Orange nu ofera roaming la optiunile mai mici de 10 €
Ultima postare: aug 21 2018 08:53, Inițiat de
quantico2708
, feb 13 2018 22:56
·
0
#58
Publicat: 15 iulie 2018 - 01:56
Am fost luat prin surprindere de noile schimbari aduse de directiva europeana "roaming like at home". Defapt stiam ceva vag doar ca ar trebui sa se ieftineasca tarifele in roaming, e drept ca a trimis si Orange sms-uri insa le-am considerat spam-uri si nu le-am citit niciodata pana la capat, erau si prea lungi.
A venit si vara, soare, caldura, asa ca ne-am pregatit de concediu in Grecia. Ca de obicei inainte sa plec am incarcat cu 10 euro ca sa fie de roaming. Odata iesit din tara nu s-a mai conectat deloc la retea. Oricum am de rezerva o aplicatie cu harti offline asa ca m-am descurcat pe drum. Mai treceam prin Serbia si Macedonia unde evit sa folosesc telefonul pentru ca preturile sunt exagerate fiind in afara UE. Ajung in Grecia si dupa o zi tot nu se conecta. Pana la urma am sunat la *100#, am mers la ramura "roaming" si aflu cu stupoare ca roaming e dezactivat. Pai eu eu l-am avut mereu activ, si n-am avut niciodata intentia sa-l dezactivez pentru ca ocazional ies din tara de cateva ori pe an. Dupaia citesc mai mult si caut informatii, ca sa aflu ca daca vreau roaming trebuie sa renunt la optiunea nationala curenta de 6 Euro. Pai optiunea asta s-a reactivat abia cu o zi inainte automat. Cum sa renunt la ea? Pana la urma a trebuit sa accept conditiile pentru ca altfel nu aveam roaming. Am mai incarcat cu incarcat cu inca vreo cativa euro sa se faca 10 si am activat optinea cu roaming. Am sunat pe urma la orange ca sa discut situatia cu un operator. La telefon robotul m-a avertizat ca ma costa 0.5 Euro apelul. N-am avut ce face si am acceptat. Am cerut sa mi se inapoieze cei 6 euro pe din optiunea natioanala pe care i-am platit si n-am apucat sa-i folosesc deloc. Am fost refuzat in mod arogant, pentru ca astea-s regulile si nu pot sa le schimbe pentru mine... La intoarecerea in tara am sunat si nou si am mai cerut odata sa mi se inapoieze cei 6 euro. Am fost refuzat cu atitudine aronganta din nou. Asa ca azi am petrecut cateva ore citind topicul asta si inca vreo cateva, directiva europeana si site-ul ANCOM Cu toate informatia colectata si argumentele necesare maine voi depunde plangeri la toate instituiile abilitate: ANCOM, ANPC si oriune mai pot. Din cate stiu mai este un fel de ANPC european...maine-l gasesc. Multumesc Orange - dupa mai bine de 15 ani in care am fost client fidel! Cel mai tare ma enerveaza ca mi-am inceput concediul prost din cauza asta. |
#59
Publicat: 15 iulie 2018 - 08:46
De ce nu ai citit INAINTE sa pleci toate informatiile?
Ceva ce am observat: un prepay ce nu are activat roamingul, daca e plecat afara si incerc sa il apelez, se inchide instantaneu apelul. Au plecat copiii mei intr-o exursie in Bulgaria cateva ore si nu se intampla nimic cand ii sunam. Nu mesagerie, nu robot. Apel terminat in secunda 1. Asta pe 2 prepay diferie. Pe abonament cu roaming, totul ok. Asa e acum? Niciun mesaj audio daca nu e optiunea de roaming activa si iesi din tara? (Pt cel ce apeleaza) |
#60
Publicat: 15 iulie 2018 - 09:03
hidrag, on 15 iulie 2018 - 01:56, said:
Cu toate informatia colectata si argumentele necesare maine voi depunde plangeri la toate instituiile abilitate: ANCOM, ANPC si oriune mai pot. Din cate stiu mai este un fel de ANPC european...maine-l gasesc. Multumesc Orange - dupa mai bine de 15 ani in care am fost client fidel! Cel mai tare ma enerveaza ca mi-am inceput concediul prost din cauza asta. Eu zic ca tu esti arogant. Esti atat de arogant incat te crezi mai presus de juristii care au compus toate agrementele cu end userul pe care tu le-ai acceptat dand clickuri pe acolo fara sa citesti. Esti arogant sa crezi ca operatorii de telefonie mobila au lasat gauri legislative in contracte care sa poata fi atacate de orice nervos mioritic. Iti vei pierde si timpul pe langa aia 6 euro. Suck-it up si data viitoare stii. Practica este generala, nu e ca si cum te-ai multa la alt operator si ala iti da mai putina puie. |
#61
Publicat: 15 iulie 2018 - 09:35
dorin_2k, on 15 iulie 2018 - 08:46, said: Asa e acum? Niciun mesaj audio daca nu e optiunea de roaming activa si iesi din tara? (Pt cel ce apeleaza) Pai nu are cum si nu s-a putut niciodata. Daca nu are roaming, inseamna ca nu e inregistrat in nicio retea partenera, deci nu este ancorat in nicio retea. MSC-ul retelei de baza (sa zicem Orange) incearca sa localizeze destinatarul. Atunci cand te inregistrezi intr-o retea partenera, in roaming, reteaua respectiva trimite catre reteaua de baza informatiile de localizare, astfel incat reteaua de baza sa stie unde sa 'trimita' apelul, daca esti cautat. Daca nu il gaseste si destinatarul nu are mesagerie vocala, inchide apelul. Nu are de unde sa stie reteaua ca destinatarul nu e localizat fiindca acesta e prin afara si nu are roaming, are telefonul inchis pur si simplu, nu ii mai functioneaza simul etc.Stie doar ca nu il gaseste localizat nicaieri sau ca nu mai este localizat unde se gasea ultima data. Reteaua poate sa puna niste 'anunturi' specializate doar daca un alt sistem diect conectat la retea (de exemplu mesageria vocala) ii trimite un cod specific de eroare. |
#64
Publicat: 15 iulie 2018 - 10:47
hidrag, on 15 iulie 2018 - 01:56, said:
Am fost luat prin surprindere de noile schimbari aduse de directiva europeana "roaming like at home". Defapt stiam ceva vag doar ca ar trebui sa se ieftineasca tarifele in roaming, e drept ca a trimis si Orange sms-uri insa le-am considerat spam-uri si nu le-am citit niciodata pana la capat, erau si prea lungi. hidrag, on 15 iulie 2018 - 01:56, said:
Asa ca azi am petrecut cateva ore citind topicul asta si inca vreo cateva, directiva europeana si site-ul ANCOM Cu toate informatia colectata si argumentele necesare maine voi depunde plangeri la toate instituiile abilitate: ANCOM, ANPC si oriune mai pot. Din cate stiu mai este un fel de ANPC european...maine-l gasesc. Multumesc Orange - dupa mai bine de 15 ani in care am fost client fidel! Cel mai tare ma enerveaza ca mi-am inceput concediul prost din cauza asta. După ce primești răspunsurile la plîngeri pune-le aici. Să ne amuzăm și noi... |
|
#65
Publicat: 15 iulie 2018 - 11:21
izometric, on 15 iulie 2018 - 09:03, said: Eu zic ca tu esti arogant. Esti atat de arogant incat te crezi mai presus de juristii care au compus toate agrementele cu end userul pe care tu le-ai acceptat dand clickuri pe acolo fara sa citesti. Esti arogant sa crezi ca operatorii de telefonie mobila au lasat gauri legislative in contracte care sa poata fi atacate de orice nervos mioritic. Iti vei pierde si timpul pe langa aia 6 euro. Suck-it up si data viitoare stii. Practica este generala, nu e ca si cum te-ai multa la alt operator si ala iti da mai putina puie. Poate ca sunt putin arogant, insa am platit pentru un serviciu pe care nu l-am folosit si la care am fost constrans sa renunt. Puteau macar sa suspende optiunea pana la intoarecerea in tara si nu sa ma oblige sa renunti la ea. Mai mult puteau macar la iesirea din tara sa nu trimita mesaje de genul "Bine ai venit in Grecia....bla bla bla tarifele sunt...." puteau sa trimita un mesaj de genrul "Atentie, roamingul este inactiv..." 6 Euro nu e mult, insa faptul ca sunt luat de frarier inseamna mult pentru mine. Statistic, plangerile la ANPC sunt solutionate in proportie de peste 90% in favoarea reclamantului, deci sansele mele de castig sunt de aproximatic 90% deci nu cred ca-mi pierd timpul, si in plus o sa dublez plangerea si la ANCOM - aici nu stiu care e statistica. Sunt sigur ca juristii lor au gasit o chichita, o scapare in directiva europeana pe care au interpretat-o in asa fel incat sa pacaleasca lumea. Daca aveau juristi asa de buni de exemplu Vodafone nu si-ar fi luat amenda de la ANCOM. Si in plus cred ca scopul directivei europene a fost sa faciliteze comunicarea in roaming pentru calatoriile ocazionale si nu sa le incurce, astfel incat sa te trezesti fara voia ta cu roamingul dezactivat De exemplu daca peste x saptamani trebuie sa merg in delegatie iar trebuie sa renunt la optinea nationala si sa mai pierd 6 euro. E mai scump si mai complicat decat era inaninte. E drept ca am telefon de serviciu, insa trebuie sa am si telefonul personal activ in cazul in care ma suna cineva de acasa. |
#66
Publicat: 15 iulie 2018 - 11:27
AlexEn, on 15 iulie 2018 - 09:35, said: Pai nu are cum si nu s-a putut niciodata. Daca nu are roaming, inseamna ca nu e inregistrat in nicio retea partenera, deci nu este ancorat in nicio retea. MSC-ul retelei de baza (sa zicem Orange) incearca sa localizeze destinatarul. Atunci cand te inregistrezi intr-o retea partenera, in roaming, reteaua respectiva trimite catre reteaua de baza informatiile de localizare, astfel incat reteaua de baza sa stie unde sa 'trimita' apelul, daca esti cautat. Daca nu il gaseste si destinatarul nu are mesagerie vocala, inchide apelul. Nu are de unde sa stie reteaua ca destinatarul nu e localizat fiindca acesta e prin afara si nu are roaming, are telefonul inchis pur si simplu, nu ii mai functioneaza simul etc.Stie doar ca nu il gaseste localizat nicaieri sau ca nu mai este localizat unde se gasea ultima data. Reteaua poate sa puna niste 'anunturi' specializate doar daca un alt sistem diect conectat la retea (de exemplu mesageria vocala) ii trimite un cod specific de eroare. Cand era plecat in Bulgaria (tel deschis), pur si simplu se inchidea instantaneu apelul. Aici nu pricep de ce nu intra si atunci direct in mesagerie? |
#67
Publicat: 15 iulie 2018 - 11:29
dorin_2k, on 15 iulie 2018 - 08:46, said:
De ce nu ai citit INAINTE sa pleci toate informatiile? De ce nu am citit? Pai pe langa Orange mai imi trimite mesaje cu Cora, ca are promotie la pulpe de pui si castraveti, pe urma imi scrie banca,sms-uri ca are nu stiu ce card de credit cu super dubanda atractiva, apoi mediagalaxy ca are promotie la frigidere, am ajuns sa filtrez toate mesajele de la comercianti doar citind numele expeditorului. In plus mesajul de la Orange era lung, neobijnuit de lung asa ca n-am avut rabadare sa-l citesc. |
#69
Publicat: 15 iulie 2018 - 11:47
hidrag, on 15 iulie 2018 - 11:29, said: De ce nu am citit? Pai pe langa Orange mai imi trimite mesaje cu Cora, ca are promotie la pulpe de pui si castraveti, pe urma imi scrie banca,sms-uri ca are nu stiu ce card de credit cu super dubanda atractiva, apoi mediagalaxy ca are promotie la frigidere, am ajuns sa filtrez toate mesajele de la comercianti doar citind numele expeditorului. In plus mesajul de la Orange era lung, neobijnuit de lung asa ca n-am avut rabadare sa-l citesc. Un om inteligent a spus cândva: domnia și prostia se plătesc |
|
#71
Publicat: 15 iulie 2018 - 12:07
Poate ca e vina mea ca n-am citit mesajul, si imi asum faptul ca m-am trezit cu roamingul dezactivat fara voia mea. Stiam doar idea de baza: "roaming-ul s-a ieftinit" ceea ce trebuie sa fie de bine, nu?
Insa tot nu e ok, si nu stiu cum vi sa pare voua ca e bine. De acum incolo city break-urile vor costa cu 10 Euro mai mult plus inca vreo cativa prin renuntare la optiunea nationala curenta. Nu cred ca asta fost ideea directivei europene pentru "roaming like @ home" https://ec.europa.eu...our-language#RO Eu personal am nevoie de roaming doar ca sa fiu sunat sau sa sun caz de nevoie apeluri scurte si sa deschid google map-ul in cazul in care ma ratacesc. Pentru youtube, facebook, filme online si alte nebunii mancatoare de megabiti este wifi la hotel, iar pentru discutii lungi este skype care merge tot pe wifi. Este vre-un operator mai ok din punctul asta de vedere? Telekom de exemplu? Sau toti au aceeasi politica? |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi