Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg
 Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...
 Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar
 pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Probleme accesare nr test telefon
 

Vizita in Norvegia

- - - - -
  • Please log in to reply
157 replies to this topic

#37
Deadontime

Deadontime

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 102
  • Înscris: 31.01.2007
Eu aș evita și Cehia: traseul pe care ți l-ai propus presupune să mergi pe E65 până la Praga, drum care este vălurit pe o porțiune destul de lungă (cred că vreo 200 km). Apoi dai de nodul din Praga unde în funcție de ziua și ora la care ajungi poți să faci și o oră pentru 12-15 km. Ori renunți la Cehia și te duci prin Austria (autostradă foarte bună), ori renunți la "autostrada" din Cehia și mergi pe alte drumuri (nu am informații despre cât de bune sunt celelalte drumuri din Cehia).

#38
mdt

mdt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,627
  • Înscris: 12.12.2006
Scoty, de ce nu le cauti chiar tu pe Google Maps? Nu e chiar asa de greu...
Eu as merge pe varianta avion + masina inchiriata, zboara wizz-ul la Oslo, daca iei biletele din timp cred ca iesi mai ieftin decat cu masina + cazari intermediare + mancarea pe drum, ce sa mai vorbim de oboseala.

Visez si eu la o excursie in Norvegia. Chiar merita mers pana la Capul Nord? Mi se pare foarte departe....  sunt peste 2000 km intre Oslo si Capul Nord. Parca m-as limita la zona fiordurilor.

Edited by mdt, 09 August 2014 - 10:02.


#39
glumetu

glumetu

    Jedi sora-mea!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,958
  • Înscris: 27.04.2005
@mdt: intrebarea daca merita are raspuns unic pentru fiecare persoana care intreaba. Nordkapp e o zona cu vreme foarte schimbatoare, noi avut noroc maxim din cate povestesc altii, in general e ceata si sunt nori. Dar experienta de a vedea soarele pe cer la 12 noaptea (practic nu apune) este cosmica. Daca o ai, atunci sigur merita. Insa risti foarte mult sa nu poti vedea soarele din cauza norilor si a cetii.

Oricum, merita sa treci de cercul polar, experienta este impresionanta, in 10 km inainte de punct treci prin paduri luxuriante, apoi brusc un paduris cu copaci contorsionati de parca i-a atacat vreo ploaie acida si apoi brusc un peisaj de tundra, cu stanci cu licheni si fara vegetatie... dupa aceea peisajul mai revine la normal, dar chiar acolo la Polarsirkelen este... wow...

Dupa cercul polar merita sa vizitezi arhipelagul Lofoten, care este tot o bijuterie. Practic cine face Norvegia fara a face Lofoten s-a dus cam degeaba. Cand ma voi intoarce in Norvegia, ma voi intoarce pentru Lofoten, pentru nimic altceva.

Edited by glumetu, 09 August 2014 - 12:59.


#40
chelie_d

chelie_d

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 664
  • Înscris: 01.04.2008
niște poze ar fi binevenite Posted Image Posted Image

#41
glumetu

glumetu

    Jedi sora-mea!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,958
  • Înscris: 27.04.2005
vin si pozele, cand ma mai linistesc cu treaba...

#42
OvidiuNS

OvidiuNS

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,855
  • Înscris: 04.07.2010

View Postglumetu, on 07 august 2014 - 10:58, said:

... Am facut Flamsbana (un fel de "mocanita" printr-un peisaj superb) ...

Întrucât pe 12 iunie 2014 am fost şi noi cu Flamsbana, aş face o rectificare, pt. conformitate. Nu este "mocăniţă", este un tren ce merge pe şine cu ecartament normal, ca orice tren. Doar vagoanele au fost recondiţionate (cu canapele roşii, din material textil, şi cu feronerie strălucitoare, din alamă). De fapt, vagoanele Flamsbana seamănă destul de mult cu vagoanele noastre vechi, ce circulau până acum vreo 10 ani pe rutele secundare (gen Goleşti - Câmpulung - Argeşel, sau Piteşti - Curtea de Argeş, sau Buzău - Nehoiaşu), sau cu vagoanele ce încă mai circulă pe ruta Oraviţa - Anina. Ba chiar, vagoanele Flamsbana sunt normale, nu aşa mici cum sunt pe Oraviţa - Anina.
Oricum, nu se poate spune că este "mocăniţă", aşa cum se observă şi din poză Attached File  LTS_14_1 596.jpg   152.29K   38 downloads.

În altă ordine de idei, era mai bine dacă postai la topicul "Ţările Nordice", unde aveai posibilitatea să povesteşti şi despre Suedia, Finlanda şi Danemarca într-un singur topic.

Eu aşa o să fac, pentru că finalul croazierei a fost în Danemarca. Şi tot acolo o să urc şi pozele.

Pentru a nu rămâne dator pe acest topic, voi spune că, până la urmă am aflat (la faţa locului) că timbrele pentru expedierea unei vederi din Norvegia în România costă 13 nok, adică 1,6 euro, sau 2,6 usd (pe 10 iunie, în Kristiansand).
De asemenea, tot în Kristiansand, la o benzinărie, litrul de benzină 95 costa 14,48 nok, adică 1,787 eur (sorry, @scoty, motorina nu m-a interesat, maşina noastră fiind benzinară).
Şi foarte important mi se pare faptul că e mult mai bine să plăteşti totul cu cardul. Am făcut nişte calcule după ce am listat extrasul de la bancă, şi mi-a rezultat un curs de 8,1 nok la 1 euro (cu toate comisioanele incluse), în timp ce un coleg de croazieră a schimbat în oraş, la o casă de schimb, euroi în coroane norvegiene la un curs de 5,9 !!!!!

În ce priveşte vremea, şi noi am avut noroc, am prins în Oslo singura zi cu soare din câte au avut în toată săptămâna respectivă, şi am mai prins ceva soare şi în Kristiansand, şi în Bergen, şi în Flam. Din păcate, tot timpul călătoriei cu Flamsbana (până la Myrdal şi înapoi) a plouat, soarele a ieşit ceva mai târziu, în Flam, înainte ca vasul să plece. Şi tot din păcate, la plecarea din Flam (citeşte "Flom"), pe tot parcursul fiordului Aurland a fost înnorat.
Oricum, se ştie, în Norvegia vremea ploioasă este predominantă, chiar şi vara. Şi chiar la nivelul unei zile vremea se poate schimba de câteva ori, aşa cum zice şi @eiffel.


Sănătate şi toate cele bune !

Edited by OvidiuNS, 16 August 2014 - 18:44.


#43
scoty

scoty

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,948
  • Înscris: 01.01.2005
Poti sa pui si traseul pe google maps sa ma inspire si eu, in alta ordine de idei am sters traseul postat deoarece astept pe cineva care tocami a fost prin zona Bergen sa-mi dea idei, oricum pana la anul mai e! Caut la topicul ,,tarile nordice'' pana acum nu l-am vazut sa citesc despre aventurile tale, ai deja un ,,like'' programatPosted Image

#44
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View PostOvidiuNS, on 16 august 2014 - 18:24, said:

Şi foarte important mi se pare faptul că e mult mai bine să plăteşti totul cu cardul. Am făcut nişte calcule după ce am listat extrasul de la bancă, şi mi-a rezultat un curs de 8,1 nok la 1 euro (cu toate comisioanele incluse), în timp ce un coleg de croazieră a schimbat în oraş, la o casă de schimb, euroi în coroane norvegiene la un curs de 5,9 !!!!!
Felicitari pentru croaziera! Ma bate gândul sa experimentez ceva similar in zona respectiva, asa ca as dori sa stiu ce fel de card ai avut: de debit sau de credit si daca a fost in lei ori euro. Multumesc!

#45
OvidiuNS

OvidiuNS

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,855
  • Înscris: 04.07.2010
@scoty: Încă micşorez la poze. N-am fost cu maşina, ci cu vasul de croazieră MS Eurodam. Iar link-urile puse de tine către maps.google.com nu merg, nu apare nici un traseu.

Oricum, notează obiectivele numite Preikestolen (în zona Stavanger) şi Stegastein (în zona Flam - Aurland), de care văd că nimeni nu spune nimic.
Stai liniştit, încă nu le-am vizitat. Preikestolen n-a fost pe "agendă", iar pasarela Stegastein am omis-o intenţionat. Am preferat excursia cu Flamsbana (care e scumpă), şi am lăsat panorama de pe Stegastein pentru momentul când voi fi cu maşina personală sau în altă croazieră pe banii noştri, vizita fiind gratuită.
De fapt, ni s-a propus să alegem între Flamsbana şi o excursie cu autocarul care să treacă pe la Stegastein (oricare o alegeam, era gratis, nu plăteam noi nimic, aşa că am ales-o pe cea mai scumpă, evident).

Referitor la drum, eu am un prieten care lucrează în Helsinki, şi care vrea să ajungă la anul la Nordkapp cu maşină închiriată. Aşa că oscilez, dar probabil vom merge la el cu avionul şi vom merge împreună mai departe.
Dar dacă nu ar fi existat varianta asta, aş fi ales drumul cu maşina, chiar dacă plec din Bucureşti, şi chiar dacă maşina e benzinară. Te încurajez să mergi cu maşina personală, pentru că ieşi semnificativ mai ieftin, şi e mult mai comod, deşi poate fi mai obositor.
Zic că e mai comod, pentru că, dacă ai merge cu avionul până la Oslo (să zicem), tot ai multe zile de umblat cu maşina închiriată, aşadar e nevoie de multe bagaje. Iar cu bagaje multe pe avion ... e moartea !
În schimb, cu maşina ta, îţi pui câte bagaje vrei în portbagaj, şi când schimbi locul de cazare scoţi doar strictul necesar în cameră. Iar drumul poţi să-l incluzi în vacanţă, ca să nu se adune oboseala. Adică aplici sănătoasa zicală: "pauzele lungi şi dese - cheia marilor succese".
Ai multe obiective frumoase pe parcurs, poţi face chiar opriri de 2 nopţi. Eu aş merge prin Ungaria - Slovacia - Polonia - Lituania - Letonia - Estonia, apoi feribot spre Helsinki, după care aş merge spre Rovaniemi şi aş intra în Norvegia cât mai în nord posibil. Ideea e să conduci prin Finlanda, unde eşti în UE, iar viteza maximă e 90, pe când în Norvegia viteza maximă e doar 80 km/h, ceea ce contează mult. Plus că în Finlanda drumul e drept.
Aş vedea Nordkapp (cazare 3-4 nopţi în apropiere, ca să mai fac încă două excursii), apoi Lofoten (cazare cel puţin 2 nopţi), şi uşor-uşor aş veni spre sud, iar întoarcerea ar fi prin Germania - Austria - Ungaria, în nici un caz prin Cehia.

Caută şi la "Turism auto" topicul unde a descris Eugen din Iaşi megavacanţa în care a vizitat Nordkapp, am discutat şi acolo câteva idei.

Şi documentează-te şi care ar fi programul croazierelor din fiorduri. Pentru că poţi vizita destule locuri din Norvegia în cazul unei/unor viitoare croaziere. Am un prieten care pleacă peste vreo săptămână într-o croazieră în fiorduri cu firma Costa, şi merg el, soţia şi cei doi copii. Croazierele sunt destul de ieftine şi vezi multe obiective în timp foarte scurt. Vreau să spun că dacă vei avea în vedere şi vreo croazieră ulterioară, atunci poţi tăia de pe listă unele obiective ce pot fi vizitate în cadrul acelei croaziere. De obicei, croazierele se "învârt" între Oslo şi Sognefjord, aşa încât o idee bună ar fi ca după Nordkapp, Lofoten, Atlanterhavsveien şi Trondheim, ai putea trece în Suedia (Ostersund - Sundsvall şi apoi în jos pe coastă) şi la Malmo treci podul la Copenhaga, apoi ferry de la Rodbyhavn până în Germania etc. E una din variantele pe care le-aş aplica eu, dar tu eşti şeful ...

@G-Ionel: mulţumesc ! Am avut un card de debit VISA BUSINESS neembosat, de la BCR, în lei.


Sănătate şi tcb !

Edited by OvidiuNS, 16 August 2014 - 20:54.


#46
OvidiuNS

OvidiuNS

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,855
  • Înscris: 04.07.2010
Uite, @scoty, înarmează-te cu răbdare şi citeşte începând de aici.


Sănătate şi distracţie plăcută !

#47
scoty

scoty

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,948
  • Înscris: 01.01.2005

View PostOvidiuNS, on 16 august 2014 - 21:21, said:

Uite, @scoty, înarmează-te cu răbdare şi citeşte începând de aici.


Sănătate şi distracţie plăcută !

Multumesc pentru info. asteptam si poze daca se poate. Topicul indicat l-am citit in urma cu un an sau doi dar o sa revin la el poate au aparut idei noi. Am citit si ccele scrise de Eugen chiar si cele scrise pe blogul lui. Eu am fost cel care I-am semnalat ca in filmul facut de el la Nordkap mai apare o masina cu nr de Ro (Iasi) , parcata chiar langa ei, pe care nu au vazut-o curata coincidentaPosted Image Linkul asa cum am spus mai sus este nefunctional deoarece am sters traseul deoarece astept niste informatii de la cineva care a fost cu motocicleta in Norvegia. De curiozitate cat a costat croaziera de unde ai inceput poate imi dai un link al companiei, poate voi face si eu una in viitor.

Edited by scoty, 17 August 2014 - 21:21.


#48
OvidiuNS

OvidiuNS

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,855
  • Înscris: 04.07.2010

View Postscoty, on 17 august 2014 - 21:18, said:

... De curiozitate cat a costat croaziera de unde ai inceput poate imi dai un link al companiei, poate voi face si eu una in viitor.

Aşa cum am scris şi în PM, nu pot furniza aceste informaţii, însă pot spune că prietenul meu pleacă zilele astea într-o croazieră prin fiorduri cu un vas al firmei Costa. Îmbarcarea se face din Hamburg, unde va fi şi debarcarea de la final. Omul merge cu maşina personală până la Hamburg şi înapoi, iar pe durata croazierei, Costa îi asigură parcare chiar în port, la un preţ de 20 euro pe zi.
Pentru el e a cincea croazieră cu Costa, a primit deja şi un card de fidelitate.
Cam atât mi-a spus, şi nu mai am cum să iau legătura cu el decât după ce se întoarce.
Caută şi tu pe google, sunt multe firme care au în programul de vară croaziere în fiorduri. Iar preţurile nu variază semnificativ de la an la an.
Şi poate ar fi bine să studiezi şi topicul de pe Forum "Totul despre croaziere", de la "Alte vacanţe în străinătate".

Poze din croaziera noastră o să pun, o să fac şi un "trip-report", toate la "Ţările Nordice", dar nu imediat, ci în timp util.


Sănătate şi tcb !

Edited by OvidiuNS, 18 August 2014 - 01:30.


#49
glumetu

glumetu

    Jedi sora-mea!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,958
  • Înscris: 27.04.2005
Sognefjord:

Attached File  DSC_1369.jpg   453.64K   44 downloads

#50
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 39,931
  • Înscris: 25.06.2007

View PostOvidiuNS, on 16 august 2014 - 20:45, said:

[conduci prin Finlanda, unde eşti în UE, iar viteza maximă e 90, pe când în Norvegia viteza maximă e doar 80 km/h,
Cred ca ai gresit putin, in Fi e 100, iar in No e 90.

#51
sil200

sil200

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 988
  • Înscris: 23.01.2007

View Postscoty, on 16 august 2014 - 18:55, said:

Poti sa pui si traseul pe google maps sa ma inspire si eu, in alta ordine de idei am sters traseul postat deoarece astept pe cineva care tocami a fost prin zona Bergen sa-mi dea idei, oricum pana la anul mai e! Caut la topicul ,,tarile nordice'' pana acum nu l-am vazut sa citesc despre aventurile tale, ai deja un ,,like'' programatPosted Image

Daca Elvetia ti s-a parut scumpa atunci Norvegia este obscen de scumpa. Eu as vedea Austria, Elvetia, Franta si nordul Italiei, Dolomitii sunt bestiali si apoi m-as incumeta sa merg in Norvegia. Dupa doua zile peisajul se repeta pana la saturatie. Am cochetat o perioada cu nordkapp dar m-am lamurit si am virat spre fiorduri. Daca as revenii as face-o doar pentru Insulele Lofoten 3-4 zile cat sa prind una cu soare, mult soare.

Edited by sil200, 20 August 2014 - 17:55.


#52
OvidiuNS

OvidiuNS

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,855
  • Înscris: 04.07.2010

View PostKarhu, on 20 august 2014 - 17:01, said:

Cred ca ai gresit putin, in Fi e 100, iar in No e 90.

Pentru Finlanda ai dreptate, pe şoselele principale limita e 100 km/h, dar pe drumurile minore, în afara localităţilor e doar 80.
În schimb, în Norvegia limita e 80 km/h, nu am greşit.
Evident, nu vorbim de autostrăzi.

Oricum, dacă diferenţa între limitele maxime e de 20 km/h (nu 10, cât am spus iniţial), atunci e cu atât mai recomandat să mergem prin Finlanda spre Nordkapp, nu prin Norvegia.


Sănătate şi tcb !

#53
glumetu

glumetu

    Jedi sora-mea!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,958
  • Înscris: 27.04.2005
Serios vorbind, in Norvegia se circula si cu viteze mai mari, radarele sunt fixe si pre-semnalizate. Chiar si cu limita de 80.

Daca vi se pare peisajul repetitiv in Norvegia, atunci cu siguranta nu ati vazut Finlanda sau Suedia.

In concluzie, as merge tot prin Norvegia catre Nordkapp, pur si simplu peisajul este infinit mai frumos iar drumul nu e atat de naucitor de incet.

#54
glumetu

glumetu

    Jedi sora-mea!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,958
  • Înscris: 27.04.2005
Flakstad, Lofoten:

Attached File  DSC_2103.jpg   742.4K   58 downloads

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate