huawei Sun

Istoric deplasari - GPS

Surub autoforant-metric mixt

Lipsa semnal - strategie de marke...
 One week meal plan - Pachet

Apometru defect?

Nelamurire legalitate TVA casa noua

Huawei P20 Lite, ecran negru la a...
 

Cu masina spre Grecia prin Bulgaria

* * * * * 11 votes
  • Please log in to reply
13728 replies to this topic

#6769
dreaQ

dreaQ

    I'm too old for this shit

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,382
  • Înscris: 02.06.2005
Prima regula pe care o aplic e sa nu plec sambata si sa nu ma intorc duminica. Dupa care aplic si altele :D

#6770
Brainie

Brainie

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,765
  • Înscris: 18.04.2007

View Postmarian.bazavan, on 03 septembrie 2018 - 00:23, said:

Mai e si varianta Slatograd. Putin virajata la granita dar libera.
Pentru necunoscători, Slatograd (unde l-ai văzut scris așa ?) = Zlatograd

#6771
cristiany

cristiany

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,892
  • Înscris: 16.04.2007
Germanii vad ca-i spun Slatograd:
https://de.wikipedia.../wiki/Slatograd
https://de.wikivoyag.../wiki/Slatograd

#6772
Lyvyoo

Lyvyoo

    Membru espressoman

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,402
  • Înscris: 10.01.2005
Eu m-am intors ieri din Kefalonia, plecare la 8 dimineata din Killini (ferry de 6.15) cu sosire la 22 in Ruse. Culmea este ca aglomeratia mare era din Romania catre Grecia, deci duminica pe zi si seara. Chiar la ora 22 se vedeau destule masini la Ruse in Vama, spre BG.

Pe langa ghinionul unui accident langa un tunel bulgaresc, sensul spre Grecia mai avea de indurat si kilometri de coada la vama Kulata (aprox. la ora 14) , tirurile formand cozi imense pe o banda a drumului expres, iar tot traficul spre Grecia ingramadindu-se pe o banda.
Pe sensul meu nu am stat la coada nicaieri, poate doar 5 minute la ultima statie de taxare greceasca.
S-a mers mai cetinel in zona Kresna si putin dupa, in principiu din cauza unor camioane sau a diverselor jafuri care tineau coloana in loc. In afara de un BMW bulgaresc pe contrasens in curba, si la dus si la intors am avut noroc de trafic civilizat, inclusiv pe insula. Confirm ca bulgarii si-au mai innoit parcul auto, inclusiv politia. Apropo, toate radarele au fost semnalizate pe Waze, norocul nostru fiind ca circula multi romani prin BG. In schimb, pe A5 in Grecia nu mai ea semnalizat nenea politistul cu pisolul radar, asa ca i-am tras eu un report. Semn ca romanii erau mai putini si cu gandul la plaja :)

Benzina sumpa si in Grecia si mai ales pe insula, intre  1,710 - 1,779 in Kefalonia si de la 1,610 pe continent.  La Bulgari 2.30 leva.

La anul voi cantari totul mai atent caci sunt anumite argumente pro si contra in a merge cu masina 3000 km in vacanta (dus-intors + drumuri pe insula). La dus am stat in Metsovo ca punct intermediar, iar la intors am facut drumul dintr-o bucata. Sunt de contorizat si ceva taxe de drum dus-intors - 15E vigneta BG, aprox. 10 statii de taxare pana in Killini (cam 50E), 26E podul Patras, 100E ferry, 240 de litri de benzina la 8% consum (aprox. 300E). Riscul sa cedeze vreo piesa la masina exista si el, in functie de starea fiecarui vehicul. Totul in balanta cu avion + masina de inchiriat...

#6773
marian.bazavan

marian.bazavan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,176
  • Înscris: 05.09.2007

View PostBrainie, on 03 septembrie 2018 - 08:58, said:

Pentru necunoscători, Slatograd (unde l-ai văzut scris așa ?) = Zlatograd
Posted Image Oboseala, graba ..... Dar .... "S" in germana se citeste "Z" ... asa ca am nimerit-o partial Posted Image
acesta e traseul : https://www.google.c...b90d25f!1m0!3e0

#6774
mondo_76

mondo_76

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 409
  • Înscris: 08.02.2011
M-am intors azi noapte din Thassos. Sa detaliem putin:
Plecat spre Thassos miercuri seara la ora 22. La ora 00.30 treceam vama, fara sa stau deloc la taxa pod, sau la vama. Nimeni in fata mea. Luat vigneta de la Shell, cu leva, pe o saptamana, 15 leva. Libeeer traseul, racoare, nici nu stiu cand am ajuns la Makaza. Era ora 5.55. Alimentasem cu motorina la OMV Kargiali. Nimeni la Makaza. Intr-un minut eram in Grecia. La 7.00 eram pe ferry. 26 euro masina si 2 persoane. Deci 9 ore de acasa pana in Keramoti. Niciun Garceov pe traseu, doar cateva vulpi cu 4 picioare.
La intoarcere,duminica, puhoi de oameni la ferry.Dar, cum noi aveam in gand sa vizitam Porto Lagos si Fanari, nu prea ne-a interesat cum e la Makaza pana la ora 17. Google Maps spunea ca era rosu. Noi faceam plaja la Fanari si mancam calamari. Pe la ora 16.35 am plecat spre Makaza, unde am ajuns la ora17.20. Nimeni!!! Nici macar o masina. Vamesul era afara, nu s-a oprit roata. Pe drum vreo 5 echipaje, dar fara pbl. Am ajuns la Ruse la ora 22.15. 2 masini in fata la taxa pod, in 5 minute eram in Romania.
Concluzia ar fi ca recomand tranzitarea Bulgariei noaptea si ca nu conteaza cum zicea cineva mai sus zilele cand pleci sau vii ci orele la care ajungi in vami.Drumuri bune sa aveti.

Edited by mondo_76, 03 September 2018 - 19:30.


#6775
MirceaDWC

MirceaDWC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,104
  • Înscris: 28.02.2006
Tranzitarea noaptea nu e asa usoara pe cat spui. Depinde foarte mult de sofer si pasageri. De exemplu, in cazul meu, faptul ca port ochelari nu ma ajuta sa circul noaptea, deci prefer sa nu. Apoi, merg cu 2 copii, noaptea e greu sa se odihneasca in masina, a doua zi sunt zombies. Atat anul trecut, cat si anul acesta am facut drumul din doua bucati, astfel incat cel mic sa se odihneasca si dupa amiaza. Si a fost super OK, am combinat cu o vizita de o seara intr-un oras din Bulgaria, anul trecut Veliko, anul acesta Stara Zagora. Apoi ziua doi, plecat dimineata si mers fara probleme, 15-20 minute la Makaza.
La intoarcere a fost mai dificil, anul trecut am preferat sa ma intorc pe Sofia, anul acesta am stat 50 minute in Makaza.

#6776
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Şi pe mine mă tentează să circul noaptea prin Bulgaria, mai ales că am făcut o selecţie de melodii numai bune de ascultat în aşa împrejurare. De câteva ori m-a prins miezul nopţii atât pe varianta Kulata (aproape de Ruse, ce-i drept - undeva pe la bifurcaţia spre Trastenik) cât şi pe drumul virajat dintre Varna şi Slăncev Briag. Drumurile sunt mult mai lejere, poliţia are cornu-n pernă, poţi pune maşina pe mijloc dacă nu vine nimic din faţă, practic eşti tu şi şoseaua. Localităţile sunt şi ele libere.
Dar... am nişte cunoştinţe care au avut probleme cu alternatorul pe drum, li s-a stricat pur şi simplu. Nu în Bulgaria, la noi. Era ziuă şi tot a durat ceva până s-a putut remedia problema, plus o zi pierdută. Eu însumi ştiu cum este să rămâi fără un bec în far pe timp de ceaţă, în Bulgaria, condiţii în care faza lungă te încurcă, în loc să te ajute. Iar maşina mea are deja 11 ani şi alternatorul e cel original.
De aceea, prefer să merg cât mai mult ziua prin Bulgaria, în cazul în care se întâmplă ceva să pot să rezolv.

Revenind la subiect, pe 15 septembrie voi pleca din nou către Sarti. Nu ştiu ce s-a întâmplat, dar cred că atât în Sarti, cât şi în Lefkada şi Parga nişte nimfe au ieşit la drumul mare şi au făcut cu mine ceea ce au făcut cu Ulyse.

#6777
xhermesx

xhermesx

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 652
  • Înscris: 14.03.2007

View PostLyvyoo, on 03 septembrie 2018 - 11:42, said:

La anul voi cantari totul mai atent caci sunt anumite argumente pro si contra in a merge cu masina 3000 km in vacanta (dus-intors + drumuri pe insula). La dus am stat in Metsovo ca punct intermediar, iar la intors am facut drumul dintr-o bucata. Sunt de contorizat si ceva taxe de drum dus-intors - 15E vigneta BG, aprox. 10 statii de taxare pana in Killini (cam 50E), 26E podul Patras, 100E ferry, 240 de litri de benzina la 8% consum (aprox. 300E). Riscul sa cedeze vreo piesa la masina exista si el, in functie de starea fiecarui vehicul. Totul in balanta cu avion + masina de inchiriat...
Intradevar, daca aduni toate cheltuielile cu masina/feribot/cazare si masa intermediara pentru drumul dus intors, s-ar putea sa fie mai avantajos cu avionul pentru anumite locatii (la 3 persoane maxim). Pe mine m-a lasat o planetara care ma va costa o galagie de bani.

#6778
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Singurul avantaj la transportul cu avionul este rapiditatea. Scapi de grija radarelor, a preţurilor la combustibil, a vignetelor.
În rest, cu maşina e cel mai bine. Nu eşti condiţionat de bagaj, nu ţi se poate rătăci bagajul, nu vine nimeni să-l trântească, iar dacă ai cu tine laptop, cameră foto şi alte device-uri sensibile le poţi transporta în siguranţă.
Să cazi în gol (să cobori foarte repede) pe o înălţime de 3.000 m pentru a evita o furtună, să simţi că-ţi pleznesc urechile şi să nu mai auzi nimic... data viitoare nu te vei mai urca în avion.

Edited by PSC, 05 September 2018 - 11:12.


#6779
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Si oboseala de a conduce pana in Lefkada nu o pui, nu?  ca doar mergi cu 80, te uiti la peisaje, nu conduci 15-20 ore?

#6780
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Nu o pun, deoarece îmi place să conduc în Grecia.
Dar ştiu ce înseamnă oboseala la volan. În cazul meu, s-a manifestat de două ori, odată în Bulgaria (am tras pe dreapta şi după 5 minute de mişcare eram fresh) şi odată în Bucureşti. În Bucureşti a fost cel mai nasol: pentru o jumătate de secundă n-am văzut şi n-am auzit nimic. Pur şi simplu s-a rupt filmul, fără avertisment. Dar n-am adormit, deoarece simţeam că ţin volanul în mână şi că stau pe scaun.
Noroc că eram blocat într-o coloană, pe Şos. Kiseleff, altfel nu ştiu ce se putea întâmpla.
De la acel incident, niciodată nu conduc până în Lefkada fără o noapte intermediară de cazare (şi la dus şi la întors).

#6781
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Nu zic de oboseala sau riscul de a adormi la volan. Ci de cum te simti dupa 20 de ore de condus, vs cum te simti dupa 1 ora de zbor.

1 ora de zbor + 2 ore de imbarcare/debarcare= 3 ore la dus+ 3 ore la intors=6 ore.
20 de ore de condus la mers+ 20 de ore de condus la intors= 40 ore. aproape doua zile.

2 zile in care nu neaparat ca stateai mai mult in concediu, dar le aveai libere. Sa nu mai zic de caldura din masina si dinsconfortul aerului conditionat cand afara sunt 35 grade.

E cam logic care e metoda mai eficienta/buna. Avion+ inchiriat masina/scuter acolo.

Edited by Deenman, 05 September 2018 - 11:43.


#6782
Brainie

Brainie

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,765
  • Înscris: 18.04.2007
Din nou mașină vs. avion ...

Văd că exagerezi în ambele estimări: alea 20 de ore sunt discutabile (de unde până unde, câte pauze faci etc); București - Atena se face în 14 ore (dacă nu ai ghinion la PTF, accidente pe traseu etc).

La fel alea 3 cu avionul: mai pune 1 oră de acasă la aeroport, încă una de la aeroport la cazare (cu ce ? dacă închiriezi mașină mai pune niște timp, acte). Asta dacă e avion direct. Adică Atena sau charter cu pachet de la agenție. Unii vor mai multă libertate, nu zilele fixe, perioadele fixe de la agenție. Dacă ai escală timpul crește, depinde cum le înlănțui. Anul trecut spre Creta zborurile mai ieftine aveau sosire pe la 23:30 și plecare la 6:30 (aprox). Iar ghinion cu curse întârziate / anulate / reprogramate poate apărea și la avion (numai azi am aflat de niște colegi care au dormit o noapte în aeroport, la Lisabona - și nu din vina lor).

Foarte posibil să prinzi niște zboruri OK ca preț și dată / oră. Dar nu cred că e ceva curent.

Și închei cu eterna „fiecare face cum îi place / convine” - dacă nu exagerai la timpi nu interveneam.

#6783
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Dacă eşti din Bucureşti, locuieşti în Giurgiului şi trebuie să ajungi în Otopeni, pui 2 ore până la aeroport. Ca să nu mai spun că trebuie să fii în aeroport, pentru check-in, cu un anumit timp înainte de urcarea în avion.
Per total, cu un avion direct timpul total de deplasare este de trei ori mai mare decât timpul efectiv de zbor.
Ca bani, cred că tot acolo ieşi, ba s-ar putea să ieşi mai ieftin cu maşina, chiar dacă dai bani pe combustibil şi vignetă. Deoarece pentru maşină plăteşti o singură dată, pentru avion plăteşti de două ori, trei ori, patru ori, în funcţie de cât de mare e familia sau gaşca. La un singur drum.
Ca idee, dacă ar fi să merg pe litoralul românesc, mă costă mai puţin cu maşina decât cu trenul, mai ales dacă banii de combustibil se împart.

Ca să nu mai punem taxiul de la aeroport la locaţia de cazare (în cel mai fericit caz). Credeţi că acolo taximetriştii nu ştiu ce-i aia maimuţă? Doar că e o specie mai evoluată, nu te ciupeşte de bani ca maimuţa noastră.
Verişoara mea a fost la Londra cu avionul. A făcut socoteala şi, cu excepţia timpului mult mai scurt, cheltuiala a fost exact ca şi când ar fi mers cu maşina. Doar că ea nu are permis, aşa că nu se putea deplasa altfel.
În cheltuială a pus tot: taxiul de acasă la Otopeni, biletul de avion, taxa de aeroport, taxiul de la aeroport până la hotel. Plus o întârziere de două ore din cauza faimoasei ceţe londoneze.

#6784
viomobil

viomobil

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,229
  • Înscris: 09.10.2007
Cazuri speciale pot fi intotdeauna, sa luam acum greva celor de la feribot :) spre Grecia insa avioanele pot fi o adevarata problema, data fiind lipsa curselor, low-costul cu problemele de rigoare si alte aspecte. Tin minte ca acum ceva ani se discuta pe forum inclusiv de mersul cu trenul in Grecia, ma intreb daca or mai fi amatori, parca se mergea vreo 20 si ceva de ore pana in Salonic...sau Atena?!

#6785
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Chiar aşa: te afli pe o insulă, sejurul tău se termină în ziua de 20 (să zicem), iar în ziua de 22 trebuie să fii înapoi la birou. În ziua de 20 are loc grevă şi rămâi blocat pe insulă. Cum procedezi faţă de birou? Porneşti înot către continent?

#6786
mannick

mannick

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,046
  • Înscris: 08.08.2018
Asta mi s-a intamplat mie, cu greva din 3-4 septembrie. Aveam iesire pe 3, am aflat de greva, am sunat la ferry, mi-au spus ca vor fi si ei in greva, asa ca am renuntat la o zi si am plecat mai devreme. Grecii imi sunt din ce in ce mai antipatici :)

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate