Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Care-i treaba cu Reddit-ul? (nu m...

Diferente diferentiale

Finala Eurovision 2024

De ce nu protestati?
 Etanșare intre cada perete b...

Back-up box Fronius ?

Router de la Digi nu face fata la...

Magnolii
 Achizitie LG OLED evo 55C31LA - e...

Aplicatii PV Huawei Sun

Istoric deplasari - GPS

Surub autoforant-metric mixt
 Lipsa semnal - strategie de marke...

One week meal plan - Pachet

Apometru defect?

Nelamurire legalitate TVA casa noua
 

Triunghi

* * - - - 3 voturi
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
9 răspunsuri în acest subiect

#1
hellocefaci

hellocefaci

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 174
  • Înscris: 17.03.2015
Buna seara! Cine ma poate ajuta va rog cu demonstratia teoremelor la nivelul clasei a 6-a :

1. In orice triunghi, unghiului cu masura mai mare i se opune latura cu lungimea mai mare.

2. In orice triunghi, laturii cu lungimea mai mare i se opune unghiul cu masura mai mare.

3. In orice triunghi, suma lungimilor a doua laturi este mai mare decat lungimea celei de-a treia laturi.


#2
sorin147

sorin147

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 6.396
  • Înscris: 11.08.2003
Pentru 3, daca suma a 2 laturi este mai mica decat a 3a, atunci nu ai cum sa faci un triunghi din ele.
S-ar putea sa fie faptul ca cele 2 laturi, la un unghi de 180 grade (imposibil pentru un triunghi dar maxim pentru ce vrem sa demonstram) nu ajunge la marimea celei de a 3a => nu e triunghi.

Editat de sorin147, 26 februarie 2024 - 21:10.


#3
vis_constructiv

vis_constructiv

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 534
  • Înscris: 28.12.2012
la 3. s-ar putea sa fie vorba despre inegalitatea Cauchy - Schwarz - Buniakowski.
Dar ce mai știu eu, nu sunt deloc sigur, am uitat multe

#4
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Mesaje: 31.487
  • Înscris: 10.08.2005

View Posthellocefaci, on 26 februarie 2024 - 20:24, said:

3. In orice triunghi, suma lungimilor a doua laturi este mai mare decat lungimea celei de-a treia laturi.
Daca ar fi ca suma a doua laturi sa fie egala cu a treia,
unghiul dintre cele doua laturi trebuie sa fie 0 sau 180.

#5
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 32.881
  • Înscris: 21.06.2016
Astea nu sunt demonstratii, ci "din figura se observa". Trebuie formalizat matematic.
De exemplu duic inaltimea. Ai doua triunghiuri dreptunghice. Cateta e mai mica ca ipotenuza din teorema lui Pitagora. Deci suma a doua catete e mai mica ca suma a doua ipotenuze. QED.

Editat de vrajitoruldinoz, 27 februarie 2024 - 07:35.


#6
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 4.816
  • Înscris: 09.01.2007
https://en.wikipedia...ngle_inequality
Asta ar trebui sa te ajute, cel putin cu a 3-a. E demonstratia lui Euclid acolo.

#7
vvilmos

vvilmos

    Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 380
  • Înscris: 12.12.2012

Vizualizare mesajvrajitoruldinoz, pe 27 februarie 2024 - 07:33, a scris:

Astea nu sunt demonstratii, ci "din figura se observa". Trebuie formalizat matematic.
De exemplu duic inaltimea. Ai doua triunghiuri dreptunghice. Cateta e mai mica ca ipotenuza din teorema lui Pitagora. Deci suma a doua catete e mai mica ca suma a doua ipotenuze. QED.
La nivelul clasei a 6-a, nu se prea pot demonstra aceste inegalități. De exemplu, teorema lui Pitagora se demonstrează în anul următor și în plus înălțimea poate poate fi în afara triunghiului.
Pentru rigurozitate trebuie apelat la axiome, altfel ... "din figură se observă". Acest lucru se făcea în manualele vechi de liceu, vezi http://manualul.info/Geom_IX_1988. Din păcate actualmente se consideră că axiomatizarea ar stresa elevii.

#8
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 32.881
  • Înscris: 21.06.2016
Exact la asta ma gnadeam. Pleci de la un set de exiome si teoreme nedemonstrate, dar luate de bune. Demontratia acestor teoreme poate fi prea grea dar faptul ca se pleaca de la ele, si nu din ochi, dezvolta rationamentul.

#9
maccip

maccip

    46 ani

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 33.341
  • Înscris: 06.01.2007
La clasa a 6a nu au o definitie exacta a masurii unui unghi.
Au niste teoreme care pun semnul egal intre anumite unghiuri (opuse la varf, alterne interne la drepte paralele, &stuff), dar nu au fixata o corespondenta intre un unghi si o masura (un numar rational impreuna cu o unitate de masura).
Pentru a ajunge la asta, au nevoie sa ajunga la corespondenta dintre unghi si arcul de cerc subintins de un unghi la centru cercului si de niste chestii ce tin de masura acelui arc (lungimea).

Adica, elevii ar avea notiunile de geometrie sa compare 2 unghiuri, dar nu pot demonstra pentru ca nu au partea de algebra necesara. Masura unui unghi e o chestie algebrica (masura e produs formal intre un numar si o unitate de masura).

Practic pana nu fac trigonometrie, nu au posibilitatea de a demonstra chestiunea asta din simplul motiv ca nu stiu exact ce inseamna masura, chiar daca "vizual" stiu ce inseamna ca un unghi sa fie mai mare sau mai mic.

#10
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Mesaje: 31.487
  • Înscris: 10.08.2005

View Postvrajitoruldinoz, on 27 februarie 2024 - 07:33, said:

Astea nu sunt demonstratii, ci "din figura se observa". Trebuie formalizat matematic.
pentru asta ai (1) si (2).

iar formularea matematica, pai, aceasta ramane tema pentru acasa

Editat de MarianG, 10 martie 2024 - 23:03.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate