Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Producerea de aerogel la scară largă - o soluție pentru criza energetică?
Last Updated: Feb 13 2014 18:16, Started by
benis
, Feb 08 2014 23:27
·
0
#1
Posted 08 February 2014 - 23:27
Astăzi, aproape jumătate din anergia produsă la nivel global se duce pe încălzire și răcire, a locuințelor și a automobilelor, precum și pentru prepararea și conservarea hranei. Această anergie se pierde foarte ușor în mediul înconjurător. Dar aerogelul e un izolator năprasnic. Un experiment celebru: Se ia aerogel, se aduce după foarte mult timp la incandescență într-un cuptor, apoi se poate ține în mână, incandescent fiind. Așa de bine izolează. Problema este prețul, extrem de mare. http://www.buyaerogel.com/
Deocamdată domeniul de utilizare se rezumă la aplicații speciale. Dar dacă s-ar putea produce în masă la prețuri mici, s-ar izola locuințele și mașinile așa năprasnic încât ar putea fi încălzite/răcite cu câteva sute de wați. Un PC pornit deja ar încălzi camera. Un frigider tip ladă ar consuma de zeci de ori ori mai puțin. O ladă frigorifică cu gheață ar ține poate chiar și o lună. Iar mașina ai putea să o ții caldă sau rece cu o simplă pastilă de răcire sau încălzire. |
#2
Posted 08 February 2014 - 23:35
O casa pasiva dupa standardele de azi e una socotita a pierde mai putin de 0.1W/m2K. Restul deja se acopera din caldura degajata de ocupanti si consumatorii din interior. Evident ca pe masura ce si consumatorii devin mai eficienti producem mai putina caldura parazita.
Revenind, pentru acei .1W/m2K sunt suficienti cca 30cm polistiren expandat sau 20 poliuretan sau chiar mai putin de poliisocianurat, deloc exotice, deloc scumpe. Cu aerogel am obtine doar pereti mai scumpi si mai subtiri. Eventual translucizi. Si cu asta am eliminat abia maxim jumatate din pierderile de caldura ale unei locuinte. Mai sunt doi consumatori importanti dar mai putin evidenti. Unul ar fi ferestrele, care sunt un rau necesar. In vreme ce pereti izolati la .2W/m2K sunt foarte usor de atins, e foarte foarte scump sa cobori sub .9 cu ferestrele, si in ziua de azi ne plac evident, cat mai mari, deci ponderea e importanta in total. Ce ramane? Aerul ventilat. Fara recuperare de caldura cat mai eficienta, vom consuma in continuare atata energie cat presupune caldura specifica a aerului inlocuit inmultit cu diferenta de temperatura exterior - interior. |
#4
Posted 09 February 2014 - 00:13
Dupa cate am gasit pe net, aerogelul are conductivitate termica mai mica de 0.01w/m2k, adica de zece ori mai putin decat acel minim pentru casa pasiva. Gresesc cumva?
Seb, on 09 februarie 2014 - 00:06, said:
Nu poti sa mananci aerogel. |
#5
Posted 09 February 2014 - 00:20
Păi na, la unii le stă gândul numai la mâncare, habar nu au ce se ascunde în spatele aprozarului.
@sebulbus, tocmai aia e șmecheria, aerogelul e 90% translucid, deci, pentru prima dată nu ai mai avea pierderi la ferestre. Sigur, pentru pereți nu ar fi nevoie de calitatea asta, s-ar putea folosi aerogel mai ieftin. Edited by benis, 09 February 2014 - 00:20. |
#6
Posted 09 February 2014 - 00:23
"Daca ar fi aerogelul ieftin" se poate inlocui cu "daca ar fi petrolul ieftin".
|
#7
Posted 09 February 2014 - 00:35
Petrolul nu este resursa regenerabila. Pe cand aerogelul (SiO2) este alcatuit din atomi de siliciu si oxigen care se gasesc din abundenta si pot fi reciclati la nesfarsit. Totul este ca dezvoltam tehnologia prin care sa-l putem fabrica la costuri derizorii si cu putina energie.
|
#8
Posted 09 February 2014 - 00:57
Aerogelul ăsta se folosește și în acumulatorii de plumb,la separatorii de PVC-SiO2 pentru că au o rezistență internă scăzută.
Edited by Viorelsolar, 09 February 2014 - 00:58. |
#9
Posted 09 February 2014 - 01:00
Daca se va produce pe scara larga, pretul va scadea. Materialele sunt promitatoare, dar nu stiu daca sunt chiar atat de versatile si daca vor inlocui sticla si alte materiale izolatoare.
|
#10
Posted 09 February 2014 - 01:08
XORIAN_L, on 09 februarie 2014 - 00:35, said:
Petrolul nu este resursa regenerabila. Pe cand aerogelul (SiO2) este alcatuit din atomi de siliciu si oxigen care se gasesc din abundenta si pot fi reciclati la nesfarsit. Totul este ca dezvoltam tehnologia prin care sa-l putem fabrica la costuri derizorii si cu putina energie. Si petrolul e compus din atomi de carbon si hidrogen, care se gasesc din abundenta si pot fi reciclati la nesfarsit. Totul e sa dezvoltam tehnologia pentru-l fabrica la costuri derizorii si cu putina energie. Edited by Seb, 09 February 2014 - 01:10. |
|
#11
Posted 09 February 2014 - 01:32
O masina bine izolata va avea o singura calitate vara. Va tine caldura inauntru pana a doua zi dimineata sa te bucuri de cele +50C dintr-o masina de dupa amiaza si la 6 dimineata. Ca de incalzit se va imcalzi fix la fel.
Aerul s incalzeste sau se raceste repede intr-o masina. Nu si obiectele care degaja/absorb caldua. |
#13
Posted 12 February 2014 - 14:34
Seb, on 09 februarie 2014 - 01:08, said:
Si petrolul e compus din atomi de carbon si hidrogen, care se gasesc din abundenta si pot fi reciclati la nesfarsit. Totul e sa dezvoltam tehnologia pentru-l fabrica la costuri derizorii si cu putina energie. Petrolul nu e un produs finit, ca aerogelul, este fie o bază pentru producerea de combustibil, fie o bază pentru producerea a tot felul de materiale sintetice. undercoverbrother, on 09 februarie 2014 - 01:32, said:
O masina bine izolata va avea o singura calitate vara. Va tine caldura inauntru pana a doua zi dimineata sa te bucuri de cele +50C dintr-o masina de dupa amiaza si la 6 dimineata. Ca de incalzit se va imcalzi fix la fel. Aerul s incalzeste sau se raceste repede intr-o masina. Nu si obiectele care degaja/absorb caldua. Nu este adevărat, o vei putea răci sau încălzi cu un simplu panou solar, având în vedere gradul extrem de izolație al aerogelului. Edited by benis, 12 February 2014 - 14:33. |
#14
Posted 12 February 2014 - 15:06
Caldura iti intra pe geam sub forma de radiatie chiar cu o putere de peste 1KW/mp, nu prin transfer termic direct prin caroserie.
Ti se incalzeste totul in masina, bord, scaune, panouri si alte chestii direct cu caldura de la radiatia solara iar obiectele alea au o caldura specifica de sute sau poate mii de ori mai mare decat aerul adică acumuleaza muuult mai multa caldura decat aerul. Cum in masina se face mai cald decat afara, izolatia va impiedica pierderea caldurii din masina spre exterior, mai ales noaptea cand o masina se raceste cat de cat. Daca sta o saptamana probabil se topeste totul in ea daca nu se raceste peste noapte pt ca se va tot acumula din ce in ce mai multa caldura. Gandeste chestia asta separat de restul topicului. Ma gandesc ca nu acoperi tot cu aerogel si scaune si bord si tot. Daca la asta te refereai desi nu ai zis-o, ai dreptate. Iei o curba mai tare cu geamurile deschise si ai scos toata caldura din masina. BTW, Mi-am bricolat parasolare full de jur imprejur. Diferenta e mare chiar daca frig in ultimul hal. Aerul e cald in masina dar obiectele din masina abia depasesc putin temperatura unui obiect lasat la umbra. Deschid usile sa iasa aerul cald si plec cu geamurile deschise si clima la max sa raceasca tubulatura. In 1-2 min e perfect. |
#15
Posted 12 February 2014 - 21:18
Cea mai mare parte a energiei e consumata in industrie si de masinariile grele (vapoare, avioane, etc.), nicidecum in gospodarii.
Nu exista criza energetica ci doar lacomia fara limite a unora (statele care pun accize si oligarhii care monopolizeaza resursele globului). Si oricum s-a spus ca exista alternative mult mai ieftine la minunile exotice. La fel exista de foarte multi ani surse de energie foarte ieftina si simplu de exploatat, de ex. energia geotermala, dar tocmai asta e problema ei caci ce ar mai face baietii destepti cand energia ar iesi la nesfarsit pur si simplu printr-o teava din pamant? Edited by Friskey, 12 February 2014 - 21:22. |
|
#16
Posted 13 February 2014 - 17:55
undercoverbrother, on 12 februarie 2014 - 15:06, said:
Caldura iti intra pe geam sub forma de radiatie chiar cu o putere de peste 1KW/mp, nu prin transfer termic direct prin caroserie. Ti se incalzeste totul in masina, bord, scaune, panouri si alte chestii direct cu caldura de la radiatia solara iar obiectele alea au o caldura specifica de sute sau poate mii de ori mai mare decat aerul adică acumuleaza muuult mai multa caldura decat aerul. Friskey, on 12 februarie 2014 - 21:18, said:
Cea mai mare parte a energiei e consumata in industrie si de masinariile grele (vapoare, avioane, etc.), nicidecum in gospodarii. |
#17
Posted 13 February 2014 - 18:16
Depinde. Blocarea radiatiilor IR e una si izolarea termica e alta. Radiatiile nu au treabă cu transferul termic.
Cele 2 nu merg neaparat impreuna. Partea buna ar fi ca nu se mai aburesc geamurile. Partea rea e ca vor ingheta bocna pe afara iarna indiferent de cat de cald in masina. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users