Numai aici despre Legea privind rezilierea contractelor cu operatorii de telefonie mobilă și de televiziune prin cablu.
#1
Posted 13 July 2010 - 11:23
Legea priviind rezilierea contractelor cu firmele de telefonie mobila respectiv firmele de televiziune prin cablu a fost PROMULGATA :
http://www.cdep.ro/p...oiect?idp=10654 Legea 161/2010 |
#2
Posted 13 July 2010 - 12:47
Deci sa inteleg ca legea asta se va aplica si pentru abonamentele facute pana la data aparitiei ei, nu la abonamentele noi incheiate dupa data aceea. Oricum in curand vor disparea telefoanele subventionate ceea ce nu cred ca este un lucru bun.
|
#3
Posted 13 July 2010 - 12:49
Corect! Se aplica la toate contractele semnate pana in prezent si cele ulterioare (cele care vor fi semnate).
Nu cred ca vor disparea telefoanele subventionate dar vor ramane in oferte cele mai ieftine modele. Sau operatorii vor cere o suma de bani in avans ca si garantie pentru anumite modele mai scumpe, ceva de genul asta. Edited by muc_cel_mic, 13 July 2010 - 12:51. |
#4
Posted 13 July 2010 - 12:54
#5
Posted 13 July 2010 - 13:01
Daca am luat telefon la prelungire pe 2ani anul trecut inseamna ca pot rezilia cu ajutorul acestei legi?
|
#6
Posted 13 July 2010 - 13:02
Da, shadow.
Dar pregătiți-vă, pentru că operatorii or să încerce oricum s-o dea cotită! În primul rînd or să pretindă că legea nu se aplică retroactiv ci doar pentru contractele nou semnate. Asta este FALS pentru că legea se aplică în momentul în care una dintre părți încearcă să se prevaleze de o clauză, nu în momentul semnării. Retroactiv înseamnă că dacă faptul deja s-a produs (rezilierea) operatorul poate pretinde taxa pentru că s-a produs înaintea promulgării legii. Dar REPET nu are nicio legătură cu data semnării, contează data rezilierii. În al doilea rînd, la Cosmote, Orange și Vodafone taxa de reziliere nici nu face parte din contract ci apare doar într-un act complet separat, pe care nu l-a semnat nici operatorul nici clientul. Deci oricum e apă de ploaie. Din păcate marea majoritate a abonaților nu au nici cele mai elementare cunoștințe de drept civil, iar operatorul le spune minciuni și ei îl cred. În al treilea rînd taxele de reziliere erau oricum ilegale și dinaintea acestei promulgări. Pentru orice sumă pretinsă, furnizorii trebuie să prezinte dovezi concrete privind semnificația acelei sume: produse vîndute, servicii prestate, daune etc. Ori taxele alea erau scoase complet din burtă. În al patrulea rînd, aștept cu nerăbdare să văd ce modificări vor face la contracte, acum că legea îi contrazice în sfîrșit explicit. Bănuiesc că pe termen scurt vor băga chestia cu retroactivitatea, bazîndu-se pe faptul că bizonii e proști și merge. |
#7
Posted 13 July 2010 - 13:07
Gata i-am papat,peste 3 zile ma duc la reprezentanta cu cerere de reziliere pentru 4 numere si le arat si legea sa vad ce vor zice
Edited by megafanro, 30 July 2010 - 14:25.
|
#9
Posted 13 July 2010 - 17:55
derutatu667, on 13th July 2010, 18:32, said: Deci as putea sa imi fac azi un abonament si sa iau un telefon subvenționat iar peste cateva zile sa reziliez contractul folosindu-ma de această lege? Credeți ca ar merge? Merita riscul? ...stiu ca voi fi criticat pt această idee de către cei mai cu conștiința de aceea astept părerile celor mai ''profitori'' ! Poate merg la cacealma. Au un procent acceptat de pierderi, iar pentru restul abonamentelor se vor baza pe faptul ca romanii sunt mai fraieri. Edited by BlackDay, 13 July 2010 - 17:56. |
#10
Posted 13 July 2010 - 19:24
cei care merg maine/poimaine sa rezilieze,postati aici cum a mers...
Sa invatam din experienta altora. MULTA BAFTA ! |
|
#11
Posted 13 July 2010 - 19:29
element94_2008, on 13th July 2010, 20:24, said: cei care merg maine/poimaine sa rezilieze,postati aici cum a mers... Sa invatam din experienta altora. MULTA BAFTA ! ostilitate la inceput.Totul e sa fii hotarat.Personal as face si o copie PDF printata dupa lege,atasata la cerere,pentru a pune lucrurile la punct,inca din start ! Edited by marluck, 13 July 2010 - 19:29. |
#12
Posted 13 July 2010 - 20:49
BlackDay, on 13th July 2010, 21:39, said: Dupa care lege ? Stai sa fie publicata in monitorul oficial. Pe urma se duce clientul cu nr de lege, cu nr monitorului oficial in care a fost publicata, cu copie, xu PDF, cu tot ce vrei. insa modificarea articolelor este facuta in sensul de a clarifica si a face mai usor de aplicat legile respective. Edited by marluck, 13 July 2010 - 20:52. |
#13
Posted 13 July 2010 - 20:54
si totusi....unde poate fi citita legea aia mirifica pe care toti o comenteaza dar in afar de 2 persoane nu cred ca acitit-o nimeni.
|
#14
Posted 13 July 2010 - 20:57
VipeR85, on 13th July 2010, 21:54, said: si totusi....unde poate fi citita legea aia mirifica pe care toti o comenteaza dar in afar de 2 persoane nu cred ca acitit-o nimeni. http://www.cdep.ro/p.../9/pr629_09.pdf Si nu e vorba propriu zis de o lege complet noua in sine , ci de modificarea unor articole de legi deja existente,valabile,in sensul de a le clarifica,si de a le face mai usor de aplicat in contextul dat! Edited by marluck, 13 July 2010 - 20:59. |
#15
Posted 13 July 2010 - 21:06
Intrebare de bun simt:
Cu legea in fata, publicata in M.O., credeti cum ca operatorii vor renunta asa de usor la contractele in desfasurare? Haideti sa fim seriosi pana la capat, nu stiu cati dintre noi sunt dispusi sa ajunga in instanta, pe civil, pentru un amarat de contract cu un operator de telefonie mobila. Eu cred ca in perioada imediat urmatoare, operatorii se vor face ca ploua si ne vor invita in instanta, tocmai ca si factor de intimidare, daca imi permiteti. L.E: Vad in pdf-ul din link cum ca art. 84 este modificat, in interesul discutiei de aici, cu o singura adaugire ce ar putea rezona, cumva: Citez aprox: comerciantul a impus, prin contract, clauze referitoare la plata unor sume fixe in cazul denuntarii unilaterale. Nu se face NICIO referire la termenul contractului, din cate vad. Asadar, intreb pe cei in tema: daca vreau sa reziliez, evident, unilateral, actul intre mine si comerciant, inainte de ajungerea la termen, voi fi acoperit de legea asta magica? Edited by hubbabub1601, 13 July 2010 - 21:11. |
|
#16
Posted 13 July 2010 - 21:14
hubbabub1601, on 13th July 2010, 22:06, said: Intrebare de bun simt: Cu legea in fata, publicata in M.O., credeti cum ca operatorii vor renunta asa de usor la contractele in desfasurare? Haideti sa fim seriosi pana la capat, nu stiu cati dintre noi sunt dispusi sa ajunga in instanta, pe civil, pentru un amarat de contract cu un operator de telefonie mobila. Eu cred ca in perioada imediat urmatoare, operatorii se vor face ca ploua si ne vor invita in instanta, tocmai ca si factor de intimidare, daca imi permiteti. Cerere de reziliere,numar de inregistrare,blocarea numerelor respective si FF IMPORTANT,precizarea ca incepand cu depasirea termenului legal limita la care trebuie sa va dea un raspuns,nu obtineti satisfactie,NU LE VETI MAI PLATI NIMIC !!! Sa va caute ei pe unde vor.Si textele legillor vechi permiteau rezilierea insa acum lucrurile sunt clare de-a dreptul.Imi permit sa-l citez pe @wirespot: -Dar pregătiți-vă, pentru că operatorii or să încerce oricum s-o dea cotită! În primul rînd or să pretindă că legea nu se aplică retroactiv ci doar pentru contractele nou semnate. Asta este FALS pentru că legea se aplică în momentul în care una dintre părți încearcă să se prevaleze de o clauză, nu în momentul semnării. Retroactiv înseamnă că dacă faptul deja s-a produs (rezilierea) operatorul poate pretinde taxa pentru că s-a produs înaintea promulgării legii. Dar REPET nu are nicio legătură cu data semnării, contează data rezilierii. În al doilea rînd, la Cosmote, Orange și Vodafone taxa de reziliere nici nu face parte din contract ci apare doar într-un act complet separat, pe care nu l-a semnat nici operatorul nici clientul. Deci oricum e apă de ploaie. Din păcate marea majoritate a abonaților nu au nici cele mai elementare cunoștințe de drept civil, iar operatorul le spune minciuni și ei îl cred. În al treilea rînd taxele de reziliere erau oricum ilegale și dinaintea acestei promulgări. Pentru orice sumă pretinsă, furnizorii trebuie să prezinte dovezi concrete privind semnificația acelei sume: produse vîndute, servicii prestate, daune etc. Ori taxele alea erau scoase complet din burtă. În al patrulea rînd, aștept cu nerăbdare să văd ce modificări vor face la contracte, acum că legea îi contrazice în sfîrșit explicit. Bănuiesc că pe termen scurt vor băga chestia cu retroactivitatea, bazîndu-se pe faptul că bizonii e proști și merge. Edited by marluck, 13 July 2010 - 21:17. |
#17
Posted 13 July 2010 - 21:42
Am contract cu Orange din 2004.Aveam niste facturi astronomice iar operatorului bineinteles ca-i convenea.M-am dus anul trecut si mi-am modificat contractul cu o oferta avantajoasa pe 1 an de zile.Acest contract a expirat in 15.05.2010.In luna iunie constat ca expirandu-mi ofertele de pe abonament mi-a crescut factura.Baietasii de la 411 nici gand sa ma streseze cu vreo oferta.
Merg la magazinul Orange si cer o noua oferta."Nu se poate!""Doar daca vreti pe o suma mai mare!""Poftim ok..reziliem contractul!"Asta s-a intamplat in 24 iunie."Operatorii nostri va vor contacta pentru o oferta in 3 zile.Si 3 zile s-au facut 10 zile.AM sunat personal si mi-au zis ca ma suna in termenul de 30 de zile de la notificare.Practic degeaba mi-a expirat contractul in 15.05.2010 ca ei nu vor sa denunte contractul. * prezentul contract poate înceta: c)prin denunțare unilaterală din partea Clientului în următoarele situații: (i) la expirarea perioadei menționate în oferta comercială care a stat la baza încheierii contractului, cu acordarea unui preaviz de minimum 30 de zile, prin scrisoare recomandată cu dovadă de primire și cu condiția achitării tuturor datoriilor către Orange România; Practic desi mi s-a incheiat contractul ei ma OBLIGA sa le platesc in continuare.Ba mai mult in 15 iulie se emite noua factura(abonamentul in avans+convorbirile pana la 15 liulie)iar in 24 iulie este termenul minim de solutionare a rezilierii.I-am notificat pe escroci ca voi plati doar convorbirile pana in 15 iulie fara abonament.De fapt asa au si vrut.Sa emita factura sa platesc in avans si sa-mi inchida in 24 iulie abonamentul.Si cu banii luati si fara posibilitatea de a beneficia de servicii. Oricum Base a promulgat legea 161/2010 si putem rezilia cand vrem noi. Edited by wertoxel, 13 July 2010 - 21:55. |
#18
Posted 13 July 2010 - 21:45
derutatu667, on 13th July 2010, 17:32, said: Deci as putea sa imi fac azi un abonament si sa iau un telefon subvenționat iar peste cateva zile sa reziliez contractul folosindu-ma de această lege? Nu, nu ar merge. Legea asta are două tăișuri. Vor ajuta consumatorul... dar vor și obliga operatorii să facă contracte cum trebuie. Contractele făcute cum trebuie nu vor putea fi atacate. Legea spune că sînt abuzive doar sumele fixe, scoase din burtă. Dacă operatorul explică "uite atît a fost subvenția pentru telefon" și te pune să semnezi c-o dai înapoi... o dai. Asta era problema pînă acum, că ei mergeau pe sumele alea mari de 150-200 de euro. Acum sumele or să fie mai mici (știți și voi cît sînt subvențiile la telefoane), în schimb n-or să poată fi contestate. element94_2008, on 13th July 2010, 19:48, said: ( Contractul e pe S.C ) Persoanele juridice nu sînt acoperite de legea asta, doar persoanele fizice. Ca societate comercială se aplică codul civil și ai nevoie de avocat și să-i dai în judecată. hubbabub1601, on 13th July 2010, 21:06, said: Eu cred ca in perioada imediat urmatoare, operatorii se vor face ca ploua si ne vor invita in instanta, tocmai ca si factor de intimidare, daca imi permiteti. Exact pentru asta există ANPC, ca să degreveze sistemul juridic de acest gen de povești. Te asigur că operatorii n-au niciun interes să se ajungă în instanță pentru că ar pierde. Ar fi cîțiva nebuni care își permit un avocat bun și care i-ar face să le iasă pe nas, din principiu. Ar plăti cheltuieli de judecată șamd. Plus că gîndește-te la modul de operare. Tu reziliezi, cu dovezi în regulă. Operatorul zice "n-ai reziliat, mai dă-mi bani". Însă tu nu-i mai dai și-ți vezi de treabă. Ce poate face? În judecată n-o să te dea că n-are rost. Poate în schimb să-ți cesioneze contractul unei firme de recuperare, care o să te streseze cu telefoane, și o să te bage în Preventel. Sînt mizerii care se rezolvă. Preventel pe baza legii de protecție a datelor personale (Preventel funcționează ilegal), iar firmele de recuperare n-au niciun caz din moment ce contractul a încetat și taxa e ilegală. Evident, nu e plăcut. Depinde de fiecare dacă preferă să-și ceară drepturile și să lupte pentru asta sau stă mai departe și le dă bani. Quote Citez aprox: comerciantul a impus, prin contract, clauze referitoare la plata unor sume fixe in cazul denuntarii unilaterale. Nu se face NICIO referire la termenul contractului, din cate vad. Asadar, intreb pe cei in tema: daca vreau sa reziliez, evident, unilateral, actul intre mine si comerciant, inainte de ajungerea la termen, voi fi acoperit de legea asta magica? Pe scurt, da. Răspunsul lung e mai complex. În primul rînd uită-te la ce-ai semnat. Dacă taxa de reziliere e în acel TCG care la unii operatori nici măcar nu e semnat, la revedere. Un act nesemnat e nul dpdv contractual. Dacă taxa e menționată în act semnat (cum e cazul la Cosmote și furnizori de cablu sau DTH), vei fi acoperit dacă rezilierea se produce după intrarea în vigoare a legii. Chiar și înainte de asta, ești acoperit dacă contractul spune pur și simplu o sumă oarecare. Nu se poate asta, sumele pretinse consumatorului trebuie justificate prin ceva. Există o mulțime de legi, în special codul consumului și legea clauzelor abuzive care nu permit așa ceva. În plus, operatorii au creat confuzie intenționat cu privire la semnificația termenului "durată contractuală". Asta se referă pur și simplu la perioada pe care funcționează un contract. E o formalitate. Nu înseamnă automat obligație de-a menține acel contract. De fapt, dpdv legal, prin acel articol 84, retenția nici măcar nu există, e o invenție. Cînd ți se spune "se extinde perioada contractului" e un fîs, dpdv legal înseamnă "îți prestez servicii încă N luni". Cînd se spune "se obligă să nu rezilieze" sau "dacă reziliază plătește în avans" sau "plătește taxă în valoare de 100 de euro", vin legile de mai sus și zic "nu există așa ceva, se anulează". Ma astept, oricum, sa impuna niste cheltuieli abuzive de partea clientilor ce au beneficiat de orice fel de promotie la incheierea contractului. Numai dacă au spus explicit asta într-un act semnat (contract sau act adițional. Adică doar dacă scrie negru pe alb: "a primit chestia cutare, în valoare de, ca gratuitate sau ca reducere, și se obligă să restituie echivalentul sau diferența dacă reziliază înainte de N luni". Dacă nu spune asta atunci degeaba scrie că ți-au dat promoție, reducere, gratuit șamd. Așa și? Mersi frumos. Unde scrie cît au costat? Unde scrie că trebuie să le returnez? Nu scrie. Tot ce scrie e că trebuie să dau o sumă fixă. Hopa, sumele fixe sînt ilegale. La revedere. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users