Merita încălzirea în parbriz ?
Last Updated: Dec 01 2021 10:31, Started by
Costel2223
, Nov 29 2021 22:53
·
0
#37
Posted 30 November 2021 - 12:24
Pentru mașina de la serviciu (Ford Tourneo Connect) am schimbat trei parbrize în mai mulți ani, toate cu sârmulițe. Originalul costa cam 1600 lei, cele after market undeva în jurul a 900-1000 lei, manopera de înlocuire inclusă. Nu este chiar atât de scump pe cât se spune.
În orice caz, chestia asta nu are legătură cu dezaburirea. Pentru problema condensului cea mai sigură și ok soluție rămâne climatizarea. Aer condiționat manual, eventual, ca să fie mai ieftin. Din punctul meu de vedere, rezolvarea acestei probleme este vitală pentru siguranța în trafic. Orice reducere a vizibilității este pericol major. Mai ales noaptea, pe ploaie și trafic intens. O poză de aproape (mi-a rămas amintire …) cu parbrizul încălzit de la mașina de lucru. 572470EF-FDE5-4B17-9EB2-6CEDA79C12A7.jpeg 360.55K 40 downloads |
#38
Posted 30 November 2021 - 12:37
Ok, din ce am înțeles un AC automat ar rezolva singur cu brio problema parbrizului/ geamurilor aburite. Asta ca sa nu îmi mai bat capul din AC ul manual cu dat rece pe urmă cald sau mai știu eu ce combinație.
Din ce am citit Suzuki Vitara parca are buton dezaburire parbriz ceea ce mi se pare o funcție foarte tare. Probabil la o mașină nouă în jur de 14 k nu prea prinzi opțiunea de parbriz încălzit, sau daca o prinzi trebuie sa tai lucruri mai importante gen puterea motorului, lucru care nu prea ar merita. Ok deci all in all sa zic așa încălzirea în parbriz este o opțiune buna insa dezaburirea se face ok și doar din AC. Acum și despre AC nu vreau sa fiu cârcotaș însă nici în casa nu sunt fan mare al AC ului, odată am fost Intr un restaurant și m a bătut AC ul in cap de mi s au umflat toate măselele, l am blestemat câteva zile din cauza durerilor de dinți ). Mă gândesc totuși că un AC automat nu ar bate la maxim sa zic sa îmi umfle capul pt a dezaburii geamurile in mers mă refer. La plecare dimineața îl pot da la maxim cat nu sunt în mașină, pe urmă să îl țin pe minim sau așa ceva. Ce m a deranjat pe mine cel mai mult a fost faptul că de câteva ori mi s au aburit geamurile in mers. Gen am plecat dimineațac cu ele dezaburite pe urmă în timpul zilei m a prins o ploaie in mers care efectiv a aburit totul. Am pățit de câteva ori chestia asta, pe vreme ploioasă în timpul verii. Daca as fi avut AC automat ar fi rezolvat singur problema ? Fără să îmi umfle capul de la suflat ? Eu as vedea un parbriz încălzit util și în cazul ăsta, gen sa evit un AC care sa îmi sufle in cap ca nebunu pt a dezaburii geamurile și la asta ma refer la cazul in care mașina se afla in mers. Nu știu cum este cu AC ul și cât de tare ar trebui să sufle pt a face față unei asemeni situații s ar putea să nu fie nevoie să sufle "ca nebunu" ci doar puțin cat sa regleze umiditatea / temperatura deja existentă în mașină, însă nu sunt sigur de asta. La voi s a întâmplat să sufle AC ul din mașină atât de tare încât să vă dea dureri de cap/măsele, eu cum nu am nu știu cum este, însă cum am zis mai sus am pățit o cu AC ul dintr un restaurant pe care l am blestemat ceva zile... |
#39
Posted 30 November 2021 - 12:44
tomaso, on 30 noiembrie 2021 - 12:24, said:
Pentru mașina de la serviciu (Ford Tourneo Connect) am schimbat trei parbrize în mai mulți ani, toate cu sârmulițe. Originalul costa cam 1600 lei, cele after market undeva în jurul a 900-1000 lei, manopera de înlocuire inclusă. Nu este chiar atât de scump pe cât se spune. În orice caz, chestia asta nu are legătură cu dezaburirea. Pentru problema condensului cea mai sigură și ok soluție rămâne climatizarea. Aer condiționat manual, eventual, ca să fie mai ieftin. Din punctul meu de vedere, rezolvarea acestei probleme este vitală pentru siguranța în trafic. Orice reducere a vizibilității este pericol major. Mai ales noaptea, pe ploaie și trafic intens. O poză de aproape (mi-a rămas amintire …) cu parbrizul încălzit de la mașina de lucru. 572470EF-FDE5-4B17-9EB2-6CEDA79C12A7.jpeg Mersi de sfat și de poza ! Vizibilitatea pare ok la distanță, când fac zoom pe poza se observă sârmulițele, nu par a fi așa deranjante. |
#40
Posted 30 November 2021 - 12:46
Climatizarea rezolva problema, in mod normal toate masinile au o optiune pt iarna, sa tina parbrizul uscat. Poti sa il intrebi pe dealer, si acum e iarna, poti sa testezi
|
#41
Posted 30 November 2021 - 12:47
__Dan__, on 30 noiembrie 2021 - 11:28, said:
Dezavantajul dezaburirii cu AC e ca se face obligatoriu cu aer aspirat din exterior, deci in oras inhalezi tot esapamentul altora... sunt 99% sigur ca omu are setat sa reciercule aerul, chiar si fara AC nu ar trebui sa aibe probleme. Edited by bobitad, 30 November 2021 - 12:49. |
#42
Posted 30 November 2021 - 13:48
Bai, voi confundati doua lucruri.
Una e condensul care se formeaza in interior si DA, climatizarea te ajuta mai mult decat te ajuta degivrarea parbrizului si alta e pe exteriorul parbrizului unde se poate depune gheata si climatizarea nu te ajuta deloc in cazul asta. Deci, acea degivrare pentru parbriz este pentru a indeparta gheata mai usor in primul rand si abia apoi te ajuta sa dezaburesti mai bine. Astia care sustineti ca degivrarea pentru parbriz nu e buna, va invit eu la mine unde sunt si -10 grade si gheata de juma de deget... Edited by tehnics, 30 November 2021 - 13:48. |
#43
Posted 30 November 2021 - 14:45
Nu confunda nimeni, e clar pt fiecare. Si cele 2 lucruri nu sunt fara legatura, fiind gheata pe exterior, normal ca favorizeaza formarea condensului, mai abitir, pe interior.
Gheata nu e problema, o cureti, e parte din peisajul iernii. Daca faci mofturi, iti iei si parbriz dungat. Pot mentiona o situatie (si cred ca e singura) in care chiar ai nevoie de asa ceva: frozen rain. Insa asta se intampla rar de tot, o data in viata daca prinzi e deja mult. |
#44
Posted 30 November 2021 - 15:40
Eu deja am prins de 3 ori... De două ori am fost nevoit să circul cu mașina.
|
#45
Posted 30 November 2021 - 15:51
Merita parbriz incalzit, dar mai tare merita masina plug-in hybrid (sau electrica), cu incalzire auxiliara electrica. Inainte sa ies pe usa cu 10 minute, dau drumul din telefon la incalzire si cand ajung la masina e dezghetata complet si incalzita la 19 grade celsius. Pentru asta imi haleste cam 5-10% din baterie (12.8 kWh) functie de cat de frig este afara, sau nimic daca e conectata la incarcator.
|
#46
Posted 30 November 2021 - 16:34
abac, on 30 noiembrie 2021 - 15:51, said:
Merita parbriz incalzit, dar mai tare merita masina plug-in hybrid (sau electrica), cu incalzire auxiliara electrica. Inainte sa ies pe usa cu 10 minute, dau drumul din telefon la incalzire si cand ajung la masina e dezghetata complet si incalzita la 19 grade celsius. Pentru asta imi haleste cam 5-10% din baterie (12.8 kWh) functie de cat de frig este afara, sau nimic daca e conectata la incarcator. Interesant, chestia cu pornitul mașinii din telefon cred că este o "tehnologie" destul de veche totuși. Prin 2007 am văzut prima mașină care era pornită din telecomandă, aceași telecomandă cu alarma. Este o chestie super, mi as pune și eu pe mașină o astfel de telecomanda deoarece nu cred că îmi permit mașină cu pornirea din telefon la 14 k. Chestia cu pornitul mașinii din telecomandă citisem era undeva la 500 de euro însă nu se făcea în service ul dealerului. Mi se pare ciudat că nu oferă direct "oficial" la dealer aceasta facilitate, mă gândesc că dacă ai mașină nouă și îi pui pornirea din telecomandă îți pierzi garanția. Voi ce știți despre asta ? |
|
#47
Posted 30 November 2021 - 17:40
#48
Posted 30 November 2021 - 18:49
alin2pas, on 30 noiembrie 2021 - 15:40, said:
Eu deja am prins de 3 ori... De două ori am fost nevoit să circul cu mașina. Costel2223, on 30 noiembrie 2021 - 16:34, said:
Mi se pare ciudat că nu oferă direct "oficial" la dealer aceasta facilitate, mă gândesc că dacă ai mașină nouă și îi pui pornirea din telecomandă îți pierzi garanția. |
#49
Posted 30 November 2021 - 19:23
Costel2223, on 30 noiembrie 2021 - 12:37, said:
Ok, din ce am înțeles un AC automat ar rezolva singur cu brio problema parbrizului/ geamurilor aburite. Asta ca sa nu îmi mai bat capul din AC ul manual cu dat rece pe urmă cald sau mai știu eu ce combinație. Din ce am citit Suzuki Vitara parca are buton dezaburire parbriz ceea ce mi se pare o funcție foarte tare. ... Nu știu cum este cu AC ul și cât de tare ar trebui să sufle pt a face față unei asemeni situații s ar putea să nu fie nevoie să sufle "ca nebunu" ci doar puțin cat sa regleze umiditatea / temperatura deja existentă în mașină, însă nu sunt sigur de asta. La voi s a întâmplat să sufle AC ul din mașină atât de tare încât să vă dea dureri de cap/măsele, eu cum nu am nu știu cum este, însă cum am zis mai sus am pățit o cu AC ul dintr un restaurant pe care l am blestemat ceva zile... AC-ul are mai multe viteze, si il poti seta cat de tare/incet sa bata. Iarna ba baga aer cald, nu rece. In plus, gurile de AC pot fi aranjate sa nu iti bata in cap, ci sa bata in usa, in spate, in parbriz. Mergi si fa un drive test cu incredere, vei scapa de toate problemele existentiale |
#50
Posted 30 November 2021 - 22:02
Cumpără orice masina cu ac automat. Eu țin clima la 22 grade și nu am probleme cu aburire geamurilor.
La tine verifica filtru de habitaclu și cauta produse ce absorb umiditatea. |
#51
Posted 30 November 2021 - 23:02
Incalzirea in parbriz te ajuta fix 0 la aburit: la ala te ajuta AC-ul pornit pentru ca dezumidifica aerul => nu mai "e" aburi :-)
Eu am avut incalzire in parbriz la Ford Focus II si mi s-a parut bestial. La Golf 7.5 l-am comandat direct cu optiunea asta pentru ca, desi nu stau la deal/munte, sunt multe dimineti in care ai parbrizul cu brum/inghetat si nu am mereu chef sa il dezghet manual (pe langa faptul ca se zgarie de la racleta aia). Asa urci in masina, in 2 min este dezghetat parbrizul pana citesti doua mesaje pe SP :-) |
|
#52
Posted 01 December 2021 - 00:25
Merita 100%, inclusiv pt dezaburire, cu aer se dezabureste de deasupra gurilor de ventilatie si in functie de cat de rau e aburit se intinde si pe restul parbrizului mai rapid sau mai incet, cu el incalzit se "curata" tot odata si mult mai rapid, pe langa asta la unele masini AC-ul nu mai functioneaza cand temperatura se apropie de 0 grade.
Mai exista si varianta cand dimineata condenseaza aerul pe exteriorul parbrizului si trebuie sa pornesti stergatoarele ca altfel nu vezi mai nimic pana nu se incalzeste cat de cat, in cazul asta merita 200%. Mai e si distractia cu gheata, unde nu mai ai treaba cu solutii de dezghetare si raclete. Daca iei o masina ce stie sa incalzeasca interiorul de la distanta nu prea mai are sens sa dai banii si pe parbriz, din start se rezolva majoritatea problemelor, asta cat timp iti aduci aminte sa pornesti incalzirea. |
#53
Posted 01 December 2021 - 00:50
#54
Posted 01 December 2021 - 08:13
tehnics, on 30 noiembrie 2021 - 13:48, said:
Bai, voi confundati doua lucruri. Una e condensul care se formeaza in interior si DA, climatizarea te ajuta mai mult decat te ajuta degivrarea parbrizului si alta e pe exteriorul parbrizului unde se poate depune gheata si climatizarea nu te ajuta deloc in cazul asta. Deci, acea degivrare pentru parbriz este pentru a indeparta gheata mai usor in primul rand si abia apoi te ajuta sa dezaburesti mai bine. Astia care sustineti ca degivrarea pentru parbriz nu e buna, va invit eu la mine unde sunt si -10 grade si gheata de juma de deget... Tu confunzi, nu esti atent: Costel zicea initial de problema Aburilor pe interior ( si eu am avut cand eram sofer de 1-2 ani si sa stricat clapeta de recirculare). Si tot felu de doreli si mecanici dadeau sfaturi din ce in ce mai stupide , ca ei stiu mai bine. Pana nu am invitat pe cativa in masina sa arate cum, si nu au reusit. Apoi un mecanic mai ok, a vazut clapeta blocata cand a schimbat filtru de polen, si de atunci nu au fost probleme. Asa ceva a patit si Costel presupun. De aia a intrebat care e faza. Si da ai dreptate si tu, dar nu e vorba de -10 grade ... si pana la urma toate optionalele is bune la ceva, pe langa sa se imbogateasca firmele de automotive |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users