Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Transalpina, cea mai inalta sosea din tara
Ultima postare: sep 19 2023 08:27, Inițiat de
Masterboy
, sep 08 2003 20:09
·
0
#1857
Publicat: 14 august 2009 - 10:26
maine dimineata plecam spre Parang. planul este cam asa: maine Transalpina de la Ranca pana la Obarsia Lotrului, apoi spre Petrosani sa innoptam la caban Mija. Duminica, daca vom mai avea chef si putere (la cabana este programata o petrecere de nunta maine seara) as vrea sa urcam retur pana la Curmatura Stefanului si sa parcurgem Strategica spre Ciunget-Malaia-Brezoi si acasa pe Valea Oltului. Daca nu, ne intoarcem pe defileul Jiului.
revin cu impresii. weekend placut tuturor! |
#1858
Publicat: 14 august 2009 - 10:36
Nu cred ca poti iesi din Strategica in Ciunget, sau daca este posibil drumul este destul de greu.
Pe harta apare ca drum forestier, dar probabil ca este parcurs doar de tractoare si alte utilaje grele. Cu ce masina intentionezi sa incerci acest traseu? Oricum cel mai important e sa aveti vreme buna. Asteptam impresii si poze. latoritei.jpg 619,42K 100 download-uri |
#1859
Publicat: 14 august 2009 - 16:23
Ca sa citez din postul cuiva de pe ciclism.ro:
"Oricum, pe bucata deja asfaltata se vad urmarile macelului de... mititei. Duminica (2august) erau manele, gratare, mititei, manelisti + progeniturile lor urlatoare, iar cand ne-am intors erau gunoaiele pe care le lasasera in urma. 500 de metri mai sus, unde nu apucasera sa puna asfalt, nu am vazut niciun PET, niciun gunoi... " Macar acum intelegeti, voi, fani ai asfaltarii, ce "beneficii" aduce ea? Cangrena a inceput sa o ia la deal... |
#1861
Publicat: 14 august 2009 - 17:23
catal1n2000: pe o alta harta postat cu vreo 2 pagini in urma arat ca s-ar putea iesi din Strategica la Ciunget. nu este insa nici o paguba daca nu se poate, mergem inainte pana in DN7A.
mergem 2 masini, Hyundai Santa Fe si Subaru Forrester. vlad_G, daca omul asculta manele (nu e cazul nostru) si mananca mici, este doar o chestie de gust, daca ma deranjeaza imi caut alt loc. Cei care lasa insa gunoaiele morman, oriunde le-ar lasa, merita schingiuiti, inveliti in propriile gunoaie si ale altora si lasati sa putrezeasca. noi in tineret am drumetit mult prin munti, si stim ce inseamna acel bun simt de muntzoman. |
#1863
Publicat: 14 august 2009 - 20:46
vlad_G, on 14th August 2009, 16:23, said: Ca sa citez din postul cuiva de pe ciclism.ro: "Oricum, pe bucata deja asfaltata se vad urmarile macelului de... mititei. Duminica (2august) erau manele, gratare, mititei, manelisti + progeniturile lor urlatoare, iar cand ne-am intors erau gunoaiele pe care le lasasera in urma. 500 de metri mai sus, unde nu apucasera sa puna asfalt, nu am vazut niciun PET, niciun gunoi... " Macar acum intelegeti, voi, fani ai asfaltarii, ce "beneficii" aduce ea? Cangrena a inceput sa o ia la deal... |
#1864
Publicat: 14 august 2009 - 21:27
De joia trecuta am plecat cu sotia mea in Parang sa ne relaxam intr-o minivacanta montana de 6 zile. Obiective:
1. transalpina de strabatut acum cat nu este complet asfaltata; 2. strategica, daca se poate; 3. ceva trasee montane de picior, ca sa zic asa. De data asta am plecat pregatit cu cauciucuri de off-road si mai aveam si 3 (TREI) roti de rezerva (de fapt 2 din rotile de vara). Ghinion destul de mare, vremea a fost urata: nori cat cuprinde, reprize de ploaie mai lungi sau mai scurte. Cand am ajuns la Ranca primul lucru care l-am constatat a fost noroiul omniprezent si accentuat de santierele din zona: vile, DN67C, canalizarea in lucru, etc. Deci partea cu strategica parea din ce in ce mai indepartata. Eram singuri (multumesc de feedback “hai-hui”), noroi care ar fi avt nevoie de cel putin 2 zile senine ca sa se usuce. Vineri, dupa ce am fost la pestera Polovragi, am luat-o pe drumul forestier pana la Lacul Petrimanu. Ploaie, uneori in averse, drumul destul de dificil, la un moment dat am avut senzatia ca m-am ratacit si sunt in albia unui parau de munte. Nu prea am putut savura peisajul, era ceata si eram mai preocupat sa scap intreg. Vizibilitate spre 50 – 100 m, puteam sa trec si pe langa Hotelul Intercontinental si a nu-l vad. De la cabana Petrimanu s-a linistit vremea si am mers pana la Obarsia Lotrului via Ciunget. De aici am ales s-o luam pe transalpina pana la Ranca (de, era mai scurt asa). Pe transalpina, SOC, unde anul trecut mergeam cu treapta I –II cu reductorul activat acum intalneam un adevarat bulevard gata de a fi asfaltat. Am ajuns la intersectia cu strategica dar nu m-am incumetat avand in vedere conditiile: noroi cat cuprinde, ora 19. Cand ma apropiam de portinea de ascensionat spre iezerul Muntinu dinspre Ranca venea o pereche cu un Suzuki SX4, cam speriati si ne-au sfatuit sa ne intoacem pentru ca pe coborarea dupa Urdele au bagat buldozerele si drumul este ff dificil (ei taiasera deja un cauciuc). Le-am multumit (oricum oamenii bine intentionati si asta-i spiritul transalpinei in fond, sa ne ajutam), dar ne-am vazut de drum. Ca nota generala am coborat mult mai greu pe lespezile de la Muntinu decat am urcat anul trecut, si portiunea serpentinelor amenajate inainte de Urdele mi s-a parut mult mai deteriorata decat anul trecut (bolovani de la buldozere?!). Nemaipomenita a fost lumina mai calda de la apusul soarelui care “a dat” bine in poze. Aproape de Papusa alt soc, desi eram avertizat: asfalt ca pe autostrada soarelui. Am vazut drumul largit dar nu am vazut, chiar in zonele asfaltate lucrari de consolidare a solului sapat. In conditiile astea nu stiu ce durata de viata are lucrarea. Sambata ne-am plimbat prin zona (te-am vazut kepgr cand urcai pe serpentinele de la Papusa cu un Forester diesel de test-drive). Duminica am refacut drumul in sens invers pe vreme si mai naspa, doar ceata nu si ploaie, la intersectia cu strategica vizibilitatea de data aceasta nu depasea 50-100 de metri asa ca am lasat-o pe alta data. Ma si vedeam ratacit pe noroaie pe cine stie ce rafificatie secundara a drumului, si peisaj 0. Revin, la urcare, la lespezi, mi-a fost cu mult mai usor la urcare decat la coborare (asta apropo din care parte este mai bine sa abordezi drumul). De data asta am intalnit niste bikeri, si din sens invers vreo 4 off-roadere adevarate: Defender, M 461 (ma intreba dupa lespezi daca mai urca vreo masina ptr. ca vizibitatea nu depasea 50 m), un Chevrolet camioneta si parca un L200. Ca impresie fata de anul trecut, am vazut mai multe PET-uri si pachete de tigari aruncate pe jos. Pacat ca nu ne putem civiliza ca popor. Daca vedem unele filmulete postate pe Youtube ne explicam. Anul asta desi se lucreaza intens (duminica la 12 lucrau de zor, noaptea din Ranca deseori am vazut lumini in miscare din dreptul santierului), nu cred ca vor trece de Urdele dar sigur pe sfarsitul sezonului viitor se va merge pe asfalt de la Novaci pana la Sebes. O fi bine, o fi rau …. Revin maine cu poze pantru ca de unde scriu, vad ca nu pot atasa nimic. |
|
#1865
Publicat: 14 august 2009 - 21:27
Ieri m-am intors dupa o mica vacanta de 5 zile. Am reusit sa parcurg Transalpina in totalitate Novaci - Sebes (Obarsia Lotrului - Ranca chiar de 2 ori, la prima traversare a fost ploaie si ceata si nu am reusit sa vedem mai nimic din peisaj) si Strategica cu un Subaru Forester. Atasej cateva poze de la prima traversare.
Fișiere atașateEditat de Sorintudosie, 14 august 2009 - 21:40. |
#1866
Publicat: 14 august 2009 - 21:42
Sorintudosie, on 14th August 2009, 22:27, said: Ieri m-am intors dupa o mica vacanta de 5 zile. Am reusit sa parcurg Transalpina in totalitate Novaci - Sebes (Obarsia Lotrului - Ranca chiar de 2 ori, la prima traversare a fost ploaie si ceata si nu am reusit sa vedem mai nimic din peisaj) si Strategica cu un Subaru Forester. Atasej cateva poze de la prima traversare. Nu cumva am parcat langa tine la Pensiunea Bradul de la Obarsie. Ti-am remarcat masina la vineri in Novaci la benzinarie si sambata intr-o parcare langa Onix. Nu am vazut in schimb si un megane 2 care spuneai ca te va insoti. Imi pare rau ca nu ne-am contactat. Cred ca nu mi-ai primit mesajul care ti l-am trimis miercurea trecuta. Cu hai-hui am discutat. Cum a fost pe strategica? Pe unde ai coborat? Ceva dificultati? Din pozele atasate cred ca una este de pe strategica. Ti-am remarcat Nikonul. Ai putut vedea ceva din peisaj ca era o ceata de la 1800 m in sus de nu vedeam nimic. Mor de ciuda ca nu am putut face echipa. |
#1867
Publicat: 14 august 2009 - 23:04
Salutare, maine incerc si eu Transalpina din nou, de la Sebes spre Novaci. Am un Focus bleumarin de Bucuresti nu prea inalt, gume de vara destul de uzate, sper sa reusesc fara avarii... La 12 cel tarziu ar trebui sa ajung in Sebes si apoi...suspans.
Duminica va fac cunoscute impresiile daca mai ajung acasa, pana acum n-am mers decat Ranca - Obarsie - Voineasa cu un L200, drum parcurs foarte usor. Dar cu Focusul e altceva. N-am inteles unde e intersectia cu Strategica? As vrea sa incerc si pe acolo altadata. Multumesc si bafta. |
#1868
Publicat: 15 august 2009 - 07:53
Ai parcat langa mine la Pensiunea Bradul, am si o poza cu masina ta. Si mie imi pare rau ca nu ne-am contactat, poate o sa reusim la anul. Pozele sunt de pe Transalpina si sunt facute Duminica(la prima traversare). Luni si marti am fost pe portiunea Obarsia Lotrului - Sebes ( Lacul Oasa, Luncile Prigoanei, Gura Raiului, Surianu ) , miercuri am prins prima zi cu soare si am urcat pe Strategica din Valea Macesului( drumul este mult mai putin circulat, nu m-am intalnit cu nici o masina e mai dificil pe unele portiuni decat Transalpina(sunt zone in care drumul este rupt de torente si sunt santuri destul de adanci dar am reusit sa trec), Joi a fost o zi superba si am facut o noua traversare , aproape de Papusa au aruncat in aer niste stanci(la ora 15.30) si nu am mai putut sa ajungem in Ranca (dura o zi ca sa elibereze strada de bolovani si pamant) si a trebuit sa ne intoarcem in Obarsia Lotrului(spre bucuria mea ca mai fac o traversare) si m-am intors la Craiova prin Rm Valcea. Am sa revin cu poze (multe) pt ca nu pot sa atasez mai mult de 8MB(adica o singura poza are loc), trebuie sa le fac mai mici(sau daca stie cineva cum sa le atatasez la dimensiunea originala).
Fișiere atașate |
#1869
Publicat: 15 august 2009 - 09:26
|
#1870
Publicat: 16 august 2009 - 00:41
am facut astazi obarsia lotrului - sebes cu acelasi "nou symbol"
din intamplare l-am oprit chiar pe tipul de mai sus (mihutz_ sa intreb daca "merge" pana la sebes si mi-a explicat ce si cum dezamagirea mea a fost ca nu se merge prin gol alpin desi e o portiune unde se vede clar ca esti la "ultimul nivel" de vegetatie lacul oasa ce e mai interesant pe traseul asta, transalpina adevarata e ranca-obarsie |
#1871
Publicat: 16 august 2009 - 02:46
again, on 16th August 2009, 01:41, said: am facut astazi obarsia lotrului - sebes cu acelasi "nou symbol" din intamplare l-am oprit chiar pe tipul de mai sus (mihutz_ sa intreb daca "merge" pana la sebes si mi-a explicat ce si cum dezamagirea mea a fost ca nu se merge prin gol alpin desi e o portiune unde se vede clar ca esti la "ultimul nivel" de vegetatie lacul oasa ce e mai interesant pe traseul asta, transalpina adevarata e ranca-obarsie Corect...Sambata am facut Sebes-Obarsie-Ranca, o sa pun si poze/filme curand. Am ramas slab impresionat de prima parte a traseului, asfaltata aproape in intregime, inconjurata de paduri inalte... Cum spune si "again", transalpina adevarata e ranca-obarsie. Cu un amarat de Focus mi-a luat cam 4 ore (daca nu gresesc cumva) sa parcurg Obarsie-Ranca (luati in calcul si ora de racit ambreiajul...). Fata de data trecuta cand am parcurs traseul invers cu un L200, de data asta a fost imposibil fata de floare la ureche. Am oroare de lovituri sub masina, n-am nici scut la motor, asa ca am "atacat" toate portiunile grele cu maxima prudenta. Drept dovada o dacie 1310 rosie ce m-a depasit a disparut repede in peisaj. Asta a fost si motivul principal pentru incalzirea ambreiajului. De la Sebes pana la Obarsie am intalnit pe drum o multime de masini, de toate felurile, inclusiv cu volan pe dreapta, motoare la fel. Chiar erau 3 vecini unguri cu niste motoare de gen Harley Davisdon 1958, n-aveau nici o problema cu drumul prin padure, noroaie, praf, etc. Cand am ajuns la trecerea prin apa, toata lumea disparuse... Pana aici toate bune si frumoase, asfalt la greu dar intrerupt din cand in cand de portiuni cu pietris, gropi in asfaltul vechi. Si aici era sa mi-o fur, pt. ca prinsesem ~70 la un moment dat crezand ca asfaltul se continua...iar cand am vazut gropile ce ma asteptau, am testat nervos ABS-ul. Am reusit sa incalec cea mai mare groapa, altfel plimbarea noastra se incheia brusc cu o janta de tabla patrata si cu o rezerva de maxim 80km/h. In rest putin drum prin padure, teren uscat in mare parte, ceva pietris pentru asfaltare, totul absolut ok. In schimb, Obarsie - Ranca a suferit modificari majore fata de ce stiam de acum 1-2 luni. Revin cu continuarea mai tarziu, sunt rupt de somn. Editat de mihutz_b, 16 august 2009 - 02:47. |
#1872
Publicat: 16 august 2009 - 10:46
Mai fac o incercare cu pozele. Primele sunt de la traversarea dinspre obarsie. Am prin o lumina de asfintit superba.
La a doua traversare, dinspre Ranca vremea a fost si mai proasta. Din pacate marti a trebuit sa revin acasa, si asa cum se intampla abia atunci am vazut soarele mai mult. In final atasez si o fotografie cu Lacul Calcescu (n-am ratat o plimbare pana acolo). Fișiere atașate |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi