Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Abonati Qobuz?

transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...
 Sfat achizitie sistem audio pentr...

tavan fals rigips

Ce preferați: produse mai scumpe ...

Demagnetizare (minimala) ori ba?
 Cum pot sa vad pe un proiector pr...

Joc Drone

Dropshipping

Sfat achizitie AC Gree Fairy vs P...
 MONITOR LG fara sonor !

Batalia pentru Bucuresti - ND, Fi...

Identificare font

problema ping in jocuri online
 

Propun afacere de milioane euro!

- - - - -
  • Please log in to reply
63 replies to this topic

#37
metal696heart

metal696heart

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 34
  • Înscris: 12.03.2007
Respectivele persoane care isi pun problema banilor (din absolut orice domenii) habar nu au pe ce lume traiesc. ei vor ca banii sa vina Maine! Sigur! si Toti odata! Li se rupe de investitii pe termen lung pentru ca singura lor problema este ziua de AZI!
Problema lor de fapt nu e de ordin financiar, ci atitudinea cu care trateaza problemele si dezorganizarea, mai exact lipsa de initiativa comuna.
Vrem mai bine si aplicam solitii radicale cu zeci de efecte secundare.
Acei 400 de mil de euro sunt tiriplici, habar nu aveti voi ce sume se invart in tara asta, problema este ca nu sunt folositi in scopurile pentru care au fost adunati (iar aici ma refer la banutii adunati de la amaratii de contribuabili).
Fa un calcul minuscul, si anume numarul de oameni care produc, vezi contributia lor prin impozite, fa sumele, apoi scade cheltuielile REALE si justificate (numai de s-ar putea face vreodata asa ceva), si mira-te cand ai sa vezi ce bani raman si ce destinatie au.
Alta problema discutata, birocratia, apai asta fratilor nu vine decat de la noi insine prin pereptuarea spagii si lipsa toporului din buzunarul celui care "trebuie" sa dea spaga.
Un proiect de genul asta poate fi facut cu mult mai putini bani, birocratia poate fi sarita daca se implica un om capabil din stat, iar problemele de ordin tehnic au rezolvare de la idiotzii care muncesc pe 3 lei ca sa termine o facultate asistati de proprii lor profesori (o simpla practica la scoala). Manopera poate fi deasemeni foarte ieftina, iar materia prima ... sa ma scuze, dar eu cred ca daca sarim peste taxele impuse de stat, o avem la pret de nimic.
Aveti ca dovada un nenorocit pe care l-au matrashit in 89 boii de ne conduc acum. Atunci cum se putea dezvolta o tzara de la un cap la altu, pe toata suprafata simultan, iar acum ... ma-sa, se pune problema unei gauri in asfalt.
Mama ei de frica de roman. Zmei in istorie si cam atat. Legea asta se poate aplica in absolut toate domeniile in care poate activa o fiintza umana.

#38
dobrotescunicol

dobrotescunicol

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,872
  • Înscris: 30.08.2003
@metal696heart- mă bucur că susții ideea însă mi-ar plăcea să păstrezi un ton cald, să încercăm să avem o discuție constructivă

@ceilalți - mă bucur că mi-ați răspuns, chiar dacă vi s-a părut irealizabil acest plan. Sper ca în timp să-l priviți altfel.

@bolo - ai dreptae, ar fi mult mai bine cu un plan la scară mare și început cu punctele critice.

#39
active95

active95

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,920
  • Înscris: 29.03.2005

 dobrotescunicol, on Mar 29 2008, 13:48, said:

......finalizarea tronsonului Gara de Nord - Laromet (mai multe stații, trecerea pe sub Podul Constanța care e f. dificilă etc etc) costă 22 mil euro vezi: aici......

75% era terminat inainte de '89. Din 2003 la Podul Constanta nu sa miscat nimic. Normal ca va costa 22 de mil. :rolleyes:

#40
dobrotescunicol

dobrotescunicol

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,872
  • Înscris: 30.08.2003
Citat:
"Desi acopera doar 3,7 la suta din lungimea intregii retele de transport public a Capitalei, metroul preia, in medie, 15 la suta din volumul total de calatori care utilizeaza mijloacele de transport in comun. Metroul transporta la ora actuala aproximativ 390.000 de calatori pe zi si circa 8-9 milioane calatori intr-o luna."
Iată și link aici:

Edited by dobrotescunicol, 29 March 2008 - 21:58.


#41
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,012
  • Înscris: 01.11.2005

Quote

Magistrala V de metrou, care va face legatura intre Universitate - Ghencea si apoi Pantelimon va costa peste un miliard de euro, primul tronson urmand sa fie definitivat pana in 2013.
"Primul tronson al Magistralei, Universitate - Ghencea, va fi terminat cel mai probabil pana in 2013, costurile de constructie a intregului proiect urmand sa depaseasca, conform unor estimari preliminare, circa un miliard de euro",

Costul primului tronson, fara material rulant, este estimat la 360 - 380 milioane de euro, la care se adauga alte aproximativ 90 milioane de euro, in conditiile in care vor fi achizitionate circa 15 trenuri. Pretul unui tren, in medie, este de 5,5 milioane de euro.

Construita, echipata si data in folosinta etapizat pe tronsoane, reteaua de metrou actuala insumeaza 62,2 km de cale dubla, structurata pe patru magistrale, 45 de statii si trei depouri. Desi acopera doar 3,7 la suta din lungimea intregii retele de transport public a Capitalei, metroul preia, in medie, 15 la suta din volumul total de calatori care utilizeaza mijloacele de transport in comun. Metroul transporta la ora actuala aproximativ 390.000 de calatori pe zi si circa 8-9 milioane calatori intr-o luna.
Sursa: Curierul National, 8 Septembrie 2005


Sper ca te-ai lamurit acum in privinta costurilor si nu mai visezi amortizari rapide.Se pare ca aproximarea mea de 1 mld este spulberata.Daca mai aliniem preturile la comunitate :D si la situatia actuala se vor dubla.

100 mil de calatori pe an este foarte putin in comparatie cu alte capitale.
Considerand in medie 2 calatorii/pers ar insemna incasari de max 100 mil euro anual.Oricat de profitabil ar fi e logic ca nu pot fi sustinute investitii masive.
Cu o infrastructura dezvoltata probabil numarul calatorilor s-ar tripla==> incasari de 300 mil euro
Din aceasta suma cat ar putea fi profit?? 3-5% =10-15 mil cu care nu poti amortiza investitii de sute de milioane

Edited by bolo, 29 March 2008 - 22:31.


#42
El-Vis

El-Vis

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,073
  • Înscris: 24.11.2004
Eu nu inteleg care e sensul incercarii de a face o tara nelocuibila intr-o tara locuibila. Nu e mai simplu sa te duci sa locuiesti intr-un satut linistiti din Austria?
Este imposibil de construit asa ceva in Romania. Plus ca ar trebui stricata suprafata, nu?

#43
dobrotescunicol

dobrotescunicol

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,872
  • Înscris: 30.08.2003
Costurile din Curierul se referă la o magistrală întreagă, eu am spus încă de la început că nu propun construcția de magistrale ci doar mici tuneluri plasate strategic. Dacă pui un tunel din acesta la o "gâtuire" o să aibă mii de călători zilnic.
În plus, e o afacere care va produce profit multe zeci de ani de acum înainte. Nu este o afacere pe care s-o faci azi și mâine s-o închei. Este o afacere pe termen lung dar cu viitor sigur.
Comparația cu alte capitale europene se poate face și ca densitate a populației, Bucureștiul e un oraș relativ dens. În plus, infrastructura terestră (drumuri) este depășită și nu se poate moderniza: chiar n-ai cum, degeaba asfaltezi dacă peste 2 luni e plin de șanțuri de la apă, gaze etc. Trebuie lărgit dar nu e loc.
Cererea este uriașă (fără să fiu filosof îmi dau seama că stațiile de metrou nu mai fac față, lumea se înghesuie, se calcă în picioare să apuce un loc), cred că nu e o afacere care va merge în pierdere.

#44
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,012
  • Înscris: 01.11.2005

 El-Vis, on Mar 29 2008, 22:36, said:

Eu nu inteleg care e sensul incercarii de a face o tara nelocuibila intr-o tara locuibila. Nu e mai simplu sa te duci sa locuiesti intr-un satut linistiti din Austria?
Este imposibil de construit asa ceva in Romania. Plus ca ar trebui stricata suprafata, nu?
Daca plecam toti si satucul din Au va ajunge un B.

Cu stricatul suprafetei...oricum nu prea avem ce strica cu exceptia catorva drumuri distruse si gramezi de gunoi. Se poate construi si subteran  si de la suprafata e mult mai complicata discutia tehnica pe tema asta ca sa-mi dau eu cu parerea.Oricum ar fi plin de gropi imense pentru fiecare statie,trafic imposibil,mlastini etc.

Concluzia:nu va fi niciodata metrou ca in tarile civilizate.

 dobrotescunicol, on Mar 29 2008, 22:50, said:

Costurile din Curierul se referă la o magistrală întreagă, eu am spus încă de la început că nu propun construcția de magistrale ci doar mici tuneluri plasate strategic. Dacă pui un tunel din acesta la o "gâtuire" o să aibă mii de călători zilnic.
În plus, e o afacere care va produce profit multe zeci de ani de acum înainte. Nu este o afacere pe care s-o faci azi și mâine s-o închei. Este o afacere pe termen lung dar cu viitor sigur.

O luam de la inceput?? :D
Cum sa iti mai explic??
10 tuneluri de 1 km vor costa cat o magistrala de 40 km
Ti-am demonstrat si cu cifre in functie de fluxul de persoane ca nu se poate amortiza curand.Degeaba va prodce profit 10 mil/an daca eu am investit 300mil pe care nu mi i-am amortizat.Si nu face nimeni afaceri asteptand 20-30 ca sa aiba profit.

Edited by bolo, 29 March 2008 - 23:05.


#45
don_dannielo

don_dannielo

    Bah! Are we more than dumb sheep?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,456
  • Înscris: 27.06.2004

 dobrotescunicol, on Mar 29 2008, 22:50, said:

Cererea este uriașă (fără să fiu filosof îmi dau seama că stațiile de metrou nu mai fac față, lumea se înghesuie, se calcă în picioare să apuce un loc), cred că nu e o afacere care va merge în pierdere.
Lumea n-o sa plateasca o cartela in plus pentru ciotul de 2km conectat la reteaua existenta.
Iar daca dai acces cu aceeasi cartela/abonament metrorex, iti mai amortizezi investitia in 999 ani.

Plus, treci prea usor peste partea cu "100 de calatori la fiecare 5 minute", si doar de aici ne putem da seama cat de profitabila va fi treaba. Daca de exemplu zici ca la Unirea urca 20 calatori in 104, si aceiasi 20 coboara la Alba Iulia, cand vom avea metrou sa zicem ca jumatate vor merge cu metroul. Deci 10, iar 104 vine ceva mai rar de 5 minute, si asta la ore de varf.

Edited by don_dannielo, 29 March 2008 - 23:57.


#46
Clovis

Clovis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,215
  • Înscris: 24.04.2007

 aleksutzu07, on Mar 29 2008, 01:41, said:

cine are 400 de milioane de euroi si vrea sa faca un tunel , il doare un fund de birocratie si se apuca de treaba; dar cum noi traim in Romania, o tara plina de visatori...

Rectific eu: cine are 400 de milioane de euroi il doare-n fund de Romania si se muta intr-o tara cu mult soare, plaje cu nisip fin, palmieri si sta toata ziua cu burta la soare intr-un hamac leganat de briza calduta cu o Pina Colada in mana ca la atatia bani chiar nu-i mai trebuie nimic. Sa inteleg ca voi chiar nu realizati cat inseamna 400 milioane euro? Pai iti trebuie 100 de vieti sa-i cheltui si tot iti mai raman dobanzile de la banca necheltuite. Eu zic sa reveniti cu picioarele pe pamant ca cineva care are atatia bani investeste in cel mai bun caz la bursa nu-i arunca pe "cai verzi pe pereti" indiferent daca-s cai de rasa sau martoage.

#47
dobrotescunicol

dobrotescunicol

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,872
  • Înscris: 30.08.2003

 don_dannielo, on Mar 29 2008, 23:55, said:

Lumea n-o sa plateasca o cartela in plus pentru ciotul de 2km conectat la reteaua existenta.
Iar daca dai acces cu aceeasi cartela/abonament metrorex, iti mai amortizezi investitia in 999 ani.

Plus, treci prea usor peste partea cu "100 de calatori la fiecare 5 minute", si doar de aici ne putem da seama cat de profitabila va fi treaba. Daca de exemplu zici ca la Unirea urca 20 calatori in 104, si aceiasi 20 coboara la Alba Iulia, cand vom avea metrou sa zicem ca jumatate vor merge cu metroul. Deci 10, iar 104 vine ceva mai rar de 5 minute, si asta la ore de varf.
1. Mă simt nevoit să te întreb dacă ești din București? Nu de alta, dar cred că n-ai văzut în fața ta o mulțime de mii de oameni care calcă totul în picioare, pe stradă, pe spații verzi, peste tot, mai rău ca la revoluție. Asta înseamnă rush hour în anumite zone din București. Imaginează-ți cât vezi cu ochii în toate părțile numai oameni, mulțime de oameni, mii de oameni. Imaginează-ți că pentru o stație de autobuz distanță 300 metri stai 40 minute. Imaginează-ți că de acasă până la serviciu în mașina personală deși e o distanță foarte scurtă faci 2 ore, că la întoarcere mai faci încă 1. Crezi oare că mai e cineva nebun să meargă cu mașina dacă are metrou direct care ajunge în 5 minute. Ca să exemplific pentru "nebucureșteni" pun o poză.
N-o să fie o sută călători așa cum am estimat. Dacă e plasat strategic o să fie bătaie, o să se ia lumea la bătaie doar ca să prindă un loc în metrou. Îți spun asta pentru că văd asta în stații de tramvai sau autobuz dimineața.
Imagine preluată de aici.

#48
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,012
  • Înscris: 01.11.2005
Cand vor fi atatia oameni care ura intr-o statie si coboara in cel mult 2?daca ar merge asa putin sigur ar prefera sa se deplaseze pe jos.

#49
don_dannielo

don_dannielo

    Bah! Are we more than dumb sheep?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,456
  • Înscris: 27.06.2004
In poza aia sunt oameni care ies din metrou venind de la zeci de statii sursa, si oameni care coboara in metrou ducandu-se spre zeci de statii destinatie. Dar tu ai deschis acest topic pentru altceva, pentru a vedea viabilitatea unui traseu intre doar 2 locatii apropiate. Cred ca o comparatie cu 104 intre Unirii si Alba Iulia e mai potrivita decat cu statia din poza.

Edited by don_dannielo, 30 March 2008 - 00:39.


#50
gtk

gtk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,868
  • Înscris: 18.09.2004
interesant mod de a propunere afaceri... :) "am io o idee, haidetzi bai bogatanilor sariti cu cateva sute de milioane"... lol :lol: stii cati din astia exista pe planeta? :D (de fapt daca ma gandesc bine la cazul asta specific, sunt putini, ca majoritatea abia daca viseaza la cateva zeci de mii)

#51
don_dannielo

don_dannielo

    Bah! Are we more than dumb sheep?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,456
  • Înscris: 27.06.2004

 gtk, on Mar 30 2008, 01:39, said:

interesant mod de a propunere afaceri... :) "am io o idee, haidetzi bai bogatanilor sariti cu cateva sute de milioane"... lol
Bogatii nu-si fac nici macar strazi pentru casele lor (Pipera) ci asteapta tot de la primarie, ce sa mai vorbim de sapat metrou...

Edited by don_dannielo, 30 March 2008 - 00:43.


#52
aleksutzu07

aleksutzu07

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,434
  • Înscris: 13.01.2007

 Zamolxel, on Mar 29 2008, 15:38, said:

Ma intreb daca un astfel de proiect s-ar amortiza vreodata. :)

Dupa realizarea acestuia, nu vei sta cu mana in san si te vei uita cum vin banii. Vor interveni noi costuri de intretinere, plati salariale si alte minuni de genul acesta.

In opinia mea un astfel de proiect nu este fezabil.
sa nu uitam de greve!

#53
dobrotescunicol

dobrotescunicol

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,872
  • Înscris: 30.08.2003
Bucureștiul arată AȘA 1 și AȘA 2, în fiecare zi, iar voi îmi spuneți că n-ar fi eficient, că n-ar fi călători și alte asemenea lucruri care mie mi se par de-a dreptul absurde.
Permiteți-mi să mă retrag din această discuție.
Sper să fie cineva îndeajuns de inteligent să pună la punct o asociație bazată pe acțiuni și să demareze proiectul. Trebuie să investească doar 10%, restul sigur va obține prin împrumuturi, ajutoare, acțiuni. Sunt convins că va reuși și că va culege roade mulți ani la rând.

#54
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,012
  • Înscris: 01.11.2005
Investitiile nu se fac citind povesti.Pune cifre mai realiste.


10 mil calatori/luna x 2 calatorii = 100 mil euro /an
cat poate fi profitul ca sa amortizezi investitii de min.min. 25 mil/km ???

Daca tot nu esti convins masoara fluxul de oamni cateva zile intre ce statii vrei tu,tripleaza-l,si tot nu amortizezi banii decat pe termen foarte lung

Edited by bolo, 30 March 2008 - 02:55.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate