Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Probleme accesare nr test telefon

Parola la lock screen
 

Stagiile care duc la apariția iubirii divine

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
169 replies to this topic

#19
mario_bril

mario_bril

    Hermetic member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 52,421
  • Înscris: 13.05.2010

View Postioham, on 14 mai 2013 - 22:04, said:

Și dacă-i tradiție milenară care-i faza?... și diavolul e milenar.
Și dacă-i spirituală, ce?...  și Satan este spiritual... mega spiritual.
Spiritual NU înseamnă credincios și cu atît mai puțin creștin, RĂTĂCIȚILOR !

Shiva și cu Krishna al vostru te face să-ți pierzi sufletul și pentru iluzii imateriale, te face mîndru,
te face doritor de „lumină”... îți sugerează că ești divin... și apoi te trimite pe forumuri să împarți „cunoaștere”.
:roflmaofast: :roflmaofast: :roflmaofast:

#20
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Luarea ca adăpost a unui învăţător spiritual

continuare

Există două tipuri de guru
- antaraNga, intern,
- bahiraNga, extern.

Fiinţa situată în realizarea spirituală a propriului corp spiritual şi formei Domnului Suprem (samadhi)
este propriul ei antaranga guru, aşa cum este prezentat în Bhagavat Puran. 11.7.20

Cel ce acceptă argumentaţia ca fiind gurul său
şi care învaţă procesul de venerare de la un astfel de guru,
se spune că a acceptat un guru fals.

Când argumentul e prezentat ca ceea ce hrăneşte datoria constituţională a fiinţei,
acesta poate fi comparat cu falsa prezentare a Putanei ca doică,
care chipurile vine să-l hrănească pe Krişna când avea forma unui copil de alăptat,
în realitate însă dorind să-l omoare.

Sri Krişna samhita 8.14 Bhaktivinod Thakur scrie

Adau duSTa guru prAptih / pUtanA stanya sAyini
VAtyA rUpa kutarkas tu / tRNAvarta itIritaH


Cei ce sunt pe calea (meditaţională) a ataşamentului spiritual (pentru o anumită stare de iubire din Goloka Vrindavan)
(cale care se numeşte raga-anuga bhakti)
trebuie să evite acceptarea unui guru fals (ce nu cunoaşte această cale introdusă de Şri Caitanya),
discutând sosirea lui PutanA în Vraja sub forma unei false doici.

Gurul extern este cel de la care se învaţă ştiinţa venerării zeităţii Domnului Suprem.
Cel ce a urmat calea ataşamentului - raganuga marga – realizând propria-i formă de asociat a lui Krişna în Vrindavan,
aparţinând unei linii neîntrerupte de maestrii spirituali realizaţi ce duce la Şri Cetanya,
aşa cum este prezentată în Padhati lui Gopal Guru Gosvami şi Dhyanacandra Pandit
şi care dă îndrumări discipolului conform calificării acestuia este un sad guru, sau eternul guru,
care şi-a revelat propria-i formă spirituală discipolului.

Cel ce nu cunoaşte calea ataşamentului, dar pretinde acest lucru,
fără a fi primit siddha pranali - iniţierea în acest procedeu de meditaţie raganuga
sau îl îndrumă pe discipol fără a considera calificarea acestuia,
este un guru fals, la care trebuie renunţat.

Edited by madhukar, 15 May 2013 - 08:05.


#21
ioham

ioham

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 4,484
  • Înscris: 11.01.2013
Să prezentăm on topic și un maestru precursor al acestor „învățături”...

[ http://indicetj.com/pdf/baphomet_by_emsieow.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#22
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,104
  • Înscris: 09.01.2007

View Postmadhukar, on 15 mai 2013 - 08:05, said:

Luarea ca adăpost a unui învăţător spiritual


Absolut, este greu sa te speli pe creier fara supervizare. Apelati la cei mai buni.

#23
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Primele trei trepte ale practicii, ce duce către iubirea divină sunt
1. Încrederea transcendentală
2. Asocierea cu persoanele realizate spiritual
3. Practica de curățire (Bhajana Kriya)
  • 3.1 Acceptarea unui Guru
  • 3.2 Inițierea (dikșa) și primirea instrucțiunilor (șikșa) în relație cu Sri Krishna (Sri Krishna dikșa șikșadi)
Dikṣa nu trebuie înțeleasă ca fiind doar o inițiere spirituală executată de maestrul spiritual,
ci un proces cu două ramificații, așa cum este descris de Šrīla Jīva Gosvāmī în a sa Bhakti-sandarbha (283):

divyaḿ jñānaḿ yato dadyāt kuryāt pāpasya sańkṣayam
tasmāt dīkṣeti sā proktā de¶ikais tattva kovidaih

̣
Astfel di-kṣa investește cunoaștere transcendentală - iti dīkṣa yato dadyāt divyaḿ jñānaḿ
și distruge păcatele - kuryāt sańkṣayam pāpasya
de aceea este numită astfel - tasmāt proktā
de cei proficienți - sā kovidaiḥ
în principiile filozofice despre maestrul spiritual - tattva de¶ikais

Di-kṣa include două aspecte:
di - divyaḿ jñānaḿ ceea ce este câștigat Cunoașterea Transcendentală și
kṣa - kṣayam – ceea ce este distrus – păcatele (dorințele și reacțiunile, care ne atrag, viață după viață de lumea materială).

Srîla Jiva Gosvami explică în Bhakti-sandarbha (Anuccheda 283) înțelesul lui divya-jñāna astfel:

“divyam jñanaa hy atra mantre bhagavat-svarüpa-jñanam, tena
bhagavata sambandha-vi¶ieșa-jñanam ca"

divya-jñana – Cunoașterea transcendentală – care se află în Mantra
pe care gurul o dă discipolului,
revelează acestuia forma și identiatea Domnului Suprem (bhagavat-svarupa)
cu care discipolul leagă o anumită relație de iubire divină.”

Relația dintre Bhagavan (Domnul Suprem) și jîva (ființă)
este cea dintre servitor (sevaka) și cel servit (sevya)

Această relație se manifestă pe treptele superioare ale progresului spiritual
într-o formă specifică care aparține uneia dintre următoarele stări sufletești divine:
  • iubirea în servitudine - dasya
  • iubirea ca prieten -sakhya
  • iubirea ca părinte (al Domnului Suprem) - vatsalya
  • iubirea amoroasă - madhurya.


#24
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
3.2 Inițierea (dikșa) și primirea instrucțiunilor (șikșa) în relație cu Sri Krishna (Sri Krishna dikșa șikșadi)

continuare

Un guru realizat are puterea să transmită sunetul imaterial care se află în Mantra.
Astfel Mantra devine înzestrată cu puterea al cărei efect este curățarea minții de mizeria atracției materiale.

Cuvântul în știința Vedică este unul dintre principiile esențiale ale existenței,
atât ca sursă a Creației (lumii materiale) cât și ca o cheie pentru eliberarea din lumea materială.
Cel ce înțelege pe deplin și realizează cele patru categorii ale sunetului,
așa cum este explicat în literatura Vedică,
poate folosi această știință pentru a se elibera din prizonieratul lumii materiale.

Pentru aceasta ar trebui mai întâi să înțelegem ce înseamnă sunet, conform științei Vedice.
Domnul Suprem în forma sa de avatar Kapila Dev dă o definiție a sunetului
în prelegerea sa despre Adevărul Absolut, către mama sa Devahuti.
Aceasta este înregistrată în Bhagavat Puran 3.26.33 de către Vyasa Dev:

arthā¶rayatvaḿ ¶abdasya draṣṭur lińgatvam eva ca
tan-mātratvaḿ ca nabhaso lakṣaṇaḿ kavayo viduḥ


Oameni învățați care posedă cunoaștere (spirituală) - kavayo viduḥ
Definesc sunetul ca fiind forma subtilă a eterului (spațiului) - lakṣaṇaḿ ¶abdasya tan-mātratvaḿ nabhaso
(Care furnizează) ideea unui obiect - artha a¶rayatvaḿ
Și desigur și existența unui observator - ca eva lińgatvam draṣṭur

Astfel in sensul Vedic, sunetul este cuvântul vorbit,
și astfel sunetul este definit ca adăpostul înțelesului (a¶raya artha) – arthā¶raya;
și astfel sunetele alfabetului sunt denumite semințe ale existenței.

Astfel sunetul este descris ca având 50 de componente constituante începând cu a și terminând cu kșa.
De aceea alfabetul Sanskrit mai este denumit și akșar,
care de asemenea înseamnă „fără greșeală”, care este un atribut al absolutului.

Sunetul pranav (OM) care este suma tuturor sunetelor și sursa tuturor imnurilor vedice
este de asemenea denumit akșar.

Domnul Suprem Șri Krișna confirmă acest lucru în Bhagavad-gita 3.15:

karma brahmodbhavaḿ viddhi brahmākṣara-samudbhavam
tasmāt sarva-gataḿ brahm nityaḿ yajñe pratiṣṭhitam


Datoria prescrisă a fost creată de Domnul Suprem - karma udbhavaḿ brahma
Toate sunetele (vedice) au fost manifestate direct de Domnul Suprem - akṣara samudbhavam brahma
De aceea a tot Pătrunzătorul Domn Suprem - tasmāt sarva-gataḿ brahma
Este etern situat in ofrandele ceremoniale (vedice) - nityaḿ pratiṣṭhitam yajñe

#25
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Un guru realizat are puterea să transmită sunetul imaterial care se află în Mantra.
Astfel Mantra devine înzestrată cu puterea al cărei efect este curățarea minții de mizeria atracției materiale.

Cuvântul în știința Vedică este unul dintre principiile esențiale ale existenței,
atât ca ingredient esențial al Creației (lumii materiale) cât și ca cheie pentru eliberarea din lumea materială.
Cel ce înțelege pe deplin și realizează cele patru categorii ale sunetului,
așa cum este explicat în literatura Vedică, poate folosi această știință
pentru a se elibera din prizonieratul lumii materiale.

Pentru aceasta ar trebui mai întâi să înțelegem ce înseamnă sunet, conform științei Vedice.
Domnul Suprem în forma sa de avatar Kapila Dev dă o definiție a sunetului
în prelegerea sa despre Adevărul Absolut, către mama sa Devahuti.
Aceasta este înregistrată în Bhagavat Puran 3.26.33 de către Vyasa Dev

arthā¶rayatvaḿ ¶abdasya draṣṭur lińgatvam eva ca
tan-mātratvaḿ ca nabhaso lakṣaṇaḿ kavayo viduḥ


Oameni învățați care posedă cunoașterea adevărată - kavayo viduḥ
Definesc sunetul ca fiind forma subtilă a eterului (spațiului) - lakṣaṇaḿ ¶abdasya tan-mātratvaḿ nabhaso
(Care furnizează) ideea unui obiect - artha a¶rayatvaḿ
Și desigur și existența unui observator - ca eva lińgatvam draṣṭur

Astfel in sensul Vedic, sunetul este cuvântul vorbit,
și astfel sunetul este definit ca adăpostul înțelesului (a¶raya artha) – arthā¶raya;
ca urmare sunetele alfabetului sunt denumite semințe ale existenței.
Astfel sunetul este descris ca având 50 de componente constituante
conform alfabetului sanscrit, începând cu a și terminând cu kșa.
De aceea alfabetul Sanskrit mai este denumit și akșar, care de asemenea înseamnă „fără greșeală”,
care este un atribut al absolutului.

Sunetul pranav (OM) care este suma tuturor sunetelor și sursa tuturor imnurilor vedice este de asemenea denumit akșar.

#26
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
În scrierile tantrice sunetele alfabetului sanskrit (deva-nagari) numite și akșara
au zeități tutelare corespunzătoare numite și Șakti (energii).

Akșara sunt sunete ce au o anumită forță, ele fiind cuplate cu fazele Creației (lumilor materiale).
Akșara așa cum sunt definite de Cunoașterea Vedică sunt în mod constituțional
cuplate cu obiectele pe care le denumesc prin sunetul rezultant (șabdha) și înțelesul (artha) acestuia.

Sunetele din limbile curente în general nu sunt aceste Akșara sau sunt variante stâlcite ale acestora.
Baladev Vidyabhușan a scris în comentarul său la Vedanta Sutra 1.3.28,
că creația tuturor ființelor a fost continuată de către prima ființă dintr-un univers, Brahmaa
prin amintirea formelor și a caracteristicilor acestora
făcută prin rostirea vorbelor corespunzătoare.
Acesta este un alt nivel de înțelegere al puterii cuvintelor.

#27
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Aspectul eternității sunetului (șabdha) și al înțelesului (artha) pe care acesta îl poartă cu el
se bazează pe originea lor spirituală - shabda-artha-brahman,
deoarece Domnul Suprem este Originea obiectelor precum și a descrierii (funcționalității) lor.

Cuvântul existent în varietatea lumii spirituale este transferat în lumea materială prin filtrul Falsului Ego
care este colorat de cele trei Moduri ale Naturii Materiale (Virtute, Pasiune și Ignoranța).
Acesta descrie varietatea manifestării energiei (șakti) spirituale
pusă în mișcare de Șaktiman (Domnul Suprem - Posesorul Energiei)
în planul material, prin filtrul Falsului Ego.

Cuvântul rostit are natura sunetelor care îl compun
și astfel puterea de creație a universului se află în sunetele alfabetului deva-nagari.
Diferitele sunetele sunt cuplate cu diferitele funcțiuni ale puterii de creației
iar totalitatea acestora reprezintă Matrika sau „Mama esenței”.

Așa cum un Sankalpa, un gând, trebuie să treacă prin mai multe stagii pentru a atinge puritatea preconizată,
pentru a se putea manifestă ca o Forță de creație, la fel și sunetele mantrei de inițiere
trebuie să treacă prin mai multe stagii pentru a atinge puterea de manifestarea a zeității tutelare a mantrei.

Stagiile pe care Sunetul îl parcurge se numesc para, pașyanti, madhyama and vaikhari.
În stagiul para devotul rostește pur numele Domnul Suprem Krișna
iar Acesta devine manifestat prin puterea mantrei.

Mantra de inițiere nu este o combinație întâmplătoare de sunete
ci forma subtilă a Zeității care este prezentă în Mantra.
Meditația continuă asupra numelui spiritual prezent în Mantra
duce la purificarea gândului și a sunetului.

#28
ioham

ioham

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 4,484
  • Înscris: 11.01.2013

View Postmadhukar, on 24 mai 2013 - 11:08, said:

Mantra de iniţiere nu este o combinaţie întâmplătoare de sunete
ci forma subtilă a Zeităţii care este prezentă în Mantra.
Meditaţia continuă asupra numelui spiritual prezent în Mantra
duce la purificarea gândului şi a sunetului.
Ești în formă și azi...

Ți-am zis că meditația este satanică !!!?...
Și că practicînd-o prin părăsirea minții și oprirea gîndurilor, deschizi ușa demonilor și a duhurilor necurate?

#29
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Cele 4 trepte ale sunetului

Fiecare treaptă de sunet corespunde unei anumite trepte de existență,
iar perceperea unei anumite trepte de sunet depinde de treapta de puritate a conștiinței fiecăruia.
Pentru a percepe întregul spectru al sunetului (nu în sens fizic) este nevoie de o conștiință pură, spirituală.
Clarvăzătorii care pot percepe toate cele patru trepte ale sunetului se numesc Maniși.

Cele trei forme superioare ale sunetului sunt numite în Vede: guha, adică ascunse,
sau aflându-se în interiorul sinelui (la care imensa majoritate a oamenilor condiționați de modurile naturii materiale nu au acces),
în timp ce cea de-a patra treaptă este cunoscută ca limba manifestată – laukika bhașa.

Cele patru trepte ale sunetului corespunde cu cele patru trepte de conștiință:
Para este treapta transcendentală, corespunzând conștiinței spirituale - a bunătățiii pure - șuddha sattva.
Pașyanti este treapta materială corespunzând conștiinței inteligente,
treapta în care inteligența – buddhi, ține mintea sub control, corespunzând existenței în Virtute - sattva gun.
Madhyama este treapta materială corespunzând conștiinței mentale,
treapta mentală – mana, corespunzătoare existenței Pasionale - raja gun.
Vaikhari corespunde conștiinței materialiste grosiere - corespunzătoare existenței Ignorante, a întunericului - tama gun.

Mantrele primite în procesul de inițiere, au ca scop
să purifice mintea de atașamentul material
și totodată să creeze legătura mentală
cu forma Adevărului Absolut asupra căruia se meditează
în timpul rostiriii mantrei.

Man-tra înseamnă eliberarea (tra - rădăcina verbală de la trayate în sanscrită) iar mana înseamnă minte,
adică eliberarea minții din preocuparea acesteia cu problemele materiale (ale acestei lumi).

#30
ioham

ioham

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 4,484
  • Înscris: 11.01.2013
YOGA    Posted Image  Posted Image  Posted Image !!!

#31
monica800

monica800

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 349
  • Înscris: 29.06.2012

View Postmadhukar, on 06 mai 2013 - 15:47, said:

Există multe stagii care duc la manifestarea iubirii divine, prema.
Dintre acestea, vor fi descrise cele care sunt cele mai faimoase în scripturi.
Bhagavad-vimukha-jiva, sau cei care sunt întorşi cu faţa de la Dumnezeu - Bhagavan,
dintr-un timp fără de început, au căzut în vârtejul fără de limite al oceanului de netrecut al existenţei materiale
şi astfel migrează viaţă după viaţă, de colo colo.

Când prin mila specială a lui Bhagavan existenţa materială a fiinţei (jiva) începe să să se apropie de sfârşit,
atunci ea obţine asocierea devoţilor puri ai Domnului.
Atunci, în compania lui sadhu (persoana spirituală), el obţine extraordinarul noroc
de a asculta din gura acestuia scrierile spirituale, care vorbesc despre trei feluri de glorii:
ale devţilor puri - bhaktas,
ale serviciului devoţional pur - bhakti şi
ale Domnului Suprem- Bhagavan.

Srila Rupa Gosvami, un discipol al Domnlui Krişna Cetanya, scrie în cartea sa
Bhakti Rasamrita Sindhu - Oceanul gusturilor nectariene al iubirii divine:

adau sraddha tatah sadhu sango ’tha bhajana-kriya
tato ’nartha-nivrittih syat tato nistha rucis tatah
athasaktis tato bhavas tatah premabhyudancati
sadhakanam ayam premnah pradurbhave bhavet krama˙


La început e încrederea -adau sraddha-
După aceea (stagiul) asocierii cu oamenii realizaţi spiritual - tatah sadhu sango-
După aceea activitatea de curăţire (externă şi internă) prin venerarea Domnului -’tha bhajana-kriya-
După aceea este (stagiul) îndepărtării ataşamentelor (de această lume materială) -tato ’nartha-nivrittih syat
După aceea (stadiul) fermităţii -tato nistha (în care meditaţia îndreptată spre jocurile Domnului Suprem nu mai este tulburată de gânduri legate de lumea materialî)
După aceea stagiul atingerii gustului (pentru meditaţia îndreptată spre jocurile Domnului Suprem) - rucis tatah
şi desigur atingerea ataşamentului spiritual (pentru Domnul şi asociaţii Săi) -athasaktis
După aceea (stagiul) începutului iubirii divine -tato bhavas
După aceea apare iubirea divină -tatah premabhyudancati
Aceasta are fi secvenţa - bhavet krama- prin care iubirea divină -ayam premnah
apare în devotul practicant -pradurbhave sadhakanam.

Această descriere a evoluţiei spre iubirea divină prema
este de fapt o descriere a dezvoltării dorinţei fără de compromis a devotului pentru prezenţa Domnului.
Începutul acestei dorinţe este încrederea - şraddha - că prezenţa Domnului poate fi atinsă,
această încredere creşte treptat şi se transformă în prema (sraddha fiind de fapt cea mai mică particulă de prema).
Acea dorinţă apara asemenea răsăritului soarelui iubirii divine.
Aşa cum soarele ce răsare, revelează lumea din jurul nostru, la fel şi soarele iubirii divine îl revelează pe Domnul Suprem Krişna.
Scuza-ma dar eu sunt cea mai putin cultivata fiinta de pe forum si stiu extrem de putine despre alte culte,de la hindusi ai extras ce ai postat aici?

View Postioham, on 24 mai 2013 - 11:32, said:

Ești în formă și azi...

Ți-am zis că meditația este satanică !!!?...
Și că practicînd-o prin părăsirea minții și oprirea gîndurilor, deschizi ușa demonilor și a duhurilor necurate?
Cine ti-a zis prostia asta?ca meditatia ar fi satanica si restul....nu exista demoni si nici duhuri necurate,inventiile unor minti bolnave,fiinte care aveau nevoie sa dea vina pe ceva pentru instinctele lor primare

#32
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Cele 4 stări de conștiință pe care un suflet le poate accede
sunt exemplificate în Mandukya Upanișad.

Prima stare de conștință

aomityetadakṣaramidam sarvam, tasyopavyākhyānam,
bhūtam bhavatbhaviṣyaditi sarvamomkāra eva;
yaccānyat trikālātītam tadapyomkāra eva
(Mandukya Upanișad 1)

Cuvântul “aum” menționat în preambul este totul – aom ity etad akṣara idam sarvam
Trecutul, prezentul și viitorul (toată descrierea lumilor materiale) este cu siguranță atotcuprinzătorul cuvânt aum - tasyopavyākhyānam bhūtam bhavatbhaviṣyaditi eva sarvam kāra aum
Ceea ce este diferit de aceste trei timpuri -yad anya trikālātītam
Este de asemenea sunetul aum - tad api eva omkāra

sarvam hyeted brahmāyamātmā brahma
so’yamātmā catuṣyāt
(Mandukya Upanișad 2)

Totul provine din energia spirituală - sarvam hyetad brahma
Energie spirituală sunt și sufletele - brahma ayama atmā
Aceste suflete există în patru (stări) - so’yamātmā ṣyāt catu

jāgaritasthāno bahihprajñah saptāGga
ekonavim¶atimukhah sthūlabhug vai¶vānarah
prathamah pādah
(Mandukya Upanișad 3)

Prima stare (a sufletului) este conștiința externă - prathama pāda bahi prajña
Starea trează comună tuturor - jāgarita sthāna vai¶vā narah
Ca degustător al elementelor grosiere – sthūla bhug
Cu șapte membre și 19 guri – sapta anga ekonavim¶ati mukhah

Sursa sunetului primordial AUM este Krișna, așa cum afirmă El însuși în Bhagavad-gita 7.8

raso 'ham apsu kaunteya prabhāsmi ¶a¶i-sūryayoḥ
praṇavaḥ sarva-vedeṣu ¶abdaḥ khe pauruṣaḿ nṛṣu


Fiu al lui Kunti, eu sunt gustul apei - kaunteya aham rasaḥ apsu
Lumina lunii și a soarelui - prabhā ¶a¶i sūryayoḥ
Eu sunt sunetul mistic AUM în toate Vedele - asmi praṇavaḥ sarva vedeṣu
Sunetul (calitate a) Eterului (spațiului) - ¶abdaḥ khe
Și îndemânarea în oameni - pauruṣam nṛṣu

#33
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
În Mandukya Upanishad 4 este prezentată cea de-a doua stare de conştiinţă a sufletelor:

svapnasthāno'ntah-prajñah saptāGga ekonavimsatimukhah
praviviktabhuk taijaso dvītyah pādah
(Mandukya Upanishad 4)

Cea de-a doua categorie (Stare) este conştiinţa internă- dvītyah pādah antah prajña
În starea strălucitoare a visului - svapnāsthano taijasa
Situată în degustare - pravivikta bhuk
Cu şapte membre şi 19 feţe - saptānga ekonavimśatimukhah .

În acest sens se spune în Brihad-Aranyaka Upanişad 4.3.18:

tad yathA mahA-matsya ubhe kUle ‘nusaJcarati
pUrvaN cAparaJ caivam evAyaM puruSa etAv ubhAv antAv
anusaJcarati svapnAntaJ ca buddhANtaJ ca


Aşa cum um peşte mare se mişcă spre cele două maluri - tad yatha mahA-matsya anusaJcarati ubhe kUle,
Aşa şi degustătorii plăcerii (Sufletele), înainte stând întinşi (în repaos)- evAyaM puruSa apara pUrvaN
Vin la limitele dintre cele două (lumi – cea materială şi cea spirituală) - etAv caivam antav ubhAv
Plimbându-se între graniţa Visului (referire la lumea materială care e ca un vis) şi cea a treziei (referire la lumea spirituală care e lumea reală) - anusaJcarati svapnAntaJ buddhANtaJ.

Brihad-Aranyaka Upanişad (4.3.9) explică faptul că cele două maluri sunt lumea materială şi ce spirituală.
Astfel se poate înţelege că între cele două lumi se află Oceanul Cauzal,
unde sufletele sunt plasate de către Domnul Suprem prin simpla privire a Acestuia,
astfel încât sufletele să poată alege între cele două lumi.
Datorită acestei libere alegeri, ajung unele suflete ca noi în lumea materială.

Aceasta ar fi "căderea originară", sau sămânţa păcatelor viitoare,
datorită faptului că în această condiţie sufletul se crede îndreptăţit
să stăpânească şi să guste plăcerea oferită de energia materială,
neglijând legătura sa constituţională cu Domnul Suprem.

tasya vA etasya puruSasya dve eva sthAne /
bhavata idaN ca paraloka-sthAnaN ca
sandhyaM tRtIyaM svapna-sthAnaM /
tasmin sandhye sthAne tiSThan ete ubhe
sthAne pazyatIdaN ca paraloka-sthAnaN ca
(BRhad-AraNyaka UpaniSad (4.3.9))

Cu siguranţă că există două locuri pe care (sufeletele) degustătoare ale plăcerii o obţin - dwe eva sthAne etasya puruSasya bhavata
Această (lume materială) şi lăcaşul (spiritual) superior - idaN ca paraloka-sthAnaN.
Există o a treia poziţie, care este un loc de vis - tRtIyaM svapna-sthAna,
Locul de conjuncţie (de legătură dintre cele două) - sandhyaM.
Rezidând în acest loc de conjuncţie - tasmin sandhye sthAne tiSThan
Acestea (sufletele) văd amândouă (lumile) ete pazyati ubhe
Acestă (lume materială) şi lăcaşul (spiritual) superior- idan paraloka-sthAnaN.

Astfel ideea care este propagată de unii,
cum că sufletele care se află în lumea materială ar cădea din lumea spirituală este falsă.
De asemenea cert este că Domnul Suprem
pentru a inaugura anumite jocuri în lumea materială lasă unii asociaţi de-ai săi
să coboare direct din lumea spirituală în cea materială.
De asemenea în general pentru a prezenta anumite jocuri în lumea materială
Krişna coboară El Însuşi cu o parte din asociaţii lui.

Edited by madhukar, 04 June 2013 - 11:12.


#34
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Cel de-al cincilea Vers din Mandukya Upanişad este descrisă starea Conştiinţei neîntrerupte:

yatra supto na kaJcana kāmam kāmayate
na kaJcana svapnam paśyati tat sushuptam
sushuptasthāna ekībhūtah prajñān-ghana evānandamayo
hyānandabhuk cetomukhah prājñas-tritīyah pādah
(Mandukya Upanishad 5)

Cea de-a treia categorie (stare) stare de conştiinţă - tritīyah pādah prājñas
Este conştiinţa neîntreruptă a somnului - prajñāna-ghana yatra supto
Fără afecţiune (fără) dorinţe arzătoare - na kāmayate kañcana kāmam
Nu se văd nici un fel de vise aurii - na paśyati svapnam kañcana
Aceasta este starea somnului profund - tat şuşuptam
În somnul profund situat într-o fiinţă (cu Domnul Suprem) – şuşupta sthāna eki-bhūtah
Făcut din extaz atotcuprinzător, devii extatic – eva ananda mayo hy ananda bhuk
(Şi satisfaci) gura conştiinţei – ceta mukhah.

Pe baza acestui vers unii susţin că în somnul profund sufletul migrează în corpul Domnului Suprem
şi devenind una cu acesta degustă extazul spiritual.
În orice caz cert este că sufletele care nu au atins eliberarea din prizonieratul material,
necalificându-se pentru a avea o relaţie cu Domnul Suprem în lumea spirituală,
se cufundă în corpul Acestuia când lumea materială este distrusă
şi aşteaptă în această cea de-a treia stare de conştiinţă neîntreruptă - prajñāna-ghana
pînă la următoarea creaţie.

La următoarea creaţie aceste suflete sunt transplantate în lumea materială
pentru a-şi relua activităţile de acolo de unde le-au lăsat.
O explicaţie la acest vers poate fi găsită în Bhagavat Puran 7.9.32
unde este înregistrată următoarea afirmaţie a devotului Prahlad, când se adresează Domnului Suprem Nrisimha.

nyasyedam ātmani jagad vilayāmbu-madhye
śeṣetmanā nija-sukhānubhavo nirīhaḥ
yogena mīlitadṛgātmanipīta-nidras
turye sthito na tu tamo na guṇāḿś ca yuńkṣe


(O Doamne) cu ochi pe jumătate închişi şi cufundat în tine însuţi - tadṛg ātmanipīta
Situat în starea de somn transcendental - sthito yoga nidra turye
Nu în întunericul modurilor naturii materiale - na tu tamo guṇā

Ai unit (fluidul) distrugerii cu sufletele adormite şi neactive din Tine - yuńkṣe śeṣetmanā ātmani nija nirīha
Care au experimentat fericirea (extazului) – sukha anubhavo
Prin aruncarea lor în mijlocul (apelor) Distrugerii (şi a Creaţiei) (Oceanul Cauzal) - vilayāmbu-madhye jagad nyasyedam

Edited by madhukar, 05 June 2013 - 08:39.


#35
ioham

ioham

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 4,484
  • Înscris: 11.01.2013

View Postmadhukar, on 05 iunie 2013 - 08:38, said:

Situat în starea de somn transcendental - sthito yoga nidra turye
Ptiu drace...! puntea demonilor...

YOGA    Posted Image  Posted Image  Posted Image !!!

#36
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Cel de-al șaselea vers este o explicație a versului anterior

e¶a sarve¶vara e¶a sarvajña esho'ntaryāmye¶a
yonih sarvasya prabhavāpyayau hi bhūtānaM
(Mandukya Upanishad 6)

Acesta e Domnul Suprem, Cel ce controlează totul, Cel ce știe totul - e¶a sarve¶vara e¶a sarvajña
Acesta e Domnul Suprem, Controlorul interior (Suprasufletul) - e¶a antaryāmya i¶a
Sursa tuturor
, începutul și sfârșitul tuturor ființelor - yonih sarvasya prabhavāpyayau hi bhūtānaM.

Tika:
Acest vers este o explicație a versului anterior, unde este descrisă conștiința neîntreruptă a ființelor,
când intră în corpul Domnului Suprem după distrugerea universală ciclică, devenind o ființă cu Acesta;
rămânând acolo până la următoarea creație, când
datorită activităților și dorințelor neîmplinite din creația anterioară
sunt introduse din nou în lumea materială.

Numai sufletele care nu au fost niciodată în lumea materială sunt introduse mai întâi în Oceanul Cauzal,
de unde aleg între lumea materială (primind un corp material la început sublim) și cea spirituală (primind un corp spiritual, etern).

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate