Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Growatt SPF 5000ES sau noua generatie Easun/Voltronic SV IV 4.6Kw 2021 ?
Ultima postare: dec 26 2021 11:56, Inițiat de
propolis
, dec 08 2021 16:55
·
0
#1
Publicat: 08 decembrie 2021 - 16:55
Salutare,
La cum se prezinta situatia in Romania si nu numai m-am hotarat sa-mi pregatesc un sistem fotovoltaic pentru a avea energie verde si a nu depinde de furnizori. Ca urmare mi-am pregatit deja un set de baterii LiFePo4 de 48V si 90A iar acum analizez invertorul, la panouri inca nu am ajuns, pas cu pas. Referitor la invertor, am ales doua variante: Growatt SPF 5000ES: https://www.ginverte...ers/44-625.html sau Noul invertor lansat recent 2021 Easun SV IV 5.6Kw, acelasi ca Voltronic Axpert VM IV: https://voltronicpow...il/Axpert-VM-IV [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/5u8yAuGpNRg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Preturile sunt cam la fel, Growatt-ul este deja in Romania si costa 3500 lei pe cand Easun este in Germania si costa 3400lei cu tot cu livrare prin DHL. Cel de la Easun este hibrid insa nu ma prea ajuta optiunea de injectare in retea deoarece Easun nu este aprobat de E.ON in cazul meu iar costul platit de ei este mult prea mic. Asadar m-ar interesa care ar fi mai ok pentru mine ca si invertor OFF grid. Cei 0.6Kw in plus pe care ii are Easun inclina putin balanta, in cazul in care puterea este reala. Ma intereseaza mai mult fiabilitatea in timp, softul de monitorizare sa fie ok, zgomotul redus si eficienta. |
#3
Publicat: 08 decembrie 2021 - 17:24
#4
Publicat: 08 decembrie 2021 - 18:06
Invertor Fronius GEN24 (hibrid dar merge si fara baterie): 2232 EUR
https://www.europe-s...4-5-0-plus.html Baterie 5 kWh compatibila cu invertorul de mai sus: 3755 EUR https://www.europe-s...um-hvs-5-1.html |
#6
Publicat: 08 decembrie 2021 - 19:21
Aici în Austria se găsesc de ocazie şi pe la 1000 de Euro.
Tot de ocazie urmăresc acuma o baterie de 18kWh la 3000 de Euro: https://www.willhabe...ufen-523547167/ |
#8
Publicat: 08 decembrie 2021 - 21:40
sunt fix in acceasi dilema. si m=am orientat tot spre aceasta gama. urmaresc cu interes subiectul
eu m-as duce spre baterie autoelectric + bms + asta- ( sper ca nu e reclama , doar l-am gasit pe olx rapid) https://www.olx.ro/d...xphXNF2uSCeovPI ce ziceti ? fronius e ok dar scump pt mine. |
#9
Publicat: 09 decembrie 2021 - 08:51
kolfleading, on 08 decembrie 2021 - 21:24, said:
Bateria aia nu e compatibila cu Fronius. Fronius merge doar cu baterii de inalta tensiune. foxbat, on 08 decembrie 2021 - 21:40, said:
sunt fix in acceasi dilema. si m=am orientat tot spre aceasta gama. urmaresc cu interes subiectul eu m-as duce spre baterie autoelectric + bms + asta- ( sper ca nu e reclama , doar l-am gasit pe olx rapid) https://www.olx.ro/d...xphXNF2uSCeovPI ce ziceti ? fronius e ok dar scump pt mine. |
#10
Publicat: 09 decembrie 2021 - 08:55
mihaicozac, on 08 decembrie 2021 - 19:21, said:
Aici în Austria se găsesc de ocazie şi pe la 1000 de Euro. In Romania, pentru conectarea unui invertor on-grid, este nevoie de aprobarea Operatorului de Retea de Distributie (OD). Ca sa-ti dea aprobarea, OD-ul iti cere un proiect si un proces verbal de receptie semnat de un instalator autorizat ANRE. Iti doresc mult succes si spor la treaba in cautarea unui instalator care sa-si asume riscul si sa-si puna semnatura pe o instalatie cu invertor cumparat "de ocazie din Austria". mihaicozac, on 09 decembrie 2021 - 08:51, said:
Bateriile auto se uzează repede în regim de cicluri zilnice. Iar capacitatea foarte mare face ca un ciclu sa te tina 3 - 5 zile. Problema este ca in general sunt cu chimie NCM sau NCA, Litiu-Polimer si daca le supra-incarci sau le scurt-circuitezi din gresala sau au vreun defect de fabricatie, riscul de incendiu este foarte mare si este un incendiu foarte greu de stins, pentru ca din electrolitul supra-incalzit iese oxigen care intretine arderea, care incalzeste electrolitul, din care iese oxigen... Editat de kolfleading, 09 decembrie 2021 - 09:02. |
|
#11
Publicat: 09 decembrie 2021 - 10:01
Scuze, eu credeam că e vorba de baterii auto clasice, cu plumb.
Dar cele auto cu litiu nu sunt mai scumpe decât cele pt. stocare energetică? Că acestea sunt de obicei LiFePo4 și mult mai stabile, la mașini sunt importante greutatea și volumul pe când la stocare nu. |
#12
Publicat: 09 decembrie 2021 - 10:31
depinde de sursa. prefer sa iau unele ok cu bms si tot ce trebuie decat sa apuc sa "integrez". ca idee, 2.6kw cam 450 eur. deci pana in 1000 eur cu tot cu bms pot sa le leg la aparatul de l-am pus mai sus ( sau ceva de la vold polska). orice sfat este binevenit, daca s-a mai discutat iertare (mai sap).
ideea este de off grid sau cu minim conectare de backup la 220v (daca o sa fie si aia) si nu de prosumer(cel putin 10 ani ). multlumesc |
#13
Publicat: 09 decembrie 2021 - 11:37
În cazul ăsta Growatt-ul și clonele MPP sau Easun sunt ideale ca preț și performanțe. Față de Fronius au și posibilitatea de a încărca bateriile din rețea, lucru care este interzis în EU și funcția respectivă este dezactivată la invertoarele chinezești hibride cu injecție în rețea, dar la cele offgrid funcția e activă și poți de ex. să încarci bateriile când ai conectat un generator pe linia principală, adică ai și energie pt. casă și încarcă și bateriile în același timp, dacă generatorul are suficientă putere.
Ca idee încă nu am văzut niciun invertor de genul ăsta la reparat (eu mai repar uneori invertoare solare), poate și pt. că au încă garanție. Unul singur am văzut de vânzare defect, cu circuitul de control al bateriei dus. Editat de mihaicozac, 09 decembrie 2021 - 11:40. |
#15
Publicat: 09 decembrie 2021 - 12:24
mihaicozac, on 09 decembrie 2021 - 11:37, said:
au și posibilitatea de a încărca bateriile din rețea, lucru care este interzis în EU mihaicozac, on 09 decembrie 2021 - 11:37, said:
și funcția respectivă este dezactivată la invertoarele chinezești hibride cu injecție în rețea |
|
#16
Publicat: 09 decembrie 2021 - 13:01
kolfleading, on 09 decembrie 2021 - 12:24, said:
Nu este adevarat, nu este interzis in EU. Nici asta nu este adevarat. Sau de la alt manual de invertor hibrid: Fișiere atașateEditat de mihaicozac, 09 decembrie 2021 - 13:05. |
#17
Publicat: 09 decembrie 2021 - 13:17
mihaicozac, on 09 decembrie 2021 - 08:51, said:
Eu am un invertor hibrid Nedap care funcționează la 48V, nu Fronius. Bateriile auto se uzează repede în regim de cicluri zilnice. Exact, mare atentie la bateriile auto. Bateriile auto fac de regula un ciclu la 5-7 zile, o baterie pentru panou solar face cel putin 1 ciclu pe zi. |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi