Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
apartament vandut de tatal sotiei...

Socializare -grupuri

Puteti sa-mi indicati numele soft...

Pret zugravit
 Megalopolis (2024)

Integra A8690

Solutie asamblare perete - cada.

Balans la ridicare picior dupa ac...
 Izolatie intre OSB si placa de be...

instalatie incalzire apartament 2...

HEV D Segment - intrebari/pareri ...

Hyperos consum excesiv baterie?
 Contractul pentru Salubrizare est...

Elicopterul care-l transporta pe ...

Sfaturi achizitionare apartament ...

Permis de conducere nou
 

Cazane Lemne cu gazeificare (Seria 3, 2014-.20..)

* * * * * 3 votes
  • Please log in to reply
6480 replies to this topic

#5347
vladut50

vladut50

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 231
  • Înscris: 29.05.2010

View Postvictor29cr, on 19 februarie 2018 - 19:43, said:

da, acolo ajuta pufferull
de fapt pt asta se monteaza, sa nu arda niciodata cazanul mocnit, sau ma rog, cat mai rar
ai intrebat mai sus, este recomandat la orice tip de cazan, si clasic si cu gazeificare
se dimensioneaza la modul grosier cu 50L pt fiecare KW putere al cazanului
sau la modul optimist pt tot buncarul incarcat cu lemne, insa in functie de cazan, ies cantitati cam mari

legat de sfat pt ce sa cumperi, am scris mai sus ce as face daca ar fi sa refac instalatia, insa e doar o parere personala
la 150mp cu izolatie 10cm polistiren, un viadrus de 49KW si un puffer de 1500L ( sau 2000L, insa ti-ar ajunge si 1500 ) iti asigura la un ger de -15 afara sa ai o autonomie de 12 ore teoretice cu buncarul plin ( intra vreo 30-35kg )
ajungi la acelasi confort ca cu un cazan arca si diferenta de bani o platesti lent in pretul lemnelor, iar exploatarea este mai simpla
daca ai loc in camera tehnica sa te inalti cu pufferul 50 de cm, ai toate sansele sa faci circulatia gravitational si elimini grija pompei si luatul curentului, ramane doar pompa de baga in casa

insa e doar parerea mea, este posibil sa gresesc, poate isi mai da si altcineva cu parerea cu privinta la ce sa achizitionezi
La 150mp nu ar trebui un Viadrus de 30 kw + puffer? De ce zici tu de 49kw?

#5348
victor29cr

victor29cr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,438
  • Înscris: 04.06.2016

View Postvladut50, on 20 februarie 2018 - 15:33, said:

La 150mp nu ar trebui un Viadrus de 30 kw + puffer? De ce zici tu de 49kw?
TI-am recomandat de 49KW pentru ca diferenta de pret intre cele doua este infima si castigi o camera mai mare de incarcare, asta in cazul in care alegi sa mergi si cu un stocator ( puffer ).
Daca vrei tot varianta directa, fara, atunci e ok si de 30, insa nu intra prea multe lemne in el

#5349
vladut50

vladut50

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 231
  • Înscris: 29.05.2010

View Postvictor29cr, on 20 februarie 2018 - 16:01, said:

TI-am recomandat de 49KW pentru ca diferenta de pret intre cele doua este infima si castigi o camera mai mare de incarcare, asta in cazul in care alegi sa mergi si cu un stocator ( puffer ).
Daca vrei tot varianta directa, fara, atunci e ok si de 30, insa nu intra prea multe lemne in el
Am inteles, merci!

#5350
victor29cr

victor29cr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,438
  • Înscris: 04.06.2016

View Postvladut50, on 20 februarie 2018 - 16:03, said:

Am inteles, merci!
am vazut cu o pagina in spate ca ai aproximat ca viadrus+puffer te duce la vreo 7000 ron
din pacate totalul sare peste suma respectiva
numai un singur robinet de separare de 1 1/4 cu olandez costa 90 ron
+ alte fitinguri, termostate, mufe, robinet golire, aerisitor, etc
adica sa fii realist cand calculezi, ca sunt atatea nimicuri care se aduna la total de te ia cu inima ))

#5351
vladut50

vladut50

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 231
  • Înscris: 29.05.2010

View Postvictor29cr, on 20 februarie 2018 - 16:10, said:

am vazut cu o pagina in spate ca ai aproximat ca viadrus+puffer te duce la vreo 7000 ron
din pacate totalul sare peste suma respectiva
numai un singur robinet de separare de 1 1/4 cu olandez costa 90 ron
+ alte fitinguri, termostate, mufe, robinet golire, aerisitor, etc
adica sa fii realist cand calculezi, ca sunt atatea nimicuri care se aduna la total de te ia cu inima ))
Da, a fost o estimare facuta dupa ureche.
Deci pana acum ar fi aceste 2 variante:
1. Centrala Arca 29R gazeificare, inox la 11350 lei

2. Viadrus 49 kw (4500 lei) + puffer de 2500l (6-7000 lei) = 11500 lei

3. Viadrus 30 kw (3400 lei) + puffer 1500l - (4000 lei) = aprox 8000 lei.

#5352
victor29cr

victor29cr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,438
  • Înscris: 04.06.2016
la viadrus de 49kw, maximul pufferului ar fi de 2000L, pentru ca nu ai unde sa arzi ca sa incarci mai mult, iti incap maxim 30 si ceva de kg de lemne in el
iar daca calculezi si doua ore de incalzire in casa cat ii ia cazanului sa arda tot, poti sa il scazi de fapt la un 1500L, cam asta ar fi volumul optim dupa mine
daca faci si acm la fiecare foc, 1500 e arhi suficient

#5353
gmartau

gmartau

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 639
  • Înscris: 30.04.2008
Hai sa nu promovam cazane atmosferice pe acest topic. Adica, se distruge cazanul cu gazeificare din cauza exploatarii fara pufer ca apoi sa recomandam viadrus cu pufer.

Nu mai bine repari cazanul cu gazeificare (daca e posibil) care are randament superior si un buncar mult mai mare si ii pui puffer la acesta ca sa eviti cauza problemei?

De exemplu, asa merge la mine acelasi tip de cazan 30kW cu pufer relativ mic de 850L, e drept, am inlocuit automatizarea (cea originala e prea rudimentara pentru gustul meu). La sfarsit este o statistica cu timpii de functionare, disponibila doar din acest sezon, functia nefiind implementata iarna trecuta.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/iDJBWkJFhwA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#5354
vladut50

vladut50

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 231
  • Înscris: 29.05.2010

View Postgmartau, on 20 februarie 2018 - 19:33, said:

Hai sa nu promovam cazane atmosferice pe acest topic. Adica, se distruge cazanul cu gazeificare din cauza exploatarii fara pufer ca apoi sa recomandam viadrus cu pufer.

Nu mai bine repari cazanul cu gazeificare (daca e posibil) care are randament superior si un buncar mult mai mare si ii pui puffer la acesta ca sa eviti cauza problemei?

De exemplu, asa merge la mine acelasi tip de cazan 30kW cu pufer relativ mic de 850L, e drept, am inlocuit automatizarea (cea originala e prea rudimentara pentru gustul meu). La sfarsit este o statistica cu timpii de functionare, disponibila doar din acest sezon, functia nefiind implementata iarna trecuta.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/iDJBWkJFhwA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Centrala Viessmann cu gazeificare a fost reparata (sudata) deja de vreo 4-5 ori in fiecare an si zice taica-meu ca o reparatie capitala ar fi un efort fizic destul de mare, mai ales daca i-ar pune inox in camera de ardere. Acum cautam variante, desi si reparatia celei vechi e o posbilitate, insa e ultima deoarece e cea mai dificila.

#5355
richi_e

richi_e

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,960
  • Înscris: 02.02.2007
@gmartau: am 2 intrebari, daca esti amabil:
1. unde este amplasat senzorul care masoara temperatura fumului?
2. temperatura pe retur este cam mica! ce buld ai la V3C?
eu am bulb de 70C si ma gandesc sa-l schimb cu unul de 75C!

#5356
gmartau

gmartau

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 639
  • Înscris: 30.04.2008

View Postvladut50, on 20 februarie 2018 - 20:08, said:

Centrala Viessmann cu gazeificare a fost reparata (sudata) deja de vreo 4-5 ori.
Eu ma gandeam ca e prima data. Daca se remedia cauza si nu efectul nu mai era cazul de asemenea reparatii repetate.

View Postrichi_e, on 21 februarie 2018 - 08:19, said:

@gmartau: am 2 intrebari, daca esti amabil:
1. unde este amplasat senzorul care masoara temperatura fumului?
2. temperatura pe retur este cam mica! ce buld ai la V3C?
eu am bulb de 70C si ma gandesc sa-l schimb cu unul de 75C!
1. Sonda de 10 cm este montata la 5-10cm de la imbinarea dintre iesirea cazanului si racordul flexibil, in racordul flexibil.

2. Nu stiu ce vrei sa obtii schimband bulbul de la 70 la 75 de grade.
Temperatura de retur e data de bulbul de 55 de grade. Pentru ca fac un foc pe zi, de la rece, concluzia mea este ca e o temperatura optima.  Sub aceasta temperatura nu poti sa extragi din cazan deci practic o pierd de la un foc la altul. La 75 de grade cazanul pierde caldura mult mai repede decat la 60. Un bulb de 70-75 de grade ar forta cazanul sa functioneze la 90-95 de grade unde din cauza izolatiei slabe pierderile in camera tehnica sunt imense pe cand la 75 de grade exteriorul cazanului e rece. Observ asta de fiecare data cand dupa ce puferul ajunge la 75 de grade cazanul ridica in continuare temperatura la 91 de grade.

Am observat un fenomen care se intampla imediat ce cazanul ajunge la 75 de grade, in functie de umiditatea lemnelor, avand lemne cu umiditate peste cea recomandata de 20%, se genereaza foarte mult abur iar flacara de gazeificare este mai rosie (temperatura scazuta) si mai mare cu risc de stingere a flacarii. Dupa cateva zeci de minute cand lemnele se usuca cat de cat in buncar, fenomenul dispare iar flacara devine mai alba. Cu un bulb pentru o temperatura mai mare sunt sigur ca acest fenomen ar duce la o uscare si mai rapida si un risc si mai mare de stingere a flacarii. Probabil ca daca ai lemne de doi ani nu e cazul, eu nu am avut niciodata si nici nu vreau sa depozitez lemne pt. doi ani.

La temperatura de 75 de grade a cazanului, gazeificarea poate fi mai intensa decat ar fi necesar, adica sunt momente in care, chiar daca aerul secundar e la maxim, excesul de aer nu e suficient pentru o valoare reglata a oxigenului. La o temperatura mai mare, lemnele fiind mai uscate, cazanul va genera si mai multe gaze.

#5357
richi_e

richi_e

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,960
  • Înscris: 02.02.2007
am 2 motive:
1. ridicarea temperaturii pe retur, cu avantajele evidente!
2. evit racirea pufferului prin cazan. automatizarea cazanului imi permite reglarea temperaturii de lucru la pompa intre 50-75C. cand pufferul are in baza >80C si cazanul este tot la 80C fara ardere, este clar ca pierd ceva din puffer, paca cazanul coboara la 73C, cand se opreste pompa. compensez ceva, deoarece am in plus un sistem cu relee, care imi scade din timpul de functionare a pompei..
Sistemul Laddomat stiu ca fine cu bulb de 78C, din fabrica!

#5358
gmartau

gmartau

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 639
  • Înscris: 30.04.2008

View Postrichi_e, on 21 februarie 2018 - 19:08, said:

am 2 motive:
1. ridicarea temperaturii pe retur, cu avantajele evidente!
2. evit racirea pufferului prin cazan. automatizarea cazanului imi permite reglarea temperaturii de lucru la pompa intre 50-75C. cand pufferul are in baza >80C si cazanul este tot la 80C fara ardere, este clar ca pierd ceva din puffer, paca cazanul coboara la 73C, cand se opreste pompa. compensez ceva, deoarece am in plus un sistem cu relee, care imi scade din timpul de functionare a pompei..
Sistemul Laddomat stiu ca fine cu bulb de 78C, din fabrica!
1. Pentru mine nu e evident, nici cu cel de 55 nu am condens, gazeificarea e OK. Imi scapa ceva?
2. Eu nu am problema pe care o descrii. Automatizarea lucreaza doar pentru transferul caldurii intr-un singur sens. Cand e un DT suficient intre cazan si baza puferului porneste si mentine pompa de incarcare. Vezi sfarsitul videoclipului cand cazanul e in starea oprit.
Imi aduc aminte ca automatizarea originala nu sesiza terminarea focului cand puferul avea jos peste 60 de grade, asa ca nu oprea ventilatorul si nici pompa de incarcare, practic terminand tot jarul apoi racind cazanul cu ventilatorul si bineinteles si puferul. Acum imi raman suficienti carbuni pentru reaprinderea de a doua zi fara lemne subtiri, doar cu o lampa de bucatarie pe gaz. Carbunii raman pentru ca viteza ventilatorului spre stingere e scazuta, cenusa nespulberata sufocand jarul si pe langa asta se inchid si aerele automat dupa oprire.

#5359
riley

riley

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 411
  • Înscris: 01.11.2017

View Postrichi_e, on 21 februarie 2018 - 19:08, said:

am 2 motive:
1. ridicarea temperaturii pe retur, cu avantajele evidente!
2. evit racirea pufferului prin cazan. automatizarea cazanului imi permite reglarea temperaturii de lucru la pompa intre 50-75C. cand pufferul are in baza >80C si cazanul este tot la 80C fara ardere, este clar ca pierd ceva din puffer, paca cazanul coboara la 73C, cand se opreste pompa. compensez ceva, deoarece am in plus un sistem cu relee, care imi scade din timpul de functionare a pompei..
Sistemul Laddomat stiu ca fine cu bulb de 78C, din fabrica!
Ladd vine din fabrica cu 72gr, tocmai pt ca ni se livreaza cazanul cu controler setabil la 75max. Separat poti cumpara si bulb de 78, lucru ce l-am facut si eu, dar inca nu m-am decis sa-l montez. Cauza..... Lemnele de esenta moale, foarte uscate, de care am deocamdata din abundenta, si care fac destul de necontrolabil cazanul intr-un timp relativ scurt

#5360
victor29cr

victor29cr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,438
  • Înscris: 04.06.2016
ce automatizare folosesti? confirm problema cu racirea cand focul e pe terminate, tot ventil de 55 am si eu.
am vazut ca iti moduleaza ventilatorul cand focul e in punctul lui forte, ceea ce imi confirma si mie banuielile ca sunt momente cand focul este in punctul lui culminant si 100% din ventilator mai mult face rau decat bine.
si da, daca as pune ventil de 75, s-ar pierde vreo 11kw cat mai scoti din cazan

Edited by victor29cr, 21 February 2018 - 21:13.


#5361
soze1969

soze1969

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 97
  • Înscris: 18.05.2006
Am cumparat de la Hornbach acum citiva ani niste robineti termostatati  radiator ,seamana cu acesta la marca si corp robinet  dar erau albi si ieftini https://www.hornbach...967/produs.html
Au cedat 2 cel putin si trebuie inlocuiti.Ce marci sunt mai fiabile ,danfoss,heimeier,kann,herz ?
Scuze daca sunt offtopic dar nu am gasit discutii similare.

#5362
victor29cr

victor29cr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,438
  • Înscris: 04.06.2016
calleffi si herz din ce stiu si eu ca sunt mai calitative
cred ca poti sa cumperi decat capetele, nu tot kitul, banuiesc ca alea au cedat

#5363
dudu76

dudu76

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 990
  • Înscris: 24.02.2010
eu iti recomand giacomini, eu am de 10 ani de zile si nu am avut problema cu nici unul, si nu sunt foarte scumpi, e undeva la 65 -67 lei cu robineti cu tot si gasesti si numai capul termostatic separat

#5364
soze1969

soze1969

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 97
  • Înscris: 18.05.2006
au cedat robinetii ,s-au intepenit si nu au mai deschis decit uneori apoi au ramas pe deschis complet,pareau sa aiba ceva din cauciuc in interior
merci

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate