Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Achizitionare accesorii bicicleta si cateva sfaturi
Last Updated: Feb 14 2021 13:10, Started by
LordRevan
, Mar 29 2014 13:27
·
0
#37
Posted 24 April 2014 - 12:03
Ei na si tu... ochelari special pentru ciclism (ma refer la aia din Lidl). Chiar mi se par ca au treaba cu sportul si nu merg la o tinuta casual.
La banii astia... |
#38
Posted 24 April 2014 - 13:13
Cel mai important e ca ochelarii sa-ti vina bine, altfel nu ii porti..
Daca v-ati uitat la manusi, cele doar cu negru nu au gel, corect ? Recomandati pe cele cu gel ? 30lei e pret bun pt tricoul acela de ciclism ? Ma intereseaza daca e mai aerodinamic (permite viteza mai mare fata de un tricou normal)...se simte diferenta ? Edited by sirgoofy, 24 April 2014 - 13:39. |
#39
Posted 24 April 2014 - 14:22
Erau doar marimi mari insa calitativ sunt ok. Pantalonii nu mi-au placut, bazounul e ca dracu, mare si pus aiurea.
Ca sa fie aerodinamic trebuie sa fie mulat; nu cred ca vreun amator si-a mai pus problema de aerodinamic de la un tricou. Am luat manusile negre dar captuseala de spuma este destul de groasa. Comparativ cu fostele manusi Garmin cu gel nu e mare diferenta. |
#40
Posted 24 April 2014 - 14:23
Eu am ajuns pe la 10 si deja era lume care se perinda pe acolo. Am luat computerul, ochelari si cric.
Ca tot intreba initiatorul daca se va potrivi pe 29er cricul: la mine pe 28 merge de minune si nu il am extins la maxim ca altfel ar sta bicicleta tapana, deci cred ca ar sta ok si la tine. Pacat de vremea asta ca nu tine cu noi deloc azi. |
#41
Posted 24 April 2014 - 19:58
Salutare tuturor!
Pe la orele 18 am reusit sa dau iama in Lidl-ul de la Titan. Nu am mai gasit casti, pantaloni si bluze marimea M. Am riscat un pic si mi-am cumparat marimea L. Imi vin foarte bine. Ma oftic ca mi-am luat o mica teapa: am probat acea jacheta de ciclism culoarea rosie si avea maneca interioara impotriva vantului; insa am luat culoarea neagra si aceasta nu are asa ceva. Imi pare rau, dar asta este. Nu zic cat de calduroasa este. Pantalonii mi se par ok, confortabili, insa acea intaritura ma face sa ma simt aiurea. Nu stiu daca se datoreaza faptului ca nu sunt inca obisnuit cu asa ceva sau lucratura nu este buna. Ramane de vazut pe parcurs. Bluza imi vine bine, chiar imi place la atingere. Manusile de culoare neagra sunt cu gel, insa imi sunt o tara largi. Mi-am luat si acel sistem de suspendare al bicicletei. Partea comica este ca producatorul il recomanda pentru apartamente cu inaltimea de 4 m. La ce pret are, oricum merita; cine stie cand ai nevoie de el. Trusa de scule, cea la 25 ron, este binevenita. Are acel set de chei si surubelnite multe si bune. Nu m-am prins de ce are o chestie gen petic, gri la culoare, cu o portiune zimtata. Partea faina este ca totul vine pus in borseta. Si ajungem la accesoriul cel mai ravnit, ciclo-computerul. Cine si l-a cumparat si a apucat sa-l monteze, cum a procedat? In sensul ca: la ce distanta trebuie pus senzorul pe furca si magnetul pe spita? Fata de centrul rotii, ca pun acel senzor mai spre ghidon sau ai departat de el, am alta raza, deci mi-ar calcula alta distanta. Cum stie el raza rotii bicicletei pentru ca teoretic, pozitia montarii lor influenteaza calculele pe care le face el? Poate cineva sa-mi explice pasii de montaj, asa mai babeste? Pompa aceea de 10 ron este decenta; are un ventil ca adaptor si in rest nimic de zis. O seara buna! |
#42
Posted 24 April 2014 - 20:08
Cand pornesti prima oara calculatorul, printre setarile pe care ai sa i le faci se numara si setarea dimensiuni rotilor (ai in brosura dimensiunile).
Referitor la montaj, tot in instructiunile de pe brosura arata ca trebuie pus cat mai sus (cat iti permite) iar magnetul de pe spita trebuie sa treaca la maxim 2mm distanta de acel senzor (eu m-am urcat foarte sus cu senzorul ca sa pot sa am loc sa il pun cum trebuie si sa nu imi atinga). Din pacate n-am putut sa-l testez azi decat asa, invartind de roata prin casa sa vad daca functioneaza cum trebuie. Mie unul imi place ca are mai multe functii decat cele prezentate pe site, gen: viteza maxima, temperatura maxima, countdown pentru service (iti setezi numarul de km pe care vrei sa il faci pana la urmatoarea revizie), etc. |
#43
Posted 24 April 2014 - 20:18
Pozitia pe spita a magnetului nu conteaza, tot o rotatie se face si la janta si la butuc. Conteaza distanta recomandata intre senzor si magnet. Mai bine masori cu o sfoara circumferinta rotii si bagi datele in computer.
|
#44
Posted 24 April 2014 - 22:32
LordRevan, on 24 aprilie 2014 - 19:58, said: Cum stie el raza rotii bicicletei pentru ca teoretic, pozitia montarii lor influenteaza calculele pe care le face el? I-o introduci tu. Dar nu raza până la poziţia senzorului, ci circumferinţa roţii măsurată pe exteriorul anvelopei, pe zona unde face contact. Cel mai simplu e să pui o roată cu ventilul jos, fă un semn pe podea şi mergi înainte până ajunge iar ventilul jos. Măsori distanţa între semne şi aia e. Senzorul măsoară doar numărul de rotaţii, apoi înmulţeşte cu circumferinţa introdusă de tine şi obţine distanţa parcursă. Mai are şi un ceas intern cu care măsoară timpul şi cu el şi distanţa obţine viteza. Şi cam asta-i funcţionalitatea de bază la orice ciclocomputer, nu e mare filozofie. Alea mai avansate oferă şi alte alte şmecherii, ca de exemplu marcarea plecării şi sosirii şi-ţi oferă viteza medie (şi de obicei care fac asta oferă şi posibilitatea să marcheze sau nu timpul când staţionezi). Sau te lasă să bagi mai multe circumferenţe de roată ca să poţi muta ciclocomputerul pe 2 biciclete (şi care fac asta de obicei oferă spre vânzare şi set suplimentar de magnet+senzor, să nu stai să freci toată instalaţia). |
#45
Posted 25 April 2014 - 06:42
M-am uitat peste acele instructiuni si scrie un tabel cu diamentrele de roti comune si lungimea circumferintei lor. Din pacate nu apar si cele de 29", insa nu este problema ca se calculeaza. Am vazut ca introduci tu aceasta lungime, insa introduc pentru o roata de 29", care de fapt este diametrul jantei, sau diametrul exterior al anvelopei?
Poate am noroc si mai gasesc astazi acel cric. |
#46
Posted 25 April 2014 - 08:13
S-a zis deja, masori roata pe exterior - partea de rulare a anvelopei.
Nu se baga dimensiunea jantei fiindca poti avea cauciucuri de grosimi diferite. In Buc sunt multe lidl, mergi la altul daca nu gasesti in primul...n-am inteles de ce ai luat manusi prea mari Edited by sirgoofy, 25 April 2014 - 08:35. |
|
#47
Posted 25 April 2014 - 09:21
Tinand cont ca ai roti asa mari poate nu poti face o masuratoare ca lumea in casa pentru ca trebuie sa parcurgi o rotatie, plus lungimea bicicletei , depinde de cat de mare ai spatiul in apartament e posibil sa nu ai destul loc. Ce fac eu, ies cu ea afara si un tub de pasta de dinti cu care aplic ceva pasta intr-un punct al rotii. Apoi imping bicicleta pana cand, rotindu-se roata, va lasa doua pete de pasta pe asfalt si apoi masor distanta dintre ele. Aceasta distanta o introduc apoi in computer, parca in mm. Daca iti schimbi cauciucurile ar trebui sa refaci masuratoarea.
|
#48
Posted 25 April 2014 - 10:06
Poţi scoate roata şi înfăşura ruleta pe circumferinţă. Oricum nu trebuie să fie la milimetru.
|
#49
Posted 25 April 2014 - 16:24
Acele manusi le-am primit, nu le-am cumparat eu.
Cand voi ajunge acasa am sa ma ocup de montajul computer-ului. Multumesc ca m-ati mai lamurit. Cum faci sa ridici de bicicleta la trecerea peste bordurile mai inalte? Eu unul, ori le ocolesc, ori ma dau jos si merg pe langa ea. |
#50
Posted 25 April 2014 - 16:44
E un început de bunnyhop. Te ridici în pedale; le foloseşti ca suport pentru a sări în sus; tragi bicicleta de ghidon în sus după tine. De exersat pe teren plat întâi.
Din păcate nu găsesc pe Youtube decât exemple cu BMX, care nu ajută pentru că e complet altceva pe o bicicletă de 10kg mică şi special făcută pentru aşa ceva. Aparent prin lumea largă nu prea are lumea motiv să urce bicicleta de oraş pe trotuar? :/ |
#51
Posted 25 April 2014 - 19:39
Tragi de ghidon in sus, sa ai viteza mica.
Exerseaza cu o bordura mica in parc sau alt loc fara trafic. Edited by sirgoofy, 25 April 2014 - 19:47. |
|
#52
Posted 29 April 2014 - 08:03
Am reusit cat de cat sa ridic roata fata.
Mi-am montat ciclo-computer-ul si sunt foarte multumit de el. A trebuit sa-i scot bateria pentru a-l reseta si computer-ul nu s-a stins instant, ci a mai functionat cateva secunde bune. In timpul setarilor, am ales din greseala sa-mi afiseze greutatea in lb in loc de kg. Mai pot modifica acum? Nu inteleg urmatorul aspect: mi-a cronometrat tura la aprox. 48 minute, iar Endomondo pe care l-am pornit in acelas timp, m-a cronometrat in 56 de minute. Aveti idee care ar fi cauza? |
#53
Posted 29 April 2014 - 08:51
Te-ai oprit pe drum ?
Posibil ca unul sa se opreasca atunci cand faci pauza.. Data viitoare pune cronomentrul si la telefon, ca sa stii care nu arata cum trebuie. |
#54
Posted 29 April 2014 - 09:11
Aseara i-am pus si eu bateria si am apasat din greseala pe limba germana (nu citisem functiile butoanelor), a trebuit sa scot bateria ca sa pot seta corect tot. Sa vad cand pun dimensiunea rotilor daca merge fara sa resetez. Interesant daca iti memoreaza ODO sau nu.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users