Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

impozitul pe cladiri-sediu in apartament

- - - - -
  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1
anonima600

anonima600

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 13.08.2017
Buna, am si eu o intrebare, cum pot plati impozitul pe cladire (am sediul firmei in apartament)  la nivel cladire rezidentiala? Firma este nou infiintata si trebuie sa o declar la Fisc si mi s-a spus de acolo ca voi plati impozitul 13-14 mil, dar am inteles ca se poate face ceva, nu stiu o declaratie sau nu stiu , astfel incat sa platesti impozitul cat il plateai normal,pana sa ai sediul in apartament. Multumesc.

#2
mihnearau1

mihnearau1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,588
  • Înscris: 20.09.2016
eu stiu ca impozitul se declara la primarie, la finante, nu la anaf
tot apartamentul e declarat sediu de firma sau doar 1 camera?

Edited by mihnearau1, 13 August 2017 - 13:59.


#3
Alecsandru010

Alecsandru010

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,227
  • Înscris: 29.06.2011

Quote


ART. 459 - Calculul impozitului pe clădirile cu destinație mixtă aflate în proprietatea persoanelor fizice

(1) În cazul clădirilor cu destinație mixtă aflate în proprietatea persoanelor fizice, impozitul se calculează prin însumarea impozitului calculat pentru suprafața folosită în scop rezidențial conform art. 457 cu impozitul determinat pentru suprafața folosită în scop nerezidențial, conform art. 458 . Norme metodologice
(2) În cazul în care la adresa clădirii este înregistrat un domiciliu fiscal la care nu se desfășoară nicio activitate economică, impozitul se calculează conform art. 457.
(3) Dacă suprafețele folosite în scop rezidențial și cele folosite în scop nerezidențial nu pot fi evidențiate distinct, se aplică următoarele reguli:
a) În cazul în care la adresa clădirii este înregistrat un domiciliu fiscal la care nu se desfășoară nicio activitate economică, impozitul se calculează conform art. 457;
B) În cazul în care la adresa clădirii este înregistrat un domiciliu fiscal la care se desfășoară activitatea economică, iar cheltuielile cu utilitățile sunt înregistrate în sarcina persoanei care desfășoară activitatea economică, impozitul pe clădiri se calculează conform prevederilor art. 458.


[...]

SECȚIUNEA a 5-a - Calculul impozitului pe clădirile cu destinație mixtă

43. Pentru clădirile cu destinație mixtă, aflate în proprietatea persoanelor fizice, la adresa cărora este înregistrat un domiciliu fiscal, la care nu se desfășoară nicio activitate economică, impozitul se calculează conform art. 457 din Codul fiscal.
44. În cazul unei clădiri cu destinație mixtă, aflată în proprietatea persoanelor fizice, la adresa căreia este înregistrat un domiciliu fiscal, unde se desfășoară o activitate economică, atunci când suprafețele folosite în scop rezidențial și cele folosite în scop nerezidențial rezultă din documentația cadastrală, impozitul se calculează prin însumarea impozitului aferent suprafeței folosite în scop rezidențial, calculat potrivit art. 457 din Codul fiscal, cu impozitul aferent suprafeței folosite în scop nerezidențial, calculat potrivit art. 458 din Codul fiscal.
45. Delimitarea suprafețelor pentru stabilirea impozitului, în funcție de destinația rezidențială sau nerezidențială, rezultă din documentul anexat la declarația depusă de contribuabil la organul fiscal local competent, care poate fi, după caz:
a) contractul de închiriere, în care se precizează suprafața transmisă pentru desfășurarea activității economice;
B) contractul de comodat încheiat conform art. 2.146 - 2.157 din Codul civil, în care se precizează suprafața în care se precizează suprafața transmisă pentru desfășurarea activității economice;
c) autorizația de construire și/sau de desființare, după caz, privind schimbarea de destinație a clădirii, în condițiile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
d) documentația cadastrală;
e) orice documente doveditoare, altele decât cele prevăzute la lit. a) - d);
f) declarația pe propria răspundere a proprietarului clădirii înregistrată la organul fiscal, în cazul în care nu există alte documente doveditoare.

[...]

461. (1) În aplicarea prevederilor art. 459 alin. (3) din Codul fiscal, pentru calcularea impozitului pe clădirile cu destinație mixtă, aflate în proprietatea persoanelor fizice, unde este înregistrat un domiciliu fiscal la care se desfășoară activitatea economică, iar suprafețele folosite în scop rezidențial și nerezidențial nu sunt evidențiate distinct, impozitul se calculează conform art. 458 din Codul fiscal dacă există cheltuieli cu utilitățile înregistrate în sarcina persoanei care desfășoară activitatea economică. În cazul în care nu există cheltuieli cu utilitățile înregistrate în sarcina persoanei care desfășoară activitatea economică, impozitul se calculează conform prevederilor art. 457 din Codul fiscal.
(2) Prin sintagma «cheltuieli cu utilitățile» se înțelege: cheltuieli comune aferente imobilului, cheltuieli cu energia electrică, gazele naturale, cheltuieli de termoficare, apă și canalizare.

Rezumat:
  • daca poti demonstra cat din spatiu este folosit pentru firma si cat este rezidential, impozitul tau va fi format din doua componente: suma aferenta partii rezidentiale si suma aferenta partii nerezidentiale;
  • daca nu poti demonstra cat din spatiu este folosit pentru firma si cat este rezidential ai doua alternative: daca-ti treci facturile de utilitati si alte cele pe firma, atunci tot apartamentul este privit ca o cladire nerezidentiala si platesti impozit ca pentru firme; daca nu-ti treci facturile de utilitati si alte cele pe firma, vei plati un impozit normal, ca pentru persoane fizice.
Grosso modo, cam asta-i povestea.

#4
anonima600

anonima600

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 13.08.2017
Doar o camera este, nu tot apartamentul. Si da, la finante, nu la anaf.
Asta am inteles, am tor citit. Intrebarea este cum demonstrez ca o parte estr pt firma si o parte pt locuit? Din actele apartamentului(ceea ce nu am cum pt ca firma este nou infiintata, nu a fost achiziționat apartamentul asa)  sau din contractul de comodat?  În contractul. De comodat este specificata o camera, iar chel de intretinere apar ca fiind obligatia firmei. Aici e problema: as putea sa fac un act adițional la acest contract si sa fac modificarea ca obligattiile platii chel cu utilitatile sa fie trecute în sarcina proprietarului? Asta nu ar fi o problema, pentru ca eu sunt proprietar si tatal meu. Mulțumesc

#5
mikaell

mikaell

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,888
  • Înscris: 24.12.2010
daca apartamentu e mai vechi de 5 ani, trebuie completat un formular ITL-001 unde se specifica spatiul pentru rezidential, nerezidential etc etc
- daca firma are doar o camera din apartament (mai vechi de 5 ani), trebuie chemat un evaluator autorizat anevar care vine acasa, face poze, iti calculeaza cat % ocupa firma din apartament si iti face un raport din care rezulta cat % e rezidential si cat % nerezidential. cu raportul respectiv mergi la primarie impreuna cu declaratia itl-001 iar cotele parca sunt 0.2% pe rezidential si 2% pe nerezidential
- daca firma figureaza pe tot apartamentul adica nu exista departajare, atunci o sa-ti ia 2% impozit anual din valoarea apartamentului.

caz concret, acum 2 ani m-am confruntat si eu cu asa ceva, ap are 70 m2, firma ocupa 15. inainte plateam 160 lei. dupa ce s-a facut departajarea, am platit 230 lei. fara acel raport de evaluare, tanti de la primarie mi-a spus ca aveam sa platesc undeva la 3600 lei impozit anual. asta era acum 2 ani, in ipostaza in care eu si desfasuram activitate la locul respectiv.. ce s-o fi schimbat intre timp, nu stiu.

cel mai bine mergi la primarie taxe si impozite si intrebi acolo cum sta treaba in cazul tau, sa nu te trezesti cu vreo surpriza la anul cand iti vine impozitul pe apartament.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate