Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Motocultor facut acasa
Ultima postare: ian 13 2016 16:56, Inițiat de
celbun
, iul 20 2014 15:57
·
0
#38
Publicat: 10 august 2014 - 19:28
Salutare. Am o problema de rezolvat cu x,y,z si o necunoscuta. Se da o matosapa homemade, un adaptor pentru unelte si un sistem de directie auto. Necunoscuta este: cum imbin eu caseta la motosapa si adaptor. Fotografii explicative. Toti care au idei sunt bineveniti. Cei care se pricep pot face si ceva schite deasupra fotografiilor. Inteleg mai bine.
Fișiere atașate |
#39
Publicat: 10 august 2014 - 21:07
Cu adaptorul nu stiu,ca mi-e neclar cum arata exact din poza aceea (poate sint eu mai tralala) insa daca ai si caseta de directie,poti face tractoras gen motor in spate,dupa el scaunul si ultima volanul,sint citeva clipuri si in genul acesta gacute de rusi (ai utat topicul cu tractorase facute acasa,acolo sint si citeva clipuri,poate chiar si din cele mentionate)
|
#40
Publicat: 10 august 2014 - 21:39
Topicul nu l-am uitat numai ca acolo nu se folosea tipul asta de caseta de directie. De aia va cer parerea si voua. Unde-s mai multe capete... Pai este motosapa, articulatia aia ca la taf si adptorul pentru unelte pare este scaun, roti si suspendare utilaje. Ar trebui alte modificari si alte materiale ca sa iasa tractoras. La articulatie ma gandeam sa atasez caseta de directie ca sa am viraj mai usor si nu din smuncituri din coarne. La dat inapoi numai din coarne are tendinta sa se rupa in doua (am patit si cu remorca) si este periculos pentru operator. Asa, caseta de directie il tine pe traiectorie fara sa aibe tendinta asta. Apropo are cineva disponibila o roata fata de Piagio Si, Ciao sau Bravo completa cu sistem de franare funcional? Una o am, imi mai trebuie una. Vreau sa schimb rotile la adaptor si sa am frana pe roti.
Fișiere atașateEditat de ciprian_vladis, 10 august 2014 - 21:53. |
#41
Publicat: 11 august 2014 - 10:33
Si uite asa facem 2 topice pe aceeasi tema.Fara suparare.
Rog un admin,daca se poate,sa uneasca aste 2 topice,daca se considera. Daca nu,greseala mea cu scuzele de rigoare. Tu vrei sa intercalezi caseta de directie cumva pe post de articulatie?Bine inteleg? Daca da,oricum ai face iti trebuie 2 roti care sa "ia curba" ca la auto,rotile fie pe fata,fie pe spate. Poti face ceva de genul tractoarelor foarte vechi,cu levier pe post de volan,adica caseta de directie paralela cu axul tracto-moto-cum vrei sa ii spui.Dar tot iti trebuie sistemul de directionare a rotilor de genul auto sau tractor. Parerea mea. Ori,in sistemul acesta,poti sa stai cu fundul deasupra casetei de directie si vireaza rotile-spate,mai simplu de facut,decit sa refaci tot sistemul de sustinere al motosapei. Asta inseamna ca ai cadru rigid motosapa-scaun,si roti viratoare spate,si tot tractoras iese . Mie altceva nu imi iese numai caseta de directie + fuzete de dacie,practic directie completa auto,cea mai simpla metoda. Poate coc ceva ceilalti,dar cu putine sanse. |
#43
Publicat: 11 august 2014 - 12:37
Ciprian,dupa cate ai facut ,ma faci sa-mi schimb parerea...
Am mazgalit ceva pe desenul tau,singura chestiune,pt o stabilitate mai mare este cat de departe fata de axa protapului poti monta caseta astfel incat distanta fata de punctul de viraj sa fie cat mai mare. Pt fixarea casetei poti opta pt rigidizarea casetei pe protap,sau fixarea acesteia numai la capatul spre spate,astfel incat partea dinspre fata sa se departeze/apropie de protap in functie de viraj;in acest caz trebuie rigidizata prinderea levierului pe cremaliera.In functie de cat de mult doresti sa virezi ,alegi varianta optima. ...o alta varianta ar fi sa faci o parghie inegala,care sa actioneze acel levier ,iar parghia sa fie actionata de caseta de directie. Fișiere atașateEditat de gcom61, 11 august 2014 - 12:55. |
#45
Publicat: 12 august 2014 - 07:04
Solutia aceasta, desi-i cea mai simpla si utila, are un inconvenient. Foloseste mai putin de jumatate din cursa cremalierei. Trebuie aliniat motocultivatorul (nevirat) si montata caseta la jumatatea cursei, astfel incat sa aiba si loc sa traga, dar si sa impinga motocultivatorul, fata de atelaj. Cu cat e mai aproape de cupla mobila, cu atat mai mult din cursa, dar mai greu de ivartit.
Asta nu inseamna ca nu poate vira suficient, doar ca e mai solicitata caseta, comparativ cu una care are alt fel de angrenaje (melc roata dintata, de ex). Asta ai, cu asta defilezi, dar infunda-i gaurile de la servo, ca intra apa si mizerii. Varianta cu parghii si montaj perpendicular pe "protap" ar fi prea complicata, intru-cat asta e conceputa sa vireze roti, nu ansamblu cu doua roti. Se poate, dar e mai complicat. Merita daca ai avea deja o roata dintata potrivita cu cremaliera. Roata sa se rasuceasca si odata cu ea sa mobilizeze doua parghii care vireaza motocultivatorul. Fișiere atașate |
#46
Publicat: 12 august 2014 - 08:11
@mar-dmt...cu tot respectul,logica ta,...nu este corecta;din desen reiese ca mai bine monteaza acel levier (de pe roata dintata) direct pe axul volanului si va iesi o directie precum cea de la bicicletele tandem paralele.
Pinionul fixat pe volan ,are un diametru de 15-25 mm maxim(la caseta de directie) creind o forta asupra cremalierei;pinionul desenat de tine ,presupun ca va fi sigur mai mare la diametru,iar levierul fixat pe pinion va face ca forta de apasare pe levierul mobil sa fie mai mica ,decat daca ,caseta va fi montata ca in desenul completat de mine. Sa ma explic; practic ansamblul tau -roata dintata-levier fix(pe roata) functioneaza ca o parghie inegala; forta aplicata de caseta pe bratul mic al parghiei va fi mai mica decat forta rezultata pt actionarea levierului mobil ,insa vei castiga la capitolul cursa. Cu alte cuvinte solutia complica mult lucrurile folosind pinion cuplat direct pe cremaliera,desi acest lucru nu este posibil din cauza constructiei cremalierei(cremalierelor pt directie in general),iar efectul este cel al unei simple parghii. Sistemul tau se reduce ca functionare ca cel din desenul tau modificat,cu completarea ca ,cursa parghiei va fi ceva mai mica decat in cazul folosirii pinionului. O alta hiba a solutiei tale este faptul ca forta rezultata din acea combinatie nu actioneaza paralel pe axa de inaintare ci sub un unghi rezultat din miscarea parghiei(pinionului+levier fix)asupra levierului mobil.Este ca si cum ai incerca sa impingi o masina ramasa in pana,insa nu impingi direct catre inainte ci pe directia diagonalei masinii.Ca rezulta o forta care duce la inaintarea masinii,sunt de acord,insa aceasta este mai mica decat daca se impinge direct pe directia de mers. Fișiere atașateEditat de gcom61, 12 august 2014 - 08:28. |
|
#48
Publicat: 12 august 2014 - 21:26
Salutare. Am mers pe prima varianta numai ca am mai adugat o articulatie cardanica de volan ca continuare a capatului de bara de la cremaliere. Nu avea suficienta flexibilitate si pentru rasucire la hopuri si alte alea. Mai am de montat volanul. Dupa ce termin pun si fotografii.
|
#51
Publicat: 17 august 2014 - 09:54
insa frezele purtate sint pe cardan si nu pe fulie,adaptarea e greu de facut.
Mai bine faci ca ciprian. O idee,depinde de bani:cutie de viteza,cardan si punte spate damas,intre motor si cutie lant si roata dintata,si un sistem simplu ca la carturi pentru directie. Insa tot se pune problema frezei. Sau,mai bine un minitractor din celei chinezesc,hebei. Sau clasicul ansamblu,motor pe cadru viking,cu freze in loc de roti,cel mai simplu,ca originalul. Era pe undeva pe youtube un englez,cred,a pus 4 cutite de motocoasa cu ham pe rulmenti pe un cadru,totul actionat de fulie cu curele,coasa fiind laterala. Editat de alexbjorg, 17 august 2014 - 09:52. |
|
#53
Publicat: 17 august 2014 - 10:29
Pentru inceput fa-ti un calcul simplu pieselor si manoperei,vezi la cam cit te-ar duce si daca intr-adevar merita.Am inteles ce vrei sa faci si cum,insa ai nevoie mare de strungar,care de obicei nu e deloc ieftin.
Se poate face cum vrei,insa,ma repet,daca merita ca si pret,vis-a-vis de pretul unui mic tractoras,cam 400-500e (nu hebei,ca ala e mai mare) Editat de alexbjorg, 17 august 2014 - 10:33. |
#54
Publicat: 26 august 2014 - 20:07
Salutare. Imi cer scuze, nu am mai intrat demult, dar mi s-a busit calculatoru (iar). Am reusit sa achizitionez altul. Vin cu fotografii noi cu ce am mai facut pana acum. Eu zic ca-i gata. Ambreiaj la picior, frana la picior pe ambele roti spate, roti de tractiune cu profil metalic, aerisite ca sa curaga eventualul pamant. Curea noua, bateria la incarcat, schimb de ulei (il fac maine). Maine o bag in paine ca am de scos cartofi la 2 persoane. Arata ca din topor dar sa isi faca treaba. In orice caz este o gramada de fier (vechi ) "aranjata" ca sa pot lucra.
Fișiere atașate |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi