Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Imaginatie fara Stiinta
Last Updated: Dec 18 2005 20:44, Started by
TOPCATBV
, Dec 15 2005 23:40
·
0
#1
Posted 15 December 2005 - 23:40
In postul asta e vorba de fizicieni...
Un tip avea un cilindru de metal pe care l-a agatat de un capat cu un fir de tavan, in timp ce celalat capat atirna in jos. In capatul de sus a bagat un termometru si in cel de dedesubt un termoplonjon. Cu un cronometru a masurat timpul in care capatul de sus isi modifica temperatura cu 20 de grade. Apoi, a conectat termoplonjonul la capatul de sus si a masurat timpul dupa care capatul de jos isi modifica temperatura cu 20 de grade. A observat ca primul timp era mai mai scurt ca cel de-al doilea. El a concluzionat: caldura circula mai repede in sus decit in jos. El descoperise efectul antigravific si ca exista o componenta antigravifica a caldurii! Se observa aici usor cum slabele cunostinte intr-un domeniu pot duce la rezultate hilare. Oricine a studiat fizica observa cel putin doua greseli fundamentale in rationamentul tipului: 1.Convectia: Aerul din interiorul cilindrului, aflindu-se la presiune atmosferica, sufera, in timpul incalzirii, de fenomenul de convectie care face ca aerul de jos, mai usor, sa urce si sa incalzeasca mai repede capatul de sus. 2.Gradientul de temperatura: (efectul asta trebuia sa-l tineti minte din alt topic, prietenii stiu de ce) Cu cit diferenta de temperatura intre doua zone este mai mica, cu atit mai greu se face schimbul de caldura. Este mult mai greu sa incalzesti un obiect care deja se afla la o temperatura mare. Deci persoana de mai sus trebuia sa astepte, dupa prima parte a experimentului, ca tubul sa ajunga din nou la temperatura camerei si numai apoi sa inceapa cu cea de a doua parte. Cele doua experimente nu au fost facute in conditii identice. Viitorii fizicieni invata la scoala despre fenomene stiute si care pot fi explicate, NU pentru ca apoi sa le imite sau sa le repete. Ei invata la scoala despre acele fenomene pentru ca ei SA STIE cind intilnesc ceva nou sau inexplicabil. Nu poti stii daca ceea ce observi sau descoperi este ceva nou, daca nu ai o idee despre ceea ce se stie deja sau ceea ce se poate deja explica! Persoana de mai sus nu stia ca ceea ce credea el ca e ceva nou poate fi explicat simplu, bazindu-se pe cunostintele existente. Sigur are o imaginatie bogata, dar nu e decit un exemplu simplu de ignoranta. Sint sigur ca, fiecare in domeniul sau, poate da asemenea exemple... p.s. fac precizarea ca, in titlu, Stiinta vine de la "a stii" |
#3
Posted 16 December 2005 - 14:35
Eu as vrea sa dau doua contraexmple:
Faza 1 - Sunt convis ca nu face programul ala. Nu are cum, spune cineva sefului. Dupa ce l-am facut - Tu cum l-ai facut ma, ai dat Copy+Paste, pai altfel cum ? Faza2 Vorbesc cu seful unor montatori de electronice pentru angajare - Noi aven nu stiu ce dipozitive cu micro controllere programate, 100E - Am facut si eu asta si m-a costat 20RON, vreti sa vi-l arat ? - Imi imaginez ca este ceva inferior a ceea ce facm noi. - Pai, haide-ti sa vi-l arat! - Nu stiu despre ce este vorba, la aste mai vechi exista o hiba, bagi firele de la [..] si scoti firele de la [..] Ma gadem sa-i zic: unde, frate, bagi tu alea ? - Nu, nu e facut asa. - A,.., da stiu si varianata asta. (recent) Fizica reala e cea care ajuata ajuta societate asa evolueze. Ce tipul de care mi-ai povestit a tras o concuzie gresita si chiar il admir. Asta se intampla celor care gandesc, celor care muncesc. Daca doar copiezi ca un minstru al sanatatii si pui numele tau, e clar ca nu greseti. Dar nu e o lauda. Nu trebuie sa avem complexul drobuli de sare, adica sa ne fie mereu frica ca vom gresi, si deci nu mai inteprindem nimic. Nimeni nu se naste invata, adica sa nu gresecsa, doar tampitii. Si daca tipul din poveste stia mai putina fizica ca tine spre exeplu, acum trebuie sa radem de el, sau sa-l incurajam sa continue ? Am observat ca unii profesori spun depre elevii lor: 1. Nu invata ca sunt prosti 2. Numai ei sunt de vina ca n-au intes Gresit pedagogic. Dar de fapt proful nu stie pedagaogie. Ce gresela face tipul din poveste 1. Ca nu stie suficient 2. Ca nu are suficiente experienta. Dar , tu ai invata tot ? Nu cumva si tu trebuie sa mai inveti, si esti in situatia lui ? |
#4
Posted 17 December 2005 - 22:19
Gurban_Dan, on Dec 16 2005, 14:35, said: Faza 1 Faza2 Tipul din faza 1 STIA sa programeze? Tipul din faza 2 STIA electronica? Einstein spunea: "Imagination is more important than knowledge, Knowledge is what we know, Imagination is what creates ideas" Sa nu credeti ca nu am o parere buna despre imaginatie. Einstein avea o imaginatie surprinzatoare. Insa nu era un ignorant in domeniul sau! shapeshifter, on Dec 16 2005, 14:23, said: ..și ,,a stii" de unde vine? |
#5
Posted 18 December 2005 - 17:50
----
de la a avea cunostinte in domeniu ---- şi ,,a avea cunostinte in domeniu" de unde vine? dacă ştiu că exist asta înseamnă că ,,am cunoştinţe în domeniu?" Edited by shapeshifter, 18 December 2005 - 18:00. |
#6
Posted 18 December 2005 - 20:44
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users