Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...

Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!
 La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!

La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e
 Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...

Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...
 Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...

Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...
 

Semnalizare revenire pe sens.

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
186 replies to this topic

#145
TheEverlastingShadow

TheEverlastingShadow

    Vocea Nefiintei

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,676
  • Înscris: 07.12.2005

 flomelomanul, on 26 martie 2017 - 18:28, said:

Eu nu știu când ți-ai propus tu asta, că deocamdată observ că, deși încă nici n-ai permis, deja ai început să pui la îndoială legislația după cum ți se pare ție că e absurdă sau nu. Mă îndoiesc că legiuitorul ți-a cerut ție părerea când a elaborat legislația.
Îți prevăd un viitor „luminos” într-ale șoferiei. Sper doar ca în „lumina” acelui viitor să n-am „norocul” să mă intersectez cu tine pe șoselele patriei.
Nu am inceput sa pun la indoiala nicio legislatie, ci pur si simplu am spus ca pentru un incepator este foarte dificil sa isi imparta atentia intr-un mod eficient intre 100 de lucruri incat sa se mai ocupe si cu ceva ce cateodata este inutil, la modul real. Asta nu inseamna ca am spus ca nu voi mai semnaliza revenirea, doar ca imi este greu deocamdata cu atentia. Pentru ca eu asta vad la mine, atunci cand trebuie sa trag maneta de semnalizare de 3-4 ori la fiecare manevra, mi se duce prea mult atentia spre ea in defavoarea atentiei de la drum. Si oare ce este mai important ? Sa fiu atent la maneta pentru a respecta 100% legislatia sau a fi atent la drum ?

Ok, iti doresc sa te intalnesti in trafic cu un incepator ce e atent la maneta, nu la drum. Sa vedem daca o sa-ti placa.

 flomelomanul, on 26 martie 2017 - 18:32, said:

Tu așa te adresezi de obicei unei doamne, sau acum „ți-a scăpat”?
Bine-crescutule ce ești.
Da ba, la tine toata lumea e proasta, numai tu esti destept.

Edited by TheEverlastingShadow, 26 March 2017 - 18:59.


#146
DannyMC

DannyMC

    Bug freak

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,997
  • Înscris: 09.05.2009

 TheEverlastingShadow, on 26 martie 2017 - 18:26, said:

Mi-ar prinde bine sa imi pot da seama macar cu aproximatie ce inseamna 50 de metri daca nu am stalpi. Dar lasa ca am sa ma uit la cate linii sunt intre 3 stalpi. Ca liniile nu sunt 100% exacte, nu are nimic, doar cat de mare poate fi difenta intre ele ? Sa am macar asa, o idee vaga de ce inseamna 50 de metri.
Daca ti se pare greu sa te uiti dupa pietoni sau alte pericole si sa semnalizezi in acelasi timp, ce crezi ca o sa se intample cand o sa vrei sa numeri liniile de pe asfalt in acelasi timp?

Edited by DannyMC, 26 March 2017 - 18:41.


#147
TheEverlastingShadow

TheEverlastingShadow

    Vocea Nefiintei

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,676
  • Înscris: 07.12.2005

 DannyMC, on 26 martie 2017 - 18:40, said:

Daca ti se pare greu sa te uiti dupa pietoni sau alte pericole si sa semnalizezi in acelasi timp, ce crezi ca o sa se intample cand o sa si numeri liniile de pe asfalt in acelasi timp?
Nu e vorba ca o sa le numar, dar sa-mi pot face asa, o idee aproximativa despre ce inseamna 50 de metri cand sunt in spatele unei masini. Dupa ce imi "calibrez" mintea nu mai numar nimic, fac ochiometric. Ori eu la ora actuala nu-mi dau seama deloc de ce inseamna 50 de metri.

#148
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014

 TheEverlastingShadow, on 26 martie 2017 - 18:26, said:

Mi-ar prinde bine sa imi pot da seama macar cu aproximatie ce inseamna 50 de metri daca nu am stalpi. Dar lasa ca am sa ma uit la cate linii sunt intre 3 stalpi. Ca liniile nu sunt 100% exacte, nu are nimic, doar cat de mare poate fi difenta intre ele ? Sa am macar asa, o idee vaga de ce inseamna 50 de metri.

sa nu faci asa ceva, sa stai sa numeri liniile de pe sosea, tu fii atent la trafic, in localitati, ai stalpi peste tot, chiar si in sate mai uitate, ai stalpi de iluminat. aia sunt inalti, ii vezi si dupa un camion. in afara localitatii oricum trebuie sa semnalizezi din timp

#149
TheEverlastingShadow

TheEverlastingShadow

    Vocea Nefiintei

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,676
  • Înscris: 07.12.2005
Nu am sa stau sa numar nimic, ci e vorba ca pentru moment sa-mi pot "calibra" mintea pentru a putea estima catusi de cat ochiometric ce inseamna 50 de metri, 100 de metri, s.a.m.d. Deocamdata nu stiu sa estimez ochiometric si-mi trebuie o metoda de a invata. Dar lasa ca-i buna chestia cu stalpii, chiar maine am sa ma uit ca am ora de sofat.

Deci 25 de metri sunt intre doi stalpi, iar 50 de metri intre 3 stalpi, corect ? Stalpul A + B + C. Eu asa am inteles ca spui. E corect sau nu ?

Edited by TheEverlastingShadow, 26 March 2017 - 18:57.


#150
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
Nenea, ai sa conduci pe sosele reale, nu pe calculator. N-ai timp sa socotesti, foloseste bunul-simt (cu intelesul de common sense). Codul rutier nu e impotriva.

#151
TheEverlastingShadow

TheEverlastingShadow

    Vocea Nefiintei

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,676
  • Înscris: 07.12.2005
Da, nu am sa socotesc si nu am sa numar nimic. E voarba doar acum, odata, de doua ori, sa-mi pot calibra mintea sa estimeze ochiopmetric ce inseamna 50 de metri. Pe urma imi dau seama din ochi, fara sa mai numar nimic. Ca doar iti dai seama ca nu stau eu sa numar linii de pe asfalt cand eu am inca probleme cu impartirea atentiei.

Edited by TheEverlastingShadow, 26 March 2017 - 19:25.


#152
flomelomanul

flomelomanul

    Opera lover

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,718
  • Înscris: 12.07.2011

 TheEverlastingShadow, on 26 martie 2017 - 18:37, said:

1. ...am spus ca pentru un incepator este foarte dificil sa isi imparta atentia intr-un mod eficient intre 100 de lucrui incat sa se mai ocupe si cu ceva ce cateodata este inutil, la modul real.

2. Ok, iti doresc sa te intalnesti in trafic cu un incepator ce e atent la maneta, nu la drum. Sa vedem daca o sa-ti placa.


3. Da ba, la tine toata lumea e proasta, numai tu esti destept.
1. Pentru a nu-ți mai fi distrasă atenția din cauza manevrei de semnalizare, trebuie ca aceasta să devină un reflex declanșat de schimbarea direcției de mers, fără să te mai gândești la el. Acest reflex nu-l poți căpăta decât dacă înțelegi faptul că trebuie să utilizezi semnalizarea exact așa cum scrie la lege (inclusiv atunci când ești singur în trafic și n-are cine să „beneficieze” de această semnalizare). Dacă tu, la fiecare manevră de semnalizare, te apuci să „diseci” mental situația, încercând să determini dacă, după părerea ta, este sau nu inutilă în momentul respectiv, nu-ți vei forma niciodată acest reflex. Ca să vorbim pe exemple practice, eu semnalizez toate schimbările de direcție chiar și atunci când mi se mai întâmplă să conduc spre casă la ora 2 dimineața și pe străzi nu-i nici țipenie de om sau mașină.

2. Domnule coleg de forum, află că sunt începător. Ieri, 25 martie, s-au împlinit 10 luni (și aprox. 9000 km parcurși) de când am luat permisul. E adevărat că sunt un începător „tomnatic”, la cei 50 de ani pe care-i voi împlini peste 3 luni, dar am condus mașini încă din copilărie (de fapt pot să spun că „am crescut” în diferite mașini, tatăl meu fiind șofer profesionist, dar asta-i altă poveste care nu-și are locul aici). Așadar, în această calitate de începător, crede-mă că știu ce spun în legătură cu reflexul de care vorbeam la punctul 1. Spre deosebire de tine, eu am avut inspirația să mă duc să fac școala de șoferi cu cel mai bun instructor din zona mea, un om cu o experiență de peste 35 de ani în profesia asta și care în 2015, la un număr de aproape 60 de cursanți, a avut promovabilitate de 88% „din prima”. Să știi că, după ce am intrat în „jungla” din trafic am realizat cât este de important să fii instruit de către un astfel de profesionist în adevăratul sens al cuvântului, și să știi că nu sunt un caz izolat. În zonă este deja bine cunoscut faptul că conducătorii auto care au făcut școala cu respectivul instructor au un comportament impecabil în trafic. probabil că și tu, dacă ai fi încăput pe mâna unui astfel de instructor, n-ai fi ajuns în situația de a analiza presupusele „inutilități” ale legislației, ci ai fi învățat din prima că legea se respectă fără nicio excepție.

3. Ai înțeles complet greșit. Vezi că „prost” nu e totuna cu „prost crescut”.

#153
TheEverlastingShadow

TheEverlastingShadow

    Vocea Nefiintei

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,676
  • Înscris: 07.12.2005
Bine domnu' coleg de forum. Eu insa am invatat niste lectii de bun simt de care unii se prind mai greu, si anume:

1. Cata vreme traim avem de invatat (iar asta se aplica pana si acelui fantastic instructor, nu mai spun de dumneata).
2. Nu este bine de avut o impresie prea buna despre sine (deoarece te orbeste fata de punctul 1).

Si oare cine va fi mai predispus la a da cu masina prin gard ? Cel care este constient ca mai are multe de invatat, sau cel care se considera bun ? Prin urmare sfatul meu este sa va ganditi mai bine la atitudinea in numele careia sofati, mai ales daca aveti numai 10 luni de soferie.

Nici eu nu-mi doresc sa ma intalnesc in trafic cu un sofer incepator ce se considera singurul sofer din galaxie, genul acesta de regula sunt soferii cei recalcitranti, cei ce sufera de "road rage". Si nu exista niciun factor mai mare de stimulare a "road rage-ului" decat credinta in propriile abilitati de sofer, cand toti ceilalti sunt numai niste prosti. Un sofer ce in permanenta cauta sa vada cum altii sunt prosti iar el este singurul destept, nu poate fi decat mintea unui maniac aflat la volan, ce va injura pe toata lumea si va deveni agresiv, iar asta pentru ca in mintea sa va avea mereu impresia ca are dreptate si ca este superior.

Asta este ceea ce eu observ la mintea domniei tale. Atitudinea ca esti mai bun, tu ai avut instructor mai bun, cel mai bun, s.a.m.d. Noi restul, astialaltii, suntem praf.

Edited by TheEverlastingShadow, 26 March 2017 - 20:23.


#154
anub

anub

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 289
  • Înscris: 19.06.2014
Concentreaza-te mai mult pe prioritate, asigurare la manevre, încadrarea în trafic,pe benzi. Aici se pica cel mai mult, nu că ai uitat sa semnalizezi o data sau n-ai făcut parcarea perfect.

#155
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014
parcarea? cum sa nu conteze. exista in legislatie un punct in care esti obligat ca prin manevrele tale, sa nu obligi pe ceilalti participanti la trafic sa incalce la randul lor alte reguli de circulatie. cum ar fi sa parchezi la ditamai distanta fata de trotuar, iar cei ce trec pe langa masina ta, sa fie obligati in calcarea sau chiar depasirea axului drumului, acolo unde este interzis acest lucru.

verifica legea inainte de a da astfel de sfaturi ca parcarea nu conteaza.

#156
anub

anub

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 289
  • Înscris: 19.06.2014
N-am zis că nu conteaza. Sunt mai mici șansele să te pice la parcare, nu trebuie să îți iasă perfect, doar să vadă că te incadrezi corect și nu ii încurci pe alții în timpul manevrei.

#157
anub

anub

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 289
  • Înscris: 19.06.2014

 Dany_Darke, on 26 martie 2017 - 17:14, said:

ca si sofer incepator ai voie cu maxim 40 km/h in localitate.

In ce cod rutier scrie asa ceva?

#158
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
daca nu intrebi politistul dupa examen, consider ca e un topic fara rezultat.

#159
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014

 anub, on 26 martie 2017 - 22:04, said:

In ce cod rutier scrie asa ceva?

Conform O.U.G. 195/2002 republicata, cu modificarile si completarile ulterioare:
Art.49.- (1) Limita maxima de viteza in localitati este de 50 km/h.

[...]

(4) Viteza maxima admisa in afara localitatilor pentru autovehiculele ai caror conducatori au mai putin de un an practica de conducere sau pentru persoanele care  efectueaza pregatirea practica in vederea obtinerii permisului de conducere este cu 20 km/h mai mica decât viteza maxima admisa pentru categoria din care fac parte autovehiculele conduse.”

cand am facut eu scoala de soferi, acum multi ani, era cu 10 mai putin fata de viteza maxima, neavand interes in acest sens, nu m-am mai interesat cum ca ar fi acum cu 20 mai putin. oricum, doar agraveaza ceea ce am explicat mai sus

#160
TheEverlastingShadow

TheEverlastingShadow

    Vocea Nefiintei

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,676
  • Înscris: 07.12.2005
Da, insa acesti 20 km/h mai putini sunt numai pentru in afara localitatii, in localitate viteza maxima este aceasi pentru toata lumea, atat pentru incepatori cat si pentru "veterani". Mie mi-ar fi convenit sa fie maxima 40 in localitate pentru incepatori, nu mai eram nevoit sa trec in viteza a 3-a la examen, stateam in a 2-a si nu aveam cum depasi viteza legala.

Edited by TheEverlastingShadow, 27 March 2017 - 00:33.


#161
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014
e vb de viteza maxima, nu minima, asadar poti circula cu 40 fara sa te intrebe nimeni nimic. acel 50 inseamna obligativitatea ca si maxim de viteza, orice alta viteza sub acel 50, dar cat sa nu incurci circulatia pe drum, adica sa te misti de parca ai fi cu dricul, este permisa.

de ce sa nu treci a 3-a? mersul cu masina turata aiurea nu ajuta pe nimeni. nici macar la examen.

eu personal, si sper sa nu mi-o iei in nume de rau, cand observ pe cineva ca merge cu masina si tureaza motorul ala, dar cu frica sa schimbe viteza, evident cu un huruit naspa la cat chinuie motorul ala, nu il consider sofer, faptul ca sofezi dar nu asculti motorul, inseamna ca nu stii sa conduci. simpla respectare a semnelor nu inseamna soferie, masina face parte din soferie, a fi sofer, inseamna sa stapanesti si masina.

sau cei care in loc sa se uite pe unde circula, se holbeaza la turometru sa vada cand trebuie sa schimbe treapta, ca instructorul asa i-a zis, la x turatie, schimbi, iar ei stau cu ochii in turometru, ce conteaza peste cine da masina, bordul a baza pt ei.

#162
TheEverlastingShadow

TheEverlastingShadow

    Vocea Nefiintei

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,676
  • Înscris: 07.12.2005
Da, stiu eu ce zici, numai ca in viteza a 3-a, un moment de neatentie cu pedala putin apasata si hop esti la 60 km/h. Nu ca asta ar fi ilegal, dar e usor sa treci peste 60 si la examen nu e bine. Pe cand mers finut cu 30 la ora in a 2-a nu se supratureaza motorul si nici nu-i dai motiv sa te depuncteze. Si oricum se depuncteaza si la examen daca se merge cu motorul supraturat, de asta si spun ca sunt obligat sa trec in viteza a 3-a.

Edited by TheEverlastingShadow, 27 March 2017 - 01:08.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate