Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Semnalizare revenire pe sens.
Ultima postare: apr 12 2017 00:41, Inițiat de
TheEverlastingShadow
, mar 18 2017 04:33
·
0
#163
Publicat: 27 martie 2017 - 06:41
exact asta trebuia sa te invete instructorul, sa inveti sa apreciezi viteza si sa nu o chinui degeaba cu treapta inferioara. dar el te tine in treapta a 2-a ca sa fie sigur ca nu pateste el ceva daca nu e atent. vb aia, el are permis, stie sa conduca, mai departe e problema ta ce faci la volan.
parerea mea, acel instructor nu e bun nici de dat pliante in piata, este pe langa domeniu, el doar incaseaza banii si atat, ca tu nu inveti nimic, il cam doare la banana. dar bine ca a fost atent sa te sperie putin si sa te modeleze dupa bunul lui plac, cu astfel de oameni ... |
#165
Publicat: 27 martie 2017 - 06:48
Dany_Darke, on 27 martie 2017 - 06:41, said:
parerea mea, acel instructor nu e bun nici de dat pliante in piata, este pe langa domeniu, el doar incaseaza banii si atat, ca tu nu inveti nimic, il cam doare la banana. Editat de TheEverlastingShadow, 27 martie 2017 - 06:49. |
#167
Publicat: 27 martie 2017 - 17:40
Orice schimbare de sens, directie prrcum si revenirea se semnalizeaza, gen biciclist, indicator rutier, pieton batut in cap pe marginea drumului si nu pe trecerea de pietoni (eu pe astia ii calc, nu ocolesc, ok glumesc) sau ditamai crateru in asfalt.
Mie nenea politaiu mia scazut cateva puncte pentru ca am iesit putin cam mult intro intersectie din rampa, dar am ciupit frana exact cand ducea el piciorul la frana... |
#168
Publicat: 27 martie 2017 - 19:41
TheEverlastingShadow, on 26 martie 2017 - 19:55, said:
Bine domnu' coleg de forum...Asta este ceea ce eu observ la mintea domniei tale. Atitudinea ca esti mai bun, tu ai avut instructor mai bun, cel mai bun, s.a.m.d. Noi restul, astialaltii, suntem praf. Nu vreau să fiu răutăcios, dar tu chiar ești praf. Știi de ce? Nu pentru că despici firul în 10 în legătura cu semnalizarea (asta poate că e de înțeles), ci pentru că nu ai răbdarea să-i asculți cu atenție pe cei din jur (sau să le citești cu mare atenție, chiar de mai multe ori, mesajele care ți se adresează). Dacă ai fi făcut asta, ți-ai fi dat seama că în mesajul meu n-am pretins sub nicio formă că aș fi cel mai bun, sau că instructorul meu ar fi cel mai bun. Nici peste 20 de ani de-acum înainte n-o să am îndrăzneala să afirm că sunt un as într-ale volanului. Ideea mesajului meu era aceea că, spre deosebire de tine, care ai avut ghinionul să-ți fie recomandat un instructor care în final s-a dovedit a fi un nenorocit, eu am avut norocul să-mi fie recomandat un instructor foarte bun, de la care am putut învăța conducerea corectă. Prin acest mesaj eu de fapt ți-am acordat circumstanțe atenuante, fiindcă sunt convins că în toată povestea asta ești cel mai puțin vinovat și că ai toate abilitățile necesare de a deveni un șofer bun iar faptul că ai ajuns să pui la îndoială o manevră obligatorie nu-ți este imputabil ție, ci în primul rând „instructorului” tău. Dacă aș fi încăput și eu pe mâna unui „meseriaș” asemeni instructorului tău, probabil aș fi fost extrem de slab pregătit. Înțelegi acum în ce hal ai dat cu bâta-n baltă când ai început cu porcăriile alea gen „tu ești singurul deștept, noi ăștialați suntem proști”? E greu tare cu logica asta dacă tu asta ai înțeles din ce-am scris eu. Și acum, revenind la cât de importantă este calitatea „personajului” care te introduce în tainele șoferiei și cât de periculoasă poate fi învățarea greșită în școala de șoferi a unor manevre elementare, o să te plictisesc cu o mică istorisire. Am niște prieteni de familie a căror fiică, atunci când a împlinit 18 ani (în 2015), a primit cadou de majorat școala de șoferi. Și fiindcă familia respectivă are un vecin de scară care e instructor auto, bineînțeles că au apelat la serviciile lui, mai ales că le-a făcut și o reducere de preț, așa, ca între vecini. Problema este că nenea cu pricina e „instructor de week-end”, în sensul că lucrează în altă parte iar în timpul liber mai „instruiește” și el câte-un fraier care-i cade în plasă. Buuuun. Termină fata școala, ia permisul (din a doua încercare) și începe să circule și ea cu Loganul lui papa. Toate au fost bune și frumoase până în august anul trecut când, într-o după-amiază de sâmbătă, în timp ce fata se deplasa pe drumul de centură al orașului cu Loganul într-o coloană, mașina din fața ei a frânat brusc, fata a intrat cu Loganul în ea și, aproape imediat, a fost și ea izbită de mașina din spate. Rezultatul a fost că Loganul a ajuns armonică iar poliția a constatat că fata era vinovată fiindcă nu a adaptat viteza la condițiile de trafic și nu a păstrat o distanță suficientă față de mașina din față. Problema este că în cearta ulterioară avută cu tatăl său, fata a susținut sus și tare că ea nu-i de vină, ci Loganul are probleme cu frânele, până când, la un moment dat, a afirmat că ea întotdeauna când frânează apasă mai întâi ambreiajul și abia apoi frâna, fiindcă așa a învățat-o instructorul. Așadar, pentru „instructorul lu pește”, este mai important ca la frânare să nu-ți „moară” motorul, decât să frânezi prompt cu scopul de a evita un pericol iminent. Păi normal că în aceste condiții ea trăia cu impresia că frânele nu funcționează bine și a condus în acest stil defectuos timp de aproape un an, până când a pățit-o. Partea bună este că n-au existat victime. Partea nasoală este că Loganul lui papa este atât de șifonat, încât nici azi, după aproape 8 luni de la accident, n-a reușit să-l repare (nu avea CASCO), iar fetei, atunci când va avea ocazia să conducă din nou, îi va fi destul de greu să se dezvețe de reflexul ăsta tâmpit pe care și l-a format, de a apăsa ambreiajul în orice condiții înaintea frânării. IATĂ CE POATE SĂ FACĂ UN NENOROCIT DE „INSTRUCTOR” DINTR-UN CURSANT DE BUNĂ CREDINȚĂ CARE EXECUTĂ CONȘTIINCIOS ÎN TRAFIC MANEVRELE GREȘITE ÎNVĂȚATE DE LA ACESTA. În final nu pot decât să te îndemn să urmezi sfaturile bune pe care le-ai primit de le colegii de pe-aici (nu de la mine, că văd că înțelegi tot aiurea ce scriu eu și mai clar decât am făcut-o mai sus n-am cum să te lămuresc) și să-ți urez sincer multă baftă la examen. În acest moment mă retrag definitiv din discuție, așa că dacă iar interpretezi cu tot felul de prostii ceea ce am scris, n-ai decât să polemizezi cu tine însuți. |
#169
Publicat: 27 martie 2017 - 22:32
Eu totusi spun ca din momnent ce am venit pe forum si am intrebat, mi s-a raspuns iar eu ma "bagat la cutie", nu e chiar asa dracu' de negru. Si despre instructorul meu, nu o fi el cel mai bun din parcare dar cu siguranta nici cel mai slab. Iar ca drept dovada sta faptul ca am purtat cu el discutia aceasta despre franarea in caz de urgenta si mi-a spus foarte clar ca trebuie sa calc frana cat mai iute, nu ambreiaj, nu nimic. Plus ca este si o chestiune de logica. Iar daca fatucii respective despre care vorbesti nu-i prea merge mintea, nu e neaparat vina instructorului. Adica tu nu-ti dai seama de una singura ca in caz de urgenta trebuie sa calci frana si nu conteaza daca se inchide motorul ? Asta denota ca nu are minte pentru ca este o chestiune de logica elementara. Adica sare pietonul in fata iar tu ai grija motorului sa nu se inchida, cum vine asta ? Orice sofer incepator trebuie sa practice dezvoltarea reflexelor iuti, a timpului iute de raspuns in caz de urgenta. Eu unul daca iau permisul voi merge regulat intr-o parcare seara si voi exersa timpul de raspuns in caz de urgenta. Trebuie sa studiezi masina, cum raspunde, cum franeaza, cum e mai bine, faci teste, probezi, incerci, ca doar asta inseamna sa inveti.
Asa ca lasa-ma te rog cu deductii superficiale din astea ca sunt prost, instructorul e prost, toata lumea e proasta. Asa cum am spus nu sunt genul de individ ce astepata sa fie invatat, eu doar sa am masina pe mana mea ca in rest invat singur, nu am nevoie de dadaca. Rolul instructorului este pe post de ghid, indrumator, il mai intrebi una alta, nu am pretentia de a ma invata absolut totul. Daca omul nu-si da interesul singur sa invete, daca nu-si pune capul la contributie, poate avea 100 de instructori ca tot un sofer prost va fi. Eu nu cred in ideea aceasta ca ai facut scoala, esti sofer. Nu, soferul se formeaza la volan, in timp, facand practica, dobandind experienta. Scoala iti asigura doar un minim necesar astfel incat sa poti catusi de cat sofa responsabil, dar nu te poate transforma intr-un sofer cu experienta, asta se capata numai in timp. De asta si spun: atat cat traim avem de invatat. Ori daca tu ai iesit din scoala, ai luat permisul si te-ai culcat pe o ureche ca esti sofer, inseamna ca nu mai lucrezi la dezvoltarea abilitatilor. Editat de TheEverlastingShadow, 27 martie 2017 - 22:52. |
#172
Publicat: 28 martie 2017 - 18:30
TheEverlastingShadow, on 27 martie 2017 - 22:32, said:
Eu totusi spun ca din momnent ce am venit pe forum si am intrebat, mi s-a raspuns iar eu ma "bagat la cutie", nu e chiar asa dracu' de negru. Si despre instructorul meu, nu o fi el cel mai bun din parcare dar cu siguranta nici cel mai slab. Iar ca drept dovada sta faptul ca am purtat cu el discutia aceasta despre franarea in caz de urgenta si mi-a spus foarte clar ca trebuie sa calc frana cat mai iute, nu ambreiaj, nu nimic. Plus ca este si o chestiune de logica. Iar daca fatucii respective despre care vorbesti nu-i prea merge mintea, nu e neaparat vina instructorului. Adica tu nu-ti dai seama de una singura ca in caz de urgenta trebuie sa calci frana si nu conteaza daca se inchide motorul ? Asta denota ca nu are minte pentru ca este o chestiune de logica elementara. Adica sare pietonul in fata iar tu ai grija motorului sa nu se inchida, cum vine asta ? Orice sofer incepator trebuie sa practice dezvoltarea reflexelor iuti, a timpului iute de raspuns in caz de urgenta. Eu unul daca iau permisul voi merge regulat intr-o parcare seara si voi exersa timpul de raspuns in caz de urgenta. Trebuie sa studiezi masina, cum raspunde, cum franeaza, cum e mai bine, faci teste, probezi, incerci, ca doar asta inseamna sa inveti. Asa ca lasa-ma te rog cu deductii superficiale din astea ca sunt prost, instructorul e prost, toata lumea e proasta. Asa cum am spus nu sunt genul de individ ce astepata sa fie invatat, eu doar sa am masina pe mana mea ca in rest invat singur, nu am nevoie de dadaca. Rolul instructorului este pe post de ghid, indrumator, il mai intrebi una alta, nu am pretentia de a ma invata absolut totul. Daca omul nu-si da interesul singur sa invete, daca nu-si pune capul la contributie, poate avea 100 de instructori ca tot un sofer prost va fi. Eu nu cred in ideea aceasta ca ai facut scoala, esti sofer. Nu, soferul se formeaza la volan, in timp, facand practica, dobandind experienta. Scoala iti asigura doar un minim necesar astfel incat sa poti catusi de cat sofa responsabil, dar nu te poate transforma intr-un sofer cu experienta, asta se capata numai in timp. De asta si spun: atat cat traim avem de invatat. Ori daca tu ai iesit din scoala, ai luat permisul si te-ai culcat pe o ureche ca esti sofer, inseamna ca nu mai lucrezi la dezvoltarea abilitatilor. 1. La franarea de urgenta, multi calca ambreiajul din reflex, nu constient. Pana la urma nu conteaza daca sari pe ambrieaj sau nu, masina tot acolo se opreste 2. In cazul tau daca eram cu instructor langa mine la examen, semnalizam la intrare, in mod normal n-o fac in cazul ala 3. Schimba instructorul. Ii prost mah. |
|
#173
Publicat: 28 martie 2017 - 19:10
#175
Publicat: 29 martie 2017 - 12:14
TheEverlastingShadow, on 26 martie 2017 - 18:05, said:
Nu mi se pare aiurea cata vreme din spate-dreapta nu are ce sa-mi vina fiind la randul sau blocat de acelasi obstacol imobil, nu ? Cine sa-mi vina din dreapata cand eu tocmai am depasit un obstacol imobil aflat pe dreapta ? Pai daca intr-adevar este ceva inutil, nomal ca ma deranjeaza avand in vedere ca o mare parte din atentie mi se duce la manevrarea batului de sermnalizare Cît despre atenție, exact ăsta e șpilul - după ce îți formezi reflexul cantitatea de atenție acordată semnalizării se va reduce serios. Editat de Dany_Darke, 29 martie 2017 - 16:54. |
#177
Publicat: 10 aprilie 2017 - 21:02
Revin cu detalii, DRPCIV a publicat statisticile de promovabilitate pentru anul 2016 iar instructorul meu are 78%, adica din 45 candidati, 35 au promovat. Deci nu e chiar instructotrul cel mai slab din parcare.
dorin_2k, on 28 martie 2017 - 17:41, said:
Pune-l pe instructorul tau sa iti arate in oug ceea ce ti-a spus (scris de tine in prima postare). Chestia cu 4 roti peste ax. Apoi arata-i tu articolele referitoare la schimbarea directiei si depasire. Intreaba-l apoi cum si-a reinnoit autorizatia. Editat de Dany_Darke, 10 aprilie 2017 - 21:28. |
|
#178
Publicat: 10 aprilie 2017 - 21:31
@Dany_Darke eu imi mentin parerea vizavi de marea majoritate de aici ce se dau experti intr-ale soferiei. Nu m-am referit neaparat la tine, dar multi au sarit la a trage concluzii pripite si rautacioase intr-un mod aproape gratuit, unii intr-un mod chiar agresiv. Gata ca sunt prost, ca nu am ce cauta la volan, ca sa iau sa merg cu tramvaiul, ho ba birjarilor ! Omu' invata, e incepator, gata e prost si nu are ce cauta la volan. Daca asta ti se pare tie atitudine fireasca, atunci eu nu mai zic nimic.
Gata, se poate inchide topicul pentru ca m-am lamurit. Semnalizez deja orice revenire, si asta e tot. Editat de TheEverlastingShadow, 10 aprilie 2017 - 22:01. |
#179
Publicat: 11 aprilie 2017 - 10:55
TheEverlastingShadow, on 10 aprilie 2017 - 21:02, said:
L-am intrebat, stai linistit. A spus ca este o solutie de compromis, nu este ceva dat dupa litera legii dar asa se practica. Si la examen mi-a spus sa semnalizez si revenirea ca asa e cel mai sigur. Cand ai traseul? |
#180
Publicat: 11 aprilie 2017 - 13:20
dorin_2k, lasa-l, nu-l mai lua cu OUG-ul, ca poate te trezesti c-o sa-ti scrie si tie ceva de genul : "numai tu esti destept, noi ceilalti suntem niste prosti", cum mi-a scris mie de vreo 2 ori in mesajele mai vechi.
Din cate am inteles (daca ma insel imi cer scuze anticipat) a picat o data traseul, acum trebuie sa-l "re-dea" (ce sa-i faci, "solutiile de compromis" isi spun cuvantul). |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi