Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info certificate digitale COVID-19

COVID-19: Raportari · Stiri Oficiale

Info Coronavirus/Vaccin vs. Fake News

Informatii utile stare de alerta
 Emigrare Irlanda, merita?

Nelamuriri olx

Alegere SSD NVME 1 TB

Opriri dese Centrala Hermann Mast...
 Boxa activa cu frecvența bas...

Achizitie 2 televizoare

Japoniaaa- Suzuki Jimny 1.3, 2005

Reparație Rca sau casco
 Problema tableta Lenovo tab 3

PC Freeze

Baterie Samsung J6

Golden Retriever
 

Fratii Wright = impostorii cu care se mindresc Statele Unite

- - - - -
  • Please log in to reply
50 replies to this topic

#1
roaca

roaca

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 787
  • Înscris: 15.08.2009
Fratii Wright au fost niste impostori transformati in parintii aviatiei mondiale de masina propagandistica americana

Exista o ploaie de dovezi ca fratii Wright nu au zburat intr-un avion cu motor nici in 1903 nici in 1904 sau 1905, asa cum pretind. Primele lor decolari cu motor dateaza abia din 1908.

Motorul avionului Flyer I proiectat si construit in 6 saptamini de catre un reparator de biciclete
Toata povestea avionului Flyer I, care pretins a zburat pe 17 Dec. 1903, contine o multime de elemente din domeniul incredibilului, pe alocuri sfidind ridicolul, cum ar fi istoria constructiei motorului despre care se sustine, fara a se cita insa documente ale vremii, ca a fost realizat de Charles Edward Taylor (1868 - 1956), o persoana initial angajata de fratii Wright sa repare biciclete in atelierul acestora.
Cind a devenit clar ca un motor suficient de usor si puternic nu era disponibil in Statele Unite, fratii au apelat la Taylor care a proiectat si realizat motorul in doar 6 saptamini cu ajutorul si al unor schite sumare facute de cei doi frati care ii cerusera acestuia un motor de 8 CP. Taylor reuseste sa construiasca unul de 12 CP, depasind asteptarile.
Surse:
http://en.wikipedia....ylor_(mechanic)
http://dljh1964.word...wright-haskell/

Te intrebi cum putea un reparator de biciclete, despre care nu exista nici o dovada ca ar fi facut motoare termice inainte, sa proiecteze si sa realizeze un motor cu performante exceptionale, usor si puternic, ceva ce nu se afla pe piata americana de la acea data.
Inutil de zis ca nu exista vreun brevet sau orice alta dovada cit de mica care sa certifice existenta unui asemenea propulsor Wright in anul 1903, 1904 sau 1905.

Avionul Flyer I 1903 nu are comportamentul descris de fratii Wright (zbor lin si stabil de citeva zeci de secunde)
(a se vedea: http://usatoday30.us...right-flyer.htm )
(1) "EL SEGUNDO, Calif. (AP) - Experti in aviatie ... au gasit ca este ceva in neregula cu avionul Wright in miinile unor piloti contemporani."
(2) "As spune ca este aproape un miracol ca ei au reusit sa zboare, zice Jack Cherne"
(3) "Folosind acele date, ei au creat un simulator de zbor controlat de computer care arata ca avionul are o asa instabilitate ca este aproape imposibil de pilotat."
(4) "Este ca si cum ai incerca sa tii in echilibru un bat pe deget, doua in acelasi timp. Daca pierzi putin echilibrul, (batul) se duce repede, spune Fred Culick"
(5) "Toti pilotii, la prima incercare au prabusit avionul pe simulator in mai putin de o secunda, spune Capt. Tim Jorris".
(6) "Sincer, nu pot sa-mi imaginez pe fratii Wright cu asa putina experienta in zborul cu motor reusind sa decoleze si sa zboare (cu Flyer I)", spune Major Mike Jansen (care continua) "Respectul meu pentru ce au facut ei (fratii Wright) s-a spulberat imediat ce am pus mina pe manse."
(7) "Modificarile vor include ... . Un sistem de zbor asistat de computer care sa ajute pilotul. Vrem sa experimentam dar nu se ne omorim", zice Cherne.

Trei saptamini de teste in tunel aerodinamic efectuate cu o replica a avionului Flyer I "au aratat cit de instabil era acesta si cit de periculos pentru zbor" spune Culick". (sursa: http://community.sea...8&slug=wright08 )

In concluzie, chiar si unii americani, oameni seriosi, care au experimentat incercind sa verifice acuratetea declaratiilor fratilor Wright, cum sunt: Prof. Fred Culick, Jack Cherne, Major Mike Jansen, Capt. Tim Jorris, etc., au ajuns, bazat pe teste, la concluzia ca avionul din 17 Dec. 1903 nu putea zbura si cu toate eforturile depuse nimeni nu a fost capabil sa refaca, nici pe departe, zborul de 57-59 secunde din acea zi.

Separat de echipa lui Jack Cherne si Fred Culick pilotul Kevin Kochersberger testeaza o alta replica a avionului din 1903:
1) "Pe 20 Noiembrie, 2003, Dr. Kevin Kochersberger a pilotat avionul numit "1903 Wright Experience Replica Flyer". Cu un vint de 15-18 mph (din fata) a zburat aproape 100 picioare."
a se vedea:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/o1mscspl-VU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
2) "Pe 3 Decembrie 2003 acelasi Kevin Kochersberger zboara 115 picioare.
a se vedea:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/kg46QLzO3b0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Trebuie insa precizat ca motorul replicii pilotate de Kochersberger dezvolta intre 18 si 20 CP adica era clar mai puternic decit pretinsul original de 12 CP din 1903.
Sursa: http://wrightstories...n-wright-flyer/

Va urma

Edited by roaca, 10 March 2014 - 00:15.


#2
Razvan_N

Razvan_N

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,565
  • Înscris: 29.05.2004
Astept sa aflu care rus le-a luat-o inainte.

#3
roaca

roaca

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 787
  • Înscris: 15.08.2009
"Eleroanele" fratilor Wright, brevetate de fapt in 1868, care au tinut industria americana de avioane pe loc pina in 1917
In anul 1903 fratii Wright inainteaza o cerere de brevet pentru un planor. Aceasta este respinsa.
In 1904 este angajat un avocat care intocmeste documente corespunzatoare si in final brevetul este obtinut la 22 Mai 1906.
a se vedea: http://invention.psy...ightPatent.html
Un planor a carui inclinare stinga dreapta era controlata prin rasucirea virfului aripilor este tot ce au patentat fratii Wright. Brevetul era insa suficient de vag in el specificindu-se ca metoda de control lateral poate fi folosita atit la planoare cit si la avioane cu motor iar procedeul prin care este modificat unghiul virfului aripilor poate fi diferit de cel "prin rasucire" descris explicit in patent.
Sperind sa se imbogateasca, in baza documentului din 22 Mai 1906 fratii Wright dau in judecata pe oricine incearca sa foloseasca eleroane (desi metoda de rasucire a virfului aripilor nu era utilizata, fiind ineficienta) fiind convinsi ca omenirea le datoreaza inventia procedeului de control lateral al aparatelor de zbor.
a se vedea Razboiul Brevetului: http://en.wikipedia....hers_patent_war
Ani de zile industria americana de avioane este tinuta pe loc de Razboiul Eleroanelor, o inventie care in final s-a dovedit brevetata demult.
a se vedea patentul lui Matthew Piers Watt Boulton din 1868
http://en.wikipedia....rs_Watt_Boulton (desenul cu eleroanele se gaseste pe la jumatatea paginii)

Edited by roaca, 10 March 2014 - 09:00.


#4
danpet

danpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,578
  • Înscris: 01.03.2007
Din Wikipedia (Traian Vuia):
"Pe data de 18 martie 1906 el a realizat primul zbor autopropulsat (fără catapulte sau alte mijloace exterioare) cu un aparat mai greu decât aerul."
si inca:
"Vuia însă continuă să-și promoveze proiectul și-l trimite Academiei de Științe de la Paris pe 16 februarie, 1903, prezentând posibilitatea de a zbura cu un aparat de zbor mai greu decât aerul cât și procedura de decolare. Academia îi respinge proiectul cu motivația că ar fi prea utopic, cu mențiunea că:
Problema zborului cu un aparat care cântărește mai mult decât aerul nu poate fi rezolvată și nu este decât un vis."
Totusi:
"Vuia nu renunță la proiect și se înscrie pentru un brevet, acordat pe 17 august 1903 și publicat pe 16 octombrie 1903. Invenția brevetată se numește aeroplan automobil."

LE: Rusii s-au apucat de tehnica abia dupa al 2-lea razboi mondial,cand au luat la ei specialistii nemti...desigur,au avut si ei oameni inteligenti,dar nu cred ca in acea perioada (1903-1907).

Edited by danpet, 10 March 2014 - 09:02.


#5
roaca

roaca

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 787
  • Înscris: 15.08.2009
Referitor la Traian Vuia, este important atit brevetul cit mai ales realizarea practica a unui aparat de zbor capabil sa decoleze prin propriile mijolace de bord. Nu exista nici o dovada ca altcineva inaintea sa ar fi reusit sa se ridice cit de putin intr-un aeroplan sub actiunea propriului motor.

Trebuie insa spus ca zborurile lui Vuia au loc doar in perioada 1906 - 1907 si sunt foarte scurte.
Principala sursa de informatie este revista franceza L'Aérophile care publica citeva articole despre Vuia (vezi mai jos). Alte documente tirzii cu parerile unor istorici, cercetatori, etc. sunt prea putin relevante.

"Aeroplanul pe roti al domnului Vuia", L'Aérophile, Feb 1906, pag. 53-54, in care este descris avionul si un test de rulaj fara aripi ce a avut loc in fata unor persoane de la revista L'Aerophile.
Attached File  Traian Vuia in L Aerophile Feb 1906 pag 53.pdf   385.19K   14 downloadsAttached File  Traian Vuia in L Aerophile Feb 1906 pag 54.pdf   298.84K   6 downloads

"Noi incercari ale aeroplanului Vuia", L'Aérophile, Apr 1906, pag. 105-106, unde este publicata o scrisoare a lui Traian Vuia care descrie zborul de aproximativ 12 metri la o inaltime intre 0.6 si 1 m efectuat pe 18 Martie 1906. Nu se pomeneste de existenta vreunui martor mai mult sau mai putin oficial.
Attached File  Traian Vuia in L Aerophile Apr 1906 pag 105.pdf   425.93K   9 downloadsAttached File  Traian Vuia in L Aerophile Apr 1906 pag 106.pdf   251.63K   9 downloads

"Aeroplanul cu motor al domnului Vuia", L'Aérophile, Sep 1906, pag. 195-196" care prezinta doua scrisori trimise de Vuia redactiei revistei L'Aerophile pe 8 Iulie si respectiv 25 August 1906 unde sunt prezentate o serie de scurte decolari cea mai importanta inregistrindu-se pe 19 Aug. 1906 cu o performanta de 24 m la o inaltime de 2.5 m. Din nou nu se vorbeste de existenta vreunor martori. De mentionat ca cele doua scrisori sunt publicate in acelasi numar al L'Aérophile si in articolul imediat urmator celui care descrie un zbor de sub 7 m la 75 cm inaltime executat de Santos Dumont la 13 Sep. 1906 in fata unei comisii, prima decolare realizata vreodata in prezenta unor oficiali.
Attached File  Traian Vuia in L Aerophile Sep 1906 pag 195.pdf   353.95K   4 downloadsAttached File  Traian Vuia in L Aerophile Sep 1906 pag 196.pdf   252.93K   5 downloads

Traian Vuia va realiza primul sau zbor cu martori (doua persoane de la aeroclubul francez) pe 8 Oct. 1906 zburind 4 m la o inaltime de 10 cm de sol iar al doilea 1 saptamina mai tirziu cu performante aproape identice. (Trebuie sa caut articolul ca nu il mai am)

Va urma

Edited by roaca, 10 March 2014 - 12:43.


#6
rinser

rinser

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,606
  • Înscris: 03.11.2010
Ok, a fost Vuia un geniu. Si? Oricum pe conationalii sai ii doare fix in cur de tot ce a facut. Eventual isi aduc aminte pe 1 decembrie printre sarmale oferite gratis intr-un spectacol jenant si penibil. Intotdeauna m-a uimit cum omul cauta sa se mandreasca cu realizarile altuia printr-un mecanism de atasare pe baza unor principii inventate ad-hoc (etnie, nationalitate etc).
In loc sa faca ceva personal, cate de mic, macar sa curete zapada pe aleea din fata blocului, prefera sa stea pe o canapea soioasa, si printre ragaituri de arome de carnati din carne artificiala si bere burger, sa se mandreasca cu Hagi...

In ce priveste americanii astia numai pe minciuna au trait toata existenta lor. Manipulare si minciuna. Simplu.

#7
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,378
  • Înscris: 25.02.2007
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/q3beVhDiyio?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Nu-mi dau seama daca-s filmari din 1903 sau 1938 da' aici apare avionu' lor zburand. Si pare ca cu tot cu ei (fratii).

#8
roaca

roaca

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 787
  • Înscris: 15.08.2009
Fratii Wright au zburat in repetate rinduri incepind cu Mai 1908. Intiiul lor zbor cunoscut este insa tirziu si dateaza dintr-o perioada cind se batusera deja recorduri ca primul zbor masurat oficial pe un circuit inchis de 1 km efectuat pe 13 Ianuarie 1908 de sportivul Henry Farman.pe un avion comandat la fabrica fratilor Voisin.
vezi: http://www.wired.com...lies-kilometer/

Ceea ce se vede pe imaginile filmate nu este avionul din 1903 ci variante mult modificate de dupa Mai 1908.
Pozele cu avioane ale fratilor Wright decolind sau zburind in perioada 17 Dec. 1903 - sfirsitul lui 1905 (in 1906 si 1907 fratii nu au mai zburat) nu au fost publicate in presa vremii si nu s-a stiut de ele pina dupa 1908. Oricind fratii Wright puteau fotografia avioane de-ale lor in 1908, de exemplu, si pretinde ca imaginile sunt din intervalul 1903-1905.

#9
roaca

roaca

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 787
  • Înscris: 15.08.2009
"8 August 1908 – Wilbur Wright efectueaza citeva zboruri la Le Mans, Franta, primele asistate oficial. Avionul folosit pentru demonstratiile acestea si altele ulterioare fusese trimis in Franta in 1907 prilej cu care se avariase puternic asa ca Wilbur a trebuit sa petreaca mare parte din vara lui 1908 reconstruindu-l."
http://en.wikipedia....908_in_aviation

Niste escroci fratii Wright. Primul lor zbor fara dubii asupra autenticitatii are loc in Franta cu un avion construit in localitatea Le Mans si deci folosind experienta franceza de zbor.

#10
roaca

roaca

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 787
  • Înscris: 15.08.2009
Una din pretentiile fratilor Wright (data ca fapt de SUA) este ca: "pe 5 Octombrie 1905 Wilbur Wright efectueaza un zbor de 24 si 1/5 mile in 39 minute 23 si 4/5 secunde facind mai mult de 29 ture deasupra cimpului la o viteza medie de 38 mile pe ora."
Sursa: http://memory.loc.go...righttime2.html (Biblioteca Congresului American)

Cu toate astea, 2 ani si 10 luni mai tirziu, in Franta, pe 8 August 1908 acelasi Wilbur nu zboara decit 1 minut si 45 secunde!

#11
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
Mama mia, dar ce pornit esti matale impotriva lor.
E drept ca dupa ce Columb a facut faza cu oul, si eu as putea sa o reproduc..
Adevarul e ca unii au reusit ceva. Si altii castiga bani spunand ca NU, nu e adevarat., deci SCANDAL..
Normal, televizunile simt ca e rost de audienta, rotativele se invartesc..
Nimic nou sub soare...

#12
roaca

roaca

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 787
  • Înscris: 15.08.2009
In Mai 1908, in acord cu pretentiile lor, fratii Wright efectueaza niste zboruri exceptionale dupa standardele primaverii acelui an:
14 Mai 1908---2.55 miles in 3:40:25  cu 1 pasager
14 Mai 1908---5.00 miles in 7:29
A se vedea aici: http://www.earlyavia...om/eearlhis.htm

Cu toate astea GLENN H. CURTISS, listat al 17 om care a zburat cu un avion, cistiga pe 4 Iulie 1908 trofeul pentru primul zbor de peste 1 km in America.
Sursa: http://www.earlyavia...om/eearlhis.htm
Fratii Wright rateaza aceasta cinste din motive greu de inteles asa cum au pierdut onoarea de a fi asistati oficial in timpul macar al unuia din zborurile incredibile pretins realizate de ei in 1905.

Este din ce in ce mai clar ca fratii Wright au zburat prima data in Franta in vara lui 1908 dupa Glenn Curtiss, ceea ce ii aseaza undeva dupa locul 15 in lista primilor aviatori.

#13
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,378
  • Înscris: 25.02.2007

View PostPrien, on 13 martie 2014 - 10:24, said:

Mama mia, dar ce pornit esti matale impotriva lor.
Impostorilor, pazea ca vine roaca ! :)

#14
roaca

roaca

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 787
  • Înscris: 15.08.2009

View PosttheMisuser, on 13 martie 2014 - 17:26, said:

Impostorilor, pazea ca vine roaca ! Posted Image
Nu esti roman!

In aceeasi ordine de idei, cu regret trebuie sa o spun ca paginile de Wikipedia privitoare la aviatie sunt controlate de un editor pro fratii Wright ce scrie indeosebi cu numele de Binksternet dar foloseste si alte pseudonime si care printre altele la un comentariu (vezi aici http://en.wikipedia....alk:Traian_Vuia) unde se atrage atentia ca cineva a introdus in pagina lui Traian Vuia de 4 ori acelasi lucru negativ ("Vuia nu a avut succes") despre inventatorul roman, citind aceeasi sursa bibliografica, raspunde:

"Each of those is needed to balance out the positive text going before. It must be emphasized that Vuia did not achieve sustained flight, as the main problem we get on this page is people who think Vuia was first to fly. Binksternet (talk) 16:23, 23 February 2013 (UTC)"

Adica in traducere: "Informatia negativa repetata despre Vuia este necesara ca sa contracareze lucrurile pozitive scrise in legatura cu el. Trebuie subliniat ca Vuia nu a reusit sa efectueze zboruri sustinute, deoarece marea problema pe care o avem cu aceasta pagina sunt oamenii care cred ca Vuia a fost primul care a zburat."

Inutil de zis ca acelasi editor, foarte putin documentat si extrem de incapatinat, controleaza si pagina fratilor Wright pe care a impodobit-o cu tot felul de povesti fara nici o baza documentara alta decit evidenta mitologica repetata in carti scrise de istorici controversati ca Gibbs-Smith, si de multe ori citindu-i gresit pe acestia.
Pagina Wikipedia a lui Traian Vuia era anul trecut vandalizata de acest individ. Scrisese printre altele ca Vuia nu a contribuit cu nimic la dezvoltarea aviatiei citindu-l gresit pe Gibbs-Smith care in mod incorect zisese asemenea lucru despre Santos-Dumont nu Vuia.

Edited by roaca, 13 March 2014 - 19:20.


#15
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,378
  • Înscris: 25.02.2007

View Postroaca, on 13 martie 2014 - 19:19, said:

Nu esti roman!
Vad ca mataluta esti incrancenat prin definitie, impostorii fiind numa' un pretext.

Daca cineva zice "Buffy, spaima vampirilor !" tu crezi ca zice ceva rau de Buffy ?
Compara asta cu "Roaca, spaima impostorilor" Posted Image

Vampirilor, pazea ca vine Buffy ! Impostorilor, pazea ca vine.. roaca Posted Image

Era de bine mai omule. Demascarea impostorilor e un lucru bun.
Pe ei si pe mama lor ! Posted Image

#16
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
theMisuser
Ti-am dat like pt postarea cu nr. 15. Il meriti cu prisosinta.

#17
roaca

roaca

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 787
  • Înscris: 15.08.2009
Trei articole din 1903-1904 din revista L'Aérophile despre fratii Wright:

"Aviatia in America", L'Aérophile, Dec 1903, pag. 282, un text in care se vorbeste despre un zbor care s-ar fi efectua pe 18 Dec. 1903 cind Wilbur Wright ar fi parcurs 5 km la altitudinea maxima de 20 m cu viteza de 12 km/h folosind un motor de triciclu. Din articol se vede ca este vorba cel mai probabil de exagerari mari, redactia revistei asteptind informatii mai precise de la un profesor american aflata in contact direct cu fratii Wright si care cunostea limba franceza.
Attached File  Wright Brothers in L Aerophile Dec 1903 pag 282.pdf   219.36K   2 downloads

"Masina zburatoare a fratilor Wright", L'Aérophile, Ian 1904, pag. 16-18, un protest al fratiilor Wright relativ la informatiile exagerate care au aparut in presa referitoare la zborul din 17 Dec. 1903. In text fratii descriu pe larg zborurile din acea zi culminind cu cel de 59 secunde. Totusi, pe linga faptul ca modul in care li se comporta avionul (mai degraba ca un planor) nu corespunde cu evolutia aeroplanului din Aug 1908 in Franta cind acesta zbura sus jos continuu ca un liliac si nu lin ca in 1903, redactia revistei ridica la sfirsitul articolului o intrebare privitoare la altitudinea punctului de pornire si aterizare ce nu apare in scrisoarea fratilor Wright. Articolul nu contine poze sau desene insa vorbeste de doua elici in spatele aripilor principale dar si de un motor de 16 CP !! a carui putere nu coincide cu a celui de 12 CP mereu citat in legatura cu zborul din 17 Dec. 1903.
Attached File  Wright Brothers in L Aerophile Ian 1904 pag 16.pdf   235.64K   5 downloadsAttached File  Wright Brothers in L Aerophile Ian 1904 pag 17.pdf   253.32K   8 downloadsAttached File  Wright Brothers in L Aerophile Ian 1904 pag 18.pdf   423.3K   5 downloads

"Noi incercari ale aeroplanului automobil Wright", L'Aérophile, Sep 1904, pag. 216, pasaj scurt in care se vorbeste de un test efectuat pe 26 Mai 1904 cind fratii Wright ar fi zburat 30 m la altitudinea maxima de 4 m contra unui vint puternic. De remarcat in text exprimarile "s-ar fi ridicat" si "ar fi avansat".
Attached File  Wright Brothers in L Aerophile Sep 1904 pag 216.pdf   256.63K   3 downloads

Articolele din L'Aérophile 1903 - 1904 despre avionul cu motor Wright vin in contrast puternic in ceea ce priveste detaliile constructive cu un altul foarte lung aparut in aceeasi revista in Aug 1903 unde apar atit desene tehnice precise apartinind unuia din planoarele fratilor (model 1902) cit si o fotografie cu unul din cei doi inventatori zburind, lucru ce demonstreaza ca atunci cind aveau intr-adevar ceva de aratat fratii Wright nu erau deloc retinuti in publicarea de informatie.

Edited by roaca, 13 March 2014 - 22:45.


#18
roaca

roaca

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 787
  • Înscris: 15.08.2009
Continuarea listei de articole din 1906-1907 publicate in revista L'Aérophile despre Traian Vuia

"Aeroplanul Vuia", L'Aérophile, Oct 1906, pag. 242-243. Primul zbor cu martori oficiali al lui Vuia si al doilea din lume asistat oficial (dupa cel efectuat la 13 Sep. 1906 de Santos-Dumont). Articolul vorbeste de doua decolari scurte realizate de Traian Vuia. Prima are loc pe 7 Oct. 1906 si este asistata de Ernest Archdeacon, presedintele comisiei sportive a aeroclubului Frantei si de Ed. Surcouf, secretarul comisiei sportive, care il cronometreaza pe Vuia ca zburind 2/5 sec (doua cincimi de secunda), timp in care parcurge 4 m la distanta de 15 cm de sol. A doua ridicare are loc pe 14 Oct. 1906 si tine 3/5 sec., fiind ceva mai lunga ca prima. Martorii principali sunt aceleasi doua persoane mentionate mai sus la care se adauga Santos-Dumont.
Attached File  Traian Vuia in L Aerophile Oct 1906 pag 242.pdf   283.97K   2 downloadsAttached File  Traian Vuia in L Aerophile Oct 1906 pag 243.pdf   331.75K   3 downloads

"Experiente reusite ale aeroplanului Vuia", L'Aérophile, Mar 1907, pag. 65-66, in care se vorbeste de un zbor de 4 m la 1 - 1.5 m de sol si un altul estimat la 10 m si 1.5 - 2 m inaltime, efectuate de Vuia pe 2 Martie 1907 in prezenta capitanului Ferdinand Ferber (http://en.wikipedia....erdinand_Ferber) si a inca aproximativ 20 persoane.
Attached File  Traian Vuia in L Aerophile Mar 1907 pag 65.pdf   232K   3 downloadsAttached File  Traian Vuia in L Aerophile Mar 1907 pag 66.pdf   204.59K   3 downloads

"Incercari ale aeroplanului Vuia Nr. 2", L'Aérophile, Iulie 1907, pag. 196, unde apare pentru ultima oara mentionata o incercare a lui Vuia, datata 5 Iulie 1907, cind a zburat vreo 20 m la o inaltime maxima de 5 m. Articolul prezinta si un desen tehnic al aeroplanului Vuia 2 echipat cu un motor modern cu explozie (spre deosebire de Vuia 1 care folosea un propulsor cu aburi de acid carbonic). Desi se ridica cu usurinta, stabilitatea aparatului lasa inca de dorit, constata autorul articolului.
Attached File  Traian Vuia in L Aerophile Iul 1907 pag 196.pdf   150.95K   2 downloads

Edited by roaca, 18 March 2014 - 16:00.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate