Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Merita încălzirea în parbriz ?
Last Updated: Dec 01 2021 10:31, Started by
Costel2223
, Nov 29 2021 22:53
·
0
#19
Posted 30 November 2021 - 07:28
Costel2223, on 29 noiembrie 2021 - 22:53, said: [...]Iarna sau afara când plouă am probleme cu aburirea parbrizului[...] Ar merita sa tai din lista masinilor candidate (modele începând cu 2018 sa zic cu clima sau AC) pe cele fara parbriz încălzit doar pt că mi ar putea face iarăși probleme cu aburitul parbrizului ? Costel2223, on 30 noiembrie 2021 - 00:57, said: [...]însă unele nume mari gen Toyota sa zic nu oferă așa ceva și nu eram sigur daca sa o scot din calcul doar pentru asta. Nu îmi era clar dacă doar un AC sau clima poate rezolva problemă dezaburirii însă se pare că o face. Concluzia care as trage iar fi că această opțiune de parbriz încălzit este mai mult pentru a l dezgheța decât pentru a l dezaburii. |
#20
Posted 30 November 2021 - 08:44
Hai sa luam un caz real, la mine.
Eram la munte, peste 1000 m, dimineata, strat de gheata de 1 cm grosime pe parbriz. Cat ai muncii sa-l scoti? 3-5 minute fara sa faci nimic si parbrizul este uscat. NIci macar nu apesi vreun buton... Pentru ca de regula, incalzirea parbrizului porneste automat cand temperatura scade sub 5 grade si este corelata cu climatronicul. Evident insa ca poti scoate optiunea si ai un buton sa te joci cu el. |
#21
Posted 30 November 2021 - 08:57
Costel2223, on 29 noiembrie 2021 - 22:53, said:
Din ce am citit până acum parbrizul încălzit ar rezolva acesta problemă, totuși am înțeles că și firișoarele care îl trec pot cauza probleme de vizibilitate, este chiar așa de rău ? Oricum daca o cumperi SH, verifica sa nu aiba intrerupte trasee. In rest e o chestie super ok iarna. |
#22
Posted 30 November 2021 - 09:08
Confirm si eu, am la Focus circuitele alea in parbriz si le vad doar daca stau foarte aproape de parbriz. In nicio situatie nu am patit sa le observ de la distanta.
|
#23
Posted 30 November 2021 - 09:09
Am avut pe fosta masina - nu recomand. Este utila dar nu prea o sa o folosesti. Daca te deranjeaza sa stai 5-10 minute afara ca sa dai gheata de pe parbriz atunci merita din plin sa bifezi si functia asta.
Avantaje: foarte utila cand ingheata parbrizul - nu ingheti pe langa masina cu tot felul de sprai-uri si raclete. Dezavantaje: optiunea costa in plus la achizitionare si costa muuuuult la schimbarea parbrizului care apropo cica s-ar ciobii mai rapede, nu este la fel de rezistent si cum avem niste drumuri minunate...trage singur concluzia. * AC-ul este suficient pentru dezaburile; orice masina in mintile ei nu are astfel de probleme. * Firele alea din parbriz nu se vad decat daca te concetrezi asupra lor si le focusezi. In timpul condusului nu le observi. Edited by Y0samiteSam, 30 November 2021 - 09:12. |
#24
Posted 30 November 2021 - 09:20
dar sunt chestii care seamana cu parasolarul si il pui iarna peste parbriz, e 10 ron. nu trebuie sa faci ditamai sistemul si sa dai o groaza de bani pentru nimic.
cat despre dezaburire, orice masina face asta. probabil nu ai dat ca sa vina aer din afara si ai pe recirculare. sau daca nu, probabil la urmatoarea masina o sa ai AC si ala ”dezumidifica” aerul. oricum pe mine ma amuza. nu zic sa nu cauti confort si toate cele, dar daca asculti de unii de aici, trebuie ”neaparat” volan incalzit, parbriz incalzit. scaun incalzit, climatizare 5 zone, automat de cafea in masina. Edited by bobitad, 30 November 2021 - 09:24. |
#25
Posted 30 November 2021 - 09:24
Am vrut și eu încălzire în parbriz când căutam mașină nouă dar cum nu m-am înțeles cu cei de la Ford, am luat fără. Pentru dezaburire, mult mai importantă e climatizarea. Dacă e automată, e și mai bine. Așa cum am mai spus de foarte multe ori, eu nu aș cumpăra o mașină fără climatizare automată.
|
#27
Posted 30 November 2021 - 09:36
#28
Posted 30 November 2021 - 09:36
Y0samiteSam, on 30 noiembrie 2021 - 09:09, said:
Am avut pe fosta masina - nu recomand. Este utila dar nu prea o sa o folosesti. Daca te deranjeaza sa stai 5-10 minute afara ca sa dai gheata de pe parbriz atunci merita din plin sa bifezi si functia asta. Avantaje: foarte utila cand ingheata parbrizul - nu ingheti pe langa masina cu tot felul de sprai-uri si raclete. Dezavantaje: optiunea costa in plus la achizitionare si costa muuuuult la schimbarea parbrizului care apropo cica s-ar ciobii mai rapede, nu este la fel de rezistent si cum avem niste drumuri minunate...trage singur concluzia. * AC-ul este suficient pentru dezaburile; orice masina in mintile ei nu are astfel de probleme. * Firele alea din parbriz nu se vad decat daca te concetrezi asupra lor si le focusezi. In timpul condusului nu le observi. La Focus mi s-a parut blindat...fara sa exagerez, am luat de doua ori ceva ghiulele mai serioase, puteam sa jur ca e gata parbrizu, nici macar crapat. Parbrizu ingheata/e gheata pe el in majoritarea diminetilor de iarna (cel putin acilea la Arad) mi-a fost super utila optiunea, nu dai la racleta, nu astepti 5-10 minute sa topeasca din aer cald, e chiar utila. Pt dezaburire exista AC, merge si cu functia de incazire parbriz, dar cu ac-ul pornit se dezabureste instant |
|
#29
Posted 30 November 2021 - 09:47
Adm, on 30 noiembrie 2021 - 00:47, said:
Este un patent Ford, iar pt ca ford a detinut candva Laguar si LR, acest parbriz degivrat in gasesti ca optiune la Jaguar, Land Rover si unele Forduri, de obicei parte scumpa. Costel2223, on 30 noiembrie 2021 - 00:57, said:
mai citisem că Volkswagen oferă o tehnologie cu ceva folie de argint in locul firișoarelor astora că sa evite probleme de vizibilitate ale acestora însă s ar putea să fie doar povesti nu am întrebat la dealer or să coste foarte mult așa ceva. E mult mult mai buna aceasta varianta ca cea cu firisoare, iti spun din experienta cu ambele, firisoarele sint enervante, eu cel putin sint dintre cei care le vad si dupa 2 ani de cand detin masina, mai ales noaptea, adica fix cand iti doresti sa ai vizibilitate cat mai buna. Si tot din experienta cu ambele tehnologii, iti spun ca nu le-am folosit deloc. Nu am pornit incalzirea in parbriz decat poate de 2-3 ori. Pe de alta parte, eu lucrez mai mult de acasa, si stau in Buc. Daca te scoli zilnic la 6 si pleci si mai stai si pe undeva mai pe la tara, probabil ca ajuta. Pe una din masini o pot porni din aplicatia de pe telefon si tot nu am folosit-o pt ca pornind si incalzirea in habitaclu, incalzirea parbrizului devine redundanta BaXXXon, on 30 noiembrie 2021 - 01:11, said:
Decat parbriz incalzit mai bine volan incalzit , parbrizul il dezgheti rapid cu A/C directionat pe el, 2 min si ai plecat dar daca nu ai si volan incalzit e naspa rau , iti trebuie manusi sau incerci asa si dupa 50m poti sa-ti detasezi des'tele sa le bagi in jeb... |
#30
Posted 30 November 2021 - 10:03
sloimi, on 30 noiembrie 2021 - 02:02, said:
Eu am învățat de la un șofer bătrân că soluția este să dai rece maxim pe parbriz [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/qCmgWiEEZwA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Legat de firicele, problema e foarte subiectivă. Eu recomand testarea pe viu, pentru că e irelevant ce zice X sau Y pe un forum. Pentru mine sunt enervante. Nu doar că "se văd", dar noaptea pot induce reflexii în lumina farurilor de pe contrasens. Pentru cineva cu probleme de vedere, vezi să nu dai din lac în puț, și chiar îți recomand să testezi pe pielea ta. Acum e simplu, ziua scurtă, e ușor să mergi pe întuneric fără să fie miezul nopții. Cât despre acel "must have", n-am avut, pe 2 mașini. Una cu AC manual, una cu automat. Nu m-am atins de racletă de vreo 4 ani, și foarte rar am pățit să stau mai mult de 2-3 minute în mașină înainte să plec. De foarte multe ori ajung la mașină în timp ce vecini stau și răzuie la geamuri cu motorul pornit, și plec cu geamurile curate lacrimă înainte ca ei să se urce în mașină. Totul e să faci ce trebuie, corect. Spray de dejivrare (Dr Marcus folosesc eu, îmi pare foarte eficient), căldură și aer uscat (AC) pe parbriz, și se duce repede. Dacă mașina are și PTC (rezistență electrică de încălzire, în general există pe diesel, dar sunt și pe benzină), cu atât mai eficientă e. Rezistența aia nu face 20 de grade în mașină, dar pentru dezaburit și dezghețat ai nevoie de doar câteva peste 0. Mult mai importate sunt oglinzile exterioare încălzite. Edited by alexcrist, 30 November 2021 - 10:11. |
#31
Posted 30 November 2021 - 10:07
pana sa te stresezi cu dezaburirea, vezi ca sunt solutii pt dat pe parbriz pe interior si cu aerul pornit in cateva momente e dezaburit in cazul in care se mai abureste.
|
#32
Posted 30 November 2021 - 10:09
Aveo nu a fost o masina neaparat "buna" sau "dotata". Deci, te poti astepta la alt standard de calitate la alte branduri. Eu am luat Ford nou, si nu am luat acest parbriz deoarece stiu in ce hal sunt soselele patriei, unde orice mers pe DN poate insemna parbriz spart. Nu vreau sa trebuiasca peste 4-5 ani sa platesc 3-4.000 lei pt schimbat.
Plus ca, poti trai foarte bine si fara. Adica, dai pe incalzire, astepti 2 min, mai dau un spray, si gata parbrizul, poti sa pleci. Li s-a spart unor baieti pe Puma, si costa 6.000 lei cu tot cu manopera. |
#33
Posted 30 November 2021 - 11:01
Costel2223, on 29 noiembrie 2021 - 22:53, said:
Am de gând să cumpăr o nouă mașină și printre principalele probleme de care vreau sa scap este parbrizul aburit. Asemeni nu știu cât de bine AC / clima (AC ul automat că din ce am înțeles sunt tot una) rezolva problemă parbrizului aburit. Așadar cei care nu aveți parbrize încălzite și aveți AC / clima mai aveți probleme cu parbrizul aburit ? Țin să precizez că nu am de gând să dau cu ce știu eu ce substanțe minune care sa nu permita aburirea geamurilor. Nu ai nevoie de parbriz incalzit pt asta, chiar daca activarea lui ar degivra umiditatea tot se aburesc geamurile laterale De abureala poti scapa si cu AC manual, se face in felul urmator la un manual: - apesi butonul de dezaburire: se directioneaza aerul spre parbriz, porneste AC-ul (baga aer de afara pe care-l raceste) si ventilatorul la maxim - alternativ poti seta manual pe parbriz/picioare directionarea, ventilatorul la jumatate si pornit AC din buton ambele variante vor dezaburi parbrizul si restul geamurilor masinii daca se face prea frig setezi butonul de caldura de la motor astfel incat combinat cu recele de la AC sa mentina o temperatura normala in masina AC automat face singur toate astea |
|
#34
Posted 30 November 2021 - 11:28
Dezavantajul dezaburirii cu AC e ca se face obligatoriu cu aer aspirat din exterior, deci in oras inhalezi tot esapamentul altora...
|
#36
Posted 30 November 2021 - 12:04
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users