Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Statii peco pentru masinile pe baterii

* * - - - 7 votes
  • Please log in to reply
1023 replies to this topic

#37
End-L-user

End-L-user

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,757
  • Înscris: 30.01.2008

View Postcutzu_rexi, on 30 august 2021 - 20:52, said:

De unde le scoateti? Vreau sa vad si eu sursa si TOATE datele.
Ca e la moda sa scoti baterii tot mai mari dar care in esenta au aceeasi densitate de energie (w/hr)
Umm, din specificatiile tehnice Renault Zoe? Posted Image

Atunci cand a aparut in 2012, acumulatorul de propulsie avea capacitatea de 23.3 kilowatti-ora utili (din 25,92).
Apoi, prin 2016, a aparut ZE40, acumulatorul de 41 kWh utili (din 45.61).
Ultima varianta, aparuta pe final de 2019 (ma rog, mai degraba inceput de 2020) are acumulator de 52 kWh utili (din 55 totali).

Iar pachetul acumulatorului in sine are fix aceeasi dimensiune intre toate modelele (caroseria autoportanta este identica intre modelul din 2012 si asta ultimul, difera doar farurile, sistemul de bord, schimbatorul de viteze si niste brizbrizuri). Acumulatorul a luat in greutate vreo 20 kile, ce-i drept.

Edited by End-L-user, 30 August 2021 - 21:02.


#38
cutzu_rexi

cutzu_rexi

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 764
  • Înscris: 28.09.2017
Trebuie sa vedem toate datele, ce fel de celule s-au folosit exact, ca sa putem compara.
De unde stim daca in 2012 au folosit celule cu capacitate mare, sau celule cu capacitate mai mica care poate erau mai ieftine sau prezentau alte avantaje?

View PostAdm, on 30 august 2021 - 20:58, said:

E incredibil cate tampenii poti debita per propozitie, si faci niste salturi i-logice incredibile.




Da, pentru ca lichidele sunt incompresibile, nu-i asa?

Ia zi tu, prin scoala cum te-ai descurcat cu fizica si chimia?
Tot youtube ti-a fost profesor?



Si ce te face sa crezi ca ai avea acces la acele date, precum si ca le-ai intelege?

Sa sa o luam putin cu crede si nu cerceta, ca oricum intelegi pana la piciorul broastei.
La tine targetul sunt bateriiile AA?

Zi-ne si noua ce intelegi din acest grafic, facut (desigur) de niste vanzatori pe bursa?

[ https://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2020/12/li-ion-battery-price.001-800x600.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Probabil ca e pretul pe baterie la masini.
137$ pentru 1 kwh este oricum mult.
Daca a fost 1191 acum 10 ani inseamna ca era pretul umflat atunci ca asa e in industria auto umfla preturile la maxim, pana cand piata incepe sa le regleze. Nu prea erau atunci masini electrice si normal ca si-au permis

#39
Ahasverus

Ahasverus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,360
  • Înscris: 22.10.2006
@cutzu_rexi
Mon ami, tu est un imbecile!

Ba boule, hai sa iti traduc eu graficul ala.
Tine minte, ca bateriile astea exista pe masini, nu trebuie sa verifici tu cu voltmetrul ala paradit.
Cresterile de capacitate se traduc in autonomie, ca doar nu au inventat astia perpetuum-mobile.

Aici vorbim de EV, nu acumulatori AA/AAA!
Mai nou celulele sunt laminare/pungi/prismatice etc.
Cresterea de densitate vine insotita de management termic (adica racire/incalzire), altfel risti sa arzi ca Luceafaru lu Eminescu.


1. Se ia un acumulator de 20l FIX
2. Acel acumulator in anul 2010 - costa 1191 USD/kwh si avea o densitate de 120 w/l => avea 20l * 120 = 2400w, adica 2.4 kw si costa 2858 USD (1191 * 2.4)
3. Acelasi acumulator de volum 20l in 2020 -> 20l * 400 w/l = 8 kW si costa 1096 USD (8 * 137)

Cum iti suna 2.4 kW la 2858 USD vs 8 kW la 1096 USD pt acelasi volum dat, de 20l?

Acestea sunt castiguri din rafinarea tehnologica, a electrolitilor si a scaderii costurilor de productie.

Una e sa faci 100 de acumularori/luna, si alta e sa faci 50 000/luna + concurenta care se ascute.

Edited by Ahasverus, 30 August 2021 - 21:27.


#40
End-L-user

End-L-user

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,757
  • Înscris: 30.01.2008

View Postcutzu_rexi, on 30 august 2021 - 21:06, said:

Trebuie sa vedem toate datele, ce fel de celule s-au folosit exact, ca sa putem compara.
De unde stim daca in 2012 au folosit celule cu capacitate mare, sau celule cu capacitate mai mica care poate erau mai ieftine sau prezentau alte avantaje?

Renault au folosit dintotdeauna 192 de celule (12 module a cate 16 celule) produse de LG Chem (capacitate nominala/celula: 36 Ah prima generatie, 63 Ah a doua, 78 Ah ultima).

Ma rog, asta nu e neaparat un lucru bun, avand in vedere ca ultima generatie de celule LG Chem cam are tendinta de a detona uneori la incarcare (vezi rechemarea pe Kona, Bolt si, da, si Zoe loturile e2*2007/46*0251*15-16, produse intre 23.9.2019 - 18.12.2019). LG Chem s-au cam prostit nitel in ultima perioada.

(Eu am avut bwwlan ca a mea e e2*2007/46*0251*14)

Edited by End-L-user, 30 August 2021 - 21:37.


#41
Ahasverus

Ahasverus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,360
  • Înscris: 22.10.2006
El nu prea pare sa inteleaga ca in general masinile au un volum FIX sau prea putin variabil pt a fi umplut cu acumulatori.

dpdv energetic difera daca acel volum il umpli cu apa sau benzina. La fel e si cu chimia bateriilor.
Densitatea de energia a crescut enorm in 10 ani (de 4x) si pretul a scazut de 10x => ai castigat in ambele directii.

#42
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View PostAhasverus, on 30 august 2021 - 21:16, said:

@cutzu_rexi
Mon ami, tu est un imbecile!
Nu e.
Este doar un TROLL. Nu incercati sa gasiti o logica in postarile sale, nu exista. Este troleala in forma pura. Ca si papagalul_ganditor, de altfel.

#43
foreverbanned

foreverbanned

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,965
  • Înscris: 06.05.2020
cutzu_rexi si papagalul_ganditor sunt doua conturie ale aceleiasi persoane adoratoare de trolling referitor la masinile electrice si bateriile acestora.

#44
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,123
  • Înscris: 22.05.2003

View Postkolfleading, on 30 august 2021 - 21:39, said:

Nu e.
Este doar un TROLL. Nu incercati sa gasiti o logica in postarile sale, nu exista. Este troleala in forma pura. Ca si papagalul_ganditor, de altfel.

View Postforeverbanned, on 30 august 2021 - 21:39, said:

cutzu_rexi si papagalul_ganditor sunt doua conturie ale aceleiasi persoane adoratoare de trolling referitor la masinile electrice si bateriile acestora.


Da, "amandoi" sunt maestri si VPN si Tor, deci ii banez.

Problema cu tampitii e ca sunt neobositi, deci va rog sa imi dati PM cand ii mai simtiti.
Sigur revin.

#45
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
Mie mi se pare incredibil cata ura declanseaza masinile electrice. Asa ceva nu am crezut ca e posibil. Tot felul de spagaturi logice care de care mai incredibile si pentru ce? Ca nu iti place o idee care oricum nu iti afecteaza viata ...

Daca esti iubitor de ICE o sa mai ai cel putin 50 de ani de acum incolo capabilitatea de a conduce una .. asadar, care e problema? Lasa-i pe cei care vor schimbare sa aiba schimbarea pe care si-o doresc.
Topicul, desi deschis din dorinta de trolling, avea niste intrebari/nedumeriri sa le spunem oarecum legitime ... la care s-a raspuns, mai mult sau mai putin serios. Dar nu a durat mult pana cand electro-haterii (ca altfel nu le pot spune) sa apara pe aici cu spagaturile intre 2 scaune strambe.

Deci, da, ramane cum am stabilit.

Edited by ro_explorer, 30 August 2021 - 21:53.


#46
Ahasverus

Ahasverus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,360
  • Înscris: 22.10.2006
Problema e alta.
Profilul lor acopera 80% din populatie:

- saraci rupti in cur
- semidocti
- rai

Nu ii poti atinge cu niciun fel de argument logic, pentru ca asta inseamna sa recunoasca ca gresesc, iar pentru un prost asta e o catastrofa.

Omul destept invata, accepta ca greseste si incearca sa invete de la cei mai destepti ca el.

Acolo unde are dubii, cerceteaza din mai multe surse.
Eu fac 70 de ani si imi pare rau ca nu mai am timp si putere sa invat cate lucruri sunt acum la botul calului.

Mor de nervi cand vad cati tineri prosti sunt, care se complac intr-o mizerie intelectuala stranie.

Edited by Ahasverus, 30 August 2021 - 22:07.


#47
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

View PostAhasverus, on 30 august 2021 - 22:03, said:

Eu fac 70 de ani si imi pare rau ca nu mai am timp si putere sa invat cate lucruri sunt acum la botul calului.
Multi inainte si felicitari pentru spiritul tanar.
In rest, ne-om descurca noi cumva.

#48
pufonel

pufonel

    Oglinda, oglinjoara, cine-i cel mai pufos din tara?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,867
  • Înscris: 28.11.2006
@Ahasverus:

Quote

EV nu e fezabil in orasele cu asa densitate de oameni si masini/km patrat.
Adica tocmai und e mai multa nevoie de ele :roflmaofast:

Cand o sa intelegeti ca hipstereala asta cu EV e sortita esecului pe termen lung? Ca daca fiecare va vrea sa-si incarce masina in acelasi timp, o sa avem pene de curent ca pe vremea lui nea Ceasca?

Si apropo, eu abia astept sa apara ambulantele electrice. Stai asa sa incarcam trocariciu' ce daca dai ortu' popii?

Solutia pentru viitor sunt masinile cu hidrogen (fuel cells). Pe care le incarci in 5 minute, nu in cateva ceasuri. Si care n-au nevoie de baterii poluante cu litiu.

#49
foreverbanned

foreverbanned

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,965
  • Înscris: 06.05.2020
Generează ură fiindcă românilor (dar nu doar lor) nu le place civilizația.
Odată cu electricele adio tobele modificate care scot zeci, chiar peste suta de decibeli, adio fum de locomotivă pe străzi, adio zgomot de motor termic care trebuie turat cât mai tare să audă lumea din jur că au ei mașină.

#50
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,123
  • Înscris: 22.05.2003
Pufonele, hai sa nu ajungem la mitul masinii cu apa, te rog.

Masina cu H2 e visul oricarui taliban care acum e strans de centura cu dinamita.

Stiu, orice semidoct a auzit el ca H2 e cel mai raspandit atom din univers, ca apa e H2O.
Problema este ca apa tine cu dintii de acei doi atomi de H, deci ca sa ii furi, trebuie sa depui un efort cam mare (chimic sau electric).
Paradoxal, H2 furi cel mai usor din hidrocarburi, adica fix de unde nu vrem!

Orasele gen cele romanesti, cu densitate rubana ridicata, au masini putine (vezi Asia) si transport in comun functional.
Prin lumea civilizata nu vezi asaceva, deci problema noastra e neglijabila si personala; pt restul lumii nu exista.

Sa tragi niste milioane de bransamente noi, avand in vedere ca noi nu suntem in stare sa alocam niste locuri de parcare fixe prin licitatie, este ________

Ne invartim intr-o mizerie circulara, dar e mizeria noastra.

@foreverbanned - stai tu linistit.
Asa cum BMW produce in boxele interioare zgomot de esapament pt a da iluzia unui motor puternic si zgomotos, la fel se poate face si pe exterior.
Barbatii vor gasi tot timpul modalitati de a se mandri cu sculele lor.

#51
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009

View Postpufonel, on 30 august 2021 - 22:54, said:

Ca daca fiecare va vrea sa-si incarce masina in acelasi timp, o sa avem pene de curent ca pe vremea lui nea Ceasca?
Mantra asta e fundamental gresita.

Cand se scaleaza o infrastructura, asta se face pe baza puterii instalate la consumator.
Punctul de transformare trebuie sa aiba dimensionarea corecta pentru a putea suporta toti consumatorii simultan. In punctul de transformare se poate monta un sistem de balansare a retelei, cu prioritate pe consumatorii casnici din zona .. cand aia trag energie maxima din retea, scazi energia disponibila pentru statiile de incarcare din cartierul respectiv ....
In felul asta nu crapa nimic, nu ai pene de curent.

Nu poti monta o statie de incarcare fara a avea dimensionata infrastructura de distributie. Legal nu este posibil. Acum, ca se fac invarteli si spagi pe ici pe colo, capul cuiva o sa cada cand se sparge buboiul ... pana atunci, mergand cu legea in mana, totul ar trebui sa fie OK, cu scalare incrementala a infrastructurii odata cu cresterea cererii.

View PostAdm, on 30 august 2021 - 23:20, said:

Barbatii vor gasi tot timpul modalitati de a se mandri cu sculele lor.
Posted Image ... bullseye !

#52
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,664
  • Înscris: 15.12.2009
Am uitat sa pun un link exemplificativ cu statie de incarcare auto cu load balancing, pentru acasa:

https://www.defa.com...load-balancing/

#53
foreverbanned

foreverbanned

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,965
  • Înscris: 06.05.2020
Voi crea off-topic referitor la ce a scris Adm, sper să nu fie șters: la ce luptă se dă pentru apă în zona lor, visul talibanilor ar fi mașinile care să meargă cu nisip și pietre.

#54
Fujitsu

Fujitsu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,058
  • Înscris: 06.08.2006

View Postloock, on 30 august 2021 - 13:44, said:

Denumirea vine de la Produse Etilate cu Cifra Octanica.
Eu știam ca vine de la PEtrol COmercializat , dar posibil sa ai tu dreptate …😊

View Postpapagalul_ganditor_2027, on 30 august 2021 - 11:57, said:

Pai ce o sa se intample cand o sa fie 10.000 sau 50.000,adica 25% ?
Unde incarca toti masinile?
Știi ce-a zis Dabija?

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate