Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

Propun afacere de milioane euro!

- - - - -
  • Please log in to reply
63 replies to this topic

#1
dobrotescunicol

dobrotescunicol

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,872
  • Înscris: 30.08.2003
Traficul e infernal. Mașinile nu au loc nici pe trotuar, sunt milioane de mașini și doar câteva mii de parcări. Tramvaiele supraaglomerate, metroul jegos, neîntreținut, arhiplin. Am ajuns să ne batem și pentru parcări!
Primăria n-o să facă nimic, nici nu ar putea (nu e loc, nu se poate lărgi).  Câteva borduri și câteva pasarele nu vor schimba nimic! În orașe europene sunt drumuri cu 6 benzi și tot degeaba, arhiplin. La noi,  cu 2 benzi, și alea blocate de miile, zecile de mii de mașini parcate. Metroul e arhiplin arată jalnic, vagoane vechi de 20 ani, n-au schimbat măcar o piatră, nimic. Asta pentru că e administrat de stat. Statul nu face nimic, oricine ar fi la putere!  

Propun afacere:
un investitor să facă un mic tunelaș de metrou între două puncte alese strategic. Nu trebuie mare tronson, trebuie doar un tunelaș îngust, lung de 2-3 km prin care să circule un trenuleț cu vagonașe micuțe, rapide, care să vină des la 2 minute. S-ar putea alege un traseu stratigic, scurt, care să taie 2-3 bulevarde supaaglomerate. S-ar putea folosi și de metroul "de stat", de exemplu: ca să mergi de la Piața Muncii la Unirii e crimă și pedeapsă, trebuie să mergi până la Victoriei, să schimbi, să treci pe cealaltă magistrală, e teroare. Un mic trenuleț care să taie direct sigur ar avea succes bombă. Sau, s-ar putea lega printr-un trenuleț din acesta un supermarket de un complex studențesc (mai sunt și altele în afară de Regie).
Costuri: după cum scrie pe site-urile primăriei, o linie de metrou cu multe stații, care să străbată orașul costă în jur de 400 mil euro (mult pt. un om obișnuit, ieftin în condițiile în care un singur fotbalist costă zeci de mii de euro). Da, dar asta e o linie cu multe stații, mari, cu lungime mare, care impune dificultăți tehnice deosebite, treceri pe sub râuri, structuri de rezistență ale unor blocuri etc. Și, toate astea în condițiile în care lucrările sunt administrate de primărie. Se știe cât de bine estimează și ce eficient administrează primăria. Un "particular" și-ar alege o zonă fără dificultăți tehnice, ar reduce costurile la minim.
Concurența: Metroul primăriei care e vai-mama lui, neîntreținut, extinderea pe care o tot promit primarii și, chiar și în promisiuni spun că va dura zeci de ani (iar în realitate, ca să finalizeze 2-3 stații a durat 20 ani).  Piață cred că este, oameni din ce în ce mai mulți, se calcă în picioare. Concurența prin transport de suprafață nu are cum să fie pentru că nu e spațiu de lărgit străzile, n-au unde să lărgească, și fără să le lărgească oricâte semafoare ar face, tot călcat în picioare și umblat prin ploaie, zăpadă, mocirlă va fi. Iar, dacă se vor înfința mai multe firme care să sape mici galerii, să umple metroul de galerii ca de șoricei (nu spun tuneluri uriașe, spun galerii înguste, cu trenulețe micuțe, dar lungi), atunci va conta foarte mult strategia. Oricum, așa ceva e de vis și s-ar putea întâmpla în zeci de ani, profit destul până atunci.
Profit? Dacă în tramvai am ajuns să mă bat și pentru locurile pe scară, dacă un amărât de tramvai împuțit, jegos, care merge vaișiamar e arhiplin, are câteva sute de persoane, vă dați seama, chiar circulând un trenuleț la 10 minute, adică 6 trenulețe pe oră, și să zicem prin absurd doar 10 ore pe zi, și, chiar dacă ar transporta doar în jur de o sută de persoane (deși, într-un tramvai la oră de vârf într-o singură stație sunt zeci de persoane), și, chiar dacă biletul ar costa doar 0,5 lei (deși s-ar putea cere ușor 1-2 lei), tot s-ar face un câștig de câteva 30 de milioane/zi într-un singur sens de mers, scăzând costurile de întreținere și cele pentru amortizarea investiției, în câțiva ani s-ar merge pe profit sigur. Fără să mai spun câștigurile din reclamă și celelalte câștiguri adiacente.
Afacere de viitor sau nu?
Prețul petrolului crește în fiecare zi, poluare devine o problemă din ce în ce mai gravă, se estimează că resursele se vor epuiza în viitor iar taxele pentru poluare vor crește mereu. Transportul pe șine având o frecare foarte mică la înaintare este cea mai eficientă formă de transport terestru, în plus, este ecologic, nu este afectat de zăpadă, viscol etc.
Minimizarea costurilor inițiale: Se știe că un metru de tunel este foarte scump, sute de milioane. Totuși, s-ar putea minimiza costurile:
1. Nu s-ar construi tunele largi, s-ar prefera trenulețe mai înguste dar care să vină mai des. Dacă neapărat ar trebui făcute tunele mai largi (din cauza utilajelor stas sau mai știu eu ce), s-ar alege totuși puncte strategice care să nu reprezinte dificultăți de construcție deosebite (s-ar evita treceri pe sub lacuri, zone periculoase etc). S-ar face inițial un singur tronson scrut, eficient, ulterior, dacă merge s-ar putea prelungi, ramifica etc. În cel mai rău caz s-ar face un tunel într-un singur sens, plus unul mai mic de serviciu și siguranță.
2. Stațiile de metrou sunt scumpe de construit, dar un bun management ar aduce profit mare. De exemplu, în unele stații e incomod să cobori pe scările rulante, uneori nu merg, alteori e aglomerat și durează mult să ajungi la metrou. S-ar putea face ca la austrieci, economisindu-se spațiu, timp, bani - s-ar face coborârea la metrou cu lifturi ca în poza atașată sau cu scări cât mai scurte.
3. Pentru pornirea afacerii s-ar putea semna niște contracte cu agenții mari de publicitate și li s-ar da dreptul câțiva ani să afișeze reclame în puncte cheie. S-ar amortiza costurile. S-ar putea face asocieri de capital astfel încât să nu fie nevoită o singură persoană să-și vâre averea în chestia asta și apoi să aștepte 10 ani să iasă profit. Oricum, pentru cei cu bani de la noi n-ar fi greu. Concerne în genul celor care fac acum Mall-ul de la Trafic Greu ar construi un tunel în câteva luni, nu în zeci de ani precum primăria.
4. S-ar putea oferi servicii pentru firme, gen s-ar face în stația de metrou un minimarket sau chestii de genul acesta, s-ar putea trage fibră prin tunel și s-ar oferi spre închiriere pentru transportatorii de telecominicații.
5. Minerii din Valea Jiului se plâng că n-au de lucru. Păi, să le dăm!

În condițiile actuale, singura cale de scăpare pentru bucureșteni cred că e metroul ultraușor să-i zic așa. În nici un caz nu cred că statul va face ceva. Din contră, statul pune bețe-n roate, se opune (vezi Dacia pitești și Tăriceanu - în loc să permită importul, adică concurența care duce la progres și forțează producătorul, blochează importul și favorizează monopolurile). Statul nu este înstare să administreze nici ratb, iar la Metrorex se fură la greu, metrorexul geme de călători și ei mai-mai să-l dea falimentar. Statul nu va construi nici un metrou, iar dacă va construi va fi de kko. Doar administrarea particulară și concurența poate duce la progres. Firmele de stat sunt vai mama lor, romtelecomul l-au condus în faliment și l-au vândut cui nu trebuia, frizeriile, spitatelele și tot ce ține de stat sunt la pământ. Dacă era statul, nici acum n-aveam internet. Doar concurența a dus la progres și ne-a scăpat pe anumite segmente: telefonia mobilă, internet etc. Privatizarea și evoluția Metrorex e o utopie. Acolo sunt interese fantastice, nu se dorește progresul ci jecmăneala cât mai mare. Ei nu vor să schimbe nici măcar o treaptă, o ușe, nimic. Au făcut doar o afacere cu câteva garnituri mai noi ca să încaseze comision.


În pozele atașate se vede o intrare la metrou cu lift în Viena și o altă intrare micuță în Buenos Aires.
De menționat că la englezi privatizarea metroului s-a făcut abea în 2003, în alte state tot târziu. Din cauza aceasta și ei sunt la fel de înapoiați și suferă se sindromul "aglomerație în trafic".

#2
kraMMer

kraMMer

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,931
  • Înscris: 23.04.2005
imagineaza-ti numai birocratia pe care ai intalni-o pe drumul spre aprobari si alte nebunii... rau nu e, dar... e greu...

#3
aleksutzu07

aleksutzu07

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,434
  • Înscris: 13.01.2007

View PostkraMMer, on Mar 29 2008, 01:34, said:

imagineaza-ti numai birocratia pe care ai intalni-o pe drumul spre aprobari si alte nebunii... rau nu e, dar... e greu...
cine are 400 de milioane de euroi si vrea sa faca un tunel , il doare un fund de birocratie si se apuca de treaba; dar cum noi traim in Romania, o tara plina de visatori...

#4
dobrotescunicol

dobrotescunicol

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,872
  • Înscris: 30.08.2003
Pentru mine e greu, dar pentru oameni gen Becali, Patriciu sau concerne uriașe care construiesc un Mall în 6 luni nu cred că e imposibil.
Dacă aș avea bani, dacă m-ar împrumuta o bancă (prin absurd), aș face un minitronson între Răzoare și stadionul Steaua. Deși ar avea ca lungime doar 1km și ceva, sunt convins că a doua zi ar fi neîncăpător.

Nu trebuiesc tronsoane de zeci de km. E suficient să găsești 2 puncte strategice și poți cu un tronson lung de 1-2km să ai un trafic fantastic.
Nu trebuie neapărat să ai sute de mil de euro. Se pot asocia 3 investitori, se pot semna contracte pt. publicitate etc.
Crearea unui shortcut din ăsta cu o minigalerie de soricuț ar duce la profit fantastic.

#5
SuperDuper

SuperDuper

    Crushed

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,295
  • Înscris: 25.04.2006
Pentru cine nu are habar cum arata subsolul unui oras si ce implica saparea unui "tunelus" pare simplu.
Nu este atat de simplu, daca vreti afaceri, inchiriati metroul de la stat si faceti costul biletelor de metrou de 10 ori cat este acum, ca numai asa vor fi bani de curatenie si de extindere. Problema este cum va ascundeti de multimea care va vrea sa va linseze ca ati scumpit metroul :)

#6
Dragon Warrior

Dragon Warrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,636
  • Înscris: 23.09.2006
Pai unde e afacerea aia asa de tare?

Ai estimat tu un cost al proiectului de 400 de milioane de euro. Si ai mai estimat incasari de 3000 de lei pe zi/sens. Deci 6000 de lei pe zi pe ambele sensuri. Adica 1700 de euro. Scazi 700 de euro costuri operative si raman 1000 de euro.

400 de milioane de euro impartit la 1000 de euro inseamna 400.000 de zile. Sau 1095 de ani pentru recuperarea investitiei.

Nu merge, mai refa odata calculele.

Si complexitatea constructiei unui tunel nu scade cu diametrul acestuia si in nici un caz nu scade cu adancimea la care il construiesti. Tehnologia de construire a tunelurilor este stricta. Iar in Bucuresti nu ai unde sa faci un tunel decat daca te-ai duce vreo 50 de metri in jos. Altfel ai parte de tot felul de retele edilitare ingropate, subsoluri de bloc, reteaua actuala de metrou. Implicatiile tehnice ar fi monstruase. Mi-ar lua o zi intreaga numai sa explic de ce nu se poate face asa ceva.

Crede-ma pe cuvant ca am fost tras pe roata de profii de tuneluri in facultate. Materie mai imputita ca asta si mai greu de aplicat nu exista. Mai bine faci trenuri suspendate decat tuneluri. De ce crezi ca primaria face la Basarab pasaj aerian si nu tunel pe dedesubtul cailor ferate? Ce dracu, doar arunci cu o piatra peste liniile alea.

Pai iti spun eu de ce, pe acolo trece tronsonul de metrou Gara de nord-Basarab-Crangasi.

Edited by Dragon Warrior, 29 March 2008 - 07:39.


#7
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,005
  • Înscris: 01.11.2005
Eu zic sa schimbi titlul ca pare o gluma!!
Inainte de a visa afaceri de genul asta intreaba un inginer constructor sau geolog sa-ti spuna cate ceva despre costuri si te lamureste fara a scrie pagini intregi pe froum.
Cu o suma de genul asta faci un cartier de blocuri+mall si iti faci profit 100% in 4-5 ani.
"Afeceri" de genul asta trebuie sa faca primaria nu alti investitori.Probabil ca s-ar amortiza in vreo 100 de ani...daca ar aduce la conduere japonezi.In campania electorala toti se lauda ca vor face nu stiu cate statii noi de metrou etc.

Edited by bolo, 29 March 2008 - 09:56.


#8
virusel2013

virusel2013

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,215
  • Înscris: 24.04.2006
Eu sunt de parere ca nu o sa obtii nici o aprobare. Nu vezi ca statu se plange ca nu are bani sa plateasca pensii etc., cresc preturile fara nici un motiv (alinierea la preturile europene) dar cand vine vorba de salarii etc, statul nu are de unde sa le mareasca. Si nu cred ca o sa obtii acei 400 mil euro.

#9
dobrotescunicol

dobrotescunicol

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,872
  • Înscris: 30.08.2003
400 milioane de euro e costul pe o magistrală care străbate orașul. Compari câștigul pe care l-am calculat eu pe un traseu cu 2 stații pe un singur sens de mers.
La ora actuală, cea mai mare problemă a bucureștenilor este transportul. Cererea este uriașă, asta s-ar vinde ca pâinea caldă, SIGUR ar avea succes!
Concret: finalizarea tronsonului Gara de Nord - Laromet (mai multe stații, trecerea pe sub Podul Constanța care e f. dificilă etc etc) costă 22 mil euro vezi: aici. Dacă aș face traseu (Piața Unirii-Trafic Greu), cu lungime ~2 km, fără dificultăți deosebite (nu pe sub poduri, lacuri etc.) practic merge doar pe sub șosea ar costa MAXIM 5 mil euro. Dacă ar circula doar 10 ore pe zi (ceea ce e absud), dacă aș avea doar 100 călători în tren (sunt câteva zeci numai într-un autobuz de rahat ar însemna: 0,3 euro/călător (adică în jur de 1 leu biletul)*100 călători/tren*12 trenuri/oră (unu la 10 minute =6 pe fiecare sens de mers)*10 ore/zi (de-a dreptul absurd să circule doar 10 ore/zi și să vină doar la 10 minute când în stația de tramvai e omor deși vine la 5 minute și face o oră)*30 zile/lună*12luni/an=4 mil 320 mii euro! Deci, doar prin calculele astea reduse la minim și, scăzând costurile de administrare în 2 ani s-ar scoate toată investiția, restul mergând pe profit.

Edited by dobrotescunicol, 29 March 2008 - 12:54.


#10
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,005
  • Înscris: 01.11.2005

Quote

Concret: finalizarea tronsonului Gara de Nord - Laromet (mai multe stații, trecerea pe sub Podul Constanța care e f. dificilă etc etc) costă 22 mil euro vezi: aici. Dacă aș face traseu (Piața Unirii-Trafic Greu), cu lungime ~2 km, fără dificultăți deosebite (nu pe sub poduri, lacuri etc.) practic merge doar pe sub șosea ar costa MAXIM 5 mil euro.
Pai daca doar finalizare costa 3,7mil/km,cum crezi ca poti face 2km cu 5mil??

Tu chiar crezi ca poti face un tunel izolat de doar 2 km??Apoi ce faci ,ingropi trenul acolo si  pasagerii cu liftul si ai scapat??Sunt sute de norme care trebuie respecate.
Si tu chiar crezi sumele scrise pe orice site?Astea sunt articole de campanie electorala.
Probabil e ca la drumuri facem contractul initial e 20 mil apoi constatam ca au crescut preturile,au mai aparut cateva poduri si dublam suma.NU compara un tunel facut in munte cu unul de metrou dintr-un oras supraaglomerat.NU cred sa existe vreo lucrare de asemenea gen in care sa nu se fi depasit consistent bugetul estimat initial.
Nu sunt din B dar din cate stiu inca mai sunt tuneluri sau staii de metrou inundate de pe vremea lui ceasca si dupa atata timp nu au fost in stare sa le puna in functiune,fara a mai fi vorba si de sapat altele.

Si cine ti-a spus ca daca un tunel trece pe sub un pod e mai dificil de realizat?Ai facut studii gelogice si sute de calcule??

Ti-a explicat foarte bine Dragon Warrior cu ce se mananca tunelurile.Are dreptate.

Edited by bolo, 29 March 2008 - 13:33.


#11
dobrotescunicol

dobrotescunicol

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,872
  • Înscris: 30.08.2003
Dacă aș avea bani, dacă m-ar împrumuta o bancă l-aș face eu și ai vedea că ar fi arhiplin. În alte țări există metrou privat și este profitabil!
Cele de la primărie, deși sunt supraaglomerate ca în poză, ei le declară falimentare (probabil din lipsă de călători).
Dacă mâine ai da primăriei vodafone, în 3 luni l-ar falimenta. Dă mâine primăriei cea mai profitabilă companie din țară și în câteva luni îl căpușăresc și-l falimentează garantat.

View Postbolo, on Mar 29 2008, 13:19, said:

Pai daca doar finalizare costa 3,7mil/km,cum crezi ca poti face 2km cu 5mil??

Tu chiar crezi ca poti face un tunel izolat de doar 2 km??Apoi ce faci ,ingropi trenul acolo si  pasagerii cu liftul si ai scapat??Sunt sute de norme care trebuie respecate.
Si tu chiar crezi sumele scrise pe orice site?Astea sunt articole de campanie electorala.
Probabil e ca la drumuri facem contractul initial e 20 mil apoi constatam ca au crescut preturile,au mai aparut cateva poduri si dublam suma.NU compara un tunel facut in munte cu unul de metrou dintr-un oras supraaglomerat.NU cred sa existe vreo lucrare de asemenea gen in care sa nu se fi depasit consistent bugetul estimat initial.
Nu sunt din B dar din cate stiu inca mai sunt tuneluri sau staii de metrou inundate de pe vremea lui ceasca si dupa atata timp nu au fost in stare sa le puna in functiune,fara a mai fi vorba si de sapat altele.

Si cine ti-a spus ca daca un tunel trece pe sub un pod e mai dificil de realizat?Ai facut studii gelogice si sute de calcule??

Ti-a explicat foarte bine Dragon Warrior cu ce se mananca tunelurile.Are dreptate.
Dacă citeai linkul nu ai fi scris. În primul rând, acea finalizare, după cum arată acolo înseamnă săparea multor km de tunel și construcția multor stații care nu există. În plus, scrie despre dificultățile de la acel pod.
Pe de altă parte, DE CE n-ar avea succes un tunel cu doar două stații? Crezi că nu ar fi oameni care să circule pe un traseu gen Centru-Mall? Sau chestii de gen? În condițiile în care orice traseu de genul ăsta e arhiplin, în condițiile în care orice mijloc de transport, de orice fel în București e arhiplin, crezi că n-ar avea succes având în vedere că trece pe sub o intersecție în 30 secunde iar la suprafață se stă 40 minute?

#12
Crysper

Crysper

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 425
  • Înscris: 09.09.2006
asta cade de la inceput, mai ales datorita costurilor, pe care tu oricum nu ai cum sa le intreti... iar un investitor nu o sa lucreze cu tine, tu o sa ramai cu nimic, aici e vorba de milioane de euro, nu poate orice propune o afacere de genu asta, asa ceva se propune de firme mari de constructii primariei

Tu crezi ca nu s-a ganidt nimeni sa faca un mic tunel pe sub capitala? Dar investitia nu se amortizeaza in timp util pentru un investitor privat cu toata publicitatea si taxe de transport, iar saparea sub drumuri, cladiri, e o chestie complicata.

Tot ce poti sa faci e sa prezinti ideea unui inginer, apoi daca crede ca e buna ideea sa te duci la primarie, dar tu oricum nu o sa te alegi cu nimic....

#13
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,005
  • Înscris: 01.11.2005
astept sa vad si eu cum faci organizarea de santier pentru un tunel izolat de 2 km in centrul(?) B si ce tehnologie constructiva vei adopta.
Nu spun ca nu ar fi arhiplin dar mai trebuie si construit.Constructia costa enorm si nu va fi amortizata de tine.Eventual de nepotii tai.

Quote

Tronsonul va avea 13 statii si o lungime de aproximativ noua kilometri, valoarea estimata a proiectului fiind de 408,53 de milioane de euro, iar durata de executie de 84 de luni.
Tu zici de 2km cu 5 mil.Eu zic sa refaci putin calculele caci mie imi dau cu virgula.
Inainte de a visa superproiecte va recomand macar sa renovati un apartament ca sa nu zic sa construiti o casa.

Quote

Ludovic Orban a mai spus, de asemenea, ca intentioneaza sa se întâlneasca si cu primarul general al Capitalei, Adriean Videanu, pentru a discuta problema acestui tronson.

Exact ce spuneam!
Campanie electorala!!

Edited by bolo, 29 March 2008 - 14:48.


#14
arcond

arcond

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 2,116
  • Înscris: 15.11.2006
Cred ca nu ai inteles cateva lucruri elementare .
    In primul rand ti-ai gresit "adrisantul " .
    Cei care dispun de banii necesari sunt pe alta arie , au alte preocupari . Gandeste-te numai sa cumperi terenuri , echipe de fotbal ,  sau materiale strategice - aur , argint , platina , cupru ....
    Cineva a cumparat in urma cu 2 ani  un teren cu 20$ mp si acum e 200 euro . 3000% profit . Fara sa faca absolut nimic !!!
    De fapt ce vrei , sa oferi ideea de afacere cuiva , sa atragi pe cineva in supermegaafacerea pe care tocmai ai nasit-o ?
    Sau doar vrei asa , o opinie , doua , acolo ... , ca nu strica la casa omului .
    Nu ca nu s-ar putea , dar la sanse de reusita de sub 10% si cu termene de recuperare a investitiei care-ti dau fiori , de unde iei bre investitoru ?
    Stai bland , ce , nu ai avut niciodata dureri de cap ?

Edited by arcond, 29 March 2008 - 15:04.


#15
Zamo

Zamo

    Eu sunt dintre aceia de care mamele voastre au spus sa va feriti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,605
  • Înscris: 09.01.2006

View PostCrysper, on Mar 29 2008, 14:28, said:

...

Tu crezi ca nu s-a ganidt nimeni sa faca un mic tunel pe sub capitala? Dar investitia nu se amortizeaza in timp util pentru un investitor privat cu toata publicitatea si taxe de transport, iar saparea sub drumuri, cladiri, e o chestie complicata.

...

Ma intreb daca un astfel de proiect s-ar amortiza vreodata. :)

Dupa realizarea acestuia, nu vei sta cu mana in san si te vei uita cum vin banii. Vor interveni noi costuri de intretinere, plati salariale si alte minuni de genul acesta.

In opinia mea un astfel de proiect nu este fezabil.

#16
don_dannielo

don_dannielo

    Bah! Are we more than dumb sheep?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,456
  • Înscris: 27.06.2004

View Postdobrotescunicol, on Mar 29 2008, 12:48, said:

400 milioane de euro e costul pe o magistrală care străbate orașul. Compari câștigul pe care l-am calculat eu pe un traseu cu 2 stații pe un singur sens de mers.
La ora actuală, cea mai mare problemă a bucureștenilor este transportul. Cererea este uriașă, asta s-ar vinde ca pâinea caldă, SIGUR ar avea succes!
Concret: finalizarea tronsonului Gara de Nord - Laromet (mai multe stații, trecerea pe sub Podul Constanța care e f. dificilă etc etc) costă 22 mil euro vezi: aici. Dacă aș face traseu (Piața Unirii-Trafic Greu), cu lungime ~2 km, fără dificultăți deosebite (nu pe sub poduri, lacuri etc.) practic merge doar pe sub șosea ar costa MAXIM 5 mil euro. Dacă ar circula doar 10 ore pe zi (ceea ce e absud), dacă aș avea doar 100 călători în tren (sunt câteva zeci numai într-un autobuz de rahat ar însemna: 0,3 euro/călător (adică în jur de 1 leu biletul)*100 călători/tren*12 trenuri/oră (unu la 10 minute =6 pe fiecare sens de mers)*10 ore/zi (de-a dreptul absurd să circule doar 10 ore/zi și să vină doar la 10 minute când în stația de tramvai e omor deși vine la 5 minute și face o oră)*30 zile/lună*12luni/an=4 mil 320 mii euro! Deci, doar prin calculele astea reduse la minim și, scăzând costurile de administrare în 2 ani s-ar scoate toată investiția, restul mergând pe profit.
Cred ca faci niste calcule fanteziste. Nu ai cum sa ai 100 de calatori in tren, in fiecare tren, pe un trasesu de 2 km cu 2 statii (practic una singura, cea destinatie)
Poate 3-10 calatori in medie, la orarul de circulatie prezentat de tine.

Deci vine vreo 150-400.000 de euro pe an (venit, nu profit!) la o investitie de 5 milioane, dar parerea mea e ca iese mai scump decat ala de 22 milioane care trebuie doar finalizat. Marile cheltuieli nu sunt in sapatul propriuzis, costurile totale nu sunt direct proportionale cu lungimea totala a tunelelor.

Edited by don_dannielo, 29 March 2008 - 16:17.


#17
dobrotescunicol

dobrotescunicol

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,872
  • Înscris: 30.08.2003
1. La Trafic Greu se construiește văzând cu ochii un mall pe multe hectare, cu multe nivele dedesubt și deasupra, cu parcări de km sub pământ. Investitorul respectiv sunt convins că ar avea "forța financiară" să facă un tunel de acolo până la Unirii (e distanță f. mică dac-o tai pe dedesubt). Ar avea trafic de mii persoane/zi.
2. Nu trebuie săpat mult, s-ar putea face tunele foarte scurte (chiar și câteva sute de m sau 1 km), plasate strategic, unde să circule foarte des o cabină, un trenuleț de la un cap la altul.

Cererea e atât de mare încât nu ai cum să nu scoți profit. Au ajuns oamenii să se ia la bătaie, să se calce în picioare, să facă ore la volan în drum spre serviciu deși distanța e foarte scurtă dar trebuie să treacă de 1-2 intersecții aglomerate. Un tunel ingenios care să "scurteze" sigur ar avea succes.

Profit 3000% e obținut doar cu "tunuri", afacerile adevărate nu sunt așa.

#18
edy_wheazel

edy_wheazel

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 50,989
  • Înscris: 31.07.2007
Nu stiu daca s-a mai spus acest aspect, dar s-a gandit cineva si la costurile de intretinere? Eu zic sa va ganditi din nou la termenul de amortizare al investitiei...

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate