Consum instant mare dupa accelerari / mers turat
Ultima postare: nov 29 2015 21:15, Inițiat de
Alex522
, nov 28 2015 22:58
·
0
#1
Publicat: 28 noiembrie 2015 - 22:58
Am si eu o intrebare. Carui fapt i se datoreaza consumul marit ( in jur de 4% la relanti ) la un Opel Astra 1,7 diesel , dupa accelerari fortate ( sa zicem plecare de pe loc , accelerat vioi pana la 130 , iar apoi oprire la 0 din cauza unei coloane )
Mentionez ca nu este vorba de regenerarea filtrului de particule ( e bec in bord ce indica asta ) , iar consumul ridicat nu se manifesta des , sau la orice accelerare , astfel am presupus ca se datoreaza racirii intr-un fel ( nu stiu a ce ) Daca aveti idei , va multumesc in avans |
#4
Publicat: 28 noiembrie 2015 - 23:13
Pe langa "divertisment", se poate sublinia ca plaja de turatie practica a unui motor cu ardere interna este foarte limitata, chiar si cu tot cu relanti, chit ca in practica este limitata mult mai mult de atat la un motor contemporan, inclusiv la cele diesel moderne.
Implicit, consumul minim nu poate sa fie decat putin mai mic decat cel maxim, spre deosebire de un motor electric care poate varia turatia pastrand cuplul, intr-o plaja de la aproape zero pana la +/- 20000 RPM, acesta fiind motivul pt. care alaturi de randamentul mult mai bun al motorului in sine, adaugand si randamentul de utilizare practica, constatam ca prapastia dintre capacitatea unui rezervor de carburant si cea a unui acumulator electric, pur si simplu se estompeaza pana la disparitie. |
#5
Publicat: 28 noiembrie 2015 - 23:29
Alex522, on 28 noiembrie 2015 - 22:58, said:
Am si eu o intrebare. Carui fapt se datoreaza consumul marit ( in jur de 4% la relanti ) la un Opel Astra 1,7 diesel , dupa accelerari fortate ( sa zicem plecare de pe loc , accelerat vioi pana la 130 , iar apoi oprire la 0 din cauza unei coloane ) .... |
#7
Publicat: 28 noiembrie 2015 - 23:54
ericmario, on 28 noiembrie 2015 - 23:29, said:
Aici ai si raspunsul. Pentru racirea turbinei , intercoolerul ........ ( asta e nelamurirea mea ) Alice, on 28 noiembrie 2015 - 23:48, said:
Asta se intampla oricand? Daca ai adus vorba de regenerare, la Cruze becul se aprinde doar dupa 3 regenerari intrerupte, altfel el se apuca (si eventual si termina) regenerarea fara sa te anunte. |
#8
Publicat: 29 noiembrie 2015 - 00:17
Alex522, on 28 noiembrie 2015 - 23:54, said:
Ca sa clarific , consumul e la relanti , deci nu din cauza acceleratiei bruste , si da , din cauza opririi , dar sunt curios sa aflu cauza. Pentru racirea turbinei , intercoolerul ........ ( asta e nelamurirea mea ) Pentru distante mici, mai bine se preta un benzinar. In rest, nu-i nimic cu masina ta, chiar, ai facut un consum la pompa? |
#9
Publicat: 29 noiembrie 2015 - 09:20
Greu cu matematica. Deci daca stai pe loc cu motorul pornit cita benzina [edit: sau motorina sau ce vrei tu] iti trebuie ca sa parcurgi 100km? Hint: Nu iti ajung 10l. Nu iti ajung 1000l. Nu iti ajung 1000000l.
Iti arata si mai mult? Cit iti arata exact? Editat de f300, 29 noiembrie 2015 - 09:21. |
#10
Publicat: 29 noiembrie 2015 - 15:12
E din cauza turbinei: cind accelerezi puternic turbina este turata la maxim; daca te opresti imediat dupa asta iar turatia motorului ar scadea la relanti imediat, presiunea si debitul de ulei ar fi insuficiente si turbina ar merge pe uscat, uzindu-se mult mai rapid; asa ca electronica motorului tine turatia ceva mai ridicata ceva mai mult ca sa-i dea turbinei timp sa se incetineasca si de aici consumul mai crescut.
|
|
#12
Publicat: 29 noiembrie 2015 - 16:38
f300, on 29 noiembrie 2015 - 09:20, said:
Greu cu matematica. Deci daca stai pe loc cu motorul pornit cita benzina [edit: sau motorina sau ce vrei tu] iti trebuie ca sa parcurgi 100km? Hint: Nu iti ajung 10l. Nu iti ajung 1000l. Nu iti ajung 1000000l. Iti arata si mai mult? Cit iti arata exact? manoman, on 29 noiembrie 2015 - 15:12, said:
E din cauza turbinei: cind accelerezi puternic turbina este turata la maxim; daca te opresti imediat dupa asta iar turatia motorului ar scadea la relanti imediat, presiunea si debitul de ulei ar fi insuficiente si turbina ar merge pe uscat, uzindu-se mult mai rapid; asa ca electronica motorului tine turatia ceva mai ridicata ceva mai mult ca sa-i dea turbinei timp sa se incetineasca si de aici consumul mai crescut. |
#13
Publicat: 29 noiembrie 2015 - 16:41
#14
Publicat: 29 noiembrie 2015 - 21:15
f300, on 29 noiembrie 2015 - 16:41, said: Si cit e exact consumul la ora de ti se pare mare? Daca tot stai si esti stresat de consum de ce nu opresti motorul (de fapt asa fac multe masini noi, chiar si la semafor)? |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi