Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...
 problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox
 Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani
 Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...
 

TRACTOR UNIVERSAL 650

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
5729 replies to this topic

#37
addyyyOO7

addyyyOO7

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 110
  • Înscris: 31.10.2008
Multumesc!

am vazut ca in spatele acelei manete de semnalizare se afla multe fire...
am mai observat un releu aproape de tabloul de sigurante... cred ca acela este releul pt semnalizari,,,

...semn de maxim pe joja nu am vazut... cam asa estimativ cat ar trebui sa pun peste semnul de minim?

eu am in vedere sa pun turbosuflanta pe acest motor... ce parere ai despre asta?

#38
katlin

katlin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,970
  • Înscris: 09.11.2008

 addyyyOO7, on 28th February 2011, 20:05, said:

eu am in vedere sa pun turbosuflanta pe acest motor... ce parere ai despre asta?

Doar sa o pui in spate dupa scaun  :P

Acum serios, nu recomand, mai era cineva care pusese dar implica multe modificari si soliciti prea tare motoru, mai bine faci un next level.
Si-asa ies flacari din el, ce-ti mai trebe turbo?( poza 2) :coolspeak:

 catalindinu23, on 12th January 2011, 09:16, said:

Raspund aici, topic dedicat tractorului U650.
Dupa cum se vede in fisierul atasat, trebuie sa ai o distanta de 2mm intre placa de presare si rulmentul de presiune.
Distanta aceea se regleaza din tija sau, daca nu se mai poate d-acolo, din placa de presare.
Reglarea se face din cele 3 piulite de reglaj(13), la care ai acces demontand capacul din partea de jos a carcasei ambreiajului.
Scoti stifturile de blocare si reglezi pe rand, asa incat placa de presare sa fie paralela cu rulmentul de presiune, iar distanta intre ele de 2mm.
Cineva trebuie sa invarta de volanta cu un levier pe la capacul de vizitare de la demaror.
Asta ar fi teoria, ce-i la fata locului e alta poveste.
Mai bine ai detalia, daca ai o problema.
Ambreiaj_U650.jpg

Foarte clar si precis despre reglarea ambreajului! (ptr. DANIELBUZDUGAN)

Edited by katlin, 28 February 2011 - 20:34.


#39
addyyyOO7

addyyyOO7

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 110
  • Înscris: 31.10.2008

 katlin, on 28th February 2011, 19:32, said:

Alternatorul e cu releu incorporat si se masoara tensiunea pe baterie cu tractorul pornit.
Tractorul se suspenda ca nu apesi mai tare maneta de la distribuitor, mai are acolo un scat care baga presiune cand lasi jos. Multi folosesc expresia 'Baga-l in presiune'
Plugul intra adanc din aceasta cauza, il forta sa intre. Partea din fata a plugului se regleaza din tirantul central si restul din roata.
Maneta incercuita e semnalizarea.
Semnul pe joja e minimul si maximul
Alternatorul mi se pare cam mic ptr. dihania aia de 180A. Cu o Varta Blue de 100Ah noua nu ai treaba.
Verifica demarorul, te poate ajuta catalindinu23 cu un tutorial


Vad ca nu prea ai habar de ce inseamna un 650 dar ai sa-l inveti repede ca mai tot timpul cade cate ceva, asteptam topic cand ai sa umbli pe la amplificator sau sa-i schimbi 'a cincea'

Aa, inca ceva, am chef de vorba: Plugul se regleaza mai greu ca o semanatoare si numai experienta te va face sa-l supui si sa te asculte!

@katlin - nu vazusem raspunsul tau :)

1. am pornit tractorul si am pus aparatde masura pe borne... nicio schimbare... 12,5V cat avea bateria si inainte sa o pun pe tractor... am scos bornele si am pus aparatul de masura si nu indica.. am controlat si cu un bec cu fire conectand un fir pe borna alternatorului si cu celalalt fir am fact masa pe motor si nu s-a aprins becul... Deci alternatorul e dus.. azi l-am demontat si maine il voi duce la un service ca sa vad ce e de capul lui... daca il repar pe asta  asa cum e el imi va incarca bateria? sau mai bine caut alt alternator de minim 100A?

2. am apasat maneta de la distribuitor de tot... adica pe flotant cum am auzit la unii :) si atunci imi suspenda tractorul.. probabil si pamantul era cam inghetat,,, cu toate ca pe unele portiuni chiar se ara bine.

3. misterul manetei de semnalizare l-am aflat :)

4. pe joja nu am semn de maxim :D tocmai de asta intreb care ar fi nivelul optim :)

5. electromotorul/demarorul este ok... nu am probleme cu pornirea

... nu am experienta cu tractoarele... acesta este primul meu tractor... in anul 1 la facultate am facut un curs de mecanizare si am invatat atunci sa fac reglajele la diferite utilaje agricole... plugul stiu cum sa-l reglez.. la mine problema cred ca este din reglajul tirantilor laterali si de asta imi suspenda tractorul...

deocamdata vad ca in viteza a 5a merge bine, iar pt amplificatorul de cuplu lipseste levierul de comanda,,,
PS: eu am experienta pe altfel de motoare diesel... mai exact pe 1.8 si 2.5 tds de la BMW
[ http://img145.imageshack.us/img145/7366/31012011146.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
pe astea le stiu de la 0... bucata cu bucata :)

#40
katlin

katlin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,970
  • Înscris: 09.11.2008

 addyyyOO7, on 28th February 2011, 20:46, said:

pe astea le stiu de la 0... bucata cu bucata :)

Daaa?  Ia sa vedem...unde-i pompa de alimentare?

#41
addyyyOO7

addyyyOO7

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 110
  • Înscris: 31.10.2008

 katlin, on 28th February 2011, 20:32, said:

Doar sa o pui in spate dupa scaun

Acum serios, nu recomand, mai era cineva care pusese dar implica multe modificari si soliciti prea tare motoru, mai bine faci un next level.
Si-asa ies flacari din el, ce-ti mai trebe turbo?( poza 2)

de ce zici ca solicita prea tare motorul? totusi are aproape clndreea de 4.760 cmc, nu? te rog sa ma corectezi daca gresesc,,, si la capacitatea asta scoate doar 65cai si cuplu maxim 289 Nm...

ma gandesc ca adaptarea unei turbosuflante potrivite va aduce cel putin o crestere cu 10% a puterii si a cuplului ;)

modificarile nu sunt asa multe si grele de realizat :)

Quote

Daaa? Ia sa vedem...unde-i pompa de alimentare?

pompa de alimentare se afla in rezervor, iar rezervorul se afla sub bancheta :P

Edited by addyyyOO7, 28 February 2011 - 20:58.


#42
mircealola

mircealola

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 84
  • Înscris: 15.07.2008
alternatorul original pe 650 era de 30 sau 35 de A. eu am pus de dacie de 45 A si tot mi se pare putin. al tau vad ca e de 70A si daca merge nu renunta la el ca o sa vezi cat e de bun noaptea la disc cand duce 4-5 proiectore de 75-100 W fiecare.

vad ca nu ai mai arat:
  
    -maneta de comanda a plugului se apasa pana jos la liber (a doua pozitie de la neutru)
   -daca plugul intra prea tare de fata se lungeste tirantul
   -daca intra prea tare de spate se scurteaza tirantul

cand ari prima data dute cu cineva care stie sa-ti regleze plugul ca sa duca toate brazdele la fel. apoi cand ai terminat scurtezi tirantul pentru drum (ca plugul sa stea mai sus de spate) dar numeri cu cate ture ai scurtat. cand vei ara din nou lungesti tirantul cu atatea ture.

candva demult prin practicile mele de elev am vazut un 650 cu turbo pus de baieti din atelierul unui trust de constructii. tractorul respectiv tragea la trailer si incercau sa scoata ceva in plus. nu a fost prea fiabil si au renuntat, oricum expermentele nu le facea pe banii lor. ar trebui modificata camera de ardere din capul pistonului si inca un segment in plus (cel putin la saviem acestea au fost modificarile  facute la varianta turbo).

cat ai dat pe scula?

#43
katlin

katlin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,970
  • Înscris: 09.11.2008
Daca spui ca le stii cu bim-ul gandeste-te la motorul de 1.8 si 1.8is, aceiasi cilindree si diferenta de putere de aprox. 50 cp. Stii ce are modificat is-ul?

#44
gkw

gkw

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 46
  • Înscris: 04.04.2010

 addyyyOO7, on 28th February 2011, 20:46, said:

@katlin - nu vazusem raspunsul tau :)

1. am pornit tractorul si am pus aparatde masura pe borne... nicio schimbare... 12,5V cat avea bateria si inainte sa o pun pe tractor... am scos bornele si am pus aparatul de masura si nu indica.. am controlat si cu un bec cu fire conectand un fir pe borna alternatorului si cu celalalt fir am fact masa pe motor si nu s-a aprins becul... Deci alternatorul e dus.. azi l-am demontat si maine il voi duce la un service ca sa vad ce e de capul lui... daca il repar pe asta  asa cum e el imi va incarca bateria? sau mai bine caut alt alternator de minim 100A?

2. am apasat maneta de la distribuitor de tot... adica pe flotant cum am auzit la unii :) si atunci imi suspenda tractorul.. probabil si pamantul era cam inghetat,,, cu toate ca pe unele portiuni chiar se ara bine.

3. misterul manetei de semnalizare l-am aflat :)

4. pe joja nu am semn de maxim :D tocmai de asta intreb care ar fi nivelul optim :)

5. electromotorul/demarorul este ok... nu am probleme cu pornirea

... nu am experienta cu tractoarele... acesta este primul meu tractor... in anul 1 la facultate am facut un curs de mecanizare si am invatat atunci sa fac reglajele la diferite utilaje agricole... plugul stiu cum sa-l reglez.. la mine problema cred ca este din reglajul tirantilor laterali si de asta imi suspenda tractorul...

deocamdata vad ca in viteza a 5a merge bine, iar pt amplificatorul de cuplu lipseste levierul de comanda,,,
PS: eu am experienta pe altfel de motoare diesel... mai exact pe 1.8 si 2.5 tds de la BMW
[ http://img145.imageshack.us/img145/7366/31012011146.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
pe astea le stiu de la 0... bucata cu bucata :)


In motor intra 18l ulei, pune peste nivelulu minim vreo 5 cm.
Legat de turbo,cred ca nu merita investitia, nu ca nu s-ar putea pune, exista un filmulet pe yutube cu un 650 cu turbina.

#45
addyyyOO7

addyyyOO7

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 110
  • Înscris: 31.10.2008

 mircealola, on 28th February 2011, 20:59, said:

alternatorul original pe 650 era de 30 sau 35 de A. eu am pus de dacie de 45 A si tot mi se pare putin. al tau vad ca e de 70A si daca merge nu renunta la el ca o sa vezi cat e de bun noaptea la disc cand duce 4-5 proiectore de 75-100 W fiecare.

vad ca nu ai mai arat:
  
    -maneta de comanda a plugului se apasa pana jos la liber (a doua pozitie de la neutru)
   -daca plugul intra prea tare de fata se lungeste tirantul
   -daca intra prea tare de spate se scurteaza tirantul

cand ari prima data dute cu cineva care stie sa-ti regleze plugul ca sa duca toate brazdele la fel. apoi cand ai terminat scurtezi tirantul pentru drum (ca plugul sa stea mai sus de spate) dar numeri cu cate ture ai scurtat. cand vei ara din nou lungesti tirantul cu atatea ture.

candva demult prin practicile mele de elev am vazut un 650 cu turbo pus de baieti din atelierul unui trust de constructii. tractorul respectiv tragea la trailer si incercau sa scoata ceva in plus. nu a fost prea fiabil si au renuntat, oricum expermentele nu le facea pe banii lor. ar trebui modificata camera de ardere din capul pistonului si inca un segment in plus (cel putin la saviem acestea au fost modificarile  facute la varianta turbo).

cat ai dat pe scula?

despre reglajele pe care mi le-ai spus tu stiam... dar multumesc;) e bine de stiut

asta am si facut,,, dar eu m-am dus de curiozitate pe camp ca sa vad de ce este in stare :) la mine la distribuitor din ce am vazut sunt 3 pozitii:
- tragi de maneta in sus si se ridica plugul...
- la mijloc (cred ca este pozitia neutru) cand sta in presiune... am folosit cand am mers cu plugul in pozitie de transport
- apesi maneta in jos si cica e pe pozitia flotant :)

din spusele voastre rezulta ca mai bine las motorul asa cum e el...

am dat 13.500 lei pe tractor si plug

 katlin, on 28th February 2011, 21:01, said:

Daca spui ca le stii cu bim-ul gandeste-te la motorul de 1.8 si 1.8is, aceiasi cilindree si diferenta de putere de aprox. 50 cp. Stii ce are modificat is-ul?

ai sa ramai surprins  ca nu e asa cum spui tu :P

acum depinde si despre ce motoare vorbim,,,
1.8i M43 cu distributie pe lant are 116 cai  este motor cu 2 supape pe cilindru
1.8is M42 are 140 cai si are 4 supape pe cilindru si alt soft
1.8is M44 care de fapt este 1.9 are 143 sau 146 cai si la fel motor cu 4 supape pe cilindru

Quote

In motor intra 18l ulei, pune peste nivelulu minim vreo 5 cm.
Legat de turbo,cred ca nu merita investitia, nu ca nu s-ar putea pune, exista un filmulet pe yutube cu un 650 cu turbina.

multumesc si tie
tocmai acel filmulet de pe youtube mi-a dat ideea sa il transform si pe al meu :)

Edited by addyyyOO7, 28 February 2011 - 21:15.


#46
katlin

katlin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,970
  • Înscris: 09.11.2008
Pozitia neutru nu e aia cu presiunea...ai sa ramai si tu surprins ca mai are un scat f. aproape de ala de jos.
Te stiu cumva de pe bmwclub?

Vad ca scrie Catalindinu23, predau stafeta  :thumbup:

Edited by katlin, 28 February 2011 - 21:19.


#47
ucvph

ucvph

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,172
  • Înscris: 18.01.2010

Quote

daca il repar pe asta  asa cum e el imi va incarca bateria? sau mai bine caut alt alternator de minim 100A?

Daca-l poti repar p-ala e ok.
Si original, de doar 36A, face fata daca nu ari toata noaptea cu 4 faruri si 2 proiectoare aprinse.

Quote

pe joja nu am semn de maxim :D tocmai de asta intreb care ar fi nivelul optim :)
Semnul marcat de tine este cel de maxim, nu de minim.
Uita-te mai bine pe joja, semnul de minim e pe la 7-8mm de capatul jojei.


Quote

plugul stiu cum sa-l reglez.. la mine problema cred ca este din reglajul tirantilor laterali si de asta imi suspenda tractorul...
Nu se poate ca din tiranti, oricum ar fi reglati, sa te suspende.
Din distribuitor, desi nu inteleg cum...ai zis ca apesi maneta pana jos.
Trebuie sa ai 4 pozitii ale manetei.
Jos de tot - flotant, cum ai zis
2-coborare
3-neutru
4-ridicare
.

Pe topicul cu documentatii e un link catre manualu U650.
Citeste macar partea cu reglaje, chiar daca nu-i chiar amanuntita.
Bonus trebuie sa fie si schema instalatiei electrice...e foarte simpla.

#48
addyyyOO7

addyyyOO7

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 110
  • Înscris: 31.10.2008

Quote

Daca-l poti repar p-ala e ok.
Si original, de doar 36A, face fata daca nu ari toata noaptea cu 4 faruri si 2 proiectoare aprinse.
_______________________________________________________________________________
Semnul marcat de tine este cel de maxim, nu de minim.
Uita-te mai bine pe joja, semnul de minim e pe la 7-8mm de capatul jojei.
_______________________________________________________________________________
Nu se poate ca din tiranti, oricum ar fi reglati, sa te suspende.
Din distribuitor, desi nu inteleg cum...ai zis ca apesi maneta pana jos.
Trebuie sa ai 4 pozitii ale manetei.
Jos de tot - flotant, cum ai zis
2-coborare
3-neutru
4-ridicare

Pe topicul cu documentatii e un link catre manualu U650.
Citeste macar partea cu reglaje, chiar daca nu-i chiar amanuntita.
Bonus trebuie sa fie si schema instalatiei electrice...e foarte simpla

multumesc pentru detaliile in legatura cu distribuitoru...

am descarcat documentatia despre U650M si am citit aproape toate documentele alea pdf...
trebuie sa ma uit atent pe schema instalatiei electrice si poate am sa-i dau de cap.

maine ma voi duce cu alternatorul la reparat,,, si daca e stricat mai bine imi iau unul de bmw... si il adaptez... cred ca asta de pe masina mea are 105A

 katlin, on 28th February 2011, 21:18, said:

Pozitia neutru nu e aia cu presiunea...ai sa ramai si tu surprins ca mai are un scat f. aproape de ala de jos.
Te stiu cumva de pe bmwclub?

Vad ca scrie Catalindinu23, predau stafeta  :thumbup:

eu sunt surprins :D pt ca am si zis ca sunt incepator cu tractoarele

pei daca ai si tu cont pe bmwclub e posibil sa ne stim :) eu acolo am user mc_crbl :)

Edited by addyyyOO7, 28 February 2011 - 21:30.


#49
katlin

katlin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,970
  • Înscris: 09.11.2008
Daca nu ma insel am vrut sa merem la bulgari  ;)
Te salut si ici! Mult succes cu 65-u!

#50
addyyyOO7

addyyyOO7

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 110
  • Înscris: 31.10.2008

 katlin, on 28th February 2011, 21:26, said:

Daca nu ma insel am vrut sa merem la bulgari  ;)
Te salut si ici! Mult succes cu 65-u!

da e posibil :) eu am un anunt acolo... depinde cine esti tu ;)

multumesc pt urare! sper sa mearga ragalia... oricum nu am mai mult de 10ha in momentul asta

#51
ucvph

ucvph

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,172
  • Înscris: 18.01.2010
Cel mai probabil e avansat.
Daca la pornire demarorul invarte greu atunci e clar.
Totusi asta nu explica 'mersul dezordonat'...asta cel mai probabil este din regulatorul pompei.
Banuiesc ca 'galopeaza', adica, creste-scade turatia intr-un ritm constant.
Incearca sa-i maresti ralantiul o idee...poate e prea mic.

#52
ucvph

ucvph

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,172
  • Înscris: 18.01.2010
U 650 turbo.
Sunt si multe comentarii acolo.
Referitor la anul de fabricatie...trebuie sa fie poansonat pe bloc in partea dreapta.
Daca nu-i pe plaucta de identificare, sigur e pe bloc pe undeva scris in relief.

Edited by catalindinu23, 28 February 2011 - 21:52.


#53
addyyyOO7

addyyyOO7

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 110
  • Înscris: 31.10.2008

 catalindinu23, on 28th February 2011, 21:51, said:

U 650 turbo.
Sunt si multe comentarii acolo.
Referitor la anul de fabricatie...trebuie sa fie poansonat pe bloc in partea dreapta.
Daca nu-i pe plaucta de identificare, sigur e pe bloc pe undeva scris in relief.

mi-ai dat de lucru :) in seara asta mai stau sa ma documentez putin ...

inca o chestie...
la mine lipseste maneta de la amplificatorul de cuplu... am doar acea parte care iese din sasiu... este util acest amplificator de cuplu sau pot sa merg si fara a reface acesl ansambu?

#54
ucvph

ucvph

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,172
  • Înscris: 18.01.2010
Linistit poti merge fara maneta aceea.
Daca vei avea nevoie vreodata poti trece pe grupa de viteze inceata cu o lovitura de picior bine plasata parghiei de care spui.
Suna bine motoru' ala, nu-i asa?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate