Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15158 replies to this topic

#5023
bubupytycu

bubupytycu

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 29.03.2016
Salut ,
Am un VW Passat 3b2 1.6 16 v Benzina din 1999 . am 210098 km
Maine trebuie sa ii fac schimbul de ulei si as vrea sa va cer o parere , eu pana acum ii bagam 10w40 si nu stiu ce sa fac sa raman tot la 10w40 sau sa ii bag 15w40 tinand cont ca vine si vara ...
Voi ce ziceti ?

#5024
froome

froome

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 980
  • Înscris: 06.08.2015
5w40.

#5025
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Din cate stiu la 1.6 benzina de generație veche 5w40-ul face consum mai mare de ulei. Nu sunt fan 10w40 dar e bine de respectat viscozitatea din cartea mașinii.
Am simtit pe pielea mea experimentele.

#5026
zveroboi78

zveroboi78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 919
  • Înscris: 01.10.2013
Eu unul n-am avut probleme de-astea; cartea zice 10w40 sau 5w40, a mers splendid si cu 0w, fara sa consume ulei (motor italian, masina first-hand)

Personal, cred ca vascozitatea de respectat e aia la CALD (40), cu vascozitatea la rece se poate merge spre mai bine, cu 5w sau 0w, insa NU spre mai RAU, gen 15w. Never!
Vorbesc teoretic, din fericire (si nu intamplator) nu am avut de-a face cu motoare VAG Posted Image Poate la ei e altfel.

Daca papa ulei nu vad care e problema; completezi si gata. Macar stii ca uleiul isi face treaba si ca circula si ajunge UNDE trebuie si CAND trebuie, nu zace ca margarina. Hydrodynamic lubrication Posted Image
Daca te saturi de completat ulei.... segmentezi motorul, sau strangi bani de-o masina noua, eventual mai bine gandita. Posted Image

Edited by zveroboi78, 07 April 2016 - 11:11.


#5027
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Eu la ulei 0w40 am motorul o idee mai galagios la rece fata de 5w30.

Dar din pacate testarea nanolube if-ws2 la mine se opreste aici. Masina nu ma ajuta.... . Aditivul face uleiul cam vascos, mai vascos decat poate intinzatorul meu hidraulic prost din fabrica sa duca. Caraie distributia la pornire la cald daca afara sunt 24-25 grade si las motorul oprit 10 minute - o ora.

Din pacate sunt nevoit sa scot ulei la 2k km din motor din cauza asta....

Concluzii finale in cei 7k de IF-WS2.
- sunetul motorului la relanti la rece este incomparabil cu uleiul simplu. Mult mai silentios motorul iar accelerand pana la 2000-2500 rpm sunetul este ca si cum motorul ar fi cald.
- cu motor cald in accelerari mai silentios motorul iar sunetul este mai inchegat.
- la relanti cu motor cald motorul este exact cum mi-am dorit sa sune.
- consumul .... este normal, poate o idee mai jos nu pot sa imi dau seama exact.
- la rece in schimb spre deosebire de uleiul fresh, nu am mai auzit carait de distributie. Dar face la cald.... Extrem de ciudat.

Cert este ca dupa ce o sa termin cu schimbatul distributiei la toamna e posibil sa revin la IF-WS2.
Aditiv care face nu doar lauda o reclama.


Legat de 10w40 si 5w40. Daca acea carte spune 5w40 atunci poti merge lejer pe el.
Stiu ca la Opel, la 1.6 16v cine baga 5w40 are consum de ulei mai mare decat cu 10w40. La generatia astra g.

Edited by Kspic, 07 April 2016 - 21:57.


#5028
Kspic

Kspic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,354
  • Înscris: 29.04.2011
Am deja de mai bine de 600 km in motor uleiul M1 ESP 5w30 fara extra aditivare. Problemele cu pornitul cu zgomot de lant au disparut in totalitate. Foarte multumit de cum se comporta motorul la rece, diferenta  mica fata de new life cu IF-WS2 dar la turatii treaba se schimba. Motorul este clar o idee mai galagios dar totusi foarte bine fata de amsoil euro si castrol edge.

Consumul la fel de mic, vremea buna m-a ajutat sa scot un consum de 6.5 Brasov-Buzau dar am avut picior greu iar in oras undeva la 8-9 fara AC.

In continuare OCI-ul va fi de 5 sau 6k km in functie de felul in care merg cu masina si de zona in care merg. In cazul in care o sa merg mai mult in oras OCI-ul coboara.

Una peste alta imi lipseste efectul IF-WS2-ului ..... motorul este diferit fara el dpdv al felului in care suna. Am testat si ESP cu IF-WS2 si new life cu IF-WS2.

#5029
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015
Un coleg de pe slk forum a postat analiza de ulei ( pacat ca a folosit un cartof sa faca poza) pentru slk lui.
Slk 350 v6 87000 mile la bord, uleiul din analiza mobil 1 0w40 are 5400 de mile cu un TBN de 3.9. Nu stiu cat de indicat este sa il tii 10000 mile daca in 5400 de mile din 11.8TBN mai are 3.9TBN.
Deci schimbat ulei mai des = love for your engine.

Attached Files

  • Attached File  1111.jpg   47.14K   48 downloads


#5030
zveroboi78

zveroboi78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 919
  • Înscris: 01.10.2013
Final de review la Shell Helix Ultra 5w40 cu GTL :
Isi schimba sunetul abia la 12000-12500km... Pana la 9500 - 11000km suna ca nou.

L-am tinut in motor 12 880 km din lipsa de timp. L-am schimbat azi, tot cu SHU. Dupa aia poate testez Petronas CoolTech.

Cu celelalte uleiuri testate de mine pe acelasi motor, sunetul se schimba in aspru, cu vibratii, pe la 6-8000km (cu exceptia Motul X-cess, care a mers prost chiar dupa schimb, nu stiu de ce). Filtrul a fost mereu acelasi, cu exceptia schimbului cu Motul (de aia nu pot sa afirm ca Motul e un ulei prost)

In concluzie : SHU GTL e un ulei excelent, foarte ieftin (29€/5l) ; de incercat musai, pt. pasionati.

#5031
eboda

eboda

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 605
  • Înscris: 07.12.2007
Imi place cum scrie la SHELL

"Approved for use by numerous makers of high-performance vehicles and is the only motor oil used by Ferrari"

Restul  netestate "fara aprobare".... de marci peste 50000 eur agregatul.....

http://www.shell.com...ltra-5w-40.html

#5032
Testos

Testos

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 261
  • Înscris: 29.06.2012
http://bevo.mercedes...ent_action=show

@eboda

Asta ca sa vezi ca Shell Helix Ultra (0W30 / 0W40 / 5W30 / 5W40) are aprobari MB 229.5, pagina cu update facut ieri 09.05.2016.
Daca nu te intereseaza, nu-l folosi, dar nu denigra sau vorbi din auzite. Numai bine!

Edited by Testos, 10 May 2016 - 08:35.


#5033
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015
Astazi am schimbat uleiul si filtrul la masina nevestei, Mercedes C class 200 kompresor, am avut sh si tot sh am bagat.

Attached Files



#5034
zveroboi78

zveroboi78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 919
  • Înscris: 01.10.2013
Pentru cine isi mai aminteste discutia despre noile Selenia/Petronas 2015, despre care presupun ca au procente respectabile de poe, la pret foarte decent:
http://forum.softped...8#entry18908824

 froome, on 06 martie 2016 - 17:24, said:

Da-mi voie sa iti spun ca esti intr-o mica confuzie!

Plus de asta, daca vei studia TDS-ul la Etro 4, Etro 6 si M500, si le vei compara cu TDS-ul la DM7000 0w30 iti vei da seama ca valorile sunt pe acolo, asta pe langa faptul ca are o concentratie de minim 40% PAO + pachetul de aditivi.

Eu inainte sa bag asa ceva in motor am citit cam tot ce s-a putut citi, dar niciodata nu m-am gandit ca ar fi altceva acolo in afara de grupa II+ M500.

Ar fi fost bine daca citeai si MSDS-urile, nu doar TDS-urile de la Etro comparate cu TDS-urile neactualizate de la DM7000 din 2012-2013 sau de cand or fi ele... (ca TDS-urile noi actualizate pentru noua formulare CoolTech inca nu aparusera cand ai postat)
https://www.pli-petr...m/products/etro

La uleiurile de baza Etro4, 6 si M500 scrie clar in MSDS: Distillates (petroleum) hydrotreated heavy paraffinic ..... 100% .  Deci sunt 100% HC grupa II (M500) si III (Etro); sunt HC si DANGEROUS Posted Image
Scrie mare acolo in link-ul de mai sus.

Pe cand la gama CoolTech, pe langa fraza asta ( HC), mai au si "not dangerous oils" .

Deci logic "not dangerous oils" nu pot fi nici HC (gr II sau III, "Distillates (petroleum) heavy paraffinic"), nici GTL ("Fischer-Tropsch distillates..."), nici POA ("1-Decene..." sau "Dec-1-ene homopolymer...")
Ramane o varianta : POE

Pun a treia oara link-ul, MSDS de ulei pt. frigidere, unde e scris mai "in clar"   http://www.webrepshv...ration Oill.pdf
"Non-hazardous mixture of synthetic polyol ester"

Acu v-ati prins? E ca-n clasa a doua: daca prunele nu-s mere, nici pere, nici gutui, e clar ca-s perje. Mai ales ca prune=perje. LOGIC!

Dar na, ca sa vedeti ca afara e zi sau noapte, unora va mai trebuie si bunavointa de-a accepta ceea ce e mai mult decat evident... Posted Image

Edited by zveroboi78, 13 May 2016 - 20:36.


#5035
zveroboi78

zveroboi78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 919
  • Înscris: 01.10.2013
In ce ma priveste, dupa ce-am testat (4 schimburi) exceptionalul Shell Helix Ultra cu GTL (mult peste alte uleiuri), ma gandesc sa bag una din urmatoarele:

- Petronas Syntium 3000E (FullSAPS) sau 3000AV (MidSAPS), 5w40, care au 30-40% "not dangerous oils"
- Petronas Syntium 7000 0w40 (15-20% "not dangerous oils", 30-40% POA, 3Moly)
- Selenia Abarth 5w40 (50-70% "not dangerous oils") - probabil mai greu de gasit

Cred ca o sa-l aleg pe primul sau al treilea, strict din curiozitate,  POA si GTL am tot pupat, as vrea sa vad cum merge cu POE .

LE n-am interese comerciale, nu fac reclama.

Edited by zveroboi78, 13 May 2016 - 21:04.


#5036
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015
@zveroboi78
Din ce considerent vrei sa treci de la SU GTL la altceva?

Edited by i860, 14 May 2016 - 14:05.


#5037
zveroboi78

zveroboi78

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 919
  • Înscris: 01.10.2013

 i860, on 14 mai 2016 - 14:05, said:

@zveroboi78
Din ce considerent vrei sa treci de la SU GTL la altceva?

Numai din curiozitate.
Nu prea sper sa bata SHU GTL la longevitate, dar... Sa vedem.

Edited by zveroboi78, 14 May 2016 - 14:56.


#5038
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015
Eu raman pe Shell Ultra, au iara oferta si am cumparat 10l. Mai am pana la 5k si sper sa fac si o analiza daca reusesc sa urc masina pe rampa, extragerea uleiului cu pompa o sa infulenteze rezultatul, am scos lichid de frana, antigel, ulei servo, cam tot ce se poate cu pompa aia.

Attached Files

  • Attached File  oil.jpg   286.07K   47 downloads


#5039
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Ma apropi de 200k km la dieselul meu si urmeaza schimbul de ulei.
Pareri despre asta?

#5040
Testos

Testos

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 261
  • Înscris: 29.06.2012
@ericmario

Da mai multe detalii despre masina/motorizare: marca, model, an fabricatie, cilindree, putere, ce norme ale lubrifiantului recomanda producatorul masinii. Masina are sau nu filtru de particule (DPF)? In functie de cate detalii furnizezi, ti se va raspunde. LM Top Tec 4300 nu e sintetic ci obtinut prin tehnologie sintetica (hidrocracat).

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate