Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mentenanta Acoperis

Cheder deteriorat , zgariat, cum ...

Laptop HP 15-AF001NQ, AMD E1-6015...

Blat de bucatarie lungime 4,60 m
 Termostat incalzire si racire

Configurare retea cu modem Vodafo...

Curtea Penala Internationala soli...

Sunt obligate bancile sa opteze p...
 Pensie anticipata partiala cu cer...

Subscriptii

Cat ar costa acest poster, se poa...

Cum sa scapam de sobolani?
 Alser Forest SA a dat teapa de 1,...

COD Eroare ABS ( Ford Mondeo MK5 )

Implanturi dentare clinici Consta...

Viata cu butelie versus retea de ...
 

Transportul feroviar in Romania

- - - - -
  • Please log in to reply
570 replies to this topic

#379
Neaceasca85

Neaceasca85

    You do the math

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 89,112
  • Înscris: 14.10.2008
Eu odata m-am mutat dintr-o rama Desiro in alta pentru ca am constatat ca WC-ul era cu DEFECT pe usa. Alteori ramanea incuiat la plecarea din Gara de Nord si ruga nasul sa descuie. Poate e cineva, nu e nimeni va garantez, si chiar nu era.

#380
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,784
  • Înscris: 13.06.2004
Unde stă 20 de minute să plece în sensul celălalt?   :huh:

#381
Neaceasca85

Neaceasca85

    You do the math

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 89,112
  • Înscris: 14.10.2008
Pitesti. Indiferent ca dinspre Craiova spre Bucuresti sau invers. Nu stiu daca chiar 20, dar 10-15 tot erau. Se fumau tigari si se faceau cumparaturi din statie, era timp berechet.

Mie nu-mi placea sa stau decat cu scaunul in sensul de mers, asa ca la Pitesti schimbam scaunul. Chiar si daca trenul nu era Desiro, de cateva ori am prins polonez in 2009, tot se statea la Pitesti pana chiar mutau locomotiva.

Era o portiune de cale ferata deasupra orasului pe care o vedeam de 2 ori.

#382
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,784
  • Înscris: 13.06.2004
20 de minute pentru un tren cu nu foarte mulţi călători e mult. Poate mai sosea un tren şi trebiau transbordaţi călătorii, dar şi aşa e mult.
E ăla Mangalia - Sibiu, via Piteşti, Piatra Olt, Rm. Vâlcea care stă cred că vreo 25 de minute în Gara de Nord. Da, uneori e plin, dar alterori e liber... Probabil şi-au luat nişte marje pentru călătorii care vor să mai cumpere ceva, dacă se întâmplă să fie mulţi călători şi până urcă şi coboară (dacă e trenul plin, durează şi 10 minute până se termină puhoiul de oameni), cime ştie când vine Diesel-Electrica...

#383
pufonel

pufonel

    Oglinda, oglinjoara, cine-i cel mai pufos din tara?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,908
  • Înscris: 28.11.2006
Mutarile astea se pot face mult mai repede. Plus ca nu inteleg de ce trebuie sa schimbe locomotiva la Brasov cand trenul merge spre Cluj. MNu se schimba sensul de mers, linia e tot electrificata. Nu stiu de ce nu se poate schimba doar echipajul si locomotiva sa ramana tot aia.

ultima oara cand am fost la Cluj (anul trecut in decembrie) n-au mai schimbat locomotiva la Brasov, si trenul a stat doar vreo 5 minute. Nici n-a avut tata timp sa-si fumeze tigara :D Desigur dupa Sighisoara a inceput sa intarzie la greu, asa ca mai bine statea inca 10 minute in BV si apoi mergea mai repede pe restul traseului...

#384
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,784
  • Înscris: 13.06.2004
Cred cć aia cu schimbatul locomotivei se datoreazć faptului cć fiecare locomotivć are un anumit mecanic - cel pužin aŗa era în trecut, nu ŗtiu acum cum e. Plus cć locomotivele aparžin de anume depouri - ŗi asta conteazć. Dar am sć mai întreb cum e, cć aici recunosc cć nici eu nu mć pricep. Poate ne lćmureŗte cenik dacć intrć pe aici.

#385
pufonel

pufonel

    Oglinda, oglinjoara, cine-i cel mai pufos din tara?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,908
  • Înscris: 28.11.2006
Asa stiam si eu, dar tot e o tampenie. Asa, si vagoanele apartin de un anumit depou sau statie de domiciliu, care e inscrisa pe fiecare vagon. Totusi pana acum nu le-a venit ideea mareata sa oblige calatorii sa se dea jos la Brasov si sa se suie in alte vagoane care tin de acel depou :P

#386
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,784
  • Înscris: 13.06.2004
Nu ştiu. Vagoanele nu cred că au un echipaj propriu, aşa precum au locomotivele. Probabil de aia.
La Gara de Nord, pe lângă faptul că o parte din acoperişurile de peron sunt ciurite mai ceva ca mafioţii în perioada Prohibiţiei, nu există nici un afişaj care să arate dispunerea vagoanelor la un tren... să vezi căutare, luat la întrebări naşii şi însoţitorii de vagoane. Pana mea, totuşi e Gara de Nord, nu Gara Progresu. Ce-i drept, şi unii călători nu se uită, da' la naiba, în puii mei, plăcuţele alea vechi de metal de se mai pun azi doar pe unele vagoane sunt mai lizibile decât displayurile alea cu puncte L.E.D. pe vagoanele modernizate (uneori nici nu e afişat ceva pe acolo la unele vagoane). Şi mai sunt apostrofaţi uneori şi cei care lucrează pe vagoane (sau ei apostrofează, depinde de situaţie) din cauza vinei celor de la vârful C.F.R./Ministerului Transporturilor.
Totuşi mă miră faptul că C.F.R.-ul mai are destui călători (alţi operatori ce mai prind). Uneori vagoanele cuşetă sunt pline în proporţie de 85-95% (ieri seară unul cred că era 100% plin) şi vagoanele de dormit cam în procent de 80-90%. Ceea că mă lasă   Posted Image   Bine, probabil una dintre explicaţii e că nu mai sunt aşa de multe vagoane compartimentate sau semicompartimentate pe trenurile de distanţe mari (singurul care mai are semicompartimentate multe e ăla Mangalia Constanţa - Arad, via Craiova şi mineri care pleacă la 23.45 din Bucureşti). Dar asta dezvăluie şi nepăsarea unora din CFR, că ar trebui să aibă vagoane pregătite în plus în cazul că e cererea de bilete aşa mare.
Pe vremuri, la unele vagoane de dormit (nu ştiu dacă la cuşete din România a existat aşa ceva) exista un afişaj de genul. Dacă se aprindea becul în dreptul patului însemna că mai erau locuri, dacă se aprindea becul în dreptul patului tăiat cu un X însemna că nu mai erau locuri. Eu când vedeam în unele poze ovalul ăla (de fapt îl am şi la vagoanele de dormit de la trenuleţ) credeam că e pt. afişarea rutei.
Prima poză cică s-ar găsi aici: https://www.drehsche...php?031,7744681
iar a 2-a am luat-o de aici: https://www.ttnut.co...hy-t665-40.html
Ce am căutat-o pe prima... că ţineam minte că e WLABmh 176 şi era WLAB 176

Attached File  Indicator paturi (libere sau toate ocupate) Compressed_0045.jpg   107.96K   4 downloads Attached File  -268sd-schlafwagen-wlab-baujahre-638636.jpg   182.2K   4 downloads


Ah, că tot am zis de faptul că C.F.R. nu e în stare să ataşeze vagoane în plus dacă vede că se vând mai multe bilete, nici nu e în stare să mai compună un tren sau să modifice orarul dacă observă că unele trenuri întârzie în mod constant, ca să aibă oamenii legătură. Ăla de la Budapest Keliti (Budapesta Est) tot are întârziere şi adio prins tren de Suceava uneori.
Să vedem cine ştie:
1) De unde provine notaţia WL pentru vagoanele de dormit   Posted Image   ;
2) Ce serviciu nu mai oferă C.F.R. (şi nici o altă companie feroviară din România nu a ajuns să mai ofere)     Posted Image

Edited by djl, 22 July 2017 - 01:23.


#387
Neaceasca85

Neaceasca85

    You do the math

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 89,112
  • Înscris: 14.10.2008
Mai e in Gara de Nord La Gallette de Paris?

N-am mancat dar parea interesant. Era si un KFC.

Imi luam de obicei apa plata si Viva pe tren. Viva si suratele sale mananc din 2003 de cand au aparut la fratii carbogazosi Micula.

#388
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,784
  • Înscris: 13.06.2004
Nu cred că mai e.
"K.F.C." mai e.
Acum a ajuns şi un "Carrerfour Express" în gară (spre Dinicu Golescu).

#389
qew

qew

    Tren International

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,752
  • Înscris: 05.11.2010

 djl, on 22 iulie 2017 - 01:22, said:

să modifice orarul dacă observă că unele trenuri întârzie în mod constant, ca să aibă oamenii legătură. Ăla de la Budapest Keliti (Budapesta Est) tot are întârziere şi adio prins tren de Suceava uneori.

Pentru ca nu tine de CFR neaparat modificarea orarului unui tren international. MAV-ul(CFR unguresc) e mai destept si ei au pe majoritatea rutelor trenuri cadentate, cam o data la ora. Avand in vedere ca trenurile Budapesta-Bucuresti/Timisoara/Brasov(via SImeria) is vreo 5 la numar daca nu ma insel s-au decis sa le integreze in mersul lor cadentat si pe astea la care ungurii ataseaza vagoane interne pe parcursul intern Budapesta-Lokoshaza. Un singur tren nu e aliniat la chestia asta si e vorba de 346/347 Dacia (Bucuresti-Viena). Alt motiv ar fi faptul ca traseele se stabilesc prin noiembrie si intra in vigoare in decembrie cu noul orar si este destul de greu de schimbat orarul unui tren in anumite situatii(mai ales la trenuri de lung parcurs). Alt lucru ar fi ca in tara pe unde merge acel tren exista lucrari (Deva-Vintu de Jos si se continua mai departe pe Alba-Iulia - Blaj- Medias-Sighisoara). Acu nu mai stiu daca 472/473 merge pe Sibiu sau pe sus pe Medias, ca le tot schimba de la an la an.
Daca vorbesti de 72/73, el vin in tara via Timisoara-Severin-Craiova, o magistrala aflata intr-o stare deplorabila si care necesita investitii urgente, care vor veni undeva in 2030 dupa cum spun autoritatile statului.

Incompetenta si indolenta e mare la CFR, ma mir ca mai functioneaza la cate probleme exista.

#390
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,784
  • Înscris: 13.06.2004
La trenul ăla mă refer. 72/73. Dacă ştiu că-s probleme, de ce nu decalează unele trenuri? Teoretic 73 ajunge la 22:38, deci poţi prinde trenul de Iaşi care pleacă la 22:55 şi al 2-lea de Suceva (ăla de 21:25 sau :35 are şi vagoane de Vatra Dorenei), dar practic cu întârzierile nici pe ăla de Suceava nu ştii dacă-l mai prinzi (aseară a pleac cu 40 de min. întârziere ca să-l aştepte pe IR 73, dar nu face întotdeauana asta).
2030. În vremuri de tristă amintire (nu d.p.v.d. feroviar) ar fi fost luaţi la ochi de băieţii cu ochii albaştri. Mai ales pentru podul de la Grădiştea...

Şi pe mine mă miră cum de mai are C.F.R.-ul atâţia călători. Probabil lipsa autostrăzilor e unul dintre răspunsuri. Dar şi spre litoral sunt destule trenuri, deşi până la Constanţa e autostradă, iar de la Constanţa încolo rişti să mergi doar un pic mai repede decât trenul dacă e aglomeraţie (normal trenul ar mege mai repede, dar cu linie nereparată de ani şi cu semnale mecanice - poate doar în gări să fie semafoare electrice, nu prea ai cum să ai viteză; iar de la Eforie Nord sau Sud în sus e linie simplă, deci trenurile trebuie să se aştepte unul pe celălalt).

În ultimele 2 zile, dacă vagoanele cuşetă, dacă ar (mai) fi existat indicatorul acela cu paturi, la unele vagoane s-ar fi aprins becurile de la "toate paturile ocupate". Posibil din cauză că e naşpa la necompartimentat sau poţi avea un somn mai linştit. Am observat că CFR-ul are tendinţa de a trimite anumite tipuri de vagoane pe anumite trenuri sau spre anumite zone (bine, e mai uşor să laşi vagoanele unite decât tot să faci manevre, dar totuşi de ce numai spre Arad sau Timişoara trenuri cu mai multe semicompartimentate sau compartimentate modernizate).
Însă de când există vagoane de dormit (cuşetele au apărut în 1984 la C.F.R.) proprii ale C.F.R.-ului, nu există vreo altă revizie de vagoane cuşetă şi de dormit afară de cea din Bucureşti, ceea ce mi se pare o prostie. Ar trebui să existe una şi pe la Timişoara sau Arad. Şi ar trebui comandate la "Astra Vagoane" Arad câteva vagoane de dormit.

În ceea ce priveşte afişajele "digitale", am greşit. Sunt lizibile, dar uneori apar probleme cu displayul (nu ştiu dacă din vina lui sau a părţii de comandă) şi se denaturază scirsul... alteori nu mai apare deloc.

Edited by djl, 23 July 2017 - 13:13.


#391
qew

qew

    Tren International

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,752
  • Înscris: 05.11.2010
Ca exista si multa incompetenta de aia nu se decaleaza. Fiindca ar trebui sa faca modificari de trase si chestii(si in acte legate de TUI- taxa pe infrastructura), deci e si multa birocratie. Efectiv 72-u nu poate fi facut sa vina mai repede din cauza ungurilor si cum s-a negociat cu ei. Aia nu o sa isi schimbe orarul.

Daca exista oameni ce au bilet cu legatura si este ultima legatura pe ziua aceea sau nu mai exista legatura in urmatoarele 6 ore trenul de legatura asteapta chiar si o ora. Daca nu e ultima legatura si exsita si alta mai tarziu trenul va astepta 20 de minute. Toata chestie e ca trebuei sa anunte seful de tren.

Daca se pierde legatura nu va enervati si mergeti la caserie/informatii si se rezolva. Eu am patit sa pierd o legatura. Mergeam pe distanta Timisoara- Craiova - Valcea, aveam 30 de minute itnre legaturi, trneu meu a intarziat o ora, si mi s-a schimbat biletul fara niciun cost suplimentar la urmatoarea legatura care era tren IR fata de R la care aveam eu bilet. Totul a mers foarte natural si a fost amabila doamna de la Craiova chit ca era ora 5 dimineata si am vazut ca procedura era complicata rau. Si eu eram pornit sa ma cert cu ei si efectiv atat de amabila a fost doamna respectiva incat m-am calmat si nu am zis nimic.

Cu componenta trenurilor CFR lucra cu ce are si nici nu incearca sa se mai gandeasca si la tipul de vagoane din postura pasagerilor. Ei is gen sa fie multumit omu ca are vagon. Nu ii intereseaza ca pe Iasi-Timisoara tren de noapte ai la clasa a 2-a un vagon salon si mergi 17 ore cu el si iti lumineaza neoanele alea toata noaptea.

Edited by qew, 23 July 2017 - 14:52.


#392
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,784
  • Înscris: 13.06.2004
Birocraţia. duşman al democraţiei. Şi C.F.R.-ul e foarte inadaptabil la chestii noi... (mai puţin când e să scadă confortul prin introducerea de bouvagoane). Şi când te gândeşti că transportul fervoiar era unul din puţinele lucruri care mergea bine în anii '90.
Nu aşteaptă întoteauana. Ieri a aşteptat, acum 2 zile nu a aşteptat. Totuşi, să aştepţi degeaba vreo 5-6 ore în gară următorul tren e naşpa. Ai sală de aşteptare în unele gări, dar mă îndoiesc că poţi dormi confortabil pe acolo.
Pentru aia cu T.U.I.  * să-i mulţumim lui Popeye mâncătorul de fier, care dizolvă fierul cu beutură.Că el a spart C.F.R.-ul în mai multe.

Ah, şi nici măcar un vagon restaurant nu pot să-i ataşeze. Că totuşi e tren de zi, deci ceva clienţi ar avea. Sau să aibă la vagonul bar-birstro (nu ştiu dacă trenul are vreunul din ăla mixt - vagon de clasă + bar) şi ceva ciorbe. Vagoanele restaurant sunt aproape istorie la C.F.R., deşi preţurile nu erau exagerat de mari (din câte am auzit).

* T.U.I. = Taxa de Utilizare a Infrastructurii. Fiecare vehicul feroviar/tren plăteşte un fel de "taxă de drum", în funcţie de nr. de osii şi de distanţa parcursă.

Edited by djl, 23 July 2017 - 15:29.


#393
pufonel

pufonel

    Oglinda, oglinjoara, cine-i cel mai pufos din tara?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,908
  • Înscris: 28.11.2006
Vagoane bar/bistro mai exista. Am prins eu loc intr-unul anul trecut la trenul de dupa amiaza Bucuresti-Cluj (nu mai stiu numarul). Nu stiu care erau preturile, imi luasem de acasa un sandvis si din gara de la ploiesti ceva berula si am rezistat eroic pana la Cluj, chiar daca a intarziat mai bine de o ora :ciocan:

#394
Barboso

Barboso

    Satir bćtrān, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,266
  • Înscris: 24.01.2008

 pufonel, on 25 iulie 2017 - 00:35, said:

Vagoane bar/bistro mai exista.
Daca n-au si terasa, sa poti fuma si-o tigara, degeaba.

#395
pufonel

pufonel

    Oglinda, oglinjoara, cine-i cel mai pufos din tara?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,908
  • Înscris: 28.11.2006
Eu nu fumez, dar tata se plange de aceeasi problema cand mergem pe distante mai mari. Iar la bouvagoane nici nu prea s-ar putea face locuri pentru fumat, decat eventual in WC.

#396
Barboso

Barboso

    Satir bćtrān, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,266
  • Înscris: 24.01.2008
Ar putea lasa un vagon sau doua, la coada trenului, pt fumatori.  La viteza de caruta rupta pe care-o au trenurile, sa traversezi tara (sau si jumate) cu trenul, ca fumator...   :thumbdown:

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate