Semnalizare revenire pe sens.
#145
Posted 26 March 2017 - 18:37
flomelomanul, on 26 martie 2017 - 18:28, said:
Eu nu știu când ți-ai propus tu asta, că deocamdată observ că, deși încă nici n-ai permis, deja ai început să pui la îndoială legislația după cum ți se pare ție că e absurdă sau nu. Mă îndoiesc că legiuitorul ți-a cerut ție părerea când a elaborat legislația. Îți prevăd un viitor „luminos” într-ale șoferiei. Sper doar ca în „lumina” acelui viitor să n-am „norocul” să mă intersectez cu tine pe șoselele patriei. Ok, iti doresc sa te intalnesti in trafic cu un incepator ce e atent la maneta, nu la drum. Sa vedem daca o sa-ti placa. flomelomanul, on 26 martie 2017 - 18:32, said:
Tu așa te adresezi de obicei unei doamne, sau acum „ți-a scăpat”? Bine-crescutule ce ești. Edited by TheEverlastingShadow, 26 March 2017 - 18:59. |
#146
Posted 26 March 2017 - 18:40
TheEverlastingShadow, on 26 martie 2017 - 18:26, said:
Mi-ar prinde bine sa imi pot da seama macar cu aproximatie ce inseamna 50 de metri daca nu am stalpi. Dar lasa ca am sa ma uit la cate linii sunt intre 3 stalpi. Ca liniile nu sunt 100% exacte, nu are nimic, doar cat de mare poate fi difenta intre ele ? Sa am macar asa, o idee vaga de ce inseamna 50 de metri. Edited by DannyMC, 26 March 2017 - 18:41. |
#147
Posted 26 March 2017 - 18:41
DannyMC, on 26 martie 2017 - 18:40, said:
Daca ti se pare greu sa te uiti dupa pietoni sau alte pericole si sa semnalizezi in acelasi timp, ce crezi ca o sa se intample cand o sa si numeri liniile de pe asfalt in acelasi timp? |
#148
Posted 26 March 2017 - 18:44
TheEverlastingShadow, on 26 martie 2017 - 18:26, said:
Mi-ar prinde bine sa imi pot da seama macar cu aproximatie ce inseamna 50 de metri daca nu am stalpi. Dar lasa ca am sa ma uit la cate linii sunt intre 3 stalpi. Ca liniile nu sunt 100% exacte, nu are nimic, doar cat de mare poate fi difenta intre ele ? Sa am macar asa, o idee vaga de ce inseamna 50 de metri. sa nu faci asa ceva, sa stai sa numeri liniile de pe sosea, tu fii atent la trafic, in localitati, ai stalpi peste tot, chiar si in sate mai uitate, ai stalpi de iluminat. aia sunt inalti, ii vezi si dupa un camion. in afara localitatii oricum trebuie sa semnalizezi din timp |
#149
Posted 26 March 2017 - 18:47
Nu am sa stau sa numar nimic, ci e vorba ca pentru moment sa-mi pot "calibra" mintea pentru a putea estima catusi de cat ochiometric ce inseamna 50 de metri, 100 de metri, s.a.m.d. Deocamdata nu stiu sa estimez ochiometric si-mi trebuie o metoda de a invata. Dar lasa ca-i buna chestia cu stalpii, chiar maine am sa ma uit ca am ora de sofat.
Deci 25 de metri sunt intre doi stalpi, iar 50 de metri intre 3 stalpi, corect ? Stalpul A + B + C. Eu asa am inteles ca spui. E corect sau nu ? Edited by TheEverlastingShadow, 26 March 2017 - 18:57. |
#150
Posted 26 March 2017 - 19:02
Nenea, ai sa conduci pe sosele reale, nu pe calculator. N-ai timp sa socotesti, foloseste bunul-simt (cu intelesul de common sense). Codul rutier nu e impotriva.
|
#151
Posted 26 March 2017 - 19:06
Da, nu am sa socotesc si nu am sa numar nimic. E voarba doar acum, odata, de doua ori, sa-mi pot calibra mintea sa estimeze ochiopmetric ce inseamna 50 de metri. Pe urma imi dau seama din ochi, fara sa mai numar nimic. Ca doar iti dai seama ca nu stau eu sa numar linii de pe asfalt cand eu am inca probleme cu impartirea atentiei.
Edited by TheEverlastingShadow, 26 March 2017 - 19:25. |
#152
Posted 26 March 2017 - 19:29
TheEverlastingShadow, on 26 martie 2017 - 18:37, said:
1. ...am spus ca pentru un incepator este foarte dificil sa isi imparta atentia intr-un mod eficient intre 100 de lucrui incat sa se mai ocupe si cu ceva ce cateodata este inutil, la modul real. 2. Ok, iti doresc sa te intalnesti in trafic cu un incepator ce e atent la maneta, nu la drum. Sa vedem daca o sa-ti placa. 3. Da ba, la tine toata lumea e proasta, numai tu esti destept. 2. Domnule coleg de forum, află că sunt începător. Ieri, 25 martie, s-au împlinit 10 luni (și aprox. 9000 km parcurși) de când am luat permisul. E adevărat că sunt un începător „tomnatic”, la cei 50 de ani pe care-i voi împlini peste 3 luni, dar am condus mașini încă din copilărie (de fapt pot să spun că „am crescut” în diferite mașini, tatăl meu fiind șofer profesionist, dar asta-i altă poveste care nu-și are locul aici). Așadar, în această calitate de începător, crede-mă că știu ce spun în legătură cu reflexul de care vorbeam la punctul 1. Spre deosebire de tine, eu am avut inspirația să mă duc să fac școala de șoferi cu cel mai bun instructor din zona mea, un om cu o experiență de peste 35 de ani în profesia asta și care în 2015, la un număr de aproape 60 de cursanți, a avut promovabilitate de 88% „din prima”. Să știi că, după ce am intrat în „jungla” din trafic am realizat cât este de important să fii instruit de către un astfel de profesionist în adevăratul sens al cuvântului, și să știi că nu sunt un caz izolat. În zonă este deja bine cunoscut faptul că conducătorii auto care au făcut școala cu respectivul instructor au un comportament impecabil în trafic. probabil că și tu, dacă ai fi încăput pe mâna unui astfel de instructor, n-ai fi ajuns în situația de a analiza presupusele „inutilități” ale legislației, ci ai fi învățat din prima că legea se respectă fără nicio excepție. 3. Ai înțeles complet greșit. Vezi că „prost” nu e totuna cu „prost crescut”. |
#153
Posted 26 March 2017 - 19:55
Bine domnu' coleg de forum. Eu insa am invatat niste lectii de bun simt de care unii se prind mai greu, si anume:
1. Cata vreme traim avem de invatat (iar asta se aplica pana si acelui fantastic instructor, nu mai spun de dumneata). 2. Nu este bine de avut o impresie prea buna despre sine (deoarece te orbeste fata de punctul 1). Si oare cine va fi mai predispus la a da cu masina prin gard ? Cel care este constient ca mai are multe de invatat, sau cel care se considera bun ? Prin urmare sfatul meu este sa va ganditi mai bine la atitudinea in numele careia sofati, mai ales daca aveti numai 10 luni de soferie. Nici eu nu-mi doresc sa ma intalnesc in trafic cu un sofer incepator ce se considera singurul sofer din galaxie, genul acesta de regula sunt soferii cei recalcitranti, cei ce sufera de "road rage". Si nu exista niciun factor mai mare de stimulare a "road rage-ului" decat credinta in propriile abilitati de sofer, cand toti ceilalti sunt numai niste prosti. Un sofer ce in permanenta cauta sa vada cum altii sunt prosti iar el este singurul destept, nu poate fi decat mintea unui maniac aflat la volan, ce va injura pe toata lumea si va deveni agresiv, iar asta pentru ca in mintea sa va avea mereu impresia ca are dreptate si ca este superior. Asta este ceea ce eu observ la mintea domniei tale. Atitudinea ca esti mai bun, tu ai avut instructor mai bun, cel mai bun, s.a.m.d. Noi restul, astialaltii, suntem praf. Edited by TheEverlastingShadow, 26 March 2017 - 20:23. |
#154
Posted 26 March 2017 - 21:35
Concentreaza-te mai mult pe prioritate, asigurare la manevre, încadrarea în trafic,pe benzi. Aici se pica cel mai mult, nu că ai uitat sa semnalizezi o data sau n-ai făcut parcarea perfect.
|
|
#155
Posted 26 March 2017 - 21:39
parcarea? cum sa nu conteze. exista in legislatie un punct in care esti obligat ca prin manevrele tale, sa nu obligi pe ceilalti participanti la trafic sa incalce la randul lor alte reguli de circulatie. cum ar fi sa parchezi la ditamai distanta fata de trotuar, iar cei ce trec pe langa masina ta, sa fie obligati in calcarea sau chiar depasirea axului drumului, acolo unde este interzis acest lucru.
verifica legea inainte de a da astfel de sfaturi ca parcarea nu conteaza. |
#156
Posted 26 March 2017 - 21:46
N-am zis că nu conteaza. Sunt mai mici șansele să te pice la parcare, nu trebuie să îți iasă perfect, doar să vadă că te incadrezi corect și nu ii încurci pe alții în timpul manevrei.
|
#157
Posted 26 March 2017 - 22:04
#158
Posted 26 March 2017 - 23:21
daca nu intrebi politistul dupa examen, consider ca e un topic fara rezultat.
|
#159
Posted 26 March 2017 - 23:53
anub, on 26 martie 2017 - 22:04, said:
In ce cod rutier scrie asa ceva? Conform O.U.G. 195/2002 republicata, cu modificarile si completarile ulterioare: Art.49.- (1) Limita maxima de viteza in localitati este de 50 km/h. [...] (4) Viteza maxima admisa in afara localitatilor pentru autovehiculele ai caror conducatori au mai putin de un an practica de conducere sau pentru persoanele care efectueaza pregatirea practica in vederea obtinerii permisului de conducere este cu 20 km/h mai mica decât viteza maxima admisa pentru categoria din care fac parte autovehiculele conduse.” cand am facut eu scoala de soferi, acum multi ani, era cu 10 mai putin fata de viteza maxima, neavand interes in acest sens, nu m-am mai interesat cum ca ar fi acum cu 20 mai putin. oricum, doar agraveaza ceea ce am explicat mai sus |
|
#160
Posted 27 March 2017 - 00:30
Da, insa acesti 20 km/h mai putini sunt numai pentru in afara localitatii, in localitate viteza maxima este aceasi pentru toata lumea, atat pentru incepatori cat si pentru "veterani". Mie mi-ar fi convenit sa fie maxima 40 in localitate pentru incepatori, nu mai eram nevoit sa trec in viteza a 3-a la examen, stateam in a 2-a si nu aveam cum depasi viteza legala.
Edited by TheEverlastingShadow, 27 March 2017 - 00:33. |
#161
Posted 27 March 2017 - 00:43
e vb de viteza maxima, nu minima, asadar poti circula cu 40 fara sa te intrebe nimeni nimic. acel 50 inseamna obligativitatea ca si maxim de viteza, orice alta viteza sub acel 50, dar cat sa nu incurci circulatia pe drum, adica sa te misti de parca ai fi cu dricul, este permisa.
de ce sa nu treci a 3-a? mersul cu masina turata aiurea nu ajuta pe nimeni. nici macar la examen. eu personal, si sper sa nu mi-o iei in nume de rau, cand observ pe cineva ca merge cu masina si tureaza motorul ala, dar cu frica sa schimbe viteza, evident cu un huruit naspa la cat chinuie motorul ala, nu il consider sofer, faptul ca sofezi dar nu asculti motorul, inseamna ca nu stii sa conduci. simpla respectare a semnelor nu inseamna soferie, masina face parte din soferie, a fi sofer, inseamna sa stapanesti si masina. sau cei care in loc sa se uite pe unde circula, se holbeaza la turometru sa vada cand trebuie sa schimbe treapta, ca instructorul asa i-a zis, la x turatie, schimbi, iar ei stau cu ochii in turometru, ce conteaza peste cine da masina, bordul a baza pt ei. |
#162
Posted 27 March 2017 - 01:02
Da, stiu eu ce zici, numai ca in viteza a 3-a, un moment de neatentie cu pedala putin apasata si hop esti la 60 km/h. Nu ca asta ar fi ilegal, dar e usor sa treci peste 60 si la examen nu e bine. Pe cand mers finut cu 30 la ora in a 2-a nu se supratureaza motorul si nici nu-i dai motiv sa te depuncteze. Si oricum se depuncteaza si la examen daca se merge cu motorul supraturat, de asta si spun ca sunt obligat sa trec in viteza a 3-a.
Edited by TheEverlastingShadow, 27 March 2017 - 01:08. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users