Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Perceptia umana asupra formelor geometrice
Last Updated: Jun 14 2014 00:06, Started by
RpgBoy
, Jun 10 2014 05:20
·
0
#19
Posted 10 June 2014 - 11:58
+ vezi niste exemple http://www.dnl.ro/bl...logo-design.htm in plus se pot observa paginile site-urilor serioase care pastreaza aceeasi proportie .
Cauta despre numarul/proportia de aur in natura ,design ,arhitectura , samd si o sa gasesti informatii interesante. |
#20
Posted 10 June 2014 - 16:54
sandel1, on 10 iunie 2014 - 10:32, said: Asta este rasul ignorantului. Arta este o stiinta extrem de exacta, si iti spun asta dupa experienta de zeci de ani in domeniul artelor vizuale (cam toate), insa eu personal am fost avertizat inca de la inceput asupra acestei particularitati. Chiar daca la prima vedere, o proportie armonica are o toleranta mare pe baza sirului lui Fibonacci, 1/2, 2/3, 3/5, 5/8...pana la infinit cand atinge proportia sectiunii de aur ( 1 + √ 5) / 2 ~ 1,6180339887..., in cazul concret, in care este utilizata intr-un ansamblu compozitional anume, pt. realizarea armoniei respectivei compozitii particulare, proportia poate fi doar una. La fel este valabil si pt. contrastele cromatice - toate cele 7 contraste cromatice se armonizeaza prin raport de cantitate ( tot o proportie), care in f. de toate elementele compozitiei, inclusiv forme, culori, etc., absolut toate relationate !, nu poate avea decat un raport anume exact, eventual chiar se relationeaza compozitia si in spatiu, in afara lucrarii propriuzise, atunci cand rama este eliminata sau relativ ignorata. Chiar si asa, cu mult perete alb in jur ( care nu este intalnit mereu), nu te poti baza doar pe contrastul simultan, care sa armonizeze automat orice disononanta cromatica, orice dezechilibru in raporturile de cantitate - ar fi tot o abordare superficiala, a unuia care a prins o idee din zbor, si vrea sa dea rasol cat mai repede... Edited by loock, 10 June 2014 - 17:19. |
#21
Posted 10 June 2014 - 18:40
#22
Posted 10 June 2014 - 18:47
Corelarea artei cu stiinta nu este pt oricine si pe placul oricui, dar exista o legatura stransa si dovedita... Un artist are simtul proportiei si culorii "implantat" in ADN-ul lui si nu-i trebuie ajutorul stiintelor exacte pt a crea ceva placut ochiului/auzului dar un personaj cu ceva bagaje matematice si informatice poate obtine acelasi rezultat ca un artist.
In facultate faceam calcul matematic al culorii functie de material/ambient etc. si rezultatele erau surpinzator de bune.... |
#23
Posted 10 June 2014 - 18:55
@sandel1 Ce anume nu intelegi ?
Exprimarea mea din care ai citat, era facuta si detaliata anume, pt. a ajuta si pe cei mai putin cunoscatori. Insa ai ales sa citezi partial, ca dovada ca "iluminarea" nu poate ajuta chiar pe toata lumea... Ai omis autoevaluarea, care este poate cea mai importanta evaluare, care ajuta atat la cautarea si gasirea rezolvarilor, la obtinerea performantelor intr-un domeniu, dar care are si importantul rol de a filtra nereusitele. Evaluarea artei este o stiinta exacta, atunci cand este facuta de un cunoscator. Tot asa cum fizica, chimia, etc. sunt abordate la modul serios, (adica obtin performante in domeniu) de cunoscatori in acele domenii. Un necunoscator, nu poate evalua ceva ce nu cunoaste si nu stapaneste. Poate avea doar niste pareri subiectiv-superficiale, fara valoare, fara baza, fara cultura, fara rost, eventual chiar caraghioase, penibile si grotesti. Desigur, asa cum se remarca mai sus, anumite persoane au calitati native deosebite intr-un anumit domeniu. Astfel, in cazul artistilor, "ochiul", creierul adica, le poate spune cum se echilibreaza o compozitie. Dar cunoasterea teoretica este complementara, si ii poate ajuta foarte mult chiar si pe ei. Eu personal am serioase calitati native mostenite din familie, insa nu dau cu piciorul la cunoasterea teoretica, ba chiar din contra. Edited by loock, 10 June 2014 - 19:06. |
#24
Posted 10 June 2014 - 19:52
loock, on 10 iunie 2014 - 18:55, said:
Exprimarea mea din care ai citat, era facuta si detaliata anume, pt. a ajuta si pe cei mai putin cunoscatori. Insa ai ales sa citezi partial, ca dovada ca "iluminarea" nu poate ajuta chiar pe toata lumea... Parca vad "cunoscatorii" cum evalueaza o compozitie de-alui Mick Jagger: "E bun dom'le, e stiinta ce mai, ii cu mult mai bun ca Bon Jovi, noi stim exact ce-i poate pielea ca suntem cunoscatori." De arta vizuala nu mai zic ca acolo-i si mai multa labareala. Evaluarea artei e minim 50% subiectivism. Scuzati off-topicul. Edited by sandel1, 10 June 2014 - 20:01. |
#25
Posted 10 June 2014 - 20:03
loock, daca ar fi cum zici tu ai putea lua imaginea unui tablou ca input al unui algoritm si ca output ar trebui sa ai imediat pretul tabloului dar evident ca nu e asa. pretul e stabilit de oameni intr-un mod ff. subiectiv
tu generalizezi de la cateva cazuri care se potrivesc descrierii tale Edited by Dumitru_Pavel, 10 June 2014 - 20:07. |
#26
Posted 11 June 2014 - 09:24
Este clar ca subiectivitatea face parte din evaluarea unui produs, dar de multe ori subiectivitatea este "influentata" de notorietate. Cand stii ca te uiti la un Rembrandt sau asculti un Mozart esti deja influentat de rezonanta numelui autorului, alteori publicitatea influenteaza iara asa-zisul subiectivism: nush ce fetita de 3 ani s-a jucat cu pensula pe panza si parintii au vandut tabloul cu cateva mii de dolari sau elefantul Cici a varsat cerneala pe o hartie si lumea a sarit cu pareri despre ce a vrut el sa reprezinte si iara cineva i-a cumparat capodopera cu ceva banuti...
Totul este relativ si numai adevaratii "degustatori" de arta au un procentaj mai mare de obiectivism decat media in evaluarea artei (dar si aici subiectivismul exista). Dar dezbaterea adevarata pe topicul asta (si care Loock a incercat sa o lumineze) este ideea de forma/imagine care lasa o amprenta in subconstient la oameni in general (oameni de rand) si pot sa dau un exemplu foarte larg raspandit: Industria auto a ajuns la un nivel foarte avansat in ceea ce priveste forma si o anumite masini (nu ma refer in special la producatorii de luxury cars precum Ferrari, Bugatti etc) ci la cei care fac masini de serie pt populatie. Aceste masini sunt create de echipe formate din persoane cu diferite abilitati: artisti, ingineri, modelatori etc. si in majoritatea cazurilor nu sunt cunoscuti. In fiecare an apar cateva masini care sunt considerate "frumoase" de un procentaj relativ ridicat de populatie. Ceea ce vreau sa evidentiez este ca aceste masini sunt create intr-un studio unde se urmeaza niste pasi bine definiti si de la schite pe hartie se trece la modelare in lut apoi se trece pe calculator unde formele sunt imbunatatite cu ajutorul softurilor (reflexii, curbe, culori etc.) In acest caz nu mai este vorba de subiectivism pt ca daca o masina place ochiului ea va fi apreciata indiferent de notorietatea designerului sef! |
#27
Posted 14 June 2014 - 00:06
Engineer_xxl, on 11 iunie 2014 - 09:24, said:
Industria auto a ajuns la un nivel foarte avansat in ceea ce priveste forma Curbe, suprafete si triunghiuri Bezier baby. De fapt individul a lucrat la Peugeot cred, deci pentru industria auto le-a si inventat. Iti trebuie doar cativa parametri pentru a descrie un triunghi care sa se cupleze perfect cu triunghiul vecin. Iar o suprafata cu multe features se poate descrie cu un numar neasteptat de mic de triunghiuri din alea. Acum se folosesc si in grafica 3D pe calculator. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users