Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Clipboard files copy/paste, filen...

Care-i treaba cu Reddit-ul? (nu m...

Diferente diferentiale

Finala Eurovision 2024
 De ce nu protestati?

Etanșare intre cada perete b...

Back-up box Fronius ?

Router de la Digi nu face fata la...
 Magnolii

Achizitie LG OLED evo 55C31LA - e...

Aplicatii PV Huawei Sun

Istoric deplasari - GPS
 Surub autoforant-metric mixt

Lipsa semnal - strategie de marke...

One week meal plan - Pachet

Apometru defect?
 

impozitul pe cladiri-sediu in apartament

- - - - -
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
4 răspunsuri în acest subiect

#1
anonima600

anonima600

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Mesaje: 2
  • Înscris: 13.08.2017
Buna, am si eu o intrebare, cum pot plati impozitul pe cladire (am sediul firmei in apartament)  la nivel cladire rezidentiala? Firma este nou infiintata si trebuie sa o declar la Fisc si mi s-a spus de acolo ca voi plati impozitul 13-14 mil, dar am inteles ca se poate face ceva, nu stiu o declaratie sau nu stiu , astfel incat sa platesti impozitul cat il plateai normal,pana sa ai sediul in apartament. Multumesc.

#2
mihnearau1

mihnearau1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 9.588
  • Înscris: 20.09.2016
eu stiu ca impozitul se declara la primarie, la finante, nu la anaf
tot apartamentul e declarat sediu de firma sau doar 1 camera?

Editat de mihnearau1, 13 august 2017 - 13:59.


#3
Alecsandru010

Alecsandru010

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 36.227
  • Înscris: 29.06.2011

Quote


ART. 459 - Calculul impozitului pe clădirile cu destinație mixtă aflate în proprietatea persoanelor fizice

(1) În cazul clădirilor cu destinație mixtă aflate în proprietatea persoanelor fizice, impozitul se calculează prin însumarea impozitului calculat pentru suprafața folosită în scop rezidențial conform art. 457 cu impozitul determinat pentru suprafața folosită în scop nerezidențial, conform art. 458 . Norme metodologice
(2) În cazul în care la adresa clădirii este înregistrat un domiciliu fiscal la care nu se desfășoară nicio activitate economică, impozitul se calculează conform art. 457.
(3) Dacă suprafețele folosite în scop rezidențial și cele folosite în scop nerezidențial nu pot fi evidențiate distinct, se aplică următoarele reguli:
a) În cazul în care la adresa clădirii este înregistrat un domiciliu fiscal la care nu se desfășoară nicio activitate economică, impozitul se calculează conform art. 457;
B) În cazul în care la adresa clădirii este înregistrat un domiciliu fiscal la care se desfășoară activitatea economică, iar cheltuielile cu utilitățile sunt înregistrate în sarcina persoanei care desfășoară activitatea economică, impozitul pe clădiri se calculează conform prevederilor art. 458.


[...]

SECȚIUNEA a 5-a - Calculul impozitului pe clădirile cu destinație mixtă

43. Pentru clădirile cu destinație mixtă, aflate în proprietatea persoanelor fizice, la adresa cărora este înregistrat un domiciliu fiscal, la care nu se desfășoară nicio activitate economică, impozitul se calculează conform art. 457 din Codul fiscal.
44. În cazul unei clădiri cu destinație mixtă, aflată în proprietatea persoanelor fizice, la adresa căreia este înregistrat un domiciliu fiscal, unde se desfășoară o activitate economică, atunci când suprafețele folosite în scop rezidențial și cele folosite în scop nerezidențial rezultă din documentația cadastrală, impozitul se calculează prin însumarea impozitului aferent suprafeței folosite în scop rezidențial, calculat potrivit art. 457 din Codul fiscal, cu impozitul aferent suprafeței folosite în scop nerezidențial, calculat potrivit art. 458 din Codul fiscal.
45. Delimitarea suprafețelor pentru stabilirea impozitului, în funcție de destinația rezidențială sau nerezidențială, rezultă din documentul anexat la declarația depusă de contribuabil la organul fiscal local competent, care poate fi, după caz:
a) contractul de închiriere, în care se precizează suprafața transmisă pentru desfășurarea activității economice;
B) contractul de comodat încheiat conform art. 2.146 - 2.157 din Codul civil, în care se precizează suprafața în care se precizează suprafața transmisă pentru desfășurarea activității economice;
c) autorizația de construire și/sau de desființare, după caz, privind schimbarea de destinație a clădirii, în condițiile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
d) documentația cadastrală;
e) orice documente doveditoare, altele decât cele prevăzute la lit. a) - d);
f) declarația pe propria răspundere a proprietarului clădirii înregistrată la organul fiscal, în cazul în care nu există alte documente doveditoare.

[...]

461. (1) În aplicarea prevederilor art. 459 alin. (3) din Codul fiscal, pentru calcularea impozitului pe clădirile cu destinație mixtă, aflate în proprietatea persoanelor fizice, unde este înregistrat un domiciliu fiscal la care se desfășoară activitatea economică, iar suprafețele folosite în scop rezidențial și nerezidențial nu sunt evidențiate distinct, impozitul se calculează conform art. 458 din Codul fiscal dacă există cheltuieli cu utilitățile înregistrate în sarcina persoanei care desfășoară activitatea economică. În cazul în care nu există cheltuieli cu utilitățile înregistrate în sarcina persoanei care desfășoară activitatea economică, impozitul se calculează conform prevederilor art. 457 din Codul fiscal.
(2) Prin sintagma «cheltuieli cu utilitățile» se înțelege: cheltuieli comune aferente imobilului, cheltuieli cu energia electrică, gazele naturale, cheltuieli de termoficare, apă și canalizare.

Rezumat:
  • daca poti demonstra cat din spatiu este folosit pentru firma si cat este rezidential, impozitul tau va fi format din doua componente: suma aferenta partii rezidentiale si suma aferenta partii nerezidentiale;
  • daca nu poti demonstra cat din spatiu este folosit pentru firma si cat este rezidential ai doua alternative: daca-ti treci facturile de utilitati si alte cele pe firma, atunci tot apartamentul este privit ca o cladire nerezidentiala si platesti impozit ca pentru firme; daca nu-ti treci facturile de utilitati si alte cele pe firma, vei plati un impozit normal, ca pentru persoane fizice.
Grosso modo, cam asta-i povestea.

#4
anonima600

anonima600

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Mesaje: 2
  • Înscris: 13.08.2017
Doar o camera este, nu tot apartamentul. Si da, la finante, nu la anaf.
Asta am inteles, am tor citit. Intrebarea este cum demonstrez ca o parte estr pt firma si o parte pt locuit? Din actele apartamentului(ceea ce nu am cum pt ca firma este nou infiintata, nu a fost achiziționat apartamentul asa)  sau din contractul de comodat?  În contractul. De comodat este specificata o camera, iar chel de intretinere apar ca fiind obligatia firmei. Aici e problema: as putea sa fac un act adițional la acest contract si sa fac modificarea ca obligattiile platii chel cu utilitatile sa fie trecute în sarcina proprietarului? Asta nu ar fi o problema, pentru ca eu sunt proprietar si tatal meu. Mulțumesc

#5
mikaell

mikaell

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.914
  • Înscris: 24.12.2010
daca apartamentu e mai vechi de 5 ani, trebuie completat un formular ITL-001 unde se specifica spatiul pentru rezidential, nerezidential etc etc
- daca firma are doar o camera din apartament (mai vechi de 5 ani), trebuie chemat un evaluator autorizat anevar care vine acasa, face poze, iti calculeaza cat % ocupa firma din apartament si iti face un raport din care rezulta cat % e rezidential si cat % nerezidential. cu raportul respectiv mergi la primarie impreuna cu declaratia itl-001 iar cotele parca sunt 0.2% pe rezidential si 2% pe nerezidential
- daca firma figureaza pe tot apartamentul adica nu exista departajare, atunci o sa-ti ia 2% impozit anual din valoarea apartamentului.

caz concret, acum 2 ani m-am confruntat si eu cu asa ceva, ap are 70 m2, firma ocupa 15. inainte plateam 160 lei. dupa ce s-a facut departajarea, am platit 230 lei. fara acel raport de evaluare, tanti de la primarie mi-a spus ca aveam sa platesc undeva la 3600 lei impozit anual. asta era acum 2 ani, in ipostaza in care eu si desfasuram activitate la locul respectiv.. ce s-o fi schimbat intre timp, nu stiu.

cel mai bine mergi la primarie taxe si impozite si intrebi acolo cum sta treaba in cazul tau, sa nu te trezesti cu vreo surpriza la anul cand iti vine impozitul pe apartament.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate