Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Dakar 2006
Last Updated: Jan 08 2006 23:05, Started by
MayDay
, Dec 14 2005 13:54
·
0
#1
Posted 14 December 2005 - 13:54
Dupa cum stiti pe 1 Ian 2006 se va da startul raliului Lisabona-Dakar 2006. Anul trecut i-am avut acolo pe Romeo Dunca (moto, Timisoara), Francois Vulliet (moto, dubla cetatenie romano-franceza) si Zsolt Szilveszter (Satu Mare, importator KTM - asistenta tehnica).
Anul acesta Zsolt va participa la seciunea moto ca parte a Echipei Europei Centrale si de Est - MOL Dakar Team. Echipa are mai multi membri si participa la toate sectiunile (moto, auto, camioane). Avantajul unei echipe este dat in principal de asistenta tehnica, care face diferenta cand vine vorba de repararea vehicolului de concurs. Din acest punct de vedere, echipa din care face parte Zsolt se compara cu o echipa de fabrica, avand peste 20 de membri. Anul acesta sunt cateva noutati tehnice, legate in mare parte de siguranta. Stiti probabil ca anul trecut marele campion Fabrizio Meoni a murit in urma unui accident destul de stupid, datorat oboselii si vitezei foarte mari (>140 km/h pe bolovani nu iarta). Asadar anul acesta exista cateva noi reglementari, cum ar fi limita de viteza de 150 km/h si odihna obligatorie de 15 min la punctele de alimentare. Pentru a preveni mersul noaptea, ultimul sosit va pleaca primul a doua zi. Exista si noi reglemantari pentru GPS. Concurentii au montat un sistem GPS modificat, care semnalizeza pozitia check-point-urilor cand concurentul se apropie de ele la mai putin de 3 km - asta pentru a incuraja navigatia individuala. Nu se va mai folosi telefonul prin satelit, sistemul iriTrack va fi folosit pentru toti concurentii (anul trecut doar cativa aveau asa ceva). iriTrackul este un dispozitiv de emisie care comunica pozitia concurentului unui server central, iar concurentul are la dispozitie cateva butoane pentru panica si cerere de ajutor. De asemenea iriTrackul are si un sistem de "mana-moarta", concurentul trebuie sa apese un buton de prezenta odata la cateva minute. Zsolt va avea numarul de concurs 150 si va concura binenteles pe o motocicleta KTM - Zsolt fiind si importatorul KTM in Romania. Traseul din 2006 va incepe din Lisabona si va contine doar o etapa maraton - anul trecut s-a facut mult caz de cele doua etape maraton menite sa elimine multi concurenti, pentru a minimiza cheltuielile de intretinere in desert. [ http://www.dakar.ro/files/images/9bc982154a17f95c02e2c5632459e0a4-605_520x390.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Asa ca ... Zsolt, sa te vedem ajuns cu bine la Dakar! |
#2
Posted 08 January 2006 - 23:05
Smokey, din pacate s-a intamplat neprevazutul si n-a iesit cum trebuia. dar asa cum bine zicea cineva pe alt forum, Zsolt sa fie sanatos, Dakar-ul nu-l muta nimeni deacolo.
Mergem sa i-o dam la anu'. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users