Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Propun afacere de milioane euro!
#19
Publicat: 29 martie 2008 - 16:28
Cum să nu ai 100 de călători? 2km înseamnă foarte mult. Înseamnă distanța între Piața Unirii și Trafic Greu sau distanța între Gara de Nord și Grozăvești sau distanța înre Unirii și Alba Iulia. Practic pe sub pământ 2 km înseamnă foarte mult, scurtezi un cartier.
Uite, autobuzul 104, deși murdar, înghesuit, pute și face 30 minute între Unirii și Alba iulia. În fiecare dimineață la Unirii se urcă cel puțin 20 călători, înjură și se ceartă până reușește să închidă ușile, apoi aceștia coboară la Alba Iulia. Iar 104 circulă foarte des, vine în paralel cu 123 și alte câteva, merge pe o stradă cu 3 benzi pe sens, la interval de doar câteva minute. Dacă ar fi un metrou care să parcurgă distanța în 5 minute sunt convins că ar fi mult mai mulți oameni care ar opta pentru varianta aceasta. Poate chiar și dintre cei care preferă mașina, dacă ar fi metrou l-ar prefera. Gândește-te numai la alte scurtături de acest gen, pe sub vre-o mare intersecție unde nu există autobuz sau drum cu 3 benzi sau posibilitatea de a-l implementa pentru că pur și simplu nu e loc. Uite, în tramvaiul 32 pe anumite segmente sunt la orice oră peste o sută călători deși vine la 5 minute. Nu mai spun de rush hour când e bătaie la propriu. Sau, altă zonă supraaglomerată e Drumul Sării, unde pierzi 40 minute pentru un traseu de doar 1km. Eu cred că oricine ar prefera din 13 Sept să ajungă la Răzoare în 2 minute. Primăria n-are nici un interes să facă pasaje. La primărie interesul e furatul. Singura soluție ar fi să le facă investitorii particulari și, dacă s-ar dovedi profitabile (cum dealtfel sunt convins că sunt - ar putea pune magazine, atutomate, reclame, fel și fel în ele, banii se scot pe multe căi), în câțiva ani s-ar umple orașul de pasaje, tunele etc. Uite, anumite trasee acoperite în întregime de firme private (București-Pitești-Vâlcea) - nici dracu nu mai merge cu trenul (de ce? - pentru că e administrat de regia cucu). E clar că primăria n-o să facă nimic, singura soluție e să facă o firmă privată. |
#20
Publicat: 29 martie 2008 - 16:38
dobrotescunicol, on Mar 29 2008, 01:23, said: Costuri: după cum scrie pe site-urile primăriei, o linie de metrou cu multe stații, care să străbată orașul costă în jur de 400 mil euro (mult pt. un om Este aproape imposibil sa gasesti un investitor cu atatia bani! Chiar daca "afacerea" este profitabila! Editat de spyderman, 29 martie 2008 - 16:43. |
#21
Publicat: 29 martie 2008 - 16:41
dobrotescunicol, on Mar 29 2008, 16:03, said: 1. La Trafic Greu se construiește văzând cu ochii un mall pe multe hectare, cu multe nivele dedesubt și deasupra, cu parcări de km sub pământ. Investitorul respectiv sunt convins că ar avea "forța financiară" să facă un tunel de acolo până la Unirii (e distanță f. mică dac-o tai pe dedesubt). Ar avea trafic de mii persoane/zi. Nu compara un mall cu un metrou.La mall dai cat pe 10 bilete doar pe un suc.Apoi la mall merg toti sa-si arate masinile.Nu ii vad carand cutii si sacose prin metrou. 2. Nu trebuie săpat mult, s-ar putea face tunele foarte scurte (chiar și câteva sute de m sau 1 km), plasate strategic, unde să circule foarte des o cabină, un trenuleț de la un cap la altul. Tunelurile izolate nu sunt o solutie viabila.Nu cred ca se folosesc undeva.Sa construiesti de la suprafata nu prea vad posibil. Ce bagi in ele ??Ingropi o drezina??Apoi faci 2 lifturi pentru pasageri si gata??Restul infrastructurii unde e??Cum intretii drezina??Faci 1 singura linie cu o drezina??Planuri de evacuare si ce mai trebuie de unde le scoti pe un singur fir??Ai idee cata energie electrica consuma ca sa transporte 10 calatori??Ce te faci la orele de varf??Pui 2 drezine pe 2 sensuri?? Cererea e atât de mare încât nu ai cum să nu scoți profit. Au ajuns oamenii să se ia la bătaie, să se calce în picioare, să facă ore la volan în drum spre serviciu deși distanța e foarte scurtă dar trebuie să treacă de 1-2 intersecții aglomerate. Un tunel ingenios care să "scurteze" sigur ar avea succes. Cererea de transport e mare.Investitia este imensa si nu poate fi facuta decat de o primarie care bineinteles ca va face un credit si va contracta o firma care va face profit min 100%.Alte firme/fonduri de investitii sau ce mai vrei tu nu se vor baga.Primaria nu are ca scop obtinerea de profit. Crezi ca prin alte tari companiiile private au facut "metrouri" de la 0??Probabil au cumparat/inchiriat de la administratiile respective apoi a fost mai usor sa le dezvolte reinvestind profitul,prin credite etc. Profit 3000% e obținut doar cu "tunuri", afacerile adevărate nu sunt așa. Editat de bolo, 29 martie 2008 - 16:45. |
#22
Publicat: 29 martie 2008 - 17:11
Quote Nu compara un mall cu un metrou.La mall dai cat pe 10 bilete doar pe un suc.Apoi la mall merg toti sa-si arate masinile.Nu ii vad carand cutii si sacose prin metrou. Quote Tunelurile izolate nu sunt o solutie viabila.Nu cred ca se folosesc undeva.Sa construiesti de la suprafata nu prea vad posibil. Ce bagi in ele ??Ingropi o drezina??Apoi faci 2 lifturi pentru pasageri si gata??Restul infrastructurii unde e??Cum intretii drezina??Faci 1 singura linie cu o drezina??Planuri de evacuare si ce mai trebuie de unde le scoti pe un singur fir??Ai idee cata energie electrica consuma ca sa transporte 10 calatori??Ce te faci la orele de varf??Pui 2 drezine pe 2 sensuri?? Fac 2 lifturi de pasageri și pun o drezină... Sho what? Da, chiar cu o drezină, lumea e disperată, ar da orice ca să ajungă mai repede. Chiar și cu o căruță cu cai s-ar bătea oamenii să apuce un loc. Sunt atâtea stații de metrou în lume unde sunt lifturi de pasageri. Pentru întreținere și toate cele îi faci o ieșire la un capăt, ce mare brânză? Nevoia de transport rapid este atât de mare și toți provincialii au invadat și suprasolicitat Bucureștiul încât chiar și cu căruța ar merge. Ar lua-o fiecare pe unde apucă numai să ajungă mai repede la serviciu. Uneori îmi vine să alerg și în patru labe, să mă agăț cu dinții de mașini numai să ajung mai repede cu ceva. Și, asta nu e doar cazul meu. În alte țări abea a început privatizarea metroului, și s-a dovedit un lucru bun. La noi de ce nu s-ar putea? |
#23
Publicat: 29 martie 2008 - 17:12
Iti mai dau eu un motiv de ce nu o sa mearga.
Romanii sunt din clasele de generala motivati sa-si cumpere masina sa agate femei si sa fie soferi idioti prin oras. Nu motivati, conditionati! Ori tu le oferi metrou! Adica transport in comun... cum impresionezi tu o fata cu transportul in comun, nu poti sa pui muzica, nu poti sa te prefaci ca n-ai benzina, nu poti parca intr-un colt mai intunescos sa i-o pui... Ah, ca ar fi un pic de trafic, da, adevarat, ar fi. Eu zic ca la banii astia cumperi tronsoane din metrou si le extinzi cu investitii private decat sa faci tunele de 1km. 1 km mergi pe jos daca iti pui mintea. Plus ca trebuie sa-l faci foarte adanc, costa de iti iese pe nas si nu stii cum stai efectiv cu cheltuielile. Deci nu merge nu neaparat pentru ca sunt costuri ENORME, birocratie dincolo de inchipuire si orice alte probleme structurale ale orasului pe care NU LE CUNOSTI (nici eu, dar nu ma intereseaza) nu o sa mearga pentru ca nu te poti lupta cu orgoliul romanului care abia asteapta sa trosneasca manele din noul lui bmw. Ca acum tre' sa fii bolnav sa vii cu masina zilnic la munca (exceptand cazul in care nu ai de ales) e altceva. Dar nu asta e solutia, si nici nu stiu ce solutie se va gasi, if ever. Ia-ti o bicicleta! |
#24
Publicat: 29 martie 2008 - 17:26
Nu izolate ci tuneluri cât mai scurte care să unească puncte cheie și pe cât posibil să facă legătura cu metroul deja existent.
1. L-ar face pe acțiuni pe care le-ar vinde înainte de a pune prima piatră de temelie. 2. 400 mil euro e mult, dar asta pentru un tronson ce străbate orașul. Unul mai scurt ar costa 200 mil, iar dacă s-ar asocia 2 investitori ar însemna 100 mil de fiecare. 3. Dacă înainte de a construi ar vinde deja drepturile de subînchiriere sau reclamă sau transport fibră sau ce-o mai fi unor terți deja ar mai scoate ceva. Am bicicletă însă nu pot merge cu ea, sunt atât de multe mașini încât nu mai este loc nici pe trotuar, nu mai am loc nici s-o scot din bloc, nu mai pot merge nici ca pieton, sunt mașini peste tot, pe spații verzi, pe trotuare, pe stradă, mii de mașini, milioane. Editat de dobrotescunicol, 29 martie 2008 - 17:31. |
#25
Publicat: 29 martie 2008 - 18:06
dobrotescunicol, nu stiu daca ai observat cum evolueaza o discutie intre romani, uite aici ai dovata.
Mare parte din ei nu ti-au adus decat argumente in baza ideii ca "NU o sa mearga". Nu cred ca mai conteaza daca tzi-ar da cineva bani sau ai rezolva toate problemele dpdv tehnic. Romanul nu stie sa spuna decat "NU se poate domne, ca nu ai cu cine!" pentru ca totzi romanii (fara exceptii) au educatzia unui caine (trag pe turta lor, iar conceptul de comun, este "injositor"). Ia ca exemplu toate grevele si rezultatele lor. Romanii nu stiu sa se organizeze si nu stiu sa sustina o idee mai ales daca vine "orice" prost si arunca 2 semne de intrebare. In loc sa rezolve acele semne de intrebare, se intorc cu coada intre picioare si spun ca "nu au avut noroc in viatza". Discutia poate continua la nesfarsit. totusi, parerea mea e una: "ORICE E POSIBIL CAND SE VREA!". Deci cauta oameni care sa aiba o motivatie. Pentru algele de aici de pe forumuri e foarte simplu sa spuna "nu se poate", apoi mai trag o bashina shi crizeaza cand le intorci vorba. |
#26
Publicat: 29 martie 2008 - 18:45
metal696heart, on Mar 29 2008, 18:06, said: dobrotescunicol, nu stiu daca ai observat cum evolueaza o discutie intre romani, uite aici ai dovata. Mare parte din ei nu ti-au adus decat argumente in baza ideii ca "NU o sa mearga". Nu cred ca mai conteaza daca tzi-ar da cineva bani sau ai rezolva toate problemele dpdv tehnic. Romanul nu stie sa spuna decat "NU se poate domne, ca nu ai cu cine!" pentru ca totzi romanii (fara exceptii) au educatzia unui caine (trag pe turta lor, iar conceptul de comun, este "injositor"). Ia ca exemplu toate grevele si rezultatele lor. Romanii nu stiu sa se organizeze si nu stiu sa sustina o idee mai ales daca vine "orice" prost si arunca 2 semne de intrebare. In loc sa rezolve acele semne de intrebare, se intorc cu coada intre picioare si spun ca "nu au avut noroc in viatza". Discutia poate continua la nesfarsit. totusi, parerea mea e una: "ORICE E POSIBIL CAND SE VREA!". Deci cauta oameni care sa aiba o motivatie. Pentru algele de aici de pe forumuri e foarte simplu sa spuna "nu se poate", apoi mai trag o bashina shi crizeaza cand le intorci vorba. Ai idee macar cat inseamna 400 mil de euro? Editat de truthman, 29 martie 2008 - 18:48. |
#27
Publicat: 29 martie 2008 - 18:48
#28
Publicat: 29 martie 2008 - 18:49
edy_wheazel, on Mar 29 2008, 18:48, said: Averea la vreo 10 care se afla pe pozitia de mijloc in TOP300. Chiar daca ar fi rentabila o astfel de investitie tot nu cred ca s-ar putea realiza un astfel de proiect datorita birocratiei si nu in ultimul rand a jmecherilor cu care o sa ai de-a face Editat de truthman, 29 martie 2008 - 18:54. |
|
#29
Publicat: 29 martie 2008 - 19:00
De ce insiști pe 400 mil euro. Am spus încă din primul post că intenția nu este de a construi de la 0 magistralele din București ci de a face niște extensii care ar costa mult mai puțin.
Ce înseamnă acești bani? Păi, Cosmote a investit numai în județul Timiș peste 26 mil euro. Numai în ultimii doi ani a investit în genral în rețea peste 460 milioane euro. Am demonstrat deja că este o investiție profitabilă și, atâta timp cât o investiție este profitabilă și va avea o balanță pozitivă ani de-a rândul suma nu mai contează. Cineva a pus în discuție energia electrică consumată de locomotiva. Vreau să menționez că transportul pe șine este printre cele mai eficiente forme de transport cunoscute de om. Consumul de energie al locomotivei este neglijabil în comparație cu celelalte costuri. |
#30
Publicat: 29 martie 2008 - 19:01
dobrotescunicol, on Mar 29 2008, 17:11, said: Traseul acela e strategic, chiar dacă doar 5% din călători s-ar mai agăța de câte un suc prin Mall și tot ar scoate o grămadă de bani. S-ar putea face o stație ca cea care este în Gara de Nord (comună cu gara oarecum). Nu neapărat călătorii să intre în mall, dar să-i atragă spre mall. Nu cunosc zona.Vorbesc la modul general.Tu vorbesti doar de trasee scurte de max 2km.aceasta distanta o poti face si pe jos.Nu stiu cui ii convine sa mearga cu metroul 1 statie,ia un autobuz apoi iar intra intr-un metrou si merge 2 statii.Trebuie dezvoltate noduri subterane si rute mai lungi.Ai idee cat este raza minima a unei racordari(curbe) pentru metrou??Nu e asa simolu sa faci un tronson scurt,nu se face luand harta in mana si tragand linii cu creionul.Traficul nu e generat de cei care au nevoie de a se deplasa pe distante scurte Tunelurile nu trebuie să fie neapărat izolate, de exemplu printr-o corespondență ar face legătură cu stația Piața Unirii, s-a face practic o extensie. În plus, chiar și izolate se folosesc și sunt viabile. În Viena de ex, este CAT-ul (tren privat) care circulă în paralel cu trenul public pe șine separate are profit. Nu prea poti sa faci corespondenta cu alta statie doar pentru un tunel de 1 KM.Nu merita economic.Unde se folosesc tuneluri izolate de 2 KM??? Ex cu Viena nu e relevant.Nu circula pe distante de 2 km,probabil au inchiriat sinele,nu au facut ei tunelurile de la 0. Fac 2 lifturi de pasageri și pun o drezină... Sho what? Da, chiar cu o drezină, lumea e disperată, ar da orice ca să ajungă mai repede. Chiar și cu o căruță cu cai s-ar bătea oamenii să apuce un loc. Nu am vrut sa te iau peste picior,ma refeream doar la 1 vagon.In caz de incendiu cum evacuezi oamenii din tunel daca are doar 1 fir si 2 lifturi???Sunt niste norme si aici. Sunt atâtea stații de metrou în lume unde sunt lifturi de pasageri. Pentru întreținere și toate cele îi faci o ieșire la un capăt, ce mare brânză? Mare branza sa faci o iesire la un traseu de 2 km??Pai unde faci tu o iesire in centru daca tunelul e izolat??Iti dai seama de ce suprafata ai avea nevoie?? Nevoia de transport rapid este atât de mare și toți provincialii au invadat și suprasolicitat Bucureștiul încât chiar și cu căruța ar merge. Ar lua-o fiecare pe unde apucă numai să ajungă mai repede la serviciu. Uneori îmi vine să alerg și în patru labe, să mă agăț cu dinții de mașini numai să ajung mai repede cu ceva. Și, asta nu e doar cazul meu. Unii au de parcurs distante de peste 10 km,e nevoie de rute lungi În alte țări abea a început privatizarea metroului, și s-a dovedit un lucru bun. La noi de ce nu s-ar putea? Nu e profitabil pe termen scurt,necesita investitii masive,nu detine terenuri strategice la suprafata,orasul s-a dezvoltat construind haotic etc 2. 400 mil euro e mult, dar asta pentru un tronson ce străbate orașul. Unul mai scurt ar costa 200 mil, iar dacă s-ar asocia 2 investitori ar însemna 100 mil de fiecare. Ai uitat de trenuri,angajati,depou,timpul mare de executie etc. Vorbeste cu patriciu ca are bani acum sau cu Becali,poate il convingi sa vina cu metroul din Pipera. sper ca intelegi si o gluma 3. Dacă înainte de a construi ar vinde deja drepturile de subînchiriere sau reclamă sau transport fibră sau ce-o mai fi unor terți deja ar mai scoate ceva. Pentru cabluri si altele sunt canala mai aproape de suprafata.Cine da bani pentru reclama inainte cu 3-4 ani?? Am demonstrat deja că este o investiție profitabilă și, atâta timp cât o investiție este profitabilă și va avea o balanță pozitivă ani de-a rândul suma nu mai contează. Nu ai demonstrat nimic.Macar daca ai sti suma necesara apoi ai putea incerca sa demonstrezi ceva Cineva a pus în discuție energia electrică consumată de locomotiva. Vreau să menționez că transportul pe șine este printre cele mai eficiente forme de transport cunoscute de om. Consumul de energie al locomotivei este neglijabil în comparație cu celelalte costuri. incasarile sunt mici in comparatie cu celelalte costuri.Daca transporti 10 calatori siguri se merge pe pierdere Sunt deacord ca ar putea fi profitabil metroul dar nu la modul cum privesti tu ci prin -privatizarea,concesionarea pe 100 de ani sau ceva de genul -realizare unui plan de dezvoltare pe termen lung -modernizarea retelei actuale -dezvoltarea retelei plecand de la reteaua existenta prin construirea de tronsoane care sa lege periferiile de centru Pentru asta ar fi nevoie de peste 1 miliard de euro.Ce flux total ar fi pe zi?? 2 miliaoane de calatorii x 0,5 E =1 mil /zi Editat de bolo, 29 martie 2008 - 19:12. |
#31
Publicat: 29 martie 2008 - 19:09
dobrotescunicol, on Mar 29 2008, 17:00, said: De ce insiști pe 400 mil euro. Am spus încă din primul post că intenția nu este de a construi de la 0 magistralele din București ci de a face niște extensii care ar costa mult mai puțin. Ce înseamnă acești bani? Păi, Cosmote a investit numai în județul Timiș peste 26 mil euro. Numai în ultimii doi ani a investit în genral în rețea peste 460 milioane euro. Am demonstrat deja că este o investiție profitabilă și, atâta timp cât o investiție este profitabilă și va avea o balanță pozitivă ani de-a rândul suma nu mai contează. Cineva a pus în discuție energia electrică consumată de locomotiva. Vreau să menționez că transportul pe șine este printre cele mai eficiente forme de transport cunoscute de om. Consumul de energie al locomotivei este neglijabil în comparație cu celelalte costuri. |
#32
Publicat: 29 martie 2008 - 19:13
Da, ai dreptate, însă din păcate e greu să concesionezi deoarece e risc mare de instaurare a monopolului, duopolului etc. Concesionezi metrorex lui x și acela nu investește nimic, doar ia bănuții. Nu e nevoit să investească pentru că oricum lumea nu are altă alternativă de transport. Chiar dacă faci ceva gen închiriezi liniile mai multor transportatori, tot nu rezolvi nimic pentru că cererea e atât de mare încât oferta oricât de josnică ar fi tot o să fie acceptată. Deci, călătorii tot se vor urca în metrou oricât de jegos și neîntreținut - pentru că n-au alternativă. În plus, concesionarea nu rezolvă nevoia fundamentală, aceea de extindere cât mai grabnică a serviciului pentru care cererea e deja uriașă.
Realizarea unui plan nu poate fi făcut în nici un caz de primărie. Planuri mai mari decât primăria fac eu, un "nea gheorghe" pe un forum. Planurile primăriei sunt de genul "schimbăm 3 capace de canal și 5 borduri, am țepuit contribuabilul cu 2 milioane euro". Cam astea sunt planurile primăriei din păcate. La ultima afirmație ai din nou dreptate, dezvoltarea ar trebui făcută pornind de la rețeaua existentă, eventual cu tronsoane private, cu acorduri între operatori (să poți folosi o cartelă pentru mai mulți operatori, ceva gen roaming etc. etc.). Editat de dobrotescunicol, 29 martie 2008 - 19:14. |
#33
Publicat: 29 martie 2008 - 19:20
Eu sunt de parere ca s-ar putea aduna banutii necesari!Ganditi-va numai cate persoane sunt care-si tin banii in banci pentru dobanzi de nimic.
Daca reusesti sa intri in contact cu persoanele respective, sa le explici despre ce este vorba si sa le faci oferta mai buna decat cea de la banci ai facut rost de banutii necesari. Editat de securitycenter, 29 martie 2008 - 19:23. |
|
#34
Publicat: 29 martie 2008 - 19:38
Planurile primariei sunt doar imaginare si doar in campanie electorala,fara studii de fazabilitate.
Realizarile primariei sunt in functie de firmele care trebuiesc hranite si nu de nevoile cetatenilor. Se pot face contracte de privatizare sau concesionare beton dar nu s-ar baga nimeni.Toti vor contracte precum a celorlalte privatizari. 1 proiect de dezvoltare de genul asta ar costa cateva milioane.Eu zic ca ar merita.problema e ca nu prea sunt firme romanesti capabile de asa ceva deci nu isi bate capul primarul ca nu are de unde lua spaga.Apoi acest plan ar trebui respectat,nu modificat in fiecare an.Prin alte tari s-au dezvoltat orase dupa planuri de zeci de ani. securitycenter, on Mar 29 2008, 19:20, said: Eu sunt de parere ca s-ar putea aduna banutii necesari!Ganditi-va numai cate persoane sunt care-si tin banii in banci pentru dobanzi de nimic. Daca reusesti sa intri in contact cu persoanele respective, sa le explici despre ce este vorba si sa le faci oferta mai buna decat cea de la banci ai facut rost de banutii necesari. @rotescunicol citeste ultimul meu post editat,ti-am raspuns punctual la mai multe probleme Editat de bolo, 29 martie 2008 - 19:38. |
#35
Publicat: 29 martie 2008 - 19:48
@bolo am citit postul tău după editare. Nu cred că este corectă estimarea ta deoarece:
- nu e eficient să bagi 1 miliard de euro și să construiești metrou în toată capitala, apoi să aștepți ani mulți pentru amortizare. Eficient e să faci un mic tunel la Unirii pe sub parc, tunel prin care vor-nu vor, fiind bine plasat o să-l folosească jumătate din bucureșteni (zeci de mii de persoane trec pe acolo zilnic) și astfel, cu o investiție relativ mică o să ai un trafic imens. Cam asta e ideea... Că nu se poate face sub parc e altă mâncare de pește, sunt destule zone cheie în care un "mini-pasaj" (minitunel, minitrenuleț, cum vrei să-l numești) de genul ăsta ar avea succes imens. Ideea era să pornești de la zonele cheie, de la "gâtuiri" și să le exploatezi cât mai eficient. Apoi, cu timpul să te extinzi. Cam ăsa ar fi planul meu. Dacă nu poți face un metrou în adevăratul sens al cuvântului, să începi cu minitronsoane dinastea plasate bine. Așa cum spui, bine-ar fi să facă primăria (de acord). Problema e că primăria n-o să facă. Primarul, oricine ar fi, de orice culoare politică se gândește și noaptea cum să fure mai mult. Am văzut cum e în orice partid. Te propulsează numai banii. Nu te votează nimeni în partid și mai apoi să te propulseze pe lista candidaților fără să marchezi banii. După ce ești ales faci orice ca să-ți scoți pârleala. |
#36
Publicat: 29 martie 2008 - 20:03
dobrotescunicol, on Mar 29 2008, 19:48, said: @bolo am citit postul tău după editare. Nu cred că este corectă estimarea ta deoarece: - nu e eficient să bagi 1 miliard de euro și să construiești metrou în toată capitala, apoi să aștepți ani mulți pentru amortizare. Eficient e să faci un mic tunel la Unirii pe sub parc, tunel prin care vor-nu vor, fiind bine plasat o să-l folosească jumătate din bucureșteni (zeci de mii de persoane trec pe acolo zilnic) și astfel, cu o investiție relativ mică o să ai un trafic imens. Cam asta e ideea... Că nu se poate face sub parc e altă mâncare de pește, sunt destule zone cheie în care un "mini-pasaj" (minitunel, minitrenuleț, cum vrei să-l numești) de genul ăsta ar avea succes imens. Ideea era să pornești de la zonele cheie, de la "gâtuiri" și să le exploatezi cât mai eficient. Apoi, cu timpul să te extinzi. Cam ăsa ar fi planul meu. Dacă nu poți face un metrou în adevăratul sens al cuvântului, să începi cu minitronsoane dinastea plasate bine. . -nu am spus sa se investeasca acum 1mld,doar am aproximat suma necesara pentru dezvoltarea metroului -sunt deacord,dar totul sa faca parte dintr-un plan imens care sa se dezvolte treptat,incepand cu punctele critice.Nu de genul sapam azi un tunel si apoi vedem noi ce facem cu el,constatam ca nu il ptem continua etc.Doar ca astfel costurile vor fi mai mari |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi