Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Grecia - Peloponez

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
1274 replies to this topic

#361
OvidiuNS

OvidiuNS

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,856
  • Înscris: 04.07.2010
Câteva poze din portul Kilini (principalul port care deserveşte, prin feriboturi, insulele Zakynthos şi Kefallonia) cred că sunt inedite, mai ales că nu am văzut pe Forum nici o poză de acolo.

Când ajungi în port, de obicei poţi vedea cel puţin un vas gata să-şi întâmpine pasagerii:
Attached File  Zak2013_1 361.jpg   73.11K   74 downloads.

După ce te acomodezi pe feribot:
Attached File  Zak2013_1 363.jpg   86.59K   78 downloads Attached File  Zak2013_1 365.jpg   100.71K   83 downloads Attached File  Zak2013_1 366.jpg   149.08K   84 downloads,

poţi admira în voie panoramele de la diverse înălţimi:
Attached File  Zak2013_1 368.jpg   68.25K   84 downloads Attached File  Zak2013_1 369.jpg   67.59K   66 downloads Attached File  Zak2013_1 370.jpg   70.33K   64 downloads Attached File  Zak2013_1 371.jpg   66.5K   62 downloads

Attached File  Zak2013_1 380.jpg   83.82K   64 downloads Attached File  Zak2013_1 376.jpg   98.38K   61 downloads Attached File  Zak2013_1 381.jpg   85.84K   59 downloads Attached File  Zak2013_1 385.jpg   118.8K   62 downloads.

Abia după ce vasul iese din rada portului:
Attached File  Zak2013_1 386.jpg   132.56K   63 downloads Attached File  Zak2013_1 389.jpg   121.81K   64 downloads Attached File  Zak2013_1 390.jpg   116.93K   63 downloads Attached File  Zak2013_1 393.jpg   71.56K   67 downloads,

apare în imagine castelul Hlemoutsi, ce străjuieşte de pe cea mai înaltă colină din zonă (în poză - în extremitatea stângă):
Attached File  Zak2013_1 395.jpg   63.19K   65 downloads.


Sănătate şi toate cele bune !

Edited by OvidiuNS, 29 November 2013 - 21:43.


#362
amedeuss

amedeuss

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 54
  • Înscris: 14.12.2011
Si mai recomand un sat din Messinia , si anume Marathopolis.In apropiere de sat sunt cateva plaje , dintre care cea mai renumita este Voidokilia.Unele plaje sunt amenajjate cu sezlonguri , beach bar-uri etcc , altele sunt aproape pustii.In sat exista un supermarket tinut de un roman din Iasi , foarte amabil si politicos.

Exista o mica barca care pentru 10 euro te duce dimineata pana la o insula nelocuita din apropiere ( insula Proti ) , si poti ramane acolo pe o plaja cat o cutie de chibrituri , dar extrem de spectaculoasa pana spre seara cand vine iarasi dupa tine. :)

#363
amedeuss

amedeuss

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 54
  • Înscris: 14.12.2011
Salut ,

Anul acesta iau in calcul sa ajung si pe insula Kythira.A mai fost cineva acolo ? Mi-ar prinde bine niste sfaturi.

Multumesc anticipat.

#364
danavl62

danavl62

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 515
  • Înscris: 09.03.2009
De vreo patru ani ma chinui sa ajung in Peloponez. Ma fascineaza acesta parte a Greciei. E ca si cum as da timpul inapoi trezindu-ma pe un alt taram unde s-au scris multe pagini din istoria unei civilizatii de mult apuse dar atat de glorioasa.
Am citit cam tot ce mi-a cazut in mana despre Peloponez, m-am documentat cu privire la locurile care trebuie neaparat vizitate, mi-am facut planuri, anul trecut mi-am facut chiar si-o rezervare in Tolo, dar n-a fost sa fie.De fiecare data a intervenit cate ceva si n-am mai ajuns, schimbandu-ne planurile si destinatia. Anul acesta indraznesc sa visez din nou ca voi ajunge aici in septembrie, dar de data acesta nu-mi mai imaginez ca voi reusi sa vad tot ce merita vazut.Ma voi rezuma doar la cateva obiective: Delfi, Elafonisos, Monenvasia, Napflio, Epidavros si daca mai ramane timp, Ydra si Spetes.Din pacate , putinele zile de concediu de care dispun nu-mi permit sa sper la mai mult.
Si pentru ca nu vreau sa fiu legata de nici un program bine stabilit nu-mi voi face nicio rezervare, voi opri acolo unde imi place, voi sta cat consider si voi pleca mai departe.In septembrie sunt sigura ca nu va fi o problema cu cazarea, dar pentru orice eventualitate ne vom lua si cortul cu noi, mai ales ca -mi doresc f. mult sa stau 1-2 nopti in campingul Simons din Elafonisos.In rest ne vom orienta la fata locului.
Mai am insa cateva intrebari legate de anumite portiuni de drum. Nu am GPS si nici nu-i simt lipsa(poate doar in orase atunci cand vrei sa ajungi intr-un loc anume).Pentru noi harta e sfanta, iar drumurile din Grecia sunt destul de bine semnalizate asa ca nu-mi fac probleme ca nu vom ajunge la obiectivele propuse, doar ca m-ar interesa urmatoarele aspecte legate de dificultatea catorva trasee( serpentine, pante abrupte, drumuri inguste, etc). Am ramas cu sechele din 2006 cand, intorcandu-ne din Parga spre Salonic am fost nevoiti sa traversam toti muntii aceeia pe un drum deosebit de greu si periculos care a facut cat 10 Transfagarasene de-ale noastre.Autostrada E.O.nu era data  in folosinta si nu as vrea sa mai repet experianta niciodata.
Deci ma intereseaza (starea drumului si gradul de dificultate):
1.Portiunea Lamia-Delfi-Teba
2.Portiunea Vigkliafa(Pounta)-Monenvasia-Leonidio (drumul de pe langa mare, pe coasta).Pe google map mi se pare destul de virajat.......
3.Cum stau cu indicatoarele? Sunt destul de bine semnalizate obiectivele de interes sau este totusi nevoie de GPS? Am posibilitatea sa-l iau pe al fratelui meu daca este nevoie.
4.In zona Delfi,gasesc vreo localitate la malul marii unde sa stau o noapte?Nu-mi trebuie confort, doar o camera curata si un dus.
5.Ce plaje merita vazute pe portiunea de la punctul 2 si pana la Napflio?
6.In zona Napflio-Tolo, pe o raza de 10-15 km mai exista si alte localitati (cu plaja) unde ne putem caza 1-2 nopti?
7.recomandari de campinguri pe traseul pe care vreu sa-l fac (pentru orice eventualitate):Lamia-Delfi-Teba-Corint-Tripoli-Elafonisos-Monenvasia-Leonidio-Paralia Tirou-Astros-Napflio-Epidavros-inapoi spre casa pe ruta clasica Atena-Salonic
Cam atat cu intrebarile in seara asta.Sper din tot sufletul ca de data aceasta sa nu-mi mai fac iluzii  si sa-mi implinesc visul.
Multumesc anticipat celor care se vor indura de mine sa ma lumineze!!!

#365
OvidiuNS

OvidiuNS

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,856
  • Înscris: 04.07.2010

View Postdanavl62, on 24 iulie 2014 - 19:57, said:

... ma intereseaza (starea drumului si gradul de dificultate):
1.Portiunea Lamia-Delfi-Teba ...

Asfaltul e bun peste tot, nu e cazul să-ţi faci griji. Dar, de la ieşirea de pe autostradă (după Lamia) şi până la Delfi sunt 76,5km de serpentine (drumul urcă muuuuult şi apoi coboară tot atât de mult, ca să urce apoi până la Delfi). Dar, drumul e greu doar kilometrii ăia, nu sunt sute, ca de la Igoumenitsa la Salonic. De fapt, din oraş şi până la situl arheologic mai e încă cca. 1 km pe drum cvasi-orizontal. Îţi propun să parcurgi virtual, cu "street-view" pe maps.google tot drumul de la autostrada de după Lamia spre Delfi.
Dacă vei considera că e prea greu drumul, poţi alege să ieşi de pe autostradă la Teba şi să mergi pe ruta Livadia - Arahova - Delfi, pe unde sunt cca 92 km, dar drumul, deşi virajat şi el, e mai uşor şi trece doar printre dealuri. Iar întoarcerea s-o faci înapoi spre Teba. În plus, poţi face oprire la Arahova, un oraş încântător (la poalele Parnas-ului). În Arahova sunt multe magazine de piei şi blănuri, iar mirosul e specific, dar asta contează mai puţin. De asemenea, poţi devia şi să vizitezi mânăstirea Osios Loukas, un "must-see" al Greciei, după părerea mea. Şi se poate vizita şi Livadia (unde n-am oprit, dar ştiu câteva obiective interesante).


View Postdanavl62, on 24 iulie 2014 - 19:57, said:

... ma intereseaza (starea drumului si gradul de dificultate): ...
2.Portiunea Vigkliafa(Pounta)-Monemvasia-Leonidio (drumul de pe langa mare, pe coasta).Pe google map mi se pare destul de virajat ...

Eu nu m-am încumetat să merg de la Monemvasia la Leonidio pe coasta de est, după cum parcă nici @asyst72 nu a făcut-o.
Şi nici nu am traversat peninsula de la Neapoli la Monemvasia, aşa cum am specificat când discutam cu @vmaster (când zicea că drumul era "blocat" de capre).
Bănuiesc că toate drumurile astea sunt asfaltate, ca mai toate coclaurile din Grecia continentală, dar e mai bine să urmezi drumurile principale, zic eu, altfel pierzi prea mult timp şi serpentinele te omoară.
Bine, eu mi-am cumpărat anterior harta Peloponezului (cea albastră, la scara 1:250.000), ceea ce-ţi recomand şi ţie să faci în locul unde înnoptezi pe drumul spre Peloponez) dar poţi urmări şi pe maps.google, eventual să-ţi printezi punctele nevralgice (şi să iei bucăţile de hartă cu tine Posted Image ).

De la Pounta, treci prin Mavrodis, apoi te abaţi puţin spre est prin Agios Georgios şi ieşi la drumul principal Neapoli - Molai. Drumul te duce prin Demonia - Papadianika - Assopos, apoi merge dreeeeeeept, până la drumul principal Skala - Monemvassia (DN86). De fapt, şi la ducere e tot cel mai bun drum. La un moment dat (după Demonia) ajungi aproape de mare (n-am avut timp să oprim şi la acea plajă - plaja Harachia - poate voi veţi avea). Drumul descris de mine e principal, nu sunt semnalizate decât devierile către diversele sate. Nici eu nu am GPS, dar, cum ziceam, ai nevoie de o hartă detaliată (aia albastră e ok, iar printurile de pe maps-google ar fi şi mai ok). De asfalt nu mai amintesc, e bun peste tot.
După ce ai ieşit în DN86, ajungi la Monemvasia în maxim 15 minute, sunt doar 20 de km de la intersecţie până la baza stâncii. De fapt, DN86 (Skala - Monemvasia) este foarte bun, lat, iar curbele permit să le abordezi cu 100km/h.
Pentru Geraki, Kosmas, Moni Eloni, Moni Ag. Nic. Sintzas, Leonidio etc. mergi liniştită prin Skala, este mult mai scurt (şi ca distanţă şi ca timp. Cred că pe coastă e criminal. Şi aşa sunt destule serpentine între Kosmas şi Moni Elonis, dar tocmai acea bucată este extrem de frumoasă (eu m-am oprit special chiar deasupra serpentinelor de la Moni Elonis, ca să admir hăul de sub mine).
Na, că te-am băgat în ceaţă ! Scuze, dar concluzia mea e că pentru Leonidio, de la Monemvasia e muuuuuult mai bine să mergi prin Skala şi nu pe coastă.


View Postdanavl62, on 24 iulie 2014 - 19:57, said:

... 3.Cum stau cu indicatoarele? Sunt destul de bine semnalizate obiectivele de interes sau este totusi nevoie de GPS? Am posibilitatea sa-l iau pe al fratelui meu daca este nevoie ...

Aş zice că nu stau chiar foarte bine cu indicatoarele către obiectivele turistice. Adică sunt destule indicatoare, dar mai sunt şi lacune. N-am în minte vreun exemplu. Oricum, eu nu m-am bazat pe indicatoare, ci în principal pe hartă. Iar localizarea obiectivelor o făcusem de acasă, ştiam exact unde vreau să ajung. Dacă pleci bine documentată, n-o să ai nevoie de GPS, dar, judecând la rece, dacă ai posibilitatea, ia-l cu voi pe al fratelui, că nu strică.


View Postdanavl62, on 24 iulie 2014 - 19:57, said:

... 4.In zona Delfi,gasesc vreo localitate la malul marii unde sa stau o noapte?Nu-mi trebuie confort, doar o camera curata si un dus ...

Ah, Dana, Dana, oare nu ai reţinut când spunea @vmaster că a dormit la Itea ? Şi am scris şi eu aici.


View Postdanavl62, on 24 iulie 2014 - 19:57, said:

... 5.Ce plaje merita vazute pe portiunea de la punctul 2 si pana la Napflio? ...

Lângă Leonidio sunt plajele Plaka şi Poulithra, apoi mai sunt şi altele.
Şi Paralia Astros şi Ag. Andreas sunt interesante (nu am fost încă, dar le-am vizualizat mai demult).
De fapt, pe maps.google poţi activa funcţia "Fotografii", şi baleiezi tot ţărmul, mărind fiecare poză şi selectând care plaje te-ar interesa.
Aaaa, şi dacă ai în plan şi Peştera Kastania, atunci poate te interesează şi Plaja Madonna.
Şi mai găseşti sugestii aici şi aici.


View Postdanavl62, on 24 iulie 2014 - 19:57, said:

... 6.In zona Napflio-Tolo, pe o raza de 10-15 km mai exista si alte localitati (cu plaja) unde ne putem caza 1-2 nopti? ...

Vezi punctul anterior.

În ce priveşte camping-urile, aici nu te pot ajuta.


Sănătate şi toate cele bune !

#366
danavl62

danavl62

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 515
  • Înscris: 09.03.2009
Multumesc mult Ovidiu!Pentru o asa explicatie meriti toate like-urile mele pe un an intreg.
Acum sunt la munca, dar cand voi ajunge acasa voi relua lectura acestui rew. si daca mai am intrebari sper sa ma mai ajuti.Multumesc!!!!

#367
danavl62

danavl62

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 515
  • Înscris: 09.03.2009
In sfarsit....Peloponez.
Dupa 5 ani de visare iata ca i-a venit timpul.Peste 4 ore plecam spre Peloponez......cu cortul. Nu stiu cum va fi, nu stiu daca voi reusi sa vizitez tot ce mi-am propus, dar sper ca peste doua saptamani cand voi reveni in tara sa pot spune ca a fost cea mai frumoasa si cea mai inedita vacanta.O astept si o pregatesc de prea mult timp ca sa nu fie asa....   Cand ma intorc ,va voi povesti despre aventura mea prin campingurile din Peloponez.
Pana atunci, sa auzim numai de bine!

#368
OvidiuNS

OvidiuNS

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,856
  • Înscris: 04.07.2010

View Postdanavl62, on 14 august 2014 - 13:36, said:

... Peste 4 ore plecam spre Peloponez ...

Sănătate, drum bun şi vacanţă plăcută !

#369
danavl62

danavl62

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 515
  • Înscris: 09.03.2009
Partea intai

De la bun inceput va spun ca povestea vacantei mele va fi una lunga dar frumoasa.Cu speranta ca nu va voi plictisi prea tare am sa o structurez in cateva episoade.
Este o poveste despre cum poti sa-ti realizezi un vis cu bani putini si timp limitat. Credeti-ma , se poate!
Inainte de a incepe vreau sa multumesc tuturor celor care mi-au oferit informati prin postarile lor din acesta parte a Greciei mai putin cunoscuta de noi romanii  si deasemenea, tuturor celor ce mi-au dat incredere si m-au incurajat.Fara voi nu as fi putut sa ajung acolo si nu as fi avut cea mai frumoasa vacanta din viata mea.Va multumesc si voua, celor ce veti avea rabdarea sa-mi cititi randurile.Suna cam ca la Oscar ,dar multumirile mele sunt chiar sincere.
Sper sa nu supar pe nimeni, dar acesta poveste o veti gasi si pe un alt forum , pentru ca si acolo sunt oameni care mi-au fost de un real folos si care m-au ajutat sa-mi pregatesc acesta calatorie.

Peloponez,un vis implinit dupa cinci ani in care am sperat, am citit, am adunat informatii,mi-am facut planuri, mi-am ales locatiile de cazare, am facut trasee, am stabilit obiective de vizitat si nu in ultimul rand an incercat sa stabilesc un buget.
Cinci ani am visat cu ochii deschisi la ziua cand voi putea spune ca am fost si eu acolo, insa de fiecare data a intervenit cate ceva:ori o oferta irezistibila a vreunei agentii, ori zilele de concediu prea putine, ori bugetul insuficient, ori…..si am amanat mereu.
Anul acesta, pentru saptamana de concediu din septembrie ne orintasem spre Zakinthos, un concediu de relaxare cu soare bland si apa calda, insa lucrurile au luat o alta intorsatura si am fost nevoiti sa ne luam vacanta la jumatatea lunii august.Unde sa pleci in plin sezon, de Sf. Maria, cand totul este full in Grecia, preturile sunt la cea mai inalta cota, iar noi nu aveam nicio rezervare si nici buget prea marinimos.
Atunci am hotarat sa facem din acesta situatie , implinirea unui vis, iar ziua libera de Sf. Maria un avantaj in plus la saptamana noastra de vacanta.
Stiam ca in acesta perioada va fi greu sa gasim cazari pentru o noapte-doua la preturi acceptabile, dar aveam cort si tot ce ne trebuie pentru a ne simti confortabil.
Si cum Peloponezul este plin de campinguri, fara sa ne facem prea nulte planuri si fara sa ne gandim prea mult la ce si cum va fi , am plecat la drum.Stiam doar ca trebuie sa vad anumite obiective, cat se poate de multe, chiar daca va trebui sa renuntam la cateva ore de plaja si baie.
Mai presus de peisajele uimitoare si atat de contrastante, de plajele salbatice si pustii sau de cele mai mult sau mai putin amenajate, de asezarile tipic grecesti sau statiunile cochete, Peloponezul inseamna leaganul civilizatiei elene, un loc incarcat de istorie si legende, unde nume ca Olimpia, Sparta, Micene, Tirint, Argos , etc., te infioara in mod placut.

JOI, 14 august-plecarea

De la inceput trebuie sa va spun ca sotul este singurul sofer,eu neavand aceste aptitudini, nu avem GPS si nu avem telefoane performante sau alta posibilitate de conectare la internet. Deci toata calatoria noastra a fost facuta doar cu ajutorul hartii si a indicatoarelor, iar cei 4000 km fara niciun fel de evenimente, au fost condusi doar de sotul meu.
Am plecat din Rm Valcea pe la ora 17,3o dupa o zi grea de munca si speram ca dimineata devreme sa intram in Grecia.Am iesit pe la Calafat, apoi am uramat traseul Montana-Vratza-Botevgrad-Sofia.La intrare in Sofia, oboseala si-a spus cuvantul si la ora 01,00 am tras pe dreapta intr-uin peco pentru doua-treo ore de somn…in masina.Noroc ca e mare si avem loc suficient.

VINERI, 15 august-ziua 1

Ne-au trezit primele raze ale soarelui pe la 6 dimineata.Dupa cinci ore de somn zdravan, o cafea si un sandwich plecam mai departe spre Kulata-Salonic si apoi Egnatia Odos pana la Ioanina unde incepem coborarea prin defileul  Loutros spre Filipiada.Tinta noastra era unul din campingurile din apropierea Prevezei si anume camping Monoliti pentru ca speram sa ajungem in timp util si sa facem si o baie la plaja pe care am admirat-o de cateva ori in trecerile spre Lefkada, venind de la Parga, o plaja ce se vede frumos printre copaci, din drumul principal.Am ajuns aici in jurul orei15.30, ne-am instalat cortul, iar o ora mai tarziu, eram pe plaja, in niste valuri uriase si o apa precum ceaiul.Am uitat de oboseala si am stat acolo pana aproape de apus, bucurandu-ne de prima zi de vacanta si incercand sa facem un program pentru a doua zi, ceea ce nu ne-a prea reusit.Stiam doar ca trebuie sa vizitam Olimpia, restul urmad sa stabilim din mers, la fata locului.Despre campingurile in care am stat , despre conditiile oferite si despre “viata la cort” voi scrie cateva randuri separate, in speranta ca vor mai fi personae doritoare de informatii despre cum sa-ti faci o vacanta avand libertate de miscare deplina, stand in fiecare zi pe o alta plaja, in plin sezon , la preturi foarte mici.

SAMBATA 16 august-ziua 2

Singurul lucru putin deranjant era faptul ca din campinguri nu putem pleca mai devreme de ora 8-9 dimineata cand se deschidea receptia si ne putem recupera buletinele.Noi ne trezim destul de dimineata chiar si in concediu si am fi putut pleca mai devreme castigand timp, dar ne-am obisnuit si adaptat pe parcurs la acest program.
Asa ca de la Monoliti ne-am intors spre Filipiada oprind pentru cateva poze la Nicopoli si am pornit spre Arta.Am admirat orasul din masina, iar prima oprire am facut-o la Amfilochia pentru cateva poze asupra oraselului si a golfului Amvrakikos.
Ajunsi la Antirio am vrut sa trecem cu bacul pentru a putea savura mai pe indelete imaginea podului peste cere mai trecusem de cateva ori, dar am ratat drumul si ne-am trezit pe pod.Am platit 13,20 E si ne-am continuat drumul spre Olimpia unde am ajuns in jurul pranzului.Nu voi insista cu date istorice amanuntite asupra obiectivelor vizitate, au facut-o altii mult mai bine si mai documentati decat mine, dar cand spui Olimpia nu poti sa nu te gandesti ca aici s-a aprins pt. prima data flacara olimpica si de atatea secole se pastreaza inca acest ritual si nu poti sa nu te gandesti ca aici a fost zamislita una din cele sapte minuni ale lumii-statuia lui Zeus creata de Phidias.
A fost primul obiectiv propus si atins, un loc cu o incarcatura istorica fascinanta, un loc pe care trebuie sa-l vezi daca ajungi in Peloponez.Ne-am simtit atat de emotionati sub povara istoriei ce dainuie peste ruinele macinate de vreme….Am vizitat doar situl arheologic (6 E/pers.) care ne-a impresionat.Timpul s-a scurs prea repede, stiam ca va trebui sa facem si compromisuri, asa ca am renuntat la muzeu plecand mai departe in cautarea unei cazari in zona Kiparisia.
Dupa prima noapte dormita la cort nici nu s-a mai pus problema cazarii la pensiuni.Din prima seara am horatat ca vom dormi doar in campinguri.
Plecand de la Olimpia spre Pirgos si apoi urmand drumul spre Kiparisia, la un moment dat ne-am abatut de la drumul principal urmand un drum secundar , pe malul marii, iar privelistea oferita o apa limpede si albastra si plajele intinse ne-au adus aminte ca trebuie sa prindem macar o ora de plaja si baie si in acesta zi.Am oprit pt. cateva poze la plaja Elia si la Kalo Nero si pentru ca inca mai aveam ceva timp la dispozitie am mers mai departe spre Gealova unde stiam ca exista o zona cu mai multe campinguri, printre care si Erodios-un camping destul de laudat.Nu ne-a fost prea greu sa-l gasim fiind f. bine semnalizat.Ne-am cazat aici pentru o noapte, dar seara, planul nostru s-a schimbat.Datorita dotarilor si amplasamentului am hoatrat sa mai ramanem o noapte, urmand sa vizitam a doua zi Methoni, Pilos si Voidokilia.A fost cel mai frumos si cel mai dotat camping in care am stat si daca nu am mai fi avut atatea de vizitat, nu m-ar fi deranjat sa stau vreo saptamana acolo, sa-mi spal creierii.A fost minunat!

DUMINICA 17 august-ziua 3

Dimineata, dupa cafea si micul dejun luat la “usa” cortului am plecat direct spre Methoni.Citisem undeva ca cetatea nu se viziteaza decat pana la ora 15 asa ca trebuia sa ne grabim, nu aveam timp de popasuri prin alte parti. Pentru noi, cetatea de la methoni a fost o incantare. De cum intri in orasel, drumul te duce direct la zidurile cetatii ce stau inca semete pe malul marii, de sapte secole. Dupa ce intri in cetate nu sti ce sa admiri mai intai, frumusetea intinderii de apa si a valurilor ce se izbesc de ziduri sau ruinele ramase din ceea ce –inpreuna cu cetatea de la Koroni_alcatuiau doua puncte de observare a traficului ce se facea pe Mediterana. Erau denumite “ochii Venetiei” si au avut si  rol de aparare impotriva turcilor prin pozitia lor strategica.Punctul de atractie al cetatii il reprezinta turnul Burtzi, destul de bine conservat, iar imaginea pe care ti-o ofera- inconjurat de mare si de valurile care se sparg de stanci- iti taie rasuflarea.Am avut in fata imaginea unui castel din povesti si nu m-ar fi mirat sa zaresc printre creneluri vreun soldat in armura sau vreo domnita suava.Au fost doua ore de incantare si privelisti de neuitat.
De la Methoni ne-am intors la Pilos, am vizitat castelul Niokastro (sau Noul Navarino)si ne-am plimbat pe strazile orasului.Mi-a placut mult acest orasel asezat in trepte pe culmea dealului ce se inalta deasupra golfului Navarino.Si aici am avut parte de imagini care nu se vor sterge niciodata.
Dupa amiaza ne-am intors in camping Erodios si dupa o ora de somn la umbra maslinilor urma sa mergem la plaja Voidokilia,dar la iesirea din camping, un indicator ne arata “Golden Beach-3 km”.Asa ca am hotarat sa vedem ce este acolo, mai ales ca treceu foarte multe masini care mergeau in acea directie.Am ajuns la paralia Divari sau Golden Beach.Apa deosebit de limpede si nisipul fin ne-au convins sa ramanem aici si sa ne bucuram de o baie binemeritata si de doua ore de plaja.Seara am incheiat-o in fata cortului ascultand greierii si privind cerul plin de stele.A doua zi trebuia sa atingem cel mai sudic punc al Greciei continentale-Cap Tenaro- si sa vedem cea mai frumoasa si mai fascinanta parte a Peloponezului-Tinutul Mani.

Destul pentru seara asta, sa vedem si cateva poze

1-2  plaja de la Monoliti
3 Amfilochia
4-6 Olimpia
7 o mica parte din plaja Elia
8-9  Kalo Nero Beach
10   undeva aproape de Gealova
11   golful Navarino
12-17  cetate Methoni
18-19  castelul din Pilos
20   Pilos
21-23 Golden Beach sau paralia Divari

Attached Files


Edited by danavl62, 16 September 2014 - 20:53.


#370
florinbad

florinbad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,273
  • Înscris: 14.11.2006
Wow! Mi-ai facut ziua, cum spun englezoii.
Felicitari pentru curaj si pentru detalierea aspectelor calatoriei voastre initiatice.
Astept urmarea...

#371
danavl62

danavl62

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 515
  • Înscris: 09.03.2009
Partea a doua


LUNI 18 august-ziua 4

Dimineata la 8,3o am plecat cu regret din camping Erodios urmand drumul spre Kalamata si apoi mai departe spre Kardamili-poarta de intrare in Tinutul Mani.
Maniotii au fost niste oameni razboinici , iar firea lor apriga se potriveste perfect cu tinuturile aride si sterpe in care isi duceau viata.Ruinele vestitelor case-turnuri construite din piatra, cu ferestre mici, se pot vedea raspandite pe coastele muntilor.Chiar si astazi, locuitorii acestor zone pastreaza arhitectura de odinioara, construindu-si casele in stil maniot si chiar lasand anumite parti neterminate dandu-le aspect de ruina.
Prima oprire am facut-o la Kardamili si pret de o jumatate de ora ne-am pierdut pe stradutele lui inguste si pietruite , cu case vechi imbracate in flori si verdeata.
Din Kardamili , drumul devine un Transfagarasan continuu, iar cel mai inalt munte din Peloponez-Taigetos- domina peisajul. Drumul se scurge pe langa mare si cu greu rezisti sa nu te dai jos din masina si sa o iei agale, la pas, admirand frumusetea golfurilor si a intregului peisaj, o frumusete nealterata si greu de descris in cuvinte.
Incet, incet, oprind de nenumarte ori pentru poze, am ajuns la Aeropoli, iar indicatoarele cu “Spilou Dirou”incep sa-si faca aparitia.Nu aveam in plan sa vizitam pestera, telul nostru fiind Capul Tenaro, dar intr-un impuls de moment, sotul meu vireaza spre dreapta, justificandu-si gestul ca e pacat sa treci pe langa ea si sa n-o vezi…..Si mare dreptate a avut. A fost o experienta deosebita, o calatorie pe un alt taram, intr-o lume ireala.O pestera atat de frumoasa nu am vazut niciodata si probabil ca nici nu o voi face candva, totul este o dantela luminata iscusit, creand imaginea unei alte lumi. Cand am iesit din pestera , nu-mi venea sa cred ca ceea ce vazusem a fost real, mi-au trebuit cateva minute bune sa revin la realitate.
De aici am plecat mai departe oprindu-ne pentru cateva minute in micutul port din Mezapos si apoi la Vathia, pentru a admira vestitele ruine maniote de pe dealul de aici.Timpul din nou s-a scurs prea repede, mai ales ca vizita la Spilou Dirou nu era inclusa in program, iar pana la Cap Tenaro mai aveam de mers.
Era cumplit de cald, nu ma simtem prea bine, iar drumul de aproape o ora pe care trebuia sa-l parcurgem pe jos prin arsita dupa amiezei, plus povestile cu serpii ce sunt stapani pe aceste locuri, imi cam dadeau fiori.Se facuse destul de tarziu si trebuia sa facem drumul intors pana la Aeropoli-un drum nu tocmai usor-asa ca decizia sotului de a ne opri la Porto Kagio nu a facut decat sa ma bucure.Mi-ar fi placut sa pot spune ca am ajuns pana capatul Greciei, dar in alte conditii.Am zabovit aproximativ o ora in acest golfulet ascuns, am mers pana la bisericuta si farul de pe stanca admirand intinderea albastra din fata noastra.
De la Porto Kagio ne-am intors in Aeropoli pe acelasi drum , iar de aici am facut dreapta spre Gythio unde trebuia sa inoptam.
Din cele trei campinguri de la intrarea in Mavrovouni, am ales Gythio Bay. Am apucat sa mai facem o baie in mare la lasarea serii si cam atat.Rupti de oboseala, am incheiat inca o zi in care frumusetea locurilor vazute sau imbinat perfect cu atmosfera stranie pe care o creeaza peisajul aproape selenar, al muntilor golasi, in combinatie cu albastrul inspumat al golfurilor ascunse.



MARTI 19 august-ziua 5

Ei da, dupa cinci zile de alergatura venise timpul sa ne si odihnim putin si sa ne bucuram pe indelete de apa calda si limpede a marii si de o zi intreaga de plaja tihnita.Si unde puteam face acest lucru mai bine decat in …Elafonisos, insula considerata “Caraibele Greciei”
Am plecat dimineata din Gythio spre locul unde urma sa luam o mica pauza si anume campingul Simos.
Prima parte a drumului a fost Gythio-Skala-Molai-Monemvasia. Cu toate ca nu este nici pe departe la fel de spectaculos ca cel de ieri, drumul este placut, trecand prin livezi de maslini si portocali neculesi inca, aratndu-ne o alta fata a Peloponezului, mai verde si mai vie.
La Monemvasia_-Gibraltarul Greciei sau Cetatea cu o singura intrare- am parcat masina destul de departe de poarta cetatii. Imaginea stancii desprinse de continent in urma unui mare cutremur purtand pe varf ruinele cetatii stravechi, ne-a pregatit oarecum pentru ceea ce urma sa vedem, dar nu indeajuns.Am pasit emotionati pe poarta mica si am intrat din nou intr-o alta lume.Stradutele inguste  si intortocheate, pavate cu lespezi de piatra si umbrite de casele vechi imbracte in buganville, atmosfera medievala pastrata atat de autentica, mirosul iasomiei, totul te face sa crezi ca aici timpul sta in loc de cateva secole.M-am simtit ca un copil la Disneyland… nu stiam unde sa ma mai uit, ce sa fotaografiez, pe ce stradute sa sa ma abat…. Ne-a placut emorm, iar cuvintele sunt prea putine pentru a descrie frumusetea acestui loc.Ne-am plimbat pe stardutele intortocheate savurand in tihna minunea ce ne inconjura.Pentru mine, Monemvasia ramane bijuteria cea mai de prêt a Peloponezului. Ne-am desprins cu greu din aceasta atmosfera, dar din nou timpul ne presa Traseul ales pana la Pounta-locul de imbarcare pe ferry pentru Elafonisos-a fost Monemvasia-Demonia-Archangelos-Vinglafia.
Am ajuns la Pounta in jurul orei !3, dar am urcat pe ferry dupa cel putin o ora de stat la coada. Numarul mare de masini ce se pregateau sa treaca pe insula ne-a cam speriat putin si ne-a facut sa ne punem pentru prima data intrebarea ce facem daca nu gasim loc in camping.Aici a fost singurul loc unde am apucat sa dau un mail inainte de a pleca din tara, intreband daca este aglomerat si daca exista riscul sa ramanem pe afara. Mi-au raspuns destul de repede ca este déjà full, dar sa venim ca sigur se va gasi un loc si pentru noi.Si chiar asa a fost. Dupa ce ne-am instalat cortul (devenisem déjà experti, nu ne trebuiau mai mult de zece minute)am plecat sa vedem vestita plaja si sa ne bucuram in sfarsit de o zi si jumatate de odihna. Urma sa ramanem aici doua nopti, poate trei….
Elafonisos isi merita cu prisosinta renumele.plaja cu dune inalte de nisip, apa incredibil de limpede si de o culoare ireal de albastra confundandu-se cu cerul, salbaticia peisajului ce o inconjoara, te face sa nu-ti mai doresti nimic alceva pe lumea asta. In acea dupa amiaza am prins si cateva valuri, vantul adia placut cat sa nu mai simti arsita soarelui,, iar apa cred ca avea peste 28 de grade.
A fost o dupa amiaza perfecta petrecuta mai mult in apa decat la plaja, nemaiavand grija zilei de maine, o zi fara program, o zi de leneveala, cu mult soare si mult, mult albastru ……..de Elafonisos.



MIERCURI 20 august-ziua 6

Ca de obicei, ne-am trezit foarte de dimineata, nerabdatori sa ajungem din nou la marea aceea incredibil de limpede si albastra.
Se spune ca insula va fi cumparata de nemti.Pacat!
Cum poti sa-ti vinzi asemenea comoara?Dumnezeu ti- a dat tie acest colt de rai si tu il dai altuia? Pe bani….Nu pot sa concep ca acesta plaja ar putea sa devina plaja privata a vreunui resort de 5 stele, dar ma bucur ca am apucat sa o vad asa, aproape salbatica, amenajata putin in dreptul campingului, ca am putut sa-i admir crinii infloriti printre dunele de nisip si sa-mi pierd privirea in albastrul marii pana departe spre insula Kythira.La ora aceea , plaja era aproape pustie.Am mers pana la limba de nisip ce desparte cele doua golfuri, iar sotul a urcat sus pe stanci incercand sa imortalizeze pe camera de filmat si pe aparatul foto , toata frumusetea care il inconjura.
Ajunsi acasa si descarcand pozele, am ajuns la concluzia ca nici un aparat nu poate surprinde ceea ce-ti ramane pe retina si in minte.Aici, pozele sunt prea sarace….
Tot restul zilei l-am petrecut pe plaja, iar spre seara cand ne-am intors la cort aveam de luat o decizie grea.Ce facem?Mai ramanem o zi si apoi pornim incet pe drumul spre casa sau plecam a doua zi si ne abatem putin si prin zona Nafplio?
Atunci am constatat ca nu mai stiam ce zi a saptamanii este, nu stiam in ce data suntem, eram rupti de realitate. Vazusem atat de multe intr-un interval atat de scurt, incat avem impresia ca eram plecati de acasa de o luna.A trebuit sa ma uit in telefon sa vad in ce data suntem si cate zile mai avem de stat.Am hotarat sa plecam a doua zi, urmand sa mai bifam un loc emblematic si plin de istorie al Peloponezului-Mystras.

Si acum poze:
1-5 Kardamili
6-7 peisaj
8-12   Spilou Dirou
13   Mezapos
14   Gerolimano
15-16 Vathia
17-19 Porto Kagio
20-23 Gythio
24-28 Monemvasia
29   Archangelos
30   Pounta
restul....Elafonisos

Attached Files


Edited by danavl62, 17 September 2014 - 21:37.


#372
BlueKing-69

BlueKing-69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,746
  • Înscris: 26.08.2008
OFF: Foto 23 nu este cumva de la intrarea in Monemvasia?

Minunat!
Asa inteleg eu un concediu / o calatorie: sa te intorci mai obosit decat erai la plecare  Posted Image
Felicitari si scuze pt intreruperea naratiunii, dar am zis sa te mai si incurajam cu relatarea...    Posted Image

#373
danavl62

danavl62

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 515
  • Înscris: 09.03.2009

View PostBlueKing-69, on 17 septembrie 2014 - 21:37, said:

OFF: Foto 23 nu este cumva de la intrarea in Monemvasia?

Minunat!
Asa inteleg eu un concediu / o calatorie: sa te intorci mai obosit decat erai la plecare  Posted Image
Felicitari si scuze pt intreruperea naratiunii, dar am zis sa te mai si incurajam cu relatarea... Posted Image


Ba da, ai dreptate, cred ca le-am incurcat putin atunci cand le-am incarcat. Am pierdut sirul.....

Edited by danavl62, 17 September 2014 - 22:23.


#374
danavl62

danavl62

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 515
  • Înscris: 09.03.2009
Partea a treia

JOI 21 august-ziua 7

Astazi am plecat destul de tarziu din camping, cam pe la ora 9,00 si pana am trecut pe continent s-a facu ora 10,00, asa ca pana la Saprta am tinut drumul intins, fara sa mai oprim sau sa vizitam ceva.
Din Sparta pana la Mystras sunt doar 5 km, drumul este foarte bine semnalizat si te duce pana in parcarea de jos a sitului.Spun intrarea de jos pentru ca situl are doua intrari, cea de-a doua aflandu-se la 2 km mai sus.
Ce este Mystras? Un deal intreg plin de ruinele unei vechi asezari bizantine, fortareata din varf datand din 1249.In 1262 fortareata s-a predate Bizantului, iar aproape un secol mai tarziu devenea sediul Despotatului de Morea, cea mai dezvoltata provincie a Imperiului Bizantin.Cetatea este structurata pe doua niveluri, in partea de sus, in jurul Palatului Despotului locuia nobilimea, iar in partea de jos cei din popor. Doua secole la rand orasul a inflorit. Apoi fiind cucerita de turci si mai tarziu de venetieni, asezarea s-a dezvoltat in continuare ajungand sa aiba peste 42000 de locuitori.
Odata cu reintoarcerea turcilor, Mystrasul intra in declin.Este asediat de albanezi , iar la jumatatea secolului XIX cand s-a reconstruit Sparta, locuitorii din Mystras s-au mutat acolo, ultimile 30 de personae parasind orasul in 1953. In prezent situl se afla sub protectia UNESCO.
La intrare, odata cu biletul (5 E/pers.) ti se da si o harta a sitului pe care ti se sugereaza un traseu pentru a putea atinge cele mai importante obiective.Din cele peste 25 de biserici cate au existat in Mystras, nu s-au pastrat decat vreo 5, iar dintre acestea doar una este inca activa-Manastirea Pantanassas- locuita inca de cateva maici.
Toate sunt construite din piatra cu insertii de caramida care le da un aspect deosebit.Un labirint de poteci pietruite, scari care urca parca spre nicaieri,serpuiesc printre ruine, iar undeva sus, domina peisajul, Palatul Despotului.
Inainte de intrarea in Manastirea Pantanassas, eu am capitulat.Cred ca erau 36 de grade si nu ma mai tineau picioarele sa urc, asa ca m-am asezat pe o piatra, la umbra si mi-am asteptat barbatul sa ma recupereze.El nu a rezistat tentatiei de a scotoci prin fiecare cotlon si urcat printre ruine pana unde nu i s-a mai permis, ajungand la mine o ora mai tarziu.
Daca aveti de gand sa vizitati Mystras, alegeti o perioada mai propice a anului, nu in arsita verii sau macar veniti aici la ora deschiderii.Puneti-va incaltari potrivite si luati cu voi apa…..multa apa.Daca uitati cumva, la intrare exista un aparat cu fise care va poate oferi sticle de ½ lt. cu apa rece.Este singura sursa de apa pe care am intalnit-o.Noi am avut doua sticle mari cu apa inghetata si tot nu ne-au ajuns.Rezervati vizitarii cateva ore bune, chiar o zi intreaga pentru ca este o experienta deosebita, aveti ce vedea.
La cetatea de sus nu am mai ajuns, lipsa timpului, caldura si oboseala spunandu-si cuvantul.
De al Mystras am plecat spre Nafplio- fosta capitala a Greciei- zona care  nu facea parte din itinerariul nostrum.Tinand cont ca multe agentii ofera sejururi cu autocarul destul de convenabile in Tolo, deja ne facusem planul unei viitoare vacante cu destinatia Tolo, de unde sa inchiriem o masina si sa vedem tot ce se poate in acea zona, pe indelete:Micene, Tirint, Argos, Epidavros, Nafplio si o croaziera in insula Hidra.
In mod normal, de la Mystras ar fi trebuit sa urcam incet, incet spre casa, ramanand inca o noapte –doua undeva pe Riviera Olimpului.Dar nu am rezistat tentatiei, asa ca iata-ne plimbandu-ne pe stradutele cochete din Nafplio.Citisem undeva ca ar exista un autobuz care face turul orasului urcand pana sus la cetatea Palamidi.Nu l-am gasit….Am intrebat o doamna de la un magazine de suvenururi si ne-a spus ca nu exista asa ceva, ca la cetate nu se ajunge decat cu masina, taxiul sau urcand cele peste 800 de trepte. Am renuntat sa mai ajungem acolo mai ales ca era trecut de ora 16,00si trebuia sa ne gasim si o cazare. Masina noastra a fost parcata in port, iar cand ne-am urcat sa plecam mai departe, langa noi a parcat frumos un autobuz descoperit, rosu, pe care scria ceva despre turul orasului.Acolo are cap de linie, dar nu stiu daca merge chiar pana sus la cetate.Nu ne-am mai intors din drum, hotarati sa venim a doua zi dimineata, mai odihniti si cu mai mult timp la dispozitie.
Asadar, am plecat spre Tolo, dar la un sens giratoriu am gresit drumul si ne-am trezit in Assini in fata a cinci indicatoare care aratau directia spre diferite campinguri.Am ales la intamplare unul (cred ca pe cel mai aproape) si am ajuns la Assini Beach.
Dupa ce ne-am instalat, am prins ultimile raze de soare pe plaja si am apucat sa mai facem o baie.Ne-am plimbat pe faleza pana la urmatorul camping (Triton II) aflat pe plaja Drepano.Mi-a placut mult de tot zona aceasta.Chiar daca plaja este ingusta si pe alocuri pietroasa, imaginea orasului Tolo zarit in departare si insulitele ce se iveau din mare m-au facut sa-mi promit ca voi reveni aici pentru cateva zile de leneveala.Ne-am intors in camping si am petrecut ultima seara in Peloponez in livada de lamai in care este amplasat.

VINERI 22 august-ziua 8

Se spune ca noaptea este un sfetnic bun, asa ca ne-am gandit ca, intorcandu-ne in Nafplio, s-ar putea sa pierdem timpul degeaba, ca acel autobuz sa nu urce la Palamidi si atunci am hotarat sa ne continuam drumul spre casa, dar urmand coasta estica si abatandu-ne la Epidavros.
Eram doar la 50 km departare si chiar daca faceam un ocol, am considerat ca se merita.
Situl este bine semnalizat, asa ca am ajuns fara probleme.Ne-a impresionat cit de bine s-a conservat faimosul teatru si ne-am amuzat de incercarile vizitatorilor de a proba fantastica acustica a acestuia.
De aici am plecat spre Korint, ultimul lucru pe care il mai aveam de vazut era canalul.In 2006, venind de la Atena spre Patra am mai trecut pe acolo, dar de pe autostrada nu am zarit nimic.Ne dorem sa vedem cu ochii nostril acesta lucrare grandioasa, dar era cat pe ce sa o ratam din nou.Repet, nu avem GPS, ne-am ghidat doar cu harta si indicatoarele, am intrebat la un moment dat si am nimerit pana la urma, dar la podul mobil, cel care se scufunda atunci cand trec vapoarele.A fost bine si asa, pentru ca de aici am avut perspectiva intregului canal, cu podurile ce-l traverseaza din loc in loc.
Ne-am luat la revedere de la Peloponez urcandu-ne pe autostrada Atena-Salonic.
De aici incepe sarabanda Toll-Post-urilor, enervant de multe si de dese.Am platit pana la Paralia 35,85 E.Este adevarat ca drumul este impecabil, se merge tare si am ajuns nesperat de repede, dar m-am saturat scotand portofelul din geanta.La un moment dat stateam cu el in mana asteptand urmatoarea poarta.
Initial ne gandisem sa inoptam undeva in zona Platamonas, dar ne-am dat seama ca a doua zi nu putem pleca din camping decat dupa ora 8-9 cand se deschidea receptia si nu ne ajuta cu nimic, noi dorind sa ajungem acasa sambata dupa amiaza.
Pentru ca era devreme, ne-am hotarat sa mai urcam un pic, pana la Paralia, unde am mai avut timp pentru ultima baie si un pic de plaja.Ne-am plimbat putin prin statiune, am mancat ceva, dar ne-am intors repede la masina si ne-am retras spre Korinos, undeva pe malul marii pentru trei-patru ore de somn….in masina.
Nu vreau sa ma intelegeti gresit. Paralia a fost primul meu contact cu Grecia acum multi ani in urma.De atunci am mai trecut pe acolo de cateva ori, cu placere, dar lumea din care venem noi unde valorile civilizatiei elene au fost prezente peste tot, unde traditia si spiritul grecesc sunt la ele acasa, contrasta enorm cu aglomeratia si galagia din aceasta statiune.Am vrut sa inchei acesta calatorie in liniste, pe malul marii ascultand in noapte doar valurile…

SAMBATA 23 august drumul spre casa

Am plecat din Korinos pe la 3 dimineata pe traseul classic Salonic-Kulata-Sofia.Aici am trecut muntii spre Montana, apoi am intrat in tara pe podul de la Calafat.Mai aveam trei ore si ajungeam acasa, aventura noastra de opt zile sfarsindu-se aici.
Ca o coincidenta a tot ce se intamplase in vacanta noastra, in primul peco de dupa pod, unde am oprit sa bem o cafea, au venit la noi doi tineri din Praga-baiat si fata-care ne-au rugat sa-i luam pana la Craiova.Erau cu rucsacii in spate si faceu turul Europei cu autostopul, dormind prin campinguri.Vizitasera Linz,Budapesta,Atena, Salonic, Sofia, iar in Romania voiau sa vada Sibiu, Brasov, Sighisoara si Cluj. Nu aveau harta la ei, dar i-am convins ca Rm Valcea este un punct mai bun de plecare pentru traseul lor, decat Craiova si i-am luat cu noi.Ne-a placut ideea si curajul lor de a vedea Europa facand autostopul…La varsta lor, totul era posibil.
Ajunsi in Ramnic, am dus copii sa-si faca rost de bani romanesti la un bancomat, apoi
ne-am luat ramas bun de la ei in autogara orasului dupa ce si-au cumparat bilete pentru Sibiu.
Calatoria noastra s-a incheiat aici, intr-un mod cat se poate de inedit si plin de coincidente.

CONCLUZII

A trecut aproape o luna de cand ne-am intors, dar inca visam cu ochii deschisi.Tot ce am vazut si am trait in cele 8 zile petrecute acolo nu se vor sterge niciodata din amintirea noastra si nu au facut decat sa sporeasca si mai mult dragostea noastra pentru Tara Zeilor.Nu a fost usor, dar maine as lua-o de la capat in aceleasi conditii.Singurul regret este ca nu am avut mai mult timp la dispozitie. Mi-ar fi placut sa vad totul mai pe indelete si sa am mai mult timp de relaxare, dar asa cum am mai spus, stiam ca trebuie sa facem anumite compromisuri.
Stiu ca au ramas multe locuri ce meritau vizitate, dar noi suntem multumiti si cu atat.
A fost un pic obositor, dar atat de frumos….
Nu stiu daca ma voi intoarce vreodata in Peloponez, dar mi-as dori din tot sufletul lucrul acesta.E un loc special, o altfel de Grecie, mai misterioasa si mai stranie, o ingemanare de istorie si legende, de munte si mare, de livezi de maslini si portocali  si tinuturi aride si sterpe.
Nu stiu sa spun ce mi-a plcut mai mult.Totul a fost mai presus de ce-mi imaginam.Am trait intr-o saptamana cat intr-o luna cu toate ca acolo timpul parca sta pe loc.
Incercati si va veti convinge……

1-11 Mystras
12-13  in drum spre Nafplio
14-20  Nafplio
21-26  Epidavros
27-28 Canalul Korint

Attached Files



#375
BlueKing-69

BlueKing-69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,746
  • Înscris: 26.08.2008
Puteati urca cu masina pana la intrarea la Palamidi, ce treaba aveati cu autobuzul?
Dar... poate ca este mai bine asa. Probabil asta inseamna ca trebuie sa reveniti acolo, sa vedeti Palamidi pe indelete (mai ales ca sotului ii place sa cotrobaie prin cotloane). Si acolo este de explorat, asa cum povestesti de Mistras (unde eu nu am ajuns, asa cum nu am ajuns in multe locuri din Peloponez).
Ce zici tu ("Micene, Tirint, Argos, Epidavros, Nafplio si o croaziera in insula Hidra"), exact ce am vazut noi anul trecut - merita fara absolut nici un dubiu.
Deci: trebuie sa reveniti acolo.

Si DA, mare atentie: Peloponezul este pentru aprilie - mai sau septembrie - octombrie. Eu am fost tot in august  Posted Image

Felicitari pentru calatorie!

Edited by BlueKing-69, 18 September 2014 - 20:06.


#376
danavl62

danavl62

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 515
  • Înscris: 09.03.2009

View PostBlueKing-69, on 18 septembrie 2014 - 20:05, said:

Puteati urca cu masina pana la intrarea la Palamidi, ce treaba aveati cu autobuzul?

Am incercat sa alegem varianta cea mai comoda.Era destul de tarziu,nu stiam drumul si pana il nimeream pierdeam timp, iar sotul era destul de obosit si satul de drumuri in panta si inguste....Banuiesc ca drumul cu masina pana la Palamidi nu este chiar usor. Daca ne intorceam a doua zi (asa cum ne propusesem) sigur urcam si cu masina.Eram mai odihniti si nu mai eram presati de timp.Dar n-a fost sa fie.Ne-am multumit s-o vedem de jos si sa ne plimbam pe stradutele orasului.
Si poate ca ai dreptate. E un semn ca trebuie sa ma intorc acolo.

Totusi, pentru cei interesati, exista doua mijloace de transport: autobuzul acela descoperit si un trenulet care circula doar pana la ora 16,00 si ambele au capat de linie in port

Si DA, mare atentie: Peloponezul este pentru aprilie - mai sau septembrie - octombrie. Eu am fost tot in august  Posted Image

Era programat pentru septembrie dar am fost nevoiti sa plecam la jumatatea lui august.Pentru mine, cand am plecat de acasa, cel mai mare stres a fost ca nu vom putea vizita mai nimic din cauza caldurii mai ales ca ajungeam la obiective in jurul pranzului. Dar ne-am dorit prea mult, ca sa ne stea in cale cateva grade in plus.

Felicitari pentru calatorie!

Multumesc @blueking!


#377
dannek

dannek

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,462
  • Înscris: 17.05.2004
Anul acesta am fost in Zakynthos la dus am folosit podul de trecere 13,5 euro dar la intoarcere am mai sapat prin forum si am folosit Ferry Boat cost total 6,5 euro durata transport de la urcare pe ferry si pina la debarcare 30 minute
indicatoare sunt vizibile inainte de a urca pe pod se merge in partea dreapta  si se urmeaza strada, feryy se vad acostate cu rampa lasata.
nu se asteapta sa se incarce feryy, se merita trecere fiind si o relaxare inainate de drumul care ne asteapta pina acasa sau pina la destinatia noastra de vacanta
si un video

Attached Files


Edited by dannek, 19 September 2014 - 09:07.


#378
danavl62

danavl62

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 515
  • Înscris: 09.03.2009

View Postdannek, on 19 septembrie 2014 - 09:04, said:

Anul acesta am fost in Zakynthos la dus am folosit podul de trecere 13,5 euro dar la intoarcere am mai sapat prin forum si am folosit Ferry Boat cost total 6,5 euro durata transport de la urcare pe ferry si pina la debarcare 30 minute
indicatoare sunt vizibile inainte de a urca pe pod se merge in partea dreapta  si se urmeaza strada, feryy se vad acostate cu rampa lasata.
nu se asteapta sa se incarce feryy, se merita trecere fiind si o relaxare inainate de drumul care ne asteapta pina acasa sau pina la destinatia noastra de vacanta
si un video

Excelente pozele....Pentru astfel de imagini ne-am fi dorit si noi sa trecem cu ferry, dar am vazut indicatorul prea tarziu si nu ne-am mai intors.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate