Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Statii peco pentru masinile pe baterii
#19
Posted 30 August 2021 - 14:27
adrian_r5, on 30 august 2021 - 14:05, said:
revizuieste-ti egocentrismu' Pozele alea cu incarcatoarele nu sunt de pe net .. sunt poze facute de mine personal, in timp ce incarcam masina acolo (in 2 din poze apare si masina mea .. trecuta si prezenta). Edited by ro_explorer, 30 August 2021 - 14:32. |
#20
Posted 30 August 2021 - 14:38
ro_explorer, on 30 august 2021 - 12:03, said:
Masina mea face 500 Km pe un "plin" ... 614 WLTP ... Plinu' ala te tine de la Timisoara pina la Bratislava mergind cu 139 km/h pina la Nadlac si cu 130 km/h cit a mai ramas pina la capat ? Edited by adrian_r5, 30 August 2021 - 14:40. |
#21
Posted 30 August 2021 - 14:49
adrian_r5, on 30 august 2021 - 14:38, said:
Plinu' ala te tine de la Timisoara pina la Bratislava mergind cu 139 km/h pina la Nadlac si cu 130 km/h cit a mai ramas pina la capat ? Oricum luam o pauza mai lunga de relaxare (ca majoritatea lumii) dupa 3 ore de condus undeva pe traseu. Fac asta mereu de peste 25 de ani, ca idee. Ca sa iti raspund insa exact cum ar decurge in cazul meu o asemenea calatorie, as opri pentru juma' de ora in Budapesta ca sa mananc ceva. Capture.JPG 28.64K 49 downloads |
#22
Posted 30 August 2021 - 16:49
Pai papagale, stii vorba aia?
Magarul moare de drum lung, iar prostul de grija altora? Tu nu esti... magar! Functia creaza organul, dar mai greu in Romania. Nu ai destule statii de incarcare pentru ca nu e cerere, iar statia DC si bransamentul costa catre 100 000 eur, iar romanii prefera sa incarce acasa si sa se planga ca 1.9 lei/ kW la fast e mult rau! Cate statii PECO ar fi, daca ai putea sa iti faci benzina acasa la 1/3 din pret sau chiar aproape gratis cu PV? Ar fi foarte putine! In rest da, EV nu e pentru saracani si NU e pentru statul la bloc. Statiile DC sunt pentru tranzit, nu pentru incarcare zilnica. Incarci acasa, noaptea. EV nu se fac pentru romani, asa cum Mercedes si BMW nu se bazeaza pe clientii romani. Acesti romani stau la bloc, ca la casa le pute si e de munca. Ei vor plati Uber, pt ca EV nu ti-l permiti si nu ai cum sa il incarci. Stiu ca pare ciudat ceea ce zic, dar probabil va fi si mai ieftin per total (nu vs un dizal de 2000 eur, fara DPF). Pana in Grecia iei in plm avion! Se numeste civilizatie! Si nu risti sa mori pe sosea mergand ca orbetele cu niste faruri cu halogen chioare. In Romania electrificarea s-a facut in anii 60, cu multa sudoare si sange, ca bani nu erau. Atunci aveai in gospodarie un bec si te inchinai la el. Lumina vine de la rasarit se zicea (dar prea putini intelegeau despre ce e vorba). De atunci, doar moartea industriei a facut sa nu avem MARI probleme cu electricitatea, dar lipsa investitiilor de 30 de ani si cresterea spectaculoasa a consumului va crea mari probleme pe viitor. Cand vezi parcari cu X zeci de superchargere in alte tari, sa stii ca la noi vor aparea mai repede autostrazile suspendate decat aceste statii de incarcare, pentru ca costurile sunt imense SI nu ai capacitate de transport electric, apoi se pune problema investitiei initiale si a amortizarii ei. Problema distributiei este peste tot, de aceea acolo unde se gandeste in viitor, se iau masuri: - bransamentele si statiile de acasa sunt sponsorizate de stat DAR au max 11 kW (16A) pt EV (pt a nu se abuza) - statiile EV pot fi controlate de distribuitor, care poate asa modula cererea (in mod normal e ff scazuta noaptea, deci nu sunt probleme). Romanii daca ar avea un Fast DC/bloc s-ar lasa cu crime, de aceea EV nu e fezabil in orasele cu asa densitate de oameni si masini/km patrat. Edited by Ahasverus, 30 August 2021 - 16:56. |
#23
Posted 30 August 2021 - 17:58
loock, on 30 august 2021 - 13:44, said:
Era un brand romanesc inainte de 1989, folosit atat pt. toate statile de alimentare cu carburant, singurul brand atat pt producerea si ambalarea carburantilor, cat si practic singurul brand disponibil larg si pt. uleiuri si lubrifianti de motor, de cutii de viteza, hidraulice si frana. Denumirea vine de la Produse Etilate cu Cifra Octanica. De fapt, conform unui articol din 1958 pozat şi postat pe un blog ar fi însemnat PEtrol COmerţ. On-topic: în România merge chestia asta în parcări amenajate, cum sunt cele de instituţii, firme, de la subsolul unor blocuri, cele supraterane (foarte rare). |
#24
Posted 30 August 2021 - 18:20
Ahasverus, on 30 august 2021 - 16:49, said:
Acesti romani stau la bloc, ca la casa le pute si e de munca. Esti un geniu! Azi am aflat si eu ca romanii stau la bloc pentru ca nu le place la casa, deoarece e de munca! Nu ca majoritatea romanilor nu ar avea bani sa isi cumpere o casa! Mersi ca m-ai luminat! Ahasverus, on 30 august 2021 - 16:49, said:
Pana in Grecia iei in plm avion! Se numeste civilizatie! Si nu risti sa mori pe sosea mergand ca orbetele cu niste faruri cu halogen chioare. Da, ai dreptate, cine merge cu masina in Grecia e un primitiv, demn de Evul Mediu. Huo inapoiatii care merg cu masina in loc sa ia avionul! Poate ai omis faptul ca ajungi mai repede in Grecia decat pe litoralul romanesc, daca locuiesti(la bloc, normal, nu la casa ca nu ne place munca) in sudul tarii. Edited by lex2010, 30 August 2021 - 18:24. |
#25
Posted 30 August 2021 - 18:28
Intrebare pentru hipsterii electrificati: Ce se intampla, cand ajungem toti acasa seara la 5 si bagam in priza masinile?
Va spun tot eu. Sar in aer toate transformatoarele de la Electrica. Nu exista viitor electric. Nu duce reteaua in nicio tara din vest. Ce sa mai zic la noi. In august au venit acasa romulanii de ''pa Italea si Anglea''. Au bagat si aia 10 frigidere in priza si se lua curentul de 20 de ori pe zi. Ce masini elctrice visati? Stie toata strada cand sudeaza un vecin in Romania. |
#26
Posted 30 August 2021 - 19:28
lex2010, on 30 august 2021 - 13:10, said:
majoritatea stau la blocuri Eu stau la casa, in Timisoara, dar la 300 m de un cartier de blocuri cu 4 etaje. Eu imi parchez masina tot timpul in curte. In fata casei, pe drum public, se poate parca regulamentar o masina fara sa ma incomodeze pe mine. Sunt dispus sa instalez o statie de incarcare go-eCharge pe exteriorul gardului de la frontul stradal si sa dau cartele de pornire incarcare la 10 locatari de la blocuri. Statia de incarcare contorizeaza curentul consumat de fiecare utilizator (cartela), la sfarsitul lunii sa vina fiecare sa-mi plateasca cat a consumat. Am bransament de 22 kW si ma tine sa incarc 2 masini electrice. |
#27
Posted 30 August 2021 - 19:48
@lex2010 - cred ca nu ai vazut pe forum discutiile despre romanii care prefera sa stea ca sardelele la bloc.
Ok, e alegerea lor sa fie comozi (eu le zic puturosi, am voie, nu?). Ca orice alegere, are consecinte bune si rele. De ce crezi ca peste tot in lumea civilizata blocurile sunt o exceptie? Ei nu au avut cizmari iluminati sau ce? Traiul pe verticala e ieftin si prost. Sa mergi pana in Grecia cu masina, ca sa te indopi in Thasos/Halkidiki la taverne nu e deloc o culme a civilizatiei, mai ales cand ajungi cu avionul charter foarte rapid si sigur. ba chiar ajungi mai rapid pentru indopare. Oricum o iei, sa tot aduci in discutia EV drumurile anuale pana in grecia sau Germania, e doar o exagerare. Litoralul romanesc e un gunoi, dar nu despre asta e vorba aici. @mariovrs - hai ma, zau? Ai vazut cum explodeaza pe afara strazile de la masinile astea ticaloase electrice? Imperialistii capitalisti vor sa iti scada poluarea si aerul mai curat iti dauneaza? Cand stai in bara la bara prin orase si nu poti respira in masina sau pe trotuar, nu te gandesti ca e crima? Hai sa iti egzplig inca odata ceva pentru prosti, chiar daca prostul are mintea impietrita. Omul normal face naveta sub 100 km/zi, ba as zice chiar± 50 km => nu ai nevoie de bransamente trifazate mai mari de 11 kW (16A), la o baterie de 100 kwh, iar 80 - 100 kwh deja sunt masini de 60 - 100 000 eur, ceea ce oricat ai exagera, nu sunt comune nicaieri in lume. E ca si cum ai zice ca SUV-urile premium sunt ca Loganurile. Cu 40 kwh faci lejer 200 km, ba chiar 250 km mai tiptil. O masina de oras are intre 20-40 kwh bateria si nu ajungi acasa cu 0%, dar sa zicem ca ajungi cu 20% => la 40 kwh ai de bagat in ea 32 kw de la 20% -> 100% sau 24kw ideal 20-80%. Hai sa calculam la 32 kwh incarcare (20-100% la 40 kwh), timp de 10 ore, ce putere avem nevoie? 32/10 = 3.2 kw monofazat = o priza amarata de 16A !!!! Asta isi face tie sa sara transformatoarele ca artificiile? WTF? Nu suntem chiar atat de inapoiati! Pentru a nu exista probleme, prin lumea cu apa calda si caldura in capitale (chiar si iarna), exista tarife de noapte, deci oamenii incarca EV dupa ora 22 (exista fct de programare chiar in masini pt asta). Bagi cablul, face click-clack si intra in stand-by pana la ora X, cand incepe incarcarea, pana la ora Y sau pana la un procent setat ori 100%. Ba poti sa ii spui ca la ora 8 pleci => sa fie gata masina (scaune si volan incalzit sau clima pe cate grade doresti tu vara). Ai dracu capitalisti prosti! Edited by Ahasverus, 30 August 2021 - 19:51. |
#28
Posted 30 August 2021 - 20:04
Romanii (dar nu doar ei) traiesc cu impresia ca EV = ICE.
Nu e asa, ma ales la incarcare. 1. Incarcarea Type 2, acasa/birou, folosind AC. Este slow charge, limitat mai ales de transformatorul masinii - proiectat in general ca sa incarca bateria pe timpul a 8-10 ore. Asta ar trebui sa fie peste 90% di incarcarile unei masini normale. 2. Incarcarea Fast Charge trebuie sa fie rara sub 10% din incarcari), de urgenta sau tranzit. Nu incarci masina electrica ca s cum pui benzina/motorina, de aici marea neintelegere + ura marii majoritati a romanilor,c are inteleg ca ei nu vor putea avea acces la EV (costa totusi mult) si mai ales nu il vor putea incarca (stand la bloc).. Totusi, evolutia si civilizatia nu se opresc la noi (ce noroc!), iar ICE vor deveni foarte rare si combustibilul f scump, deci treptat EV va fi singura solutie. Sa speram ca si bateriile vor evolua, pentru ca cererea uriasa face cercetarea mult mai atractiva. De curand citeam ca bateriile cu saruri de sodiu par sa tina de caeva ori mai multa energie (densitate mult mai mare). Propuneri exista, dar pana sa ajunga amin-stream dureaza. Chiar si bateriile actuale, in ultimii 10 ani au schimbat de cateva ori reteta electrolitilor. |
|
#29
Posted 30 August 2021 - 20:13
Ahasverus, on 30 august 2021 - 19:48, said:
Cu 40 kwh faci lejer 200 km, ba chiar 250 km mai tiptil. E drept, am mers pe drumul vechi, pe modul eco si cu limitatorul la 100 (oricum nu trece de 96 in eco, si limita de viteza pe DN e 90, bonus comunele). |
#30
Posted 30 August 2021 - 20:33
mariovrs, on 30 august 2021 - 18:28, said:
Ce se intampla, cand ajungem toti acasa seara la 5 si bagam in priza masinile? Va spun tot eu. Edited by ro_explorer, 30 August 2021 - 20:34. |
#31
Posted 30 August 2021 - 20:36
Adm, on 30 august 2021 - 20:04, said: Sa speram ca si bateriile vor evolua, pentru ca cererea uriasa face cercetarea mult mai atractiva. De curand citeam ca bateriile cu saruri de sodiu par sa tina de caeva ori mai multa energie (densitate mult mai mare). Propuneri exista, dar pana sa ajunga amin-stream dureaza. Chiar si bateriile actuale, in ultimii 10 ani au schimbat de cateva ori reteta electrolitilor. Vrajeala. Ce nu intelegeti voi e ca tehnologia bateriilor este la apogeu. Capacitatea pe wh nu a crescut de vreo 10 ani, desi s-au bagat de vreo 1000 de ori mai multi bani in cercetare decat pana atunci ! Ca apar in fiecare luna stiri cu baterii minune care nu se concretizeaza niciodata = tepe, pentru a umfla valorea la bursa si a fura ceva bani de la botanisti. Stirile se dau dupa ce rechinii cumpara actiuni in cadere. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/8RbwOhM6PUk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#32
Posted 30 August 2021 - 20:40
@cutzulica - chiar nu iau lectii de la tine sorry!
Tu chiar crezi cu ardoare ce iti spun niste prosti pe Youtube, nu-i asa? Si pamantul e plat, sunt multe documentare despre asta. Uite aici grafice; sper sa stii sa il interperetezi. Vorbim de tehnologii care exista, baterii ce se regasesc acum in EV de pe piata, NU despre evolutii viitoare, cu tehnologii in stadiu de experiment. Ia si citeste o stire de azi https://news.stanfor...s-rechargeable/ P.S. Nu doar Tesla produce acumulatori. Panasonic, CATL si LG le sunt furnizori si nu numai. In UE sunt in constructie cateva fabrici uriase de baterii EV pt a nu mai fi dependenti de Asia. [ https://www.economist.com/img/b/1280/750/90/sites/default/files/20170819_WOC913.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://pushevs.com/wp-content/uploads/sites/6/2017/03/tesla-battery-cells-evolution.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2020/12/li-ion-battery-price.001-800x600.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] In rezumat, de la an la an ai crestere de densitate, productie si scaderi de pret! |
#33
Posted 30 August 2021 - 20:47
cutzu_rexi, on 30 august 2021 - 20:36, said:
Capacitatea pe wh nu a crescut de vreo 10 ani, desi s-au bagat de vreo 1000 de ori mai multi bani in cercetare decat pana atunci ! Umm... Screenshot 2021-08-30 214434.png 8.23K 23 downloads Mi se pare mie, sau s-a cam dublat in astia 7 (2012-2019) ani? |
|
#34
Posted 30 August 2021 - 20:52
Eu ma uit la pretul cu cat le cumpar eu.
E acelasi de 10 ani. Nici o ieftinire. Eventual poti sa zici ca s-au ieftinit cu 5% sau cat a fost inflatia. Capacitatea e aceeasi. Defapt a crescut de la 3400 mah la 3450 in 10 ani. Nu ai cum sa cresti densitatea de energie la bateriile chimice, e o limitare fizica. Si daca prin absurd ai gasi ceva chimie minune si care poate creste densitatea, ar creste si forta exploziei dupa o avarie. Avem hidrogenul cu densitate mult mai mare decat bateriile chimice (densitate care este anulata de rezervor dar asta e alta discutie) si explozia dupa avarie este uriasa, practic te vaporizeaza in caz ca ia contact cu aerul. Nu stiu cum esti tu, dar eu clar nu as vrea asa baterii sub fundul meu. End-L-user, on 30 august 2021 - 20:47, said:
Umm... Screenshot 2021-08-30 214434.png Mi se pare mie, sau s-a cam dublat in astia 7 (2012-2019) ani? De unde le scoateti? Vreau sa vad si eu sursa si TOATE datele. Ca e la moda sa scoti baterii tot mai mari dar care in esenta au aceeasi densitate de energie (w/hr) |
#35
Posted 30 August 2021 - 20:58
E incredibil cate tampenii poti debita per propozitie, si faci niste salturi i-logice incredibile.
Quote Nu ai cum sa cresti densitatea de energie la bateriile chimice, e o limitare fizica. Da, pentru ca lichidele sunt incompresibile, nu-i asa? Ia zi tu, prin scoala cum te-ai descurcat cu fizica si chimia? Tot youtube ti-a fost profesor? cutzu_rexi, on 30 august 2021 - 20:52, said:
De unde le scoateti? Vreau sa vad si eu sursa si TOATE datele. Ca e la moda sa scoti baterii tot mai mari dar care in esenta au aceeasi densitate de energie (w/hr) Si ce te face sa crezi ca ai avea acces la acele date, precum si ca le-ai intelege? Sa sa o luam putin cu crede si nu cerceta, ca oricum intelegi pana la piciorul broastei. La tine targetul sunt bateriiile AA? Zi-ne si noua ce intelegi din acest grafic, facut (desigur) de niste vanzatori pe bursa? [ https://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2020/12/li-ion-battery-price.001-800x600.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#36
Posted 30 August 2021 - 20:59
Tipul acela de pe youtube este om de stiinta, a lucrat intr-un reactor nuclear, are lucrari publicate!
Toate filmarile sale despre demascari s-au adeverit. Pe cand Elon Muska este un contabil care nu a pus mana pe un multimetru in viata lui, si mai nou escroc vanzator de fantezii |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users