Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Viata cu butelie versus retea de ...

Nelamurire succesiune

Concediu medical pe zile din urma

Receiver satelit care sa faca aut...
 Recuperare sim/eSIM digi.

charger "laptop de muzeu"...

apartament vandut de tatal sotiei...

Socializare -grupuri
 Puteti sa-mi indicati numele soft...

Pret zugravit

Megalopolis (2024)

Integra A8690
 Solutie asamblare perete - cada.

Balans la ridicare picior dupa ac...

Izolatie intre OSB si placa de be...

instalatie incalzire apartament 2...
 

Dacia Logan 1.6 16v

* * * * * 3 voturi
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
1458 răspunsuri în acest subiect

#1441
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 11.632
  • Înscris: 08.03.2017
Kayaba- foarte bune !

Mici probleme ce le am si eu : nu mai merge telecomanda din cheie de la distanta . Desfacut ecu centralizata , toate lipiturile perfecte , clar e cheia , trebuie schimbata electronica si imperechiata cu ecu .O eroare DF058 , senzor oxigen defect care s-a dovedit a fi mufa de la sonda aval murdara - curatat , merge ceas , eroarea nu mai apare
Cand iau curba dreapta sau stanga din scurt pusca ceva in spate , verificat tot bucsaraiul nu vad nimic, dat jos tamburi curatat/gresat/aerisit nimic in neregula , telescoapele in parametri . Urmeaza sa golesc tot portbagajul de scule si sa testez la drum , posibil sa fie ceva scule care se bat una de cealalta Posted image
Facut ITP iesit stas.

Editat de ldpe, 15 aprilie 2024 - 08:43.


#1442
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 11.632
  • Înscris: 08.03.2017
Sunetul - 2 piulite pentru tambur spate cumparate sa le schimb , se bateau de tabla de la locasul de roata de rezerva . Cum au ajuns acolo nu stiu, eu le-am pus in geanta de scule , nu le-am gasit cand am schimbat si am luat altele noi Posted image
Facut rost de 2 cauciucuri noi , au 17 km cu vopseaua in 3 culori pe ele , Continental eco contact 6, cauciucuri de prim montaj , 200 /2 bucati , clar intra azi pe fata inlocuind 2 Barum dot 2017 , conti au dot 2023.
Nu mai spun ca am pus baterie noua de 70 Ah in loc de 60Ah, avea 3 luni pe masina cea veche Posted image, dar asta la mine e ca si schimbatul de ciorapi .

Proprietarul de cauciucuri si-a pus all season Kormoran ca sa nu mai schimbe periodic la vulcanizare ...mare noroc cu cei ca ei , nu mai spun nimic .

Editat de ldpe, 18 aprilie 2024 - 09:49.


#1443
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 21.823
  • Înscris: 01.10.2002
Eu am all-season Falken pe masina, sunt o alegere decenta.
https://www.tyrerevi...EASON-AS210.htm

La noi in Arad iarna cu zapada e cam inexistenta. In schimb comportamentul pe asfalt ud e mai important.

#1444
al-padrino

al-padrino

    TCB

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 25.028
  • Înscris: 13.11.2016
All-season am din anul cand am luat masina, Continental sunt. Pentru acelasi motiv, sa nu le mai schimb in fiecare an. Plus ca nici zapada nu prea mai avem iarna.

LE - Era vorba de celalalt Logan, din 2021. Dar all-season am si pe cel mai vechi, 1.6 16v. Astea le are si acum, tot de la Continental.

#1445
MiaJiro

MiaJiro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 3.112
  • Înscris: 24.11.2019
Da! Continental sau orice.
Dar chiar Kormoran?!
Sau poate Kormoran a inceput sa produca si ceva mai kalitativ?
In 2006 anvelopele de echipare au fost Kormoran. Cand am schimbat pe Micheline parca am trecut de la sanie la gheare. Exagerez dar nu mult
Mie Kormoranele nu mi-au facut o impresie foarte buna, dar poate ma insel. Am avut si de iarna si parca nu se comportau asa de bine ca cele all seasons. De astea toate anotimpurile e adevarat ca am avut doar doua branduri: Mischeline si Dunlop.

Editat de MiaJiro, 18 aprilie 2024 - 10:27.


#1446
calincosma

calincosma

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.341
  • Înscris: 15.03.2013
Io am allseasons Micheline Cross climate de vreo 6-7 ani.Super multumit.Cred ca s-au intepenit de tot suruburile alea.Nu stiu cum o sa fac cand o sa le inlocuiesc. :)

#1447
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 11.632
  • Înscris: 08.03.2017
Kormoran a fost echipare pe masini fara ABS , cand au testat pe abs le dadea cu virgula .La abs esti penalizat grav daca pui amvelope slabe .
Contact 2 am avut de prim montaj , 10 ani le-am tinut .
Am vara sau iarna fata si all season spate permanent , foarte multumit de "gaselnita"

Cel de la care le-am luat este genul de om care le stie pe toate, vorbeste ca televizorul de nu poti interveni, doar nu si da poti spune , e un destept by default ...asa ca l-am laudat de ce descoperire a facut . Tot de la el am luat si un acumulator nou descarcat in parcare , era de prim montaj efb , l-am inlocuit cu unul nou mai mare - el spunea ca e prost si vrea Macht mai mare , asa i-am montat . Am incarcat bateria si merge de numai canta pe un ss de 1,4 benzina . Daca ii lauzi pe astia faci bani frumosi Posted image

Editat de ldpe, 18 aprilie 2024 - 11:01.


#1448
MiaJiro

MiaJiro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 3.112
  • Înscris: 24.11.2019

View Postcalincosma, on 18 aprilie 2024 - 10:47, said:

Io am allseasons Micheline Cross climate de vreo 6-7 ani.Super multumit.Cred ca s-au intepenit de tot suruburile alea.Nu stiu cum o sa fac cand o sa le inlocuiesc. Posted Image
Am pus pe suruburi (prezoane?) niste Copper paste cu toate ca unii nu recomandau. Pe tubul de spray era indicat clar ca se utilizeaza si la prezoane.
Si le-am strans cu cheie dinamometrica. Deci le pot da jos far probleme. Nu mai stiu daca este chiar sprayul din imagine/link. Multi ziceau ca nu e bine sa "ungi" prezoanele dar din 2006 nu mai am probleme cand schimb rotile. Si nu se slabesc dar de dat jos se dau usor. Iar ce e clar ca nu mai vezi pic de rugina... Sau alte mizerii.

#1449
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 11.632
  • Înscris: 08.03.2017
Si eu pun de ani de zile pasta de cupru pe filet la buji benzina sau incandescente diesel, pe prezoane cu simt de raspundere , la suruburile de fixare disc frana , la filet scut galerie evacuare , cam peste tot pe unde e caldura mare . La prezoane pun foarte putin, spal bine cu wd 40 filetul , aplic foarte putin si invart bine filetul in mana sa iasa surplusul , niciodata nu am avut probleme iar la incandescente e un vis cand ai operatiunea inversa, de a le extrage . Prezoanele le verific la iesire la drum lung intotdeauna dar nu au fost diferente la dinamometrica, unde le-am lasat acolo au ramas.

Editat de ldpe, 19 aprilie 2024 - 06:42.


#1450
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 15.016
  • Înscris: 06.04.2007
Cu vaselina cupru am dat la prezoane doar pe partea de asezare prezon/janta, nu si pe filet.
Cat am umblat eu la roti, sau am umblat la bulcanizarea buna din Arad, nu am avut niciodata probleme la destrangere.

Pe la fise bujii am mai dat un pic (in capu bujiilor) si ff putin pe filet, daca tot am avut vaselina d-asta :)))

Da, un pic mi-e dor de utilaj, sa-i dau o forja aspirata adevarata :)))


#1451
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 11.632
  • Înscris: 08.03.2017
Vaselina aceasta se aplica in fabrica in cap de bujie https://www.daciasho...conectori-bujii
Am luat 2 tuburi de ani ...nu mai ai probleme cu umiditatea sau cu extragerea fisei , e bestiala si se pune foarte putin , ei spun sa pui inel , inelul saraciei, putin pe deget si roata roata , gata .

#1452
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 15.016
  • Înscris: 06.04.2007
Daca nu mai am poze cu Loganu, mai continui cu Stepwayu.
Undeva la cumparaturi si undeva pe coclauri.
~31000 km.
Pe drumuri forestiere/agricole cu hartoape, santuri, dampuri de pamant etc merge de minune, motorul pare-se ca are o racire buna pt ca nu am obs sa porneasca ventilatoru, nu e cuptor (ca la ecoboost) cand deschid capota.
Pe drumuri cu piatra, sau drumuri facute exclusiv din gropi mici si dese, e o durere mentala si auditiva grosolana din cauza zgomotului produs de puntea spate, ai spune ca puntea e imediat in spatele soferului.
Se propaga rau in masina, ma gandesc la ceva insonorizare poate mai ia din propagarea asta nasoala de zgomot.

Merge tun, cateodata am impresia ca nu mai exista viata dupa gpl, cat n-am vrut eu sa aud de gpl, atat de tare m-am obisnuit sa ii dau gaz.
Mai merg si pe benzina, ieri la drumu de casa (280 km tur-retur) la dus i-am dat doar pe benzina.
~6,8% , la cum am mers e un consum super mega decent, e scumpa benzina, dar masina consuma putin, adica n-are nicio vina masina ca e scumpa benzina :))))

Sfat, nu-i dati kick down din ~2000-2200 rpm, se pune o presiune maxima pe turbina, boost maxim, zici ca ai Subaru Impreza cand descarca, se aude bine cand pe margini drumul are bariere (case, separatoare de benzi)
Din 3000 rpm e perfect, sau calcata progresiv pana spre 3000rpm apoi podea.

Motorul nu e mai slab decat un aspirat de 90-100 cp, ce il face la timpi pe acc blana sa fie mai slab e lag-ul de la schimbarea tr, acolo pierde colosal, la 2-3 trepte schimbate la blana pierde vreo 2 sec minim!
La aspirat cand dai superioara simti cum se lasa de spate, la turbatu asta nu face nimic vreo secundaz apoi trage, sau daca nu sincronizezi bine schimbarea risti chiar sa dea si in bot..

Fișiere atașate



#1453
calincosma

calincosma

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 2.341
  • Înscris: 15.03.2013

Vizualizare mesajOctavian___, pe 05 mai 2024 - 10:27, a scris:

... ce il face la timpi pe acc blana sa fie mai slab e lag-ul de la schimbarea tr, acolo pierde colosal, la 2-3 trepte schimbate la blana pierde vreo 2 sec minim!
...la turbatu asta nu face nimic vreo secunda apoi trage...
Da, asta e la turbine.Si eu am ramas mirat prima oara cand am probat un Tiguan 2.0 cu turbina.La fel facea- daca o calcai blana, se gandea vreo 1.5-2 sec. apoi te insurubeaza in scaun.

#1454
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 15.016
  • Înscris: 06.04.2007
Reprizele sunt decente (ex 80-120 tr 4 in ~9 sec) , doar sa nu ai asteptari de super raspuns daca si mesteci in cutie.
La Focus 1.0 100cp era mai muertes pe reprize, ex tr 4 80-120 in ~11,5sec, dar schimbare colosala dupa resoftare, 7sec 80-120 tr 4.

Nu stiu la 1.0 eco-g cum e treaba cu softu, adica daca se face separat benzina si gaz, sau doar la benzina si se modifica implicit parametri si pe gaz.
Cert e ca e gatuit din soft, in siguranta se mai pot da vreo 20Nm /10-15cp, pe benzina ma intereseaza mai mult

#1455
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 15.016
  • Înscris: 06.04.2007
Arad-Sibiu cu Stepwayu strict regim de autostrada tempomatu la 140, consum 10,3% , la pompa 9,9-10%.
Fara AC, fara bagaje (nesemnificativ) o pers in dreapta .
Medie viteza 124/h (mici portiuni lasata la 90-100, mici portiuni ciupita la 150-160) .

La intoarcere am mers mai incet si inconstant, 120-150, 9,3% in bord, 8,9-9 la pompa. Medie afisata 112/h.

Foarte ok, nu-mi trebuie Corolla deocamdata :)))



#1456
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 15.016
  • Înscris: 06.04.2007
Ma lasa mai greu cand ma apuca.

Sweet spot la consum e la ~105-110/h tr6 ,  nu 100 ca incepe sa se chinuie
6,8% mers asa ~105-110 (medie afisata pe atostrada 103/h ) , la gol si fara AC.
La preturile actuale ar fi ~3,3% pe benzina

Deci la consum nu prea are rival.
Si cei cu Corolla tot linistit merg cand au consumuri de 4% :)))


#1457
MiaJiro

MiaJiro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 3.112
  • Înscris: 24.11.2019
Mai am o problema la Logan 1,6 16v.
Tine mai mult de anvelope, dar am tarsala sa postez pe topicul cu anvelope ca acolo sunt prea multi care discuta numai de branduri si inchi. Si de masini! Nu de Logan...

Ma "laudam" acolo si eu ca am luat niste gume Dunlop care spre deosebire de Michelinele anterioare (tot all seasons si ele) nu au pierdut presiune nici dupa 1 an de la montare.

Acum cateva zile (2 saptamani) am observat ca anvelopei dreapta fata i-a scazut presiunea. Destul de rapid, in cateva zile. Aproximtiv 5-7 zile. Singura explicatie sau mai bine zis posibila cauza identificata/banuita de mine ar fi fost o parcare laterala unde am scartait putin anvelopa de o bordura inalta in unghi, de la baza spre sus. Am auzit scartaitul cand doua secunde am frecat cu lateralul anvelopei de bordura. Doar anvelopa, sub janta dar nu si janta.

E Logan, asa ca "legal" aveam pe fata 2 bar si pe spate 2,2 bar. La cateva zile de stationare in garaj dupa intamplarea cu bordura (poate din alte cauze), in dreapta fata ajunsese presiunea la 1,85 bar.

Am scos compresorul si am pompat 2,1 bari atat in asta care pierduse presiune cat si in cealalta roata fata. In spate am verificat si aveam 2,2. Ca la "nastere". Dupa cateva zile de stationare si un drum de 220 km iarasi presiunea in fata dreapta a scazut la 1,90 bar. Doar in dreapta fata.

Pe scurt am luat un sistem TPMS ieftin, de  ~ 120 lei de la eMag. Cu senzori externi, montati pe filetul valvei. Sa incerc sa vad in timp real daca si cand apare o problema la anvelopa buclucasa.

L-am montat acum 7 zile cand  a sosit, dupa ce am verificat cu manometrul meu presiunea (2,1/2,2). Sincer va spun ca dupa montaj ma asteptam sa apara oarece diferente, dar presiunea era indicata si de sistemul chinezesc tot de 2,1 si respectiv 2,2 bar. E adevarat ca nu are precizie la a doua zecimala. Temperaturile erau indicate diferit pe fiecare roata, respectiv intre 22 si 25oC.

Acum 5 zile am facut un drum de 220 km cu viteze medii intre 50 si 130 km/h, aproape fara sa calc franele si fara panta, rampa sau serpentine.
Pe roata pentru monitorizarea careia am achizitionat TPMS, la 10 minute de la plecare presiunea afisata a scazut la 2,0 bar iar dupa inca 20-30 km a urcat iar la 2,1 bar.
Pe tot parcursul drumului presiunea afisata a ramas constanta: 2,1 bar stanga/dreapta fata si respectiv 2,2 bar stanga/dreapta spate cu exceptia unui episod cand am fost nevoit sa franez mai abrupt de cateva ori, dupa care presiunea a crescut pe dreapta spate la 2,3 bar. Dupa cativa km a revenit la 2,2 bar. Temperaturile au crescut, cu mici diferente intre roti simultan cu temperaturile exterioare.

Azi dupa 7 zile de la montajul TPMS, dupa un drum de 220 km si apoi cu masina stationata am verificat iar si presiunile afisate de  senzori au ramas la 2,1 bar fata /2.2 bar spate. N-a mai scazut presiunea in dreapta fata. De fapt nu a mai scazut din momentul cand am montat TPMS-ul acum 7 zile.

Sunt cumva derutat! Cumva neasteptat pentru mine. Deja ma pregateam sa merg cu roata la un service roti.

Sa fi fost atins capacelul valvei si asta inlocuit cu senzorul TPMS sa fi rezolvat problema? Nu prea pare ca ai cum totusi sa atingi valva... Iar capacelul pare intact.

Cei care sunteti mai vechi in arta sofatului ati mai intalnit ca in doua etape de 5-7 zile sa scada presiunea in anvelopa si ulterior sa nu mai scada?
Aveti o explicatie? Sau poate trebuie doar sa am putin mai multa rabdare? Posted Image

Editat de MiaJiro, Ieri, 11:24.


#1458
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 21.823
  • Înscris: 01.10.2002
Posibil ca etanseitatea intre janta si "buza" de fixare a rotii pe janta sa fi fost afectata in urma fortei laterale exercitate de bordura, iar dupa drumul lung anvelopa s-a reasezat corect pe janta.

Am avut odata un caz de pana unde dupa curatarea jantei, a zonei de fixare a anvelopei si reumflare n-am mai avut probleme ani de zile cu roata respectiva.

Editat de Wotan, Ieri, 11:31.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate