Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15158 replies to this topic

#1
CristianDia

CristianDia

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,195
  • Înscris: 08.04.2003
D'nilor m-am gandit sa deschid un thread despre lubrifianti pt ca in primul rand sa ii cunoastem mai bine, sa ne dam seama ce inseamna acele cifre care sunt trecute intotdeauna pe bidoane, si in al doilea rand sa putem ajuta pe oricine are intrebari in legatura cu uleiul care trebuie pus la respectivul tip de motor. Bineinteles, lunadu-se in calcul si km parcursi.

Asadar uleiurile se impart in: Uleiuri minerale, uleiuri semisintetice si uleiuri full-sintetice. (complet sintetice).

Uleiurile minerale pot avea urmatoarele indicative: 20w40, 20w50, 15w40, 15w50. Cine admite ca uleiul lui este semisintetic sau full-sintetc si are unul dintre aceste indicative, se insala.

Uleiurile semisintetice au un singur indicativ: 10w40. Atentie! Exista si uleiuri minerale care poarta acest indicativ.

Uleiurile full-sintetice au de obicei urmatoarele indicative: 5w40, (cel mai des intalnit) 5w30, 0w40 si 10w60.

Sunt destule de zis pe aceasta tema dar vreau sa se stie ca nu se recomanda NICIODATA imbinarea unui tip de ulei cu altul. Adica, nu se pune un mineral peste un full-sintetic si asa mai departe.

In schimb, se poate "completa" fara probleme un ulei mineral peste altul mineral chiar daca sunt producatori diferiti si (sau) au indicative de viscozitate diferite.

1. Pot sa dau sugestii si pareri in legatura cu ce ulei sa punem la masina respectiva.
Eu, personal cunosc destui producatori de lubrifianti si pot recomanda cu caldura un anume ulei care trebuie pus la o anume masina.

2. Pot sa recomand un producator serios tinandu-se seama ca si producatorii de automobile au contract cu anumiti producatori de lubrifianti.

3. Pot sa ajut pe cine doreste cu pretzuri in legatura cu uleiul ales.

4. NU MA INTREBATI DE MAGAZINE SAU DE ALTE CHESTII DE ACEST GEN! EU NU RECOMAND NICI UN MAGAZIN PENTRU CA NU VREAU SA SE CREADA CA ACEST THREAD ARE SCOPUL DE A FACE VREO RECLAMA MASCATA.

5. Asadar sa discutam cu totzii de exemplu de ce NU se pune intr-un motor de Dacia 1310 pe carburatie un ulei full-sintetic si asa mai departe...

:cya:

#2
Tarzy

Tarzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,637
  • Înscris: 28.11.2001
foarte "util" acest thread

chiar sunt curios cam ce este recomandat ptr motor de Dacie 1310, fabricat in '90 - carburatie, aproximativ 70.000 Km (reali).
de 2 ani am bagat - odata pe an (fac cel mult 3.000 /an) Petrom 20w40 si nu pot sa zic ca am avut pb-e

#3
driverx

driverx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,083
  • Înscris: 22.07.2002
Tarzy,

eu de exemplu avand un motorash mai obosit, cred ca de acum incolo voi pune 10W40 iarna si 20W50 vara. Asta daca mai apuca sa traiasca atata.



:cya:  :drac:

#4
morogan

morogan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,478
  • Înscris: 14.04.2002
AM Cielo Executive, motor Euro 2 DOHC 1500cm3
De 1 an de cand il am am pus doar ulei Aral 5W40 si filtre Bosch. Nu cred (parerea mea, vorba cuiva) ca e un ulei mai bun. Dupa 10.000 arata deabia turnat.

#5
CristianDia

CristianDia

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,195
  • Înscris: 08.04.2003

Quote

Originally posted by Tarzy
foarte "util" acest thread

chiar sunt curios cam ce este recomandat ptr motor de Dacie 1310, fabricat in '90 - carburatie, aproximativ 70.000 Km (reali).
de 2 ani am bagat - odata pe an (fac cel mult 3.000 /an) Petrom 20w40 si nu pot sa zic ca am avut pb-e

Ce s-ar recomanda? In principiu 20w50 si iarna si vara. Uleiurile din ziua de astazi sunt concepute astfel incat sa aiba punct de curgere si la temperaturi f scazute, si la temperaturi f ridicate. Dar cand spun asta, ma refer in general la lubrifiantii straini. Despre cei romanesti inca nu se poate spune asta.

Daca se schimba acest ulei pana in 3000 de km este perfect. Totusi daca motorul nu "papa" ulei sau nu il pierde,(Doamne fereste) eu as pune ceva mai aditivat. Sau macar un aditiv odata cu acest ulei.

Dupa parerea MEA cel mai bun ulei romanesc este Lubrifin de Brasov. Este singurul producator romanesc care a trecut la standardul international. Adica de la vechiul 20w40 la 20w50. Diferenta dintre cele doua este ca 20w50 se comporta mai bine la temperaturi ridicate. Bineinteles ca mai trebuie luat in calcul si clasa de aditivare din care face parte uleiul respectiv.

De ex. exista: Valvoline All Climate - 20w50 API SG, si Valvoline 20w50 Turbo V API SJ.
Totdeauna dupa API (Asociatia Producatorilor Internationali) exista 4 litere. Conteaza cel mai mult primele doua. Acestea, cu cat sunt mai avansate spre sfarsitul alfabetului, cu atat uleiul respectiv este mai aditiviat. Logic, cu cati mai multi aditivi cu atat mai bine. Dar, nu intotdeauna este asa.

#6
CristianDia

CristianDia

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,195
  • Înscris: 08.04.2003

Quote

Originally posted by driverx
Tarzy,

eu de exemplu avand un motorash mai obosit, cred ca de acum incolo voi pune 10W40 iarna si 20W50 vara. Asta daca mai apuca sa traiasca atata.



:cya:  :drac:

Imi pare rau dar eu consider ca 10w40 nu se potriveste batranului tau motor sub nici o forma. Mai ales ca necesita cel putin o segmentare. Daca iarna asta va fi una mai normala si nu una ca cea de anul trecut, nu este nevoie sa schimbi 20w50-ul, ci sa-l lasi acolo. Dar fii atent la ce scrie mai jos:

#7
CristianDia

CristianDia

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,195
  • Înscris: 08.04.2003
Avand in vedere ca iarna trecuta a fost foarte frig tin sa dau o sugestie pe care nu o stie toata lumea.

CAND ESTE IARNA, SAU CAND MOTORUL RESPECTIV NU A MAI FOST PORNIT DE CEVA VREME SE RECOMANDA CA INAINTE CA ACESTA SA FIE PORNIT SA SE DEA INTAI O CHEIE SCURTA. DUPA 30SEC-1MINUT SE VA PORNI MOTORUL. Timp in care uleiul incepe sa prinda viata, fiind practic "rupt" si trimis catre camasi si pistoane.
Dupa parerea mea este foarte important acest aspect pt ca daca nu stiati, CEA MAI MARE UZURA A MOTORULUI SE FACE CAND ACESTA RULEAZA LA RECE. Tocmai de aceea nu se recomanda sub nici o forma sa turam un motor rece. In acelasi timp nici sa stam iarna cu el pornit pe loc 30 de minute precum fac vecinii nostrii cu 1300-ele lor.
Motoarele diesel se descurca mai bine la functionarea lor pe loc.

In general, atunci cand motorul ruleaza pe loc, inseamna ca motorul nu ruleaza in sarcina si implicit avansarea uzurii lui. Cand spun asta, nu inseamna ca gata! L-am lasat pornit o ora si nu siu ce sa ma fac. Adica avanseaza uzura motorului cu 1 % sa zicem.

Eu personal atunci cand este f frig, dau o cheie scurta, stau 1 minut timp in care imi sudez tigara, si dupa aceea pornesc motorul. Se poate observa de asemenea ca porneste f usor fata de o eventuala prima pornire. Dupa ce motorul imi vorbeste mai stau 1-2 minute daca este "bogna" si dupa aceea plec.

De exemplu in manualul de utilizare de la Cielo se specifica la un moment dat: "Imediat dupa ce ati pornit motorul porniti la drum" Pai si daca afara sunt -15 grade plec asa...instant? Las si eu motorul putin sa-si dea seama pe ce lume este...

#8
CristianDia

CristianDia

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,195
  • Înscris: 08.04.2003

Quote

Originally posted by morogan
AM Cielo Executive, motor Euro 2 DOHC 1500cm3
De 1 an de cand il am am pus doar ulei Aral 5W40 si filtre Bosch. Nu cred (parerea mea, vorba cuiva) ca e un ulei mai bun. Dupa 10.000 arata deabia turnat.

Parerea mea? Foarte bine. Este un ulei foarte bun si care totodata este folosit de foarte multe masini. Dar, majoritatea Cielo "merg" cu Aral 10w40. Eu, personal as pune tot 5w40 pt ca este mai sprinten la pornirile la rece si nu numai.

Daca la Golf IV se schimba uleiul la 15 000 de km asta nu inseamna ca si tu trebuie sa faci la fel.

Eu personal as schimba uleiul la Cielo la 10000 de km! Indiferent de ulei. Stiu ca Aral 5w40 merge 15 mii da' eu tot la 10 000 l-as schimba. Asta nu inseamna ca Cielo se ineaca cu el. Nu. Va merge super bine si 16 mii. Dar dupa niste km aditivii aia incep sa isi pierda din proprietati.
Eu as schimba uleiul la 15 mii la Cielo numai daca 60% din ei i-as face in afara orasului, la drum lung, cand acolo este alta treaba.

#9
morogan

morogan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,478
  • Înscris: 14.04.2002
Nu l-am schimbat niciodata la mai mult de 10.000, indiferent cum arata. Pentru masina si pentru garantie (asa scrie la carte, asa am facut)

#10
Tarzy

Tarzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,637
  • Înscris: 28.11.2001

Quote

Originally posted by Zvastrici
Ce s-ar recomanda? In principiu 20w50 si iarna si vara. Uleiurile din ziua de astazi sunt concepute astfel incat sa aiba punct de curgere si la temperaturi f scazute, si la temperaturi f ridicate. Dar cand spun asta, ma refer in general la lubrifiantii straini. Despre cei romanesti inca nu se poate spune asta.  

Daca se schimba acest ulei pana in 3000 de km este perfect. Totusi daca motorul nu "papa" ulei sau nu il pierde,(Doamne fereste) eu as pune ceva mai aditivat. Sau macar un aditiv odata cu acest ulei.

Dupa parerea MEA cel mai bun ulei romanesc este Lubrifin de Brasov. Este singurul producator romanesc care a trecut la standardul international. Adica de la vechiul 20w40 la 20w50. Diferenta dintre cele doua este ca 20w50 se comporta mai bine la temperaturi ridicate. Bineinteles ca mai trebuie luat in calcul si clasa de aditivare din care face parte uleiul respectiv.

De ex. exista: Valvoline All Climate - 20w50 API SG, si Valvoline 20w50 Turbo V API SJ.  
Totdeauna dupa API (Asociatia Producatorilor Internationali) exista 4 litere. Conteaza cel mai mult primele doua. Acestea, cu cat sunt mai avansate spre sfarsitul alfabetului, cu atat uleiul respectiv este mai aditiviat. Logic, cu cati mai multi aditivi cu atat mai bine. Dar, nu intotdeauna este asa.

motorul nu papa si nici nu pierde ulei, ptr completare folosesc mai putin de 1l/an. chestia cu aditivatul este recomandata ptr iarna sau vara?
daca tot vorbim de lubrifianti cam ce recomandati ptr cutia de viteza?

#11
CristianDia

CristianDia

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,195
  • Înscris: 08.04.2003

Quote

Originally posted by Tarzy
motorul nu papa si nici nu pierde ulei, ptr completare folosesc mai putin de 1l/an. chestia cu aditivatul este recomandata ptr iarna sau vara?
daca tot vorbim de lubrifianti cam ce recomandati ptr cutia de viteza?

Aditivul este all weather.  :D

La cutia masinei Dacia lucururile sunt cam stas. La toate inafara de Super Nova si Solenza se pune 80w90 respectiv T90.
La restul se pune sintetic: 75w80. Acesta se pune la majoritatea masinilor straine care sunt fabricate din 1990 incoace. Dupa aceea apar astia cu cutii automate, secventionale..etc. Aici nu ma bag ca habar-n-am!  :rolleyes:  :D

#12
driverx

driverx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,083
  • Înscris: 22.07.2002

Quote

Originally posted by Zvastrici
Imi pare rau dar eu consider ca 10w40 nu se potriveste batranului tau motor sub nici o forma. Mai ales ca necesita cel putin o segmentare. Daca iarna asta va fi una mai normala si nu una ca cea de anul trecut, nu este nevoie sa schimbi 20w50-ul, ci sa-l lasi acolo. Dar fii atent la ce scrie mai jos:

"...cel putin o segmentare."......Da' cate ai vrea omule?  :drac:  :drac:  :drac:

:cya:

#13
Tarzy

Tarzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,637
  • Înscris: 28.11.2001

Quote

Originally posted by Zvastrici
Aditivul este all weather.  :D  

La cutia masinei Dacia lucururile sunt cam stas. La toate inafara de Super Nova si Solenza se pune 80w90 respectiv T90.
La restul se pune sintetic: 75w80. Acesta se pune la majoritatea masinilor straine care sunt fabricate din 1990 incoace. Dupa aceea apar astia cu cutii automate, secventionale..etc. Aici nu ma bag ca habar-n-am!  :rolleyes:  :D

te rog sa-mi spui daca am inteles bine, ptr cutie la dacie chioara se pune 80w90, ce inseamna T90?

#14
CristianDia

CristianDia

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,195
  • Înscris: 08.04.2003
T90 este denumirea romaneasca al lui 80w90!

Indicativul de T90 este de cand lumea si pamantul in Romania. :) Inainte i se spunea valvolinã. Nu existau mai multe tipuri. Ci doar una care era clara. Valvolinã.

#15
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,243
  • Înscris: 05.06.2002
pt un Ford Scorpio 2.0 injectie cu 200.000 in bord(nu stiu cat de reali, dar par la cum se comporta masina)? Eu o tin cu Catrol GTX 3.

#16
CristianDia

CristianDia

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,195
  • Înscris: 08.04.2003
Este foarte bine. Normal s-ar pune ulei semisintetic sau full-sintetic, dar avand in vedere ca are peste 200 000 de km este f bun Gtx3.

Gtx3 (mai nou se numeste Protection) face parte din varful de gama al uleiurilor minerale si eu zic ca este f bine ca pui acest ulei la aceasta masina.

Daca esti f multumit ramai cu el.
Daca nu, iti recomand Valvoline Max Life - 15w40. Este un ulei special pt masinile care au trecut de tineretze...:)

#17
liviutrt

liviutrt

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 96
  • Înscris: 13.11.2002
Dar pentru Skoda Felicia 1.3 cu 70.000 la bord GTX 3 e la fel de bun?

#18
CristianDia

CristianDia

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,195
  • Înscris: 08.04.2003
Este cu motor produs de Skoda sau VW?

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate