Acte cumparare auto Germania + how-to + dealeri problematici
#1
Posted 15 January 2015 - 13:21
Pentru ca topicul s-a extins si umplut de informatii, vom adauga aici date suplimentare/relevante culese din topic
Dealeri cu probleme
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Impreuna cu inca cineva, dorim sa aducem o masina sh din Germania. Trecand peste partea de comunicare (in teorie avem pe cineva pe acolo) si problemele unui sh, avem cateva probleme care sunt neclare, legate de acte si de modul de aducere in tara. Pentru acte: Informatiile sunt relativ clare in ceea ce priveste contract de vanzare-cumparare, brief-urile si inca o chestie de poluare (imi scapa numele) insa in functie de site, mai apar fel de fel de documente, probabil pentru ca s-au schimbat de-a lungul anilor. Intrebarea este, care sunt actele necesare inmatricularii in Ro, a unei masini aduse din Germani, acum, in ianuarie-februarie 2015? Pentru numere (masina vrem sa o aducem pe roti): Inteleg ca nu exista nu stiu ce acorduri intre noi, Ungaria si Germania si o masina nu poate fi adusa cu numere galbene sau numere rosii sau numai numerele rosii care au trecuta in dreapta data expirarii. Problema, la fel ca si cu actele, este ca informatiile difera asa ca intrebarea este: care sunt in acest moment tipul de numere cu care poti aduce o masina pe roti, fara a avea si un dosar penal pentru conducerea unei masina "neinmatriculate" ? Aditional la toate astea, daca exista si vreun how-to, ca si pasi de urmat pe acolo, ar fi minunat, pentru ca, la fel ca si mai sus, informatiile despre asta sunt contradictorii. Nu ceva complicat, ci simplu, la modul, daca bati palma cu vanzatorul, trebuie sa faci x,y,z acte, sa mergi la ABC, sa platesti suma X si sa iei numere de la toll something. Edited by Mr_Woppit, 31 March 2017 - 13:31. |
#2
Posted 15 January 2015 - 15:44
Merge sa aduci cu numere rosii de 1 luna sau 3 luni (sa nu vii cu numere galbene - singur dosar penal). Alea de o luna sunt mai ieftine insa pentru a le putea lua masina trebuie sa aiba verificare tehnica valabila. Din ce oras vei lua masina? Daca mergi in Rosenheim, la numere este o rominca.
Pe linga banii de masina sa mai ai 500 euro. Succes! |
#3
Posted 15 January 2015 - 15:52
Posibil la Augsburg insa nu sunt sigur, masina inca este cautata.
Poti sa-mi spui te rog, cum se numeste in germana oficiul respectiv unde se elibereaza numerele si daca aia 500 de euro sunt numai pentru treaba asta cu numerele sau mai e si altceva? |
#4
Posted 15 January 2015 - 15:54
KFZ-Zulassungsstelle asa se numeste.
Actele nu costa mai mult de 150 euro. Depinde de la oras la oras pretul variaza. Ce recomand eu, cand vezi masina sa intrebi neaparat daca masina a avut avarii sau are defecte ascunse, chiar daca masina arata perfect. Sunt obligati sa-ti zica prin lege, dar daca tu nu-i intrebi nici ei nu-ti zic. Exemplu: am fost sa-mi caut masina. Expertul meu in masini, a vazut ca masina a fost reparata si mi-a cerut sa-l intreb ce accident a avut cu ea. Pana sa-l intreb propietarul a tacut malc, cand l-am intrebat ne-a povestit ca fiica-sa a lovit o caprioara. Edited by Bursul, 15 January 2015 - 16:06. |
#5
Posted 15 January 2015 - 18:27
Banii "extra" mai bine sa iti ramana in Romania decat sa nu-ti ajunga pe drum. Aia 500 euro reprezinta costul vignetelor (Austria, Ungaria si Romania in Germania nu e cazul ca este in pretul carburantului), carburantul pina in Romania ( daca e diesel cam 100 euro), numerele (cam 150-160 euro nr. rosii pe 1 luna) + alte neprevazuturi ( o cazare, apa / mincare). Sa te fereasca Dumnezeu de amenda sau defectiune in Germania sau Austria. Si inca ceva, sa nu uit: daca te opreste politia in aceste tari sa nu incerci sa intri in taina cu ei.
Atunci cind vezi masina incearca sa gasesti cit mai multe "defecte" pentru a putea negocia "la singe" ( sa-i arati orice zgirietura, inclusiv pe geamuri, etc) si nu te arata foarte entuziasmat de ea. De obicei se negociaza 200-250 euro la fiecare 1300-1500 euro ( sa nu fiu inteles gresit: la masina de 3000 nu vei primi "reducere" mai mult de 450-500). Inca ceva: NICIODATA tu nu vei lua masina direct de la neamt (vei lua de la arab / polonez / turc/ sirb / bulgar, etc, adica orice altceva decat neamt). Un pret bun vei putea face daca vei lua masini "la pachet" ( mai multe, dintre care una buna si alta / altele stricate pt piese). Sa fii sigur ca acea masina nu are km dati in spate sau alte prostii ca la noi de obicei sunt sinceri ( nemtii schimba masinile pe la 140000-150000 Km). Important: poti, daca accepta, sa-l faci pe vinzator sa-ti garanteze ajungerea in Romania "pe roate" (in caz de ceva el e obligat sa te ajute cu transport pina in Romania). Daca nu doreste, ii mai scazi din pret sau cauti alta masina ca aia are defecte ascunse de care el stie. Nu uita un lucru: ORICE masina premium (VW, Audi, BMW, Mercedes, Opel) rulata in Germania la pret de Logan nou este de 'nspe mii de ori mai buna ca a noastra dacie. Succes! |
#6
Posted 16 January 2015 - 00:02
Bursul, on 15 ianuarie 2015 - 15:54, said:
KFZ-Zulassungsstelle asa se numeste. Actele nu costa mai mult de 150 euro. Depinde de la oras la oras pretul variaza. Ce recomand eu, cand vezi masina sa intrebi neaparat daca masina a avut avarii sau are defecte ascunse, chiar daca masina arata perfect. Sunt obligati sa-ti zica prin lege, dar daca tu nu-i intrebi nici ei nu-ti zic. Exemplu: am fost sa-mi caut masina. Expertul meu in masini, a vazut ca masina a fost reparata si mi-a cerut sa-l intreb ce accident a avut cu ea. Pana sa-l intreb propietarul a tacut malc, cand l-am intrebat ne-a povestit ca fiica-sa a lovit o caprioara. Da, clar ca va fi verificata si daca ascunde ceva, trebuie cautat altceva. Ai idee cat dureaza eliberarea actelor/numerele provizorii? mihalexmihalex, on 15 ianuarie 2015 - 18:27, said:
Banii "extra" mai bine sa iti ramana in Romania decat sa nu-ti ajunga pe drum. Aia 500 euro reprezinta costul vignetelor (Austria, Ungaria si Romania in Germania nu e cazul ca este in pretul carburantului), carburantul pina in Romania ( daca e diesel cam 100 euro), numerele (cam 150-160 euro nr. rosii pe 1 luna) + alte neprevazuturi ( o cazare, apa / mincare). Sa te fereasca Dumnezeu de amenda sau defectiune in Germania sau Austria. Si inca ceva, sa nu uit: daca te opreste politia in aceste tari sa nu incerci sa intri in taina cu ei. Atunci cind vezi masina incearca sa gasesti cit mai multe "defecte" pentru a putea negocia "la singe" ( sa-i arati orice zgirietura, inclusiv pe geamuri, etc) si nu te arata foarte entuziasmat de ea. De obicei se negociaza 200-250 euro la fiecare 1300-1500 euro ( sa nu fiu inteles gresit: la masina de 3000 nu vei primi "reducere" mai mult de 450-500). Inca ceva: NICIODATA tu nu vei lua masina direct de la neamt (vei lua de la arab / polonez / turc/ sirb / bulgar, etc, adica orice altceva decat neamt). Un pret bun vei putea face daca vei lua masini "la pachet" ( mai multe, dintre care una buna si alta / altele stricate pt piese). Sa fii sigur ca acea masina nu are km dati in spate sau alte prostii ca la noi de obicei sunt sinceri ( nemtii schimba masinile pe la 140000-150000 Km). Important: poti, daca accepta, sa-l faci pe vinzator sa-ti garanteze ajungerea in Romania "pe roate" (in caz de ceva el e obligat sa te ajute cu transport pina in Romania). Daca nu doreste, ii mai scazi din pret sau cauti alta masina ca aia are defecte ascunse de care el stie. Nu uita un lucru: ORICE masina premium (VW, Audi, BMW, Mercedes, Opel) rulata in Germania la pret de Logan nou este de 'nspe mii de ori mai buna ca a noastra dacie. Succes! Da, banii pentru inmatriculare si restul sunt separati. In ceea ce priveste negocierea, probabil ca ne vom descurca insa mi se pare mult ce zici, 250-300 la fiecare 1500 de euro. Masina pe care o cautam este in jur de 10.000, ceea ce ar insemna o reducere de vreo 1400-1700 euro, adica binisor spre 20%. Nu stiu care face reduceri din astea. 2 chestii nu inteleg: Prima e asta "NICIODATA tu nu vei lua masina direct de la neamt (vei lua de la arab / polonez / turc/ sirb / bulgar, etc, adica orice altceva decat neamt)." - nemtii nu-si vand masinile direct ei sau cum? si 2 "poti, daca accepta, sa-l faci pe vinzator sa-ti garanteze ajungerea in Romania "pe roate"" - exista ceva legal in sensul asta? In continuare nu-mi este clar. Am un document de la ambasada Germaniei care zice asa: Quote Dacă doriţi să călătoriţi în România cu autovehiculul dumneavoastră care a fost deja radiat din circulaţie în Germania („transport pe propriile roţi ”), aveţi nevoie de un număr de înmatriculare vamal de export Zollausfuhrkennzeichen (aşa-numitul număr de tranzit - Überführungskennzeichen). Acest număr poate fi obţinut la serviciul de înmatriculare german. Toate clare si frumoase insa mai jos zice: Quote Numerele de înmatriculare atribuite de autorităţile germane, atât cele de culoare roşie cât şi cele provizorii (caractere de culoare neagră şi plăcuţă de culoare galbenă pe marginea din dreapta, pe care este înscrisă perioada de valabilitate şi care sunt eliberate pentru o perioadă de maxim 5 zile), nu sunt valabile în România. Punerea în circulaţie şi/sau conducerea pe drumurile publice din România a unui vehicul, pe care este aplicat unul din tipurile de plăcuţe sus-menţionate, atrage răspunderea penală. Prin urmare, numerele si actele astea de care vorbim mai sus, cu 150 de euro la KFZ-Zulassungsstelle, ce fel de numere sunt? Edited by Mr_Woppit, 16 January 2015 - 00:07. |
#7
Posted 16 January 2015 - 02:38
sunt bune alea rosii-fractii cu perioada stanta ta pe ele. Numere Zoll de export - stiu aia acolo - nu esti tu singurul care le-a cerut pana acum asa ceva! te cota vre-o 30 Euro placutele si 100 euro asigurarea (adica RCA la ei). In plus vei mai plati cativa euro ...10-12 impozitul pt o luna la acele numere de fractie. Toate chestiile astea le achiti la ei la inmatriculari daca iei masina direct de la privat neamt. Daca nu se ocupa de regula cei de la parcul autohaus de unde ajungi sa iti alegi masina. De regula in cateva ore rezolvi la inmatriculari daca ajungi devreme. Vezi ca au pauza la pranz o ora in care desi sunt acolo, nu lucreaza cu publicul! Bafta!
Edited by baghera2, 16 January 2015 - 02:43. |
#8
Posted 16 January 2015 - 03:27
Hai sa le luam pe rand:
1. Numerele Cele din citatul de la ambasada, sunt cele galbene, de 5 zile, dar alea vin la pachet cu dosar si eventual cu retinerea masinii la unguri (a patit-o un prieten si numai cu interventii de ff de sus a reusit sa si-o recupereze doar cu amenda, fara alte belele legale) si cele rosii, de dealer auto (Händler) pe care oricum nu vad cum ai putea sa le obtii de la Zulassungsstelle. Cele galbene arata ASA Cele rosii de Händler arata ASA Cele de care ai tu nevoie si pe care le primesti de la inmatriculari arata ASA 2. Actele - contract de vanzare-cumparare - TÜV (inspectia tehnica) valabil. Sunt 2 hartii, una e HU (Hauptuntersuchung) si cealalta AU (Abgasuntersuchung). Auzisem la un moment dat ca mai nou si AU e trecut pe hartia cu HU, dar nu stiu sigur. Eu la masina mea am 2 hartii. Fara TÜV valabil nu primesti numere rosii, deci atentie cand cumperi - Zulassungsbescheinigung Teil I si II. Sunt cele 2 hartii verzi, una mica (talonul) si una mare (cartea de identitate) - asigurare pe 1 luna (banuiesc ca iei nr rosii pe 1 luna) - CI/pasaport 3. Costuri - acte: 10 - 15 euro, depinde de taxele locale. Astea sunt costurile prelucrarii datelor - numere: 30 - 50 euro, depinde de locatie - asigurare: cam 70 - 90 euro in medie, dar depinde de tipul masinii (poate sa depaseasca si 100 de euro). Asigurarea poti s-o faci la fata locului, sigur e vreun birou pe acolo. Vei primi un cod, eVB, ala trebuie sa-l prezinti tipei de la inmatriculari. Vezi sa-ti faca si carte verde cand faci asigurarea, desi ar trebui sa fie by default. - impozit pe 1 luna: variabil, in functie de tipul masinii Pana acum costurile celor pe care i-am ajutat au fost intre 140 si 220 euro, cum am spus mai sus, in functie de masina si de localitatea unde se face inmatricularea temporara. Suplimentar: - combustibil: daca iei diesel si n-ai talpa grea, aprox 100-110 euro, cu preturile de zilele astea (ieri am alimentat cu 1,079 euro/litru). La benzina nu stiu, probabil vrei 150 euro - taxe de drum: Germania 0€, Austria 8,7€/10 zile, Ungaria parca 13€/1 sapt 4. Legende urbane (a nu se interpreta ca fiind atac la colegii de forum care au raspuns mai sus) - nu gasesti sa cumperi de la nemti: daca iei de la Händler, o sa intalnesti in general turci, sarbi, romani, rusi, etc. Nemtii nu prea mai sunt pe piata masinilor second ieftine. In general am gasit Händler neamt cand am fost cu prieteni care vroiau masini de peste 10.000 euro. Daca vrei sa cumperi de la privat, o sa dai de multi nemti, evident. - la fiecare 1500 de euro se negociaza 250 euro sau mai auzisem pe unii cu "din start se lasa 10% din pretul cerut si de acolo incepe negocierea": nu exista o regula. In general la masini mai ieftine scoti 200-400 euro, la cele mai scumpe poti sa scoti 500-800. Asta din experientele personale. Acum depinde si de tine si de talentul tau de negociator, poate scoti 1500 la o masina de 10.000, totul e posibil - in Germania nu se dau km inapoi, pt ca e caz penal: se dau la masinile pt export si se fac si caiete de service pe genunchi, completate cu ce vrei tu. Nu te du direct cu placa cu "vreau s-o scot din Germania". Daca iti spune ca masina e numai pt export, ai grija, ca nu degeaba nu vrea s-o vanda pt Germania. Stie ca aici si-o ia daca face magarii, dar sansele ca unul sa se intoarca din Romania cu masina pe platforma sunt minime. E bine sa incepi negocierea si apoi la sfarsit sa-l intrebi cat mai lasa daca nu-i ceri garantie (teoretic trebuie sa-ti dea garantie, dar iti da in conditiile lui, gen reparatia numai in service-ul lui) si atunci ii spui ca vrei sa scoti masina din Germania. E posibil sa mai ciupesti macar 1-200 de euro, dar nu te baza pe asta. Toata distractia cu inmatricularea dureaza max 20 min. Asteptarea pana iti vine randul poate sa fie mai lunga, depinde cati si-au gasit sa-si inmatriculeze masina in aceeasi zi cu tine. Dar odata intrat, merge totul f repede. Daca vrei sa scapi de bataia de cap cu actele si iei masina de la Händler, poti sa-l lasi pe el sa se ocupe, iti va cere undeva la 50 de euro sa se ocupe el de tot. Pana te duci sa mananci ceva, el s-a intors si cu acte si cu numere. Daca iei de la privat, trebuie sa faci tu totul. E tarziu, sper ca n-am scapat nimic. Daca mai ai intrebari, shoot. |
#9
Posted 16 January 2015 - 11:34
Lowrider, on 16 ianuarie 2015 - 03:27, said:
Daca vrei sa scapi de bataia de cap cu actele si iei masina de la Händler, poti sa-l lasi pe el sa se ocupe, iti va cere undeva la 50 de euro sa se ocupe el de tot. Pana te duci sa mananci ceva, el s-a intors si cu acte si cu numere. Daca iei de la privat, trebuie sa faci tu totul. E tarziu, sper ca n-am scapat nimic. Daca mai ai intrebari, shoot. Man, multumiri pentru detalii, practic ai aprins lumina la capatul tunelului O intrebare.. pentru anunturi de genul asta http://m.autoscout24...bote/-264305735 unde masina este la un dealer (la asta zici tu händler sau e vreo diferenta), se pot face negocieri? Adica evident, daca e privat, poti sa te intelegi cu el la pret insa daca e dealer, face reduceri? Pe motivele povestite mai sus? Uite aici o zgarietura, hai ca renunt la garantie, etc? Edited by Mr_Woppit, 16 January 2015 - 11:36. |
#10
Posted 16 January 2015 - 12:29
Da, poti sa negociezi si cu dealer-ul.
Sfatul meu e ca prima data sa vezi masinile de la privati si apoi de la dealeri. In poze masinile arata bine, dar cand esti la fata locului arata de parca au lucrat cu ele 20 de ani la Posta. Am intalnit caz cand pe site erau poze de la o alta masina. Se vedea clar in poza ca volanul nu-i uzat, la dealer era practic alta masina (aceeasi marca evident). De aceea e bine sa ai in vedere cel putin 4-5 masini din zona respectiva atunci cand plecati din Romania si sa va asteptati ca v-ati putea intoarce cu o alta masina decat ce v-ati propus. |
|
#11
Posted 16 January 2015 - 13:34
Bursul, on 16 ianuarie 2015 - 12:29, said:
Da, poti sa negociezi si cu dealer-ul. Sfatul meu e ca prima data sa vezi masinile de la privati si apoi de la dealeri. In poze masinile arata bine, dar cand esti la fata locului arata de parca au lucrat cu ele 20 de ani la Posta. Am intalnit caz cand pe site erau poze de la o alta masina. Se vedea clar in poza ca volanul nu-i uzat, la dealer era practic alta masina (aceeasi marca evident). De aceea e bine sa ai in vedere cel putin 4-5 masini din zona respectiva atunci cand plecati din Romania si sa va asteptati ca v-ati putea intoarce cu o alta masina decat ce v-ati propus. Da, clar ca da, vrem sa mergem mai multe zile, ca sa acoperim o zona mai mare, in caz ca sunt probleme. D-astea cu alta poza e destul de extrema insa ma astept sa fie diferente sau probleme nedeclarate, gen fara accident pentru ca "uite, practic i-am schimbat toate piesele". |
#12
Posted 19 January 2015 - 12:39
Va salut!
Desi nu sunt chiar pe subiect, profit si eu de acest topic pentru a pune cateva intrebari despre inmatricularea unei masini aduse din Germania. Pe langa 3 randuri de numere rosii, masina are numere si acte de Germania, respectiv Brief mare in care este vechiul proprietar din Germania (pers fizica) si Brief Mic in care este un cetatean roman ( X ), care a adus-o in tara, plus un contract de V-C din Germania. Cetateanul X a scos un rand de nr. rosii si a vandut-o cetateanului Y, care a facut un contract de V-C cu un al treilea cetatean Z , pentru ca acesta era mai in varsta si asigurarea era mai ieftina. Cetateanul Z a scos si celelalte doua randuri de numere rosii, iar in prezent masina nu mai poate rula in Romania, decat atunci cand va fi inmatriculata, dar asta nu ma deranjeaza. Intrebari: 1. Daca vreau sa cumpar aceasta masina, este okey sa fac contract de V-C cu cetateanul Z ? 2. In afara de cetateanul Z, imi mai trebuie certificat fiscal si din partea cetateanului X (acela care a scos primul rand de numere rosii) ? 3. Cu cetateanul Y, mai am vreo treaba, imi mai trebuie vreun act de la acesta ? 4. Ar mai fi ceva important ce ar trebui sa-mi fie dat odata ce voi cumpara masina? Multumesc !! Edited by flylex99, 19 January 2015 - 12:43. |
#13
Posted 19 January 2015 - 22:24
Lowrider, on 16 ianuarie 2015 - 03:27, said: E tarziu, sper ca n-am scapat nimic. Daca mai ai intrebari, shoot. Bursul, on 16 ianuarie 2015 - 12:29, said:
Da, poti sa negociezi si cu dealer-ul. Sfatul meu e ca prima data sa vezi masinile de la privati si apoi de la dealeri. Ar mai fi o intrebare: la vanzarile astea, atat la privati cat si la dealer se practica "testarea masinii" ? Ma refer atat la luarea ei la mana, gen uitat prin motor, caroserie, pe sub presuri, etc .. cat si o iesire pe 2-3 km sau la vreun service pentru o testare? |
#14
Posted 19 January 2015 - 22:30
Depinde. La dealer m-a lasat sa dau o tura prin parcare. Privatul doar m-a lasat sa o studiez. A refuzat orice test in mers. Asta in Germania.
|
#15
Posted 19 January 2015 - 22:43
De la dealer n-am cumparat niciodata pt mine. Cumpar mereu de la privat si nu s-a intamplat sa nu ma lase sa fac proba. Daca s-ar fi intamplat sa nu ma lase, as fi plecat. Mai sunt masini pe piata si niciodata n-am cumparat sub presiunea timpului. Am asteptat si 4-5 luni pana a aparut masina asa cum vroiam eu. La fel, am acceptat test cand am vandut si masina mea si masina sotiei. M-am suit cu omul in masina, i-am dat cheile si am iesit la plimbare 10-15 min.
Cand am fost cu prieteni sau rude la dealer, tot asa, nu s-a intamplat niciodata sa nu accepte testul de drum. Iti pune numerele rosii de Händler pe masina, iti da cheile si plecati la plimbare. |
|
#16
Posted 19 January 2015 - 23:33
Am uitat un detaliu: masina o cumperi pe persoana sau pe firma? Ca daca o cumperi pe firma mai ai nevoie de ceva acte in plus, dar nu mai stiu exact ce... am fost o singura data cu un prieten care si-a luat masina pe firma tatalui lui si a iesit o harababura totala cu dealerul, pentru ca el nu aparea nicaieri in actele firmei. Ala avea un biblioraft intreg (la propriu) de contracte cu firme fantoma de prin Galati si Braila, probabil folosite de samsari sa dea teapa cu tva-ul si din cauza carora ii venise fiscul german pe cap, trimis la control incrucisat de fiscul roman. I-a cerut o gramada de acte, i le-a trimis tatal lui pe mail si abia abia i-a dat masina. Pe de-o parte nu vroia sa rateze aproape 20.000 euro cash (in 2011, cand era destul de statica piata si la ei, comparativ cu 2007), pe de alta parte ii era ca iar o ia in barba cu romanii.
Eventual daca o iei pe firma, spune-ne de acum, poate stie vreun coleg de forum care sunt actele suplimentare si te ajuta. |
#17
Posted 20 January 2015 - 11:05
Noi am pus chiar VAG-ul la masina. Unu ne-a cerut buletinele, cand a vazut ca vrem sa facem asta. I-am dat datele, el ne-a lasat sa-i scormonim in CPU-ul masinii.
|
#18
Posted 20 January 2015 - 12:27
ticusor, on 19 ianuarie 2015 - 22:30, said: Depinde. La dealer m-a lasat sa dau o tura prin parcare. Privatul doar m-a lasat sa o studiez. A refuzat orice test in mers. Asta in Germania. Lowrider, on 19 ianuarie 2015 - 22:43, said:
De la dealer n-am cumparat niciodata pt mine. Cumpar mereu de la privat si nu s-a intamplat sa nu ma lase sa fac proba. Daca s-ar fi intamplat sa nu ma lase, as fi plecat. Mai sunt masini pe piata si niciodata n-am cumparat sub presiunea timpului. Am asteptat si 4-5 luni pana a aparut masina asa cum vroiam eu. [..] Iti pune numerele rosii de Händler pe masina, iti da cheile si plecati la plimbare. Lowrider, on 19 ianuarie 2015 - 23:33, said:
Am uitat un detaliu: masina o cumperi pe persoana sau pe firma? Bursul, on 20 ianuarie 2015 - 11:05, said:
Noi am pus chiar VAG-ul la masina. Unu ne-a cerut buletinele, cand a vazut ca vrem sa facem asta. I-am dat datele, el ne-a lasat sa-i scormonim in CPU-ul masinii. Nu, e personala masina insa din pacate suntem un pic contra-timp, pentru ca urmeaza o nastere, creste familionul iar plecarea trebuie sa fie acum in februarie iar intr-o saptamana (chiar mai putin, vreo 3 zile) trebuie sa ne descurcam cu totul. Masina este o Zafira din 2011 sau mai incoace, cu mai putin de 100.000 si cam in limita a 10.000. Din ce am cautat pe site-uri, am gasit cateva (6-7), in general in partea de nord a Germaniei. Fiind o masina de familie nu ma astept sa fi trecut prin accidente dar na, suprize pot sa existe. Speram insa sa gasim in zona Augsburg sau cel putin in aria din jur, 3-4-500 km, pentru ca acolo avem pe cineva care ne-ar mai putea ajuta. Edited by Mr_Woppit, 20 January 2015 - 12:28. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users