Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Acte cumparare auto Germania + how-to + dealeri problematici

* * * * * 4 votes
  • Please log in to reply
1294 replies to this topic

#19
1RamseY1

1RamseY1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 565
  • Înscris: 25.06.2014


 Lowrider, on 16 ianuarie 2015 - 03:27, said:

Hai sa le luam pe rand:

1. Numerele
Cele din citatul de la ambasada, sunt cele galbene, de 5 zile, dar alea vin la pachet cu dosar si eventual cu retinerea masinii la unguri (a patit-o un prieten si numai cu interventii de ff de sus a reusit sa si-o recupereze doar cu amenda, fara alte belele legale) si cele rosii, de dealer auto (Händler) pe care oricum nu vad cum ai putea sa le obtii de la Zulassungsstelle.
Cele galbene arata ASA
Cele rosii de Händler arata ASA
Cele de care ai tu nevoie si pe care le primesti de la inmatriculari arata ASA

2. Actele
- contract de vanzare-cumparare
- TÜV (inspectia tehnica) valabil. Sunt 2 hartii, una e HU (Hauptuntersuchung) si cealalta AU (Abgasuntersuchung). Auzisem la un moment dat ca mai nou si AU e trecut pe hartia cu HU, dar nu stiu sigur. Eu la masina mea am 2 hartii. Fara TÜV valabil nu primesti numere rosii, deci atentie cand cumperi
- Zulassungsbescheinigung Teil I si II. Sunt cele 2 hartii verzi, una mica (talonul) si una mare (cartea de identitate)
- asigurare pe 1 luna (banuiesc ca iei nr rosii pe 1 luna)
- CI/pasaport

3. Costuri
- acte: 10 - 15 euro, depinde de taxele locale. Astea sunt costurile prelucrarii datelor
- numere: 30 - 50 euro, depinde de locatie
- asigurare: cam 70 - 90 euro in medie, dar depinde de tipul masinii (poate sa depaseasca si 100 de euro). Asigurarea poti s-o faci la fata locului, sigur e vreun birou pe acolo. Vei primi un cod, eVB, ala trebuie sa-l prezinti tipei de la inmatriculari. Vezi sa-ti faca si carte verde cand faci asigurarea, desi ar trebui sa fie by default.
- impozit pe 1 luna: variabil, in functie de tipul masinii
Pana acum costurile celor pe care i-am ajutat au fost intre 140 si 220 euro, cum am spus mai sus, in functie de masina si de localitatea unde se face inmatricularea temporara.



Toata distractia cu inmatricularea dureaza max 20 min. Asteptarea pana iti vine randul poate sa fie mai lunga, depinde cati si-au gasit sa-si inmatriculeze masina in aceeasi zi cu tine. Dar odata intrat, merge totul f repede.

Daca mai ai intrebari, shoot.

Întrebari întrebătoare, cum procedezi dacă masina de vrei sa o achiziționezi are TÜV-ul expirat? Presupun ca nu poți sa ii faci proba de drum chiar dacă proprietarul ar fi de acord cu asta, sau?

THX.

#20
Lowrider

Lowrider

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,439
  • Înscris: 22.05.2005
Proba poti sa faci, pt ca daca expira TÜV-ul, nu inseamna ca nu mai ai numere sau asigurare. Mi s-a intamplat acum 2 ani sa uit complet de TÜV si umblam cu el expirat de aproape 2 luni. M-am dus, l-am facut, am platit vreo 15 euro in plus (un fel de amenda, suprataxa, spune-i cum vrei) si gata. Probleme ai cand umbli cu masina cu TÜV-ul expirat de 4-6-12 luni si te opreste politia.
Strict legat de cumpararea unei masini, daca are TÜV expirat ii poti face proba de drum, dar o scoti din Germania numai pe platforma, pt ca atunci nu trebuie sa mai treci pe la inmatriculari aici pt numere rosii.

#21
1RamseY1

1RamseY1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 565
  • Înscris: 25.06.2014
Si ca sa păstrăm linia topicului, pentru obținere numere de zoll (pentru a putea aduce mașina în Ro), chiar dacă mașina nu are TÜV în momentul cumpărării, acesta trebuie făcut înainte de a porni demersurile pentru obținerea numerelor?

Dar dacă mașină se afla la, sa zicem peste 100km distanta de orașul unde sunt eu acum, de exemplu, pot merge cu ea pana acasă, asta bineînțeles ca mașină sa fie în stare tehnica foarte bună, și a doua zi sa merg sa ii facem inspecția, TÜV-ul?

#22
Lowrider

Lowrider

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,439
  • Înscris: 22.05.2005
Tu poti sa te duci la inmatriculari si sa-ti scoti numere galbene, cu care poti circula 5 zile in interiorul Germaniei. Pt numerele galbene nu ai nevoie de TÜV. Daca circuli fara TÜV, e doar problema ta, decizia ta (a nu se intelege ca te critic - spun doar ca e o decizie personala a fiecaruia). In cel mai rau caz, daca te opreste politia le spui ca ai fost sa iei masina de la vanzator si urmeaza sa-i faci TÜV-ul in vederea inmatricularii.
Dar pt numere de Zoll trebuie sa mergi sa faci verificarea si sa obtii cele 2 hartii, HU si AU.
O alta varianta e sa aiba incredere proprietarul ca ii aduci/trimiti numerele lui inapoi, in cazul in care e inca inmatriculata. Dar pt asta trebuie sa astepti pana o radiaza el ca s-o poti inmatricula tu temporar. Sincer, mi se pare bataie de cap inutila. Cu nr galbene, 5 zile umbli fara probleme unde ai de umblat ca sa-i poti scoate in final nr rosii de Zoll.

#23
1RamseY1

1RamseY1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 565
  • Înscris: 25.06.2014
Mulțam ;)
Și o ultima, și poate stupida întrebare, numerele de zoll ce termen de valabilitate maxim pot avea?

#24
Lowrider

Lowrider

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,439
  • Înscris: 22.05.2005
Stiam ca 1 an (totusi pe mai mult de 1 luna n-am vazut pe nimeni sa-si faca), dar nu cred ca merita dpdv costuri. Gandeste-te ca platesti asigurare pe 1 an cu pret de Germania plus impozit de Germania. Nu stiu sa-ti dau un pret total, pt ca se calculeaza in functie de masina, motor, clasa de poluare, dar imi imaginez ca trece binisor peste mia de euro.

#25
1RamseY1

1RamseY1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 565
  • Înscris: 25.06.2014
O luna e de ajuns.
Merci. ;)
Seara faină

#26
Mr_Woppit

Mr_Woppit

    the last of them..

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 17,834
  • Înscris: 26.11.2001

 Lowrider, on 19 ianuarie 2015 - 23:33, said:

Eventual daca o iei pe firma, spune-ne de acum, poate stie vreun coleg de forum care sunt actele suplimentare si te ajuta.

O intrebare .. de fapt o nelamurire si o intrebare.

Faptul ca cel care o cumpara apare  pe contractul de vanzare-cumparare si pe ce alte acte se mai fac, presupune implicit/obligatoriu, ca este si cel care o va inmatricula si pe numele caruia va fi?

Intrebarea este de fapt: o astfel de masina, o pot vinde imediat tataului mei iar el sa-si finalizeze inmatricularea?


Si nedumerirea..

Inainte sa plec, am verificat si piata din Ro pentru masini similare.

In Germania, o Zafira asa cum caut, in jur de 100.000 si mai noua de 2011, se invarte in jurul lui 9500-10500, cu mici exceptii de genul full echipare, piele care se duce spre 11.000-11-500 sau fara cine stie ce echipare, care coboara spre 9000.

Cu toate astea, am gasit masina similara, nu stiu daca full options dar batea spre partea aia, in jur de 120.000km si care era 8400E. O alta care era la fel dar spre 140.000km, era in jur de 7500E.
Ambele era "impecabile", "fara probleme", "abia aduse", etc.

Am intrebat la o reprezentanta Opel daca pot detecta daca o masina a fost lovita si au zis ca nu, ca atat timp ca nu e busita sa-i strambe sasiul, o reparatie facuta bine, este dificil de vazut dupa ce masina a mai rulat 20.000 de km.

In ceea ce priveste datul km inapoi care inteleg ca pe aici local costa doar vreo 100 de ron, au fot evazivi, ca se poate, ca depinde... iar din ce am citit inteleg ca nu se poate totusi la masini mai noi de 2008.

Nedumerirea era, de ce sunt alea atat de ieftine? Avand in vedere ca la banii aia, respectivul are si el ceva. Poate sa fie "impecabila" dar cu 300.000 de km? Lovita si reparata mai ieftin la noi?

#27
floo1987

floo1987

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,098
  • Înscris: 12.01.2011
Li s-a rupt maxim de tine alora de la reprezentanta. Piesele vopsite ies rapid in evidenta cu elcometru oricat de bine ar fi lucrate iar un surub la care s-a umblat e un surub la care s-a umblat. Am vazut acum ceva vreme o Octavia impecabila, fara accident, 90k. Cand l-am intrebat pe proprietar de ce s-a schimbat traggerul a dat-o in balbaiala.

#28
Lowrider

Lowrider

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,439
  • Înscris: 22.05.2005
Daca o aduci pe roti, in Germania o inmatriculezi pe numele tau pt numerele rosii si apoi in Ro o vinzi tatalui tau. Mi se pare ca in Ro trebuie sa-ti scoti fiscal pt treaba asta, dar nu sunt sigur. Mai bine ne spune cineva care a trecut prin asta. Daca nu o aduci pe roti (desi am inteles ca nu e cazul tau) poti sa mai faci o data contractul de vanzare cumparare din Germania. Iei un formular de pe mobile.de, il completezi din nou cu datele vanzatorului si la cumparator il treci pe tatal tau.

Nu trebuie sa mergi neaparat la Opel sa-ti spuna daca a fost lovita sau nu. Orice sevice mai rasarit (si aici nu intra reprezentantele, uneori am senzatia ca toti incompetentii isi gasesc un job in service de reprezentanta) ar trebui sa poata sa-ti spuna daca masina a avut accident.

#29
1RamseY1

1RamseY1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 565
  • Înscris: 25.06.2014
Km, poți sa ii verifici și în Germania, la Opel, dacă Opel iti iei. Desigur se vor uita cam strâmb la tine, dar le explici ca vrei sa fii sigur pe ce ai cumpărat. Chestia asta costa cam 30-35E. Tot acolo iti poate spune și dacă mașină a fost lovită. Asta mai costa aprox 20E.
Eu am luat pentru fata mea o Skoda și asa am procedat. Ei drăguți s-au oferit sa scrie în cartea de service ca mașina a fost verificata la ei pentru cele doua motive, km și accident, astfel încât la revanzare sa am o bila alba în plus.

#30
Mr_Woppit

Mr_Woppit

    the last of them..

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 17,834
  • Înscris: 26.11.2001

 BV87FFF, on 30 ianuarie 2015 - 17:20, said:

Li s-a rupt maxim de tine alora de la reprezentanta. Piesele vopsite ies rapid in evidenta cu elcometru oricat de bine ar fi lucrate iar un surub la care s-a umblat e un surub la care s-a umblat.

 Lowrider, on 31 ianuarie 2015 - 12:00, said:

Nu trebuie sa mergi neaparat la Opel sa-ti spuna daca a fost lovita sau nu. Orice sevice mai rasarit (si aici nu intra reprezentantele, uneori am senzatia ca toti incompetentii isi gasesc un job in service de reprezentanta) ar trebui sa poata sa-ti spuna daca masina a avut accident.

 1RamseY1, on 31 ianuarie 2015 - 15:17, said:

Km, poți sa ii verifici și în Germania, la Opel, dacă Opel iti iei. Desigur se vor uita cam strâmb la tine, dar le explici ca vrei sa fii sigur pe ce ai cumpărat. Chestia asta costa cam 30-35E. Tot acolo iti poate spune și dacă mașină a fost lovită. Asta mai costa aprox 20E.
Eu am luat pentru fata mea o Skoda și asa am procedat. Ei drăguți s-au oferit sa scrie în cartea de service ca mașina a fost verificata la ei pentru cele doua motive, km și accident, astfel încât la revanzare sa am o bila alba în plus.

Am inteles, deci daca e de verificat, sigur poti afla mai multe.

Nu inteleg cum au altii masini de acelasi fel dar mult mai ieftine pe aici prin tara dar nici nu vreau sa risc cu cine stie ce janghina ascunsa sub "impecabila" ala.

O ultima intrebare, care mi-a picat acum in timp ce discutam de bani.

Plata se face cash sau poti plati cu card?

N-as pleca cu caramida dupa mine si nici n-as vrea sa ma trezesc ca ma intreaba vreunul la vama de sanatate, desi inteleg ca limita e 10.000/persoana iar noi vom fi doi.

#31
Mr_Woppit

Mr_Woppit

    the last of them..

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 17,834
  • Înscris: 26.11.2001
Revin cu intrebarea de mai jos:

 Mr_Woppit, on 31 ianuarie 2015 - 19:36, said:

Plata se face cash sau poti plati cu card?

N-as pleca cu caramida dupa mine si nici n-as vrea sa ma trezesc ca ma intreaba vreunul la vama de sanatate, desi inteleg ca limita e 10.000/persoana iar noi vom fi doi.


#32
Lowrider

Lowrider

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,439
  • Înscris: 22.05.2005
N-am vazut cititor de card decat la Händler-ii oficiali. Turcaletii n-am vazut sa se omoare cu asa ceva, probabil le place sa vada banii gramada.
Cred ca cel mai sigur e sa mergi cu banii cash. Iei tu o parte, cel care te insoteste o parte si nu aveti treaba la granita.

LE: Acum mi-am adus aminte si de faza cu diferenta de preturi, ca data trecuta am scris de pe tel si mi-era lene sa scriu atat. Preturile sunt mai bune uneori in Romania in principal din 2 cauze:
- masina a fost lovita sau a avut vreo defectiune care era prea scump de reparat aici, asa ca proprietarul decat sa bage banii in reparatii prefera s-o vanda si sa-si ia altceva. Un prieten a luat din Franta un Touran cu turbina picata si a dat sub 1000 de euro pe el. Cu 700 de lei a schimbat turbina cu una de la dezmembrari, s-a dat cu ea o vreme si apoi a vandut masina cu vreo 3000 de euro parca. Inafara turbinei masina n-avea nimic, dar in Franta ar fi costat o caruta de bani reparatia. Bafta lui.
- samsarul face manevra cu TVA-ul, desi vazusem la un moment dat la stiri ca saltasera pe cativa pt evaziune fiscala. Credeam ca s-au potolit, dar se pare ca mai sunt unii viteji. Samsarul cumpara masina pe firma, de fapt cumpara mai multe masini din Germania pe firma, fara tva, dupa care inchide firma si nu mai plateste nimic. Automat, diferenta de 19% e in avantajul lui, isi permite sa vanda sub pretul neamtului si sa-i mai iasa si profit. Daca a luat 3-4 de la acelasi vanzator, a obtinut inca o reducere, asa ca in Romania profitul va fi in functie de cat de calic e el.

Edited by Lowrider, 03 February 2015 - 20:28.


#33
Mr_Woppit

Mr_Woppit

    the last of them..

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 17,834
  • Înscris: 26.11.2001

 Lowrider, on 03 februarie 2015 - 20:15, said:

N-am vazut cititor de card decat la Händler-ii oficiali. Turcaletii n-am vazut sa se omoare cu asa ceva, probabil le place sa vada banii gramada

Am senzatia ca nu inteleg ceva: ce inseamna in descrierea ta dealeri oficiali si turcaleti? Toti sunt dealeri dar unii sunt oficiali pe cate o marca iar altii au si ei un autohaus?

Intreb, pentru ca masinile pe care vom merge sa le vedem, toate sunt la diversi dealeri, niciuna la persoane private sau alte combinatii. Cel putin asa se declara pe mobile sau autoscout.

#34
Lowrider

Lowrider

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,439
  • Înscris: 22.05.2005
Dealerii oficiali, adica reprezentante. Si ei vand masini second hand,  nu doar masini noi. In general masinile pe care le-au primit la buy-back, le iau, le fac o verificare si eventuale reparatii, dupa care le pun la vanzare. E ceva obisnuit.
Turcaletii, romanii, sarbii, etc au de obicei o ghereta si o curte imprejmuita, unde isi tin masinile.

#35
Mr_Woppit

Mr_Woppit

    the last of them..

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 17,834
  • Înscris: 26.11.2001

 Lowrider, on 04 februarie 2015 - 21:42, said:

Dealerii oficiali, adica reprezentante. Si ei vand masini second hand,  nu doar masini noi. In general masinile pe care le-au primit la buy-back, le iau, le fac o verificare si eventuale reparatii, dupa care le pun la vanzare. E ceva obisnuit.
Turcaletii, romanii, sarbii, etc au de obicei o ghereta si o curte imprejmuita, unde isi tin masinile.

Am inteles corect deci, pentru ca am ales masini numai la dealeri si am si verificat pe google maps sa fie exact cum zici, dealer, nu cine stie ce baraca.

Intre timp am dat insa peste alta. Tu povesteai despre acte ca inmatricularea merge relativ repede si ca dureaza in functie de cati se mai trezesc sa faca in ziua aia, insa ca idee, ori ca le faci tu, ori dealerul, sunt gata in ziua aia.

Unii dintre dealeri au raspuns la intrebari despre masini iar unul dintre ei, din Deggendorf parca, a zis ca da, poate face actele si dureaza 2 zile Posted Image ceea ce, daca se intampla asa, imi schimba programul, ca trebuie sa plec mai devreme.

Abereaza ala sau mai e vreo chestie care depinde de oras sau de altceva?

#36
Lowrider

Lowrider

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,439
  • Înscris: 22.05.2005
Intreaba-l de ce dureaza 2 zile. Probabil se gandeste ca vii sambata..? E singurul caz in care vad posibila situatia asta cu 2 zile. In rest ar trebui sa se rezolve relativ repede.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate