garantie oferita de producator?
Last Updated: Mar 10 2017 10:25, Started by
dvn2007
, Mar 09 2017 18:47
·
0
#1
Posted 09 March 2017 - 18:47
Recent am cumparat online un frigider, un tv si un cuptor cu microunde.
Fiecare de la producatori diferiti si la fiecare am primit certificate de garantie in alb (necompletate) lipite ori in interiorul cutiilor respectivelor produse. In trecut, primeam aceste certificate de garantie standard (gen carticele) in cutii dar primeam si certificate de garantie completate de vanzator. Trebuie sa alerg la magazin sa completeze respectivele certificate de garantie? M-am gandit si la varianta ca daca produsele sunt sigilate iar seriile sunt direct pe produse nu vor desigila cutia doar ca sa complete certif de garantie. Stiind ca e vb un magazin respectabil nu prea imi fac griji dar imi sta in fire sa previn din timp alte batai de cap. E de ajuns factura? (dar pe factura nu apare seria produsului) |
#2
Posted 09 March 2017 - 18:52
In mod normal ar fi suficienta factura, dar depinde de magazin. Poate fi necesar sa mergi la magazin cu factura si certificatele din cutie sa-ti puna macar stampila magazinului.
Depinde de cine ofera service-ul. Daca service-ul e chiar al producatorului - cum ar fi Arctic - e suficient ce ai acum. Ce poti sa faci - sa suni la service-uri si sa intrebi. |
#3
Posted 09 March 2017 - 19:21
Trebuie sa ai completat cate un certificat de garantie (stampilat de magazinul de unde l-ai cumparat) pentru fiecare produs in parte.
*Bineinteles ca trebuie sa fie insotite de factura sau bon fiscal. Edited by xmanyacs77, 09 March 2017 - 19:22. |
#4
Posted 09 March 2017 - 19:24
Neah, majoritatea intri on-line si te inregistrezi, dar nici asta nu e obligatoriu
Factura in original e suficient daca ai probleme |
#6
Posted 09 March 2017 - 19:51
dvn2007, on 09 martie 2017 - 18:47, said: Stiind ca e vb un magazin respectabil nu prea imi fac griji dar imi sta in fire sa previn din timp alte batai de cap. Daca e Altex te-as sfatui sa iei toate semnaturile/stampilele posibile. In caz de probleme in termenul de garantie s-ar putea sa ai nevoie de ele. |
#8
Posted 09 March 2017 - 20:39
Vezi in cont, ai factura si garantiile.
Le descarci si le listezi. |
#9
Posted 09 March 2017 - 20:41
#10
Posted 09 March 2017 - 20:50
bitiro, on 09 martie 2017 - 20:39, said:
Vezi in cont, ai factura si garantiile. Le descarci si le listezi. althea, on 09 martie 2017 - 20:41, said:
Nu, factura e cea care dovedește dreptul tău la garanție și obligațiile lor în privința asta. In factura nu scrie seria produselor. Presupun ca in caz de nevoie vor completa respectivele garantii... Cred ca asta e procedura acum... |
|
#11
Posted 09 March 2017 - 20:55
Dacă o să fie nevoie, vei scrie tu seria în formularul prin care anunți defecțiunea service-ului iar în colet pui certificatul de garanție + o copie după factură.
|
#12
Posted 09 March 2017 - 20:55
Vezi cine rezolva garantiile in zona ta.
Suni si te lamuresc ei, dar cred ca factura e suficienta. Edited by bitiro, 09 March 2017 - 20:56. |
#13
Posted 09 March 2017 - 20:56
alexa32, on 09 martie 2017 - 19:51, said: Daca e Altex te-as sfatui sa iei toate semnaturile/stampilele posibile. In caz de probleme in termenul de garantie s-ar putea sa ai nevoie de ele. Da, la Altex luasem un robot de bucatarie Philips care la fel venise cu un certificat universal necompletat. M-am dus la magazin sa-l completeze si mi-a cerut sa vin cu aparatul respectiv Temerea mi-era ca in caz ca aveam nevoie de garantie, vor zice ca nu au de unde sa stie ca ala a fost vandut de ei. Si de ce nu ar fi posibil? In factura nu scrie seria produsului iar la garantie scrie ca trebuie sa fie completat in ziua achizitiei |
#14
Posted 09 March 2017 - 21:02
Acum am văzut că ai cumpărat de pe eMAG, uită-te în contul tău. Ai acolo un câmp Garanțiile mele. În el e garanția completată cu seria produsului și nr. facturii.
Ți-a zis și bitiro: dacă-ți trebuie o listezi și gata. Edited by althea, 09 March 2017 - 21:04. |
#15
Posted 09 March 2017 - 21:08
nu merg printate intrucat nu le pot descarca in format pdf
Attached FilesEdited by dvn2007, 09 March 2017 - 21:14. |
|
#16
Posted 09 March 2017 - 21:13
Găsești tu un PC de unde să o listezi, nu trebuie descărcată. Merge direct din fișier. Ai editat: pe cutie te-ai uitat? Oricum ai ce-ți trebuie ca să beneficiezi de garanție, adică factura: Art. 20. - (1) Garanţia trebuie să cuprindă menţiuni cu privire la drepturile conferite prin lege consumatorului şi să ateste în mod clar că aceste drepturi nu sunt afectate prin garanţia oferită. (2) Garanţia trebuie să precizeze elementele de identificare a produsului, termenul de garanţie, durata medie de utilizare, modalităţile de asigurare a garanţiei - întreţinere, reparare, înlocuire şi termenul de realizare a acestora, inclusiv denumirea şi adresa vânzătorului şi ale unităţii specializate de service. Art. 21. (2) În cazul în care garanţia nu respectă prevederile alin. (1) şi ale art. 20, (adică așa ca la tine, certificatul în alb) valabilitatea acesteia nu este afectată, consumatorul având dreptul de a solicita vânzătorului îndeplinirea condiţiilor incluse în declaraţiile referitoare la garanţie. http://www.dreptonli..._produselor.php Edited by althea, 09 March 2017 - 21:19. |
#17
Posted 09 March 2017 - 21:15
) nu exista
uite cum arata Attached FilesEdited by dvn2007, 09 March 2017 - 21:15. |
#18
Posted 09 March 2017 - 21:18
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users