Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Stagiile care duc la apariția iubirii divine
Last Updated: Sep 18 2020 13:39, Started by
madhukar
, May 06 2013 15:47
·
0
#37
Posted 06 June 2013 - 17:35
„Hinduismul este religia cea mai veche din lume.
Este, de asemenea, cunoscut sub numele de "Sanatan Dharma" , ceea ce înseamnă calea cea dreaptă veșnică.” SANATAN ??? ... îmi sună cunoscut ... O fi veche, căci e din timpul îngerilor căzuți, legiuni ale lui Satan, decît că e „dreaptă” cu susul în jos. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/hFfr0cnX4sY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#38
Posted 08 June 2013 - 07:58
Mandukya Upanișad 7
Al 7—lea vers descrie cea de-a patra stare de conştiinţă: yah nāntah-prajñam, na bahiprajñam, no'bhayatah-prajñam na prajñānaghanam, na prajñaM, nāprajñaM adriṣhtamavyavahāryam agrahyamalakṣanam-acintyam avyapadeśyam-ekātmapratyayasāram prapaJcopaśam śāntam, śivam-advaitam caturtham manyante sa ātmā sa vijñe Cea de-a patra (stare) este cunoscută ca Sufletul (în el însuşi, în propria sa formă spirituală) – caturtham manyante sa ātmā această (stare) trebuie realizată - sa vijñe Nu conştiinţa internă şi nici conştiinţa externă – na antah-prajñam na bahiprajñam Nici conştiinţa fără de frică şi nici conştiinţa neîntreruptă - no'bhayatah-prajñam na prajñanaghanam Nici conştiinţă şi nici lipsa de conştiinţă - na prajñam, na-aprajñam (Sufletul) este nevăzut, de nedescris, dincolo de perceperea directă, fără calităţi (materiale), de neînchipuit - adriṣhtam avyavahāryam agrahyam alakshanam acintyam De nedefinit, a cărui esenţă este sufletul însuşi – avyapadeśyam eka atma pratyaya sāram Sfârşitul existenţei materiale - prapañca upaśam Plin de linişte, fericit, nondual - śāntam, śivam advaitam Cunoaşte-te pe tine însuţi se referă la această cea de-a patra stare de conştiinţă, căci în acest vers se spune: „această (stare) trebuie realizată”. În acest context, aşa cum este înregistrat în Bhagavat Puran 2.10.6, Şukadev Gosvami spune: nirodho 'syānuśayanam ātmanaḥ saha śaktibhiḥ muktir hitvānyathā rūpaḿ sva-rūpeṇa vyavasthitiḥ După distrugerea (ciclică) (a lumilor materiale) - asyānuśayanam nirodha Sufletele împreună cu energia (materială) sunt eliberaţi – ātmanaḥ saha śaktibhiḥ muktir Eliberându-se de cealaltă formă (materială) –hitva anyathā rūpaḿ (sufletele) se află în propria lor formă (spirituală) - vyavasthitiḥ sva-rūpeṇa Această proprie formă spirituală, care corespunde celei de-a patra stări de conştiinţă trebuie realizată. În cea de-a treia stare aconştiinţei neîntrerupte - prajñāna-ghan – sufletul intră în corpul domnului Suprem, fără a atinge eliberare din lumea materială, el fiind în acest caz introdus din nou în lumea materială la noua creaţie. În următorul vers (8 ) este descrisă diferenţa dintre sunetul mistic „om”, părţile sale componente („a“, „u“ şi „m“) şi legătura lor cu cele patru stări ale conştiinţei. OM este deplina măsură, care descrie conştiinţa realizării sufletului, când se realizează propria formă spirituală – sva-rupa, în timp ce forma dezmembrată în părţile componente („a“, „u“ şi „m“) a sunetului om descrie celelalte 3 stări ale conştiinţei aşa cum se explică în versurile 9-11, Edited by madhukar, 08 June 2013 - 08:00. |
#39
Posted 08 June 2013 - 08:35
madhukar, on 08 iunie 2013 - 07:58, said:
Cunoaşte-te pe tine însuţi se referă la această cea de-a patra stare de conştiinţă, căci în acest vers se spune: „această (stare) trebuie realizată”. adică prin întreruperea gîndirii, act diabolic, împotriva firii, adică a lui Dumnezeu. madhukar, on 08 iunie 2013 - 07:58, said:
OM este deplina măsură, care descrie conştiinţa realizării ce asigură răscolirea spiritelor malefice. Dar totul este prezentat în „lumină”... „conștiință”... sigur... Tatăl Minciunii, remember? |
#40
Posted 16 June 2013 - 15:34
Mandukya Upanishad
Vers 8 so'yamātmā-adhyakṣaram-omkāro'dhimātram pādā mātrā, mātrāsca pādā akāra ukāro makāra iti Acest suflet care se află dincolo de sunetele alfabetului - – sah atmā yama adhy akṣaram este sunetul mistic om (aum), ce transcede orice elemente – om-kāra adhi mātram deplina măsură a tuturor stărilor - pādā mātrā iar această măsură deplină se manifestă de asemenea – mātrās ca pādā iti ca sunetul “a” sunetul “u” și sunetul “m” (a-u-m) - – a-kāra u-kāro ma-kāra Vers 9 jāgaritasthāno vai¶vānaro'kārah prathamā mātrā‘‘pterādima tvādvāpnoti ha vai sarvān kāmānādizca bhavati ya evam Veda Primul element (Stare a sufletului) în lumea materială - ha āpterādima mātrā Este starea de trezie comună pentru toată lumea - jāgaritasthāno vai¶vānara Este primul sunet „a“ – a-kārah prathamā Prin care se atinge starea de dualitate - āpnoti vai tvādva Și se realizează toate dorințele lumești - kāmānādisca bhavati ya Aceasta este știință - evam Veda Vers 10 svapnasthānastaijasa ukāro dvitīya mātrotkarṣādubhayatvādvotkarṣati ha vai jñana-santatim, samānasca bhavat nāsyābrahmavit kule bhavati ya evam Veda Cel de-al doilea sunet „u“ starea de vis, luminoasă - u-kāro dvitīya svapnasthānastaijasa de o calitate superioară - -mātrotkarṣā se referă la amândouă și este de asemenea locul pentru amândouă: Cunoașterea Spirituală și pacea - ad ubhaya tva dva jñana-santatim rdicându-se către starea echilibrului - utkarṣati bhavat samānas ca (la acest nivel de conștiință) nu vei mai lua naștere în clasa celor care nu cunosc spiritualitatea - na bhavati asya abrahmavit kule Aceasta este știință - evam Veda Verse 11 suṣuptasthānah prājño makārastṛtīya mātrā miterapīter vā, minoti ha vā idam sarvam-apītisca bhavati, ya evam veda. Cel de-al treilea sunet „m“ este conștiința somnului adânc – tṛtīya ma-kāras prājña suṣupta sthānah Asemenea unui pește în apa (oceanului cauzal) – mātrā mina uti ha Nici cufundat , nici în această lume (nu rămâne decât să se afle în corpul Domnului) - apita va vā idam Și în acest fel (din corpul Domnului) totul devine manifestat - apī iti sarvam bhavati Aceasta este știință - evam veda |
#41
Posted 18 June 2013 - 11:25
Vers 12
amātrascaturtho'vyavahāryah prapańcopaśamah sivo'dvaita evamomkāra ātmaiva, samviśatyātmanātmanam ya evam veda, ya evam veda. Cea de-a patra stare este inaudibilă şi fără mişcare - caturtha amātras vyavahārya splendidă, non duală, sfârşitul manifestării materiale - siva advaita prapańca upaśamah Astfel sunetul „om“ este cu adevărat sufletul - evam om-kāra eva ātma Împreună cu Domnul, Sufletul tuturor sufletelor - sam ya iśa atmanātmanam Aceasta este cu adevărat ştiinţă, aceasta este cu adevărat ştiinţă - ya evam veda, ya evam veda În literatura Vedică nu este vorba despre credinţă ci despre ştiinţă. Nu se aşteaptă ca ceva să se întâmple cândva, ci eşti implicat activ în descoperirea propriei naturii absolute şi a revelarii Domnului Suprem (dacă aceasta este ceea ce doreşti) Tocmai această revelare este confirmarea terminării peregrinajului din ciclul naşterii şi-al morţii, iar deplina înflorire a iubirii divine este viza de intrare în lumea spirituală. Impersonaliştii se opresc în zidul de lumină ce înconjoară lumea spirituală, pentru că au eşuat în a stabili o legătură directă cu Domnul Suprem, de altminteri neştiind nimic despre acest lucru. Edited by madhukar, 18 June 2013 - 11:25. |
#42
Posted 30 June 2013 - 11:45
Vorbind despre Mantra primită în procesul de inițiere am prezentat mai pe larg
noțiunea de sunet în concepția vedică și cele 4 stări de conștiință legate de sunetul transcendental aum (om). Deci există o legătură între vorbirea / perceperea unui sunet și conștiința vorbitorului / a celui ce ascultă. O persoană realizată, un devot pur al Domnului, când se află în propria sa puritate, adică nu e atins de lume, atunci când rostește Numele Sfânt al Domnului Suprem, Acesta se manifestă devotului în forma care se află în acel nume. Conștiința e la nivelul sufletului iar sunetul e la nivelul transcendental para. Când de exemplul incantezi în felul acesta mantra Hare Krișna, Domnul Suprem se manifestă ca Krișna. Cu cât relația cu Domnul Suprem este mai intimă, cu atât mai multe jocuri transcendentale sunt dezvăluite devotului. La început le vezi din afară, iar mai târziu te afli în interiorul lor. La acest nivel nu mai există reincarnare (în lumea materială). |
#43
Posted 30 June 2013 - 21:54
EREZIILE KARMEI SI REINCARNARII in lumina invataturii ortodoxe.
De la HINDUISM si BUDISM la ratacirile apusene NEW AGE [ http://www.razbointrucuvant.ro/wp-content/uploads/2013/01/Reincarnare-910x1024.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#44
Posted 01 July 2013 - 16:00
Cele 4 stări ale conştiinţei sunt corelate cu cele 4 forme ale sunetului.
1. Jagrat – stare de trezie este corelată cu Vaikari - forma externă a sunetului (perceptibilă cu urechea) 2. Svapna – stare de vis este corelată cu Madhyana – forma de la nivelul Oceanului cauzal 3. Suşupti – starea de somn profund este corelată cu Paşyanti – forma de la nivelul existenţei în corpul Domnului Suprem 4. Turiya – starea transcedentală (personală sau impersonală) care este corelată cu Para – sunetul transcendental |
#45
Posted 01 July 2013 - 19:35
Păcatul împotriva Duhului Sfânt îl săvârşesc toţi rătăciţii, toţi sectanţii pentru că propovăduiesc greşit şi mai ales pentru că s-au lepădat de Sfânta Biserică şi de sfinţeniile ei, unde este harul Duhului Sfânt şi unde se lucrează şi se sfinţesc toate.
Domnul Hristos a spus că la sfârşit vor veni hristoşi mincinoşi. Dacă aceşti rătăciţi ar chema lumea la ei şi le-ar spune: „Veniţi la noi că la noi e diavolul!” s-ar duce cineva?… Nu s-ar duce nimeni. Dar ei cheamă lumea la Domnul Hristos şi îi invită şi pe alţii aşa de frumos: „Veniţi la noi, că la noi e bine, la noi e adevărul !” Ei cheamă lumea la un Iisus, la un Hristos fără cruce, fără icoane, fără biserică, fără Sfintele Taine şi sunt batjocoritori şi hulitori mari ai Maicii Domnului şi ai Sfinţilor. Aceştia sunt hulitori ai Duhului Sfânt, iar cine huleşte pe Duhul Sfânt nu mai are iertare !! Iată hristoşi mincinoşi ! Cine o huleşte pe Sfânta Fecioară Maria cu înjurături, cu cuvinte de batjocură, cum fac sectanţii care o coboară pe Maica Domnului în rândul femeilor păcătoase, vai lor ! Aceia vor moşteni focul gheenii şi niciodată nu se vor ridica să vadă lumina lui Hristos. Cine nu se închină ei aşa cum s-au închinat arhanghelii şi îngerii şi cum o slăvesc şi acum în cer mulţimile sfinţilor, aceia vor rămâne muţi, fără de glas, când se va arăta pe norii cerului Împărăteasa cu Fiul ei cel iubit care va judeca lumea. Sectanţii fac parte din taberele celor nătângi care n-au vrut să vină la Cina Domnului. Aceştia sunt vrednici de plâns, nişte bieţi nenorociţi, rătăciţi printr-o tristă pustietate, nişte flori rupte de furtună de pe ramura vie a Bisericii, căzuţi din dreapta credinţă ortodoxă în prăpastia deznădejdii şi a pieirii sufleteşti. La fel sunt şi sectanţii care nu vor să înţeleagă chemarea la Cina Domnului, la Sfânta Biserică; aceştia toţi se lipsesc de Cina cea cerească şi nu se vor mântui. Pot să facă toate faptele bune, tot la iad se duc fiindcă au dispreţuit Cina Domnului, s-au lepădat de Biserică, de preoţie şi de toate Sfintele Taine. Unii s-au despărţit şi s-au rupt din butucul viţei de care vorbea Iisus: că mlădiţa care rămâne fără legătură cu tulpina mamă, se usucă şi se aruncă în foc. În altă parte zice Domnul: „Cine nu ascultă de Biserică este un păgân şi un vameş !” De aceea să nu ne lăsăm amăgiţi de cei ce seamănă dezbinare, căci este un singur trup, un singur duh, un singur Domn, o singură credinţă şi un singur Botez. Să nu ne lăsăm înşelaţi, că Dumnezeu nu Se lasă batjocorit ! El îi lasă pe nebuni să se urce cu îndrăzneala lor cât mai sus, şi când îi trânteşte, nu se mai alege nimic din ei. Şi să mai ştiţi şi lucrul acesta, că sectanţii, care au lepădat Biserica, Sfintele Taine şi sfintele icoane au o moarte foarte grea. Ortodoxia este flacăra unei lumânări iar restul sunt fluturii ce vin la flacără, se ard şi cad jos. Cine fuge de lumină se prăbuşeşte în întuneric, iar cei ce fug de adevăr, dau peste satana, tatăl minciunilor. ierod. Visarion Iugulescu |
#46
Posted 09 July 2013 - 14:05
La nivelul sunetelor Vaikhari și Madhyama
Există o deosebire între sunet și obiectul desemnat de acesta. Obiectul este perceput ca fiind diferit de sunet, care este legat de acest doar prin convenție. La nivelul sunetului Pașyanti aproape că nu există nici o deosebire între sunet și obiectul desemnat de acesta. Yoghinii care se află pe acest nivel pot să vizualizeze în parte în sunet, obiectul desemnat. Când sunetul pornește din Manipura Ceakra și o ia în sus cu o parte a aerului corporal într-o formă vibrândă, fără nici o silabă (varna), dar condus de minte, este numit Pașyanti. La nivelul sunetului Para se pot percepe obiecte spirituale. Para-vak mai este numit „rava-șabda” o condiție nevribatorie a sunetului, Care se află departe de domeniul mental sau al inteligenței (buddhi). Acesta poate fi realizat numai de cei ce se află pe platforma transcendentală. Pe acest nivel sunetul cuprinde toate calitățile obiectului. Primele trei sunete corespund celor trei tipuri de lumi materiale dintr-un univers: Sistemele planetare inferioare – bhuvar Sistemele planetare mijlocii – bhu (din care face parte și pământul) Sistemele planetare superioare (ale semizeiilor) - svar |
|
#47
Posted 11 July 2013 - 10:50
În sunetul Pașynti există natura energiei Voinței – icea-șakti
În sunetul Madhyama există natura energiei Cunoașterii – ghiana șakti În sunetul Vaikhari există natura energiei Activității – kriya șakti Stările existențiale sunt: - existența spirituală în trei variante
- existența subtilă - într-un corp subtil - Sukșma șarira - existența grosieră – într-un corp grosier – stuhla șarira |
#48
Posted 18 July 2013 - 15:51
Revening la cea de-a treia treaptă privind
Inițierea (dikșa) și primirea instrucțiunilor (șikșa) în relație cu Sri Krișna (Sri Krișna dikșa șikșadi) Prin procedeul de inițiere spirituală numită dikșa ființa discipolului este transformată dintr-una materială într-una spirituală. Aceasta este amintită în Hari-bhakti-vilas (2.12), de Gopala Bhatta Gosvami copiat din Tattva-sagar: yathā kāñcanatām yāti kāmsyam rasa-vidhānata tathā diksā-vidhānena dvijatvam jāyate nrinām “Așa cum print-o anumită metodă arama este transformată în aur la fel și prin procedeul dikșa poți atinge Victoria de a fi a doua oară născut (d.p.d.v. spiritual). |
#49
Posted 19 July 2013 - 15:32
Acest procedeu Dikşa nu are nimic de-a face cu iniţierea socială
ca iniţierea ca Brahman, Kşatriya sau Vaişya. Unii dau ca exemplu pentru iniţierea spirituală Anuşasana-parva 143.46 din Mahabharata, deşi aceasta se referă la iniţierea de tip social: „Prin asemenea activităţi, cel ce are o origine inferioară, de exemplu un şudra poate deveni „a doua oară născut”, fără de pată şi cunoscător al ştiinţei Vedice.” Această a doua naştere nu se referă la naşterea spirituală ci la o naştere într-o clasă socială superioară, pentru că activităţile la care se referă versul de mai sus nu au de-a face cu practica spirituală: Când un Vaişya (comerciant), după ce mai întâi se naşte ca Kşatriya (Războinic şi Administrator) și va urma procedeele rituale de purificare, primeşte şnurul sfânt şi urmează jurăminţi, va fi în viaţa următoarea un brahman. După ce un Vaişya (comerciant) s-a născut ca Kşatriya (Războinic şi Administrator) trebuie să facă cadouri, să venereze Zeităţile în Ceremonii Sacrificiale măreţe, cu care ocazie să facă multe cadouri brahmanilor, Să studieze Vedele, Şi dorindu-şi să atingă lumile paradisiace (materiale ale semizeilor) trebuie să venereze cele trei focuri. Trebuie să se involve pentru eradicarea sărăciei, Să-i protejeze pe supuşi, să protejeze dreptate, Să spună adevărul şi să urmeze activităţi ale adevărului. Norocul să şi-l caute în astfel de activităţi. Să împartă pedepse drepte, fără a lăsa deoparte toiagul de fier al pedepsirii. Trebuie să determine oamenii să urmeze Calea Virtuţii. Să nu se complacă în plăceri sexuale Să ducă o viaţă independentă şi veselă. Să ia 1/6 parte doar din câştigul celor din clasa Vayşia (comercianţi care se ocupau totodadă şi cu prelucratul pământului şi creşterea vitelor). Să fie bun cunoscător aş ştiinţei despre Bunăstare şi profit. Ca fiinţă dreaptă să se apropie de soţia sa numai în perioada ei fertilă Să urmeze posturile (de două ori pe lună – Ekadaşi) Să se dedice studiului Vedelor Să fie curat trupeşte şi mental Să ţină iarbă kuşa în camera focului Să urmeze Virtutea, Bunăstarea şi Plăcere şi să fie vesel Să fie tot timpul pregătit să-i ospăteze pe servitorii din clasa şudra. Să nu aibă dorinţe bazate pe Profit şi plăcere Să-i venereze mereu pe strămoşi, Zei şi Oaspeţi. Să trăiască în propria-i casă ca un cerşetor Să venereze zeităţile focului de trei ori pe zi Cu faţa către duşman să lupte pentru bunăstarea vacior şi a brahmanilor, iar dacă nu e capabil, după ce-şi sfinţeşte corpul cu mantrele corespunzătoare să se arunce în foc. |
#50
Posted 20 July 2013 - 19:58
Importanţa iniţierii spirituale este exprimată în Skanda Purana, care este citată în Hari-bhakti-vilasa (2.6),
când regele Rukmangada i se adresează lui Mohini. adīkṣitasya vāmoru kṛtaḿ sarvaḿ nirarthakam paśu yonim avāpnoti dikṣā virahito janaḥ O femeie, fără să fii iniţiat spiritual – vāmoru adīkṣitasya Orice activitate este lipsită de valoare – sarvaḿ kṛtaḿ nir-artha-kam Cel lipsit de iniţiere spirituală - janaḥ virahito dikṣā Se va naşte în specia animală - yonim avāpnoti paśu Totuşi incantarea numelui sfânt al Domnului Suprem nu este dependentă de iniţierea spirituală aşa cum afirmă un învăţat de la curtea regelui Prataparudra (devot al Domnului Cetanya), pe nume Lolla Lakshmidhar, care este citat în culegerea de versuri Padyavali. akrishtih krita-cetasam sumanasam uccatanam camhasam acandalam amuka-loka-sulabho vashyash ca mukti-shriyah no diksham na ca sat-kriyam na ca purashcaryam manag ikshate mantro ‘yam rasana-sprig eva phalati shri-krishna-namatmakah Această mantră constând din numele lui Krişna - ayam mantrah atmakah nama shri-krishna Atrage persoanele sfinte ale căror minţi sunt frumoase - akrishtih krita-cetasam su-manasam De asemenea anihilează reacţiunile păcătoase- uccatanam amhasam Este de asemenea controloarea opulenţei eliberării (din iluzia lumii materiale)- ca vashyah mukti-shriyah Rezultatul (rostirii) nu depinde de iniţierea spirituală, de (propriile) activităţi pioase, sau de activităţile de purificare dinanintea iniţieri – phalati no diksham na sat-kriyam na ikshate purashcaryam Cu excepţia muţilor este uşor disponibilă când atinge limba chiar şi pentru mâncătorii de câini - amuka loka-sulabhah manak rasana sprik a-candalam |
#51
Posted 24 July 2013 - 13:00
Srila Jiva Gosvami a scris în cartea sa Bhakti-sandarbha
(Anuccheda 283) că în ciuda tuturor afirmațiilor din Shastras (cărțile spirituale) privind puterea spirituală a Numelor Sfinte ale Domnului Suprem, marile suflete (mahajanas) din trecut, ca de exemplu Narada Muni au acceptat inițierea spirituală (dikșa) de la gurul lor, și după aceea s-au dedicat practicii spirituale (sadhana) și meditației (bhajana) privind vnerarea lui ișta-devata (Domnul inimii lor). În mod similar, cei ce îi urmează trebuie să accepte inițierea spirituală dikșa, inițierea cu mantrele, pe care gurul lor le-a dat pentru venerarea Domnului Suprem, pentru a stabili o relație cu Acesta (ca dasya -servitudine, sakhya- prietenie, vatsalya-relație parentală sau madhurya-relație amoroasă). Șri Cetanya și urmașii Acestui respectă această procedură. Marea majoritate a scrierilor Vedice se ocupă cu probleme legate de lumea materială se adresează oamenilor pioși ce au dorințe materiale, și de aceea ele recomandă venerarea semizeilor sau a altor ființe puternice pentru a primi avantaje materiale. Unii Îl venerează chiar și pe Domnul Suprem sub forma sa Vișnu pentru binecuvântări materiale, dar numai cei ce au primit dikșa de la un Vaișnava (cel ce-l venerează pe Vișnu), în conformitate cu regulile Vaișnava pot să execute cu succes procesul de venerare și meditație. Trebuie de asemenea să se țină minte, că de fapt calitatea gurului pe care-l ai depinde de propria-ți calificare spirituală: - Sa-raga Guru - are atașamente materiale - Ni-raga Guru e lipsit de atașamente materiale A trăi împreună cu gurul și sub directa lui îndrumare este esențial pentru a atinge stagiul pe care acesta l-a atins. |
|
#52
Posted 26 July 2013 - 23:05
Importanța inițierii spirituale
Se spune că, Vishvanth Cakravarti, un sfânt (persoană realizată spiritual) din secolul al 16-lea, în succesiunea disciplică al lui Sri Krishna Caitanya, a spus că acele personae care au abandonat strădaniile legate de - karma-yoga (ofranda rezultatelor activităților către Domnul Suprem), - jñana yoga (cultivarea cunoașterii transcendentale), - japa (rostirea de mantre ce conține Numele Domnului), - tapa (austerități) și alte procese de practică spirituală (sadhana), - și l-au acceptat pe Bhagavan (Domnul Suprem) ca al lor Ishtadeva (Domn al inimii) și care sunt angajați - în șrava (ascultarea narațiunilor despre Domnul Suprem), - kîrtan (incantarea laudelor către Domnul Suprem) și s - maran (meditație) despre numele, calitățile și jocurile lui bhagavan, - dar care nu a acceptat dîkșa de la un guru Vaishnava conform cu regulile Vaișnava, nu pot obține iubirea divină pentru Domnul Suprem . Ei vor fi doar salvați de a intra în iad, iar în viața următoare, prin influența practicii devoționale executate în viața anterioară, vor obține sadhu-sanga (asocierea cu oamenii realizați spirituali - cărora Domnul Suprem li s-a revelat). Dacă atunci vor accepta adăpostul picioarelor asemenea lotușilor ale unui guru, și vor primi dikșa de la acesta, prin progresarea continuă în diferitele stagii ale lui bhakti, vor atinge iubirea pentru Domnul Suprem. Prin această iubire Domnul este făcut prizonier de devotul Său. |
#53
Posted 27 July 2013 - 09:38
Dikșa și venerarea zeității Domnului Suprem
Celor ce nu sunt inițiați nu li se permite să venereze zeitatea Domnului Suprem, zeitate în care Domnul a fost invitat să locuiască, în urma ceremoniei de instalare a Domnului. Zeități speciale ale Domnului sunt așa numitele Șaligram Șila, unde nu este necesară ceremonia de instalare, deoarece Domnul Șri Vișnu, conform relatărilor din Purane déjà rezidează acolo. Aceste pietre cu însemnele Domnului Vișnu provin inițial din râul Gandaki și sunt înmânate din generație în generație. Domnul Suprem a coborât în această formă pe pământ pentru a o însoți pe soția Sa Lakșmi, care a apărut pe pământ sub forma plantei Tulasi. În majoritate cazurilor planta Tulasi și Șaligram Șila sunt întotdeauna venerate împreună. Necesitatea de a avea Dikșa (inițierea spirituală) pentru a venera zeitatea Domnului este subliniată în Hari-bhakti-vilas, care citează din Skanda Purana. Acolo se confirmă că și chiar un șudra (ultima clasă socială), dacă este inițiat, îi este permis să venereze zeitatea Domnului Suprem. O astfel de persoană inițiată nu mai aparține clasei șudra, ci este descrisă ca fiind un șudra purificat (sat). În Bhagavat Puran (11.3.19-22) se spune: nityārtidena vittena durlabhenātma-mṛtyunā gṛhāpatyāpta-pa¶ubhiḥ kā prītiḥ sādhitai¶ calaiḥ Bogăția este o continuă sursă de suferință - vittena nitya ārti-dena Dificil de a fi obținută, moarte pentru suflet - durlabhena ātma-mṛtyunā Ce fericire poate fi obținută - kā prītiḥ sādhitaiḥ De la propriul cămin, copii, rude, animale - gṛha apatya āpta pa¶ubhiḥ (fericire care este) efemeră - calaiḥ. evaḿ lokaḿ param vidyān na¶varaḿ karma-nirmitam sa-tulyāti¶aya-dhvaḿsaḿ yathā maṇḍala-vartinām din aceasta poate fi înțeleasă impermanența (acestei) lumi - evam vidyāt na¶varam lokam și a celei următoare, care sunt create datorită activităților ce dau fructe (în această lume) - param karma nirmitam ce sunt generate – sa vartinām dhvaḿsam de cei din această lume cât și de cei de pe alte lumi (sisteme planetare) (ca semizeii) - tulya yathā ati¶aya maṇḍala tasmād guruḿ prapadyeta jijñāsuḥ ¶reya uttamam ¶ābde pare ca niṣṇātaḿ brahmaṇy upa¶amā¶rayam De aceea trebuie să accepți un maestru spiritual - tasmāt prapadyeta gurum Să-i pui întrebări despre cea mai înaltă auspiciune - jijñāsuḥ uttamam ¶reyaḥ Cunoașterea perfectă despre Cel mai de Seamă în Vede și - niṣṇātam pare ¶ābde ca Stabilirea proprie în Adevărul Absolut - upa¶ama-ā¶rayam brahmaṇi tatra bhāgavatān dharmān ¶ikṣed gurv-ātma-daivataḥ amāyayānuvṛttyā yais tuṣyed ātmātma-do hariḥ Astfel trebuie să înveți să-ți îndeplinești cea mai de seamă îndatorire - tatra bhāgavatān dharmān ¶ikṣet Să servești sincer maestrului spiritual – anuvṛttyā amāyayā guru- Ca fiind propria-ți viață și Domn - ātma-daivataḥ Astfel Domnul (Hari), Sufletul ce dă suflete, este satisfăcut - yaiḥ hariḥ ātmā ātma-daḥ tuṣyet |
#54
Posted 27 July 2013 - 10:18
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users