Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Radio care se incinge

problema -amplificator cu tranzis...

Retragere bani din cont inainte d...

Plata cu cardul si bacsisul
 Primire bani din Danemarca prin N...

Alerta securitate Fedora Linux 40...

Problemuțe sistem audio ma&#...

Renovare balcon
 installation has failed there was...

Montura polara.....

Sfat inchiriere locuinta unei per...

Sursa stereo -> amplif mono
 Dan Blondu vs. Marian Piciu

Side - Antalya

Nume fetita - international dar c...

A fost lansat MX Linux 23.3
 

Despre baterii (acumulatori) auto si redresori - exploatare, intretinere, achizitie

* * * * - 16 votes
  • Please log in to reply
14780 replies to this topic

#3277
CGDBZ

CGDBZ

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,044
  • Înscris: 29.06.2011
Ajuta cu ceva becurile led din punct de vedere al consumului la o masina ? Ma refer la becuri led puse pe o masina ce nu a fost prevazuta din fabrica cu astfel de becuri .

#3278
Iert

Iert

    Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 589
  • Înscris: 05.08.2017
Mai acum 8-10 ani am facut un calcul pentru Logan.
Schimbarea becurilor clasice cu becuri LED reducea intr-un procent destul de mare consumul. Dar in niciun caz nu se reducea la jumatate! Si ma refer doar la partea de iluminat.

Mentionez ca nu am luat in calcul becuri pentru faruri sau proiectoare deoarece acestea implica ventilare si deci alte batai de cap (in primul rand). Am considerat doar semnalizare, pozitie, frana, interior, portbagaj (eventual usi). Imi pare rau ca nu mai am fisierul, dar oricine poate sa ia pentru masina lui schema standard de iluminare, sa adune watajul si apoi sa faca acelasi lucru considerand becuri LED. Desigur, va considera si pretul.

Per total eu am considerat ca inca nu merita efortul financiar si de nervi pentru a trece pe LED. Nu mai zic de nuante de culoare, omologarea RAR, ITP etc.

Dar as schimba becurile din plafoniera, portbagaj, semnalizare, frana etc. daca intamplator mi-ar pica in mana astfel de becuri LED. Cred ca nu merita efortul sa fac o comanda si sa le schimb pe toate, atat timp cat cele clasice inca mai merg dupa 11 ani.

Ar mai proteja putin bateria, incarcarea s-ar face poate cu un procent mai bine...

Edited by Iert, 11 May 2018 - 15:20.


#3279
Sorin2505

Sorin2505

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,100
  • Înscris: 04.08.2006

 robylup, on 08 mai 2018 - 13:45, said:

Doar cele care au start/stop simplu fara BMS. Nu e recenta treaba. Masinile doar cu SS vin cu EFB. Cele cu BMS, IBS si recuperarea energiedin franare vin cu AGM

Am S/S si am descoperit ca am si "recuperare energie din franare"
Dar BMS si IBS ce inseamna ?  ;)

#3280
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,483
  • Înscris: 27.11.2009
Battery management system si inteligent battery system
Ce masina ai?

#3281
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,636
  • Înscris: 08.03.2017

 Iert, on 11 mai 2018 - 15:19, said:

Per total eu am considerat ca inca nu merita efortul financiar si de nervi pentru a trece pe LED. Nu mai zic de nuante de culoare, omologarea RAR, ITP etc.
Am calculat si eu aceste lucruri, am luat si leduri chinezesti la inceput , dezastru , dupa care am trecut pe produse serioase Philips si Osram . Din ce am vazut eu : la becurile ce se sting si aprind, folosite ocazional nu merita efortul, consumul este nesemnificativ ; pentru faruri H4 este costisitor si deocamdata ineficient , mai mult merg pe zi , noaptea nu vezi , acum nu spun ca nu exista dar depinde de pret , au far led de Audi costa 8k Eu Posted Image exact cat am dat eu pe masina ...nici chiar asa .
Am schimbat cu Osram temperatura 4000k : pozitii, numar spate, lumina portbagaj, lumina plafoniera . La stop/frana cele la pret mic nu se vad cum trebuie poate e necesara schimbarea plasticului de la stopuri , sunt concepute pentru reflexie bec incandescent .

Metoda simpla cu 10 minute faruri lasate aprins si dupa masurat da rezultate ca la carte !
Renault Megane ultima generatie (de exemplu) are incarcare asistata si citirea este 13,2-13,4  volti , reprezentanta recunoaste ca ok aceasta incarcare - daca mergi la magazinul de pe A.Vlaicu la nenea "cyclonel" clar iesi din garantie cu un megane Posted Image
Ce-mi place mie la manualele tehnice militare este ca se da rezultat scurt, clar , concis si usor de verificat practic , exact asa este si manualul de "Topografie Militara" DTM 1970 , afon sa fi si daca o citesti reusesti sa-ti realizezi o trasare, o cota, un plan de situatie la o constructie , o panta la o scurgere, un gard drept s.a.

Edited by ldpe, 13 May 2018 - 09:52.


#3282
digioptic

digioptic

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 926
  • Înscris: 30.10.2007

 Iert, on 11 mai 2018 - 15:19, said:

.............................................................................................................................................

Per total eu am considerat ca inca nu merita efortul financiar si de nervi pentru a trece pe LED. Nu mai zic de nuante de culoare, omologarea RAR, ITP etc.

Dar as schimba becurile din plafoniera, portbagaj, semnalizare, frana etc. daca intamplator mi-ar pica in mana astfel de becuri LED. Cred ca nu merita efortul sa fac o comanda si sa le schimb pe toate, atat timp cat cele clasice inca mai merg dupa 11 ani.

Ar mai proteja putin bateria, incarcarea s-ar face poate cu un procent mai bine...


  Si eu am luat in calcul aspectul asta. Cea mai mare problema dupa mine este sa poti achizitiona un set de becuri cu LED de calitate. Adica, produse de o firma consacrata, care sa-ti ofere si garantia utilizarii lor macar pe o perioada cat cea "dusa" de cele clasice. Chip-urile ledurilor sunt marea problema, piata noastra fiind invadata de leduri produse in china, in fabrici producatoare de..."chinezarii" . In mod sigur, si marii producatori, Osram, Philips sau care mai sunt, produc si ei in china, dar cu un control de calitate ce convine caietelor de sarcini ale marilor producatori de automobile. Evident, diferenta dintre "chinezarie" si becul Led de firma, este in primul rand pretul. Si nu sunt putini cei care se plang ca dupa cateva luni, sau poate saptamani, becurile ieftine montate incep sa palpaie sau se ard.

  Care sunt diferentele dintr-e o chinezarie si un bec de firma cu led ?  Cred ca este o intrebare care se pune des si merita sa raspundem la ea. In primul rand chip-ul LED. Structura este produsa intr-o fabrica chinezeasca sau atentie, tot o fabrica chinezeasca, dar patronata de Osram sa zicem. Testarea in cel de-al doinea caz a chip-ului se face dupa un program strict de parametri astfel incat sa-ti ofere garantia functionarii pe numarul de ore declarat. Apoi, chip-ul ledului prebuie montat intr-o capsula. Lipirea structurii ledului se face de regula cu o pasta epoxi, conductiva, de regula cu continul de argint. Chip-ul este foarte sensibil la temperatura si nu se poate lipii cu un soft-solder, ca la alte chip-uri electronice. Exemplu, tranzistoare, diode redresore, etc. Calitatea indoielnica a pastei respective, duce la asa zisul fenomen de clipire la becurile LED ieftine. Apoi, constructia becului cu led. Cele ieftine, sunt colectii de chip-uri legate serie si parale, cu limitarea curentului prin rezistori simplii. Si ca sa "pacaleasca" comp-ul automobilului, cele care afiseaza in bord "bec ars", au la terminalele becului, un ditai rezistenta de putere, care sa simuleze un consum apropiat de cel al becului cu filament. Deci unde ar fii economia de curent ? Ca de, pun LED-uri si trebuie sa vad un consum mai mic. Ba chiar unii, monteaza rezistoare ceramice de putere, folosite de regula in monitoarele sau televizoarele cu tub. Deci pericol mare de luat foc cablajul sau chiar corpul lampii auto. Cele de firma, au si ele colectii de chip-uri, serie si parale, dar alimentarea se face printr-o sursa de curent constant in comutatie. Functie de puterea becului cu LED, sursa este integrata in soclul becului sau este externa pentru cele de la far sa zicem. Alta-ntrebare, vorba unui clasic in viata... Posted Image Care e difereta intre limitatea curentului cu o simpla rezistenta si alimentarea cu curent constant la cele de firma ? Pai simplu spus, numarul de ore de funtionare este drastic redus la cele cu simpla rezistenta. Nu intru in amanunte cu ce se intampla, cu ambalare termica a chip-ului si alte cele ca nu vreau sa va plictisesc.

In final, date fiind costurile de inlocuire, daca automobilul este prevazut din fabrica cu becuri cu filament, nu merita inlocuirea lor cu leduri. Cele ieftine va vor aduce doar nervi si timp pierdut, cele scumpe, costuri mai mari si riscurile care le-a amintit si colegul mai sus. ITP, RAR, sau chiar Politie.

Eu personal as inlocui pe cele care nu sunt obligatorii pentru siguranta deplasarii, iluminarea habitaclu, lumini de curtoazie, portbagaj, etc. Cele exterioare din lampile automobilui, nu m-as atinge de ele. Poate doar intr-un singur caz, sa inlocuiesc becurile luminilor de zi, DRL. In cazul meu, becuri de 21W ,ca cele de semnalizare, dar nu am gasit inca ceva sa merite.

Edited by digioptic, 13 May 2018 - 10:30.


#3283
CGDBZ

CGDBZ

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,044
  • Înscris: 29.06.2011
Eu as fi vrut sa inlocuiesc becurile de pozitie cu leduri strict din punt de vedere al consumului dar nu am gasit pe nimeni sa ma lamureasca ce led sa pun care sa aiba un consum mai mic dar care sa lumineze la fel ca cele clasice(nu vreau sa am probleme cu politia). Cam cati lumeni ar trebui sa aiba un bec de pozitie ?
Bateria mea vad ca tot scade la 12,40V daca sta o zi(cam la o ora dupa oprirea motorului are 12,65). Ajuta cu ceva daca o pun pe redresor(cel de la Lidl) ?

#3284
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,636
  • Înscris: 08.03.2017
Am luat acest model dar la temperatura 4000K https://www.emag.ro/...b/pd/DN3RLBBBM/
12,4 este voltaj de atentie , merita sa o pui la incarcat , verifica si nivelul de apa daca ai capace cu filet .Ajuta in sensul ca-i prelungesti viata , observa periodicitatea atingerii voltajului de 12,4 v sau chiar sub si fa-ti un obicei ori de a circula mai des ori de a o pune pe redresor .

Edited by ldpe, 14 May 2018 - 11:32.


#3285
CGDBZ

CGDBZ

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,044
  • Înscris: 29.06.2011
@ldpe, am pus si eu bateria pe incarcatorul de la Lidl sa vad daca face cum spui tu. Bateria avea 12,6 initial(asa arata incarcatorul) a incarcat la ea cam 30 minute apoi a ramas la 12,8 V, probabil pe intretinere. Dimineata avea 12,9. Azi, cand face doua zile pe la ora 17, are 13,2. Deci, ceva mestereste acolo incarcatorul. Sa vad cum fac sa o mai las macar o zi. Ca o ajuta sau nu aceasta incarcare eu iti multumesc mult pentru informatiile ce le postezi pe acest topic.

Edited by CGDBZ, 20 May 2018 - 11:57.


#3286
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,636
  • Înscris: 08.03.2017
Ajuta sa o lasi, 3-4 zile dureaza pana la 14,7-14,8 v dupa care cade la 13,1 si scade spre 12,7 cand reia procesul . Spuneam ca ajuta ca o parere care mi-am format-o personal - daca inainte de a face acest lucru recuperarea curentului pierdut la pornire se restabilea sa spunem la un interval de 15-20 minute  acum timpul s-a scurtat, nu injumatatit ca as exagera dar recupereaza energia pierduta mult mai rapid . Urmaresc voltmetrul cand ajunge la 13,8 v , aici deja alternatorul intra in stationare , calculez practic timpul scurs de la pornire cand am 14,4 -14,7 volti pana ajung la 13,7-13,8 volti .
Doar incarcatorul tip lidl stie asta la mine , cel in 7 trepte nu, acesta doar pastreaza undeva la 13 v permanent si o incarcare lenta de 300 mah - ce face unul nu face celalalt Posted Image dar ce fac ambele la un loc nu am reusit cu nimic pana acum, dureaza dar merita , impecabil merg plus la cine am resuscitat acc a fost multumit . M-am cam lasat de sportul asta ca nu merita , ma refer la resuscitat acc , in sensul ca tu bagi bani in scule si curent si ei ...na , astia sunt genul care spun "decat sa dau bani pe redresor mai bine mai cumpar o baterie noua" corect ! cumpara-ti dar nu ma mai deranja gratis.Normal ca nu poti spune ca nu ai dar le dau un "fierbator " de la redac de 10Ah sa-l duca acasa la ei sa le baraie toata noaptea in cap .

Edited by ldpe, 20 May 2018 - 19:33.


#3287
CGDBZ

CGDBZ

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,044
  • Înscris: 29.06.2011
Nu cred sa ajunga la 14,7 in 3-4 zile, azi face 3 zile si are doar 13,2V. Poate doar sa creasca mai repede acum dar deja cred ca are o zi de cand este la 13,2V. Oricum nu cred sa ajute, bateria de noua a avut probleme, era la 12,45V de noua(anul trecut prin Martie), eu am crezut ca este doar descarcata dar ea nu tine curentul mai mult timp peste 12,45V chiar daca masina o incarca.

#3288
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,636
  • Înscris: 08.03.2017
Daca poti o mai lasi si urmaresti daca mai creste , daca dupa 1 zi (24 ore) nu mai ia nimic e problema , macar 13,8v ar trebui sa atinga . Masoara densitatea poate acolo e problema dar atentie la manipulare .
Ce marca si caracteristici are bateria ?

#3289
CGDBZ

CGDBZ

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,044
  • Înscris: 29.06.2011
Despre bateria mea aici https://forum.softpe...8#entry20915000
Vad ca acum a trecut la 13,3V.

#3290
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,636
  • Înscris: 08.03.2017
Da, este Exide , exact ca cea Hyundai - las-o ! sunt ca batranii la joc , greu de pornit dar dupa sa nu-i mai opresti .
Asa a facut si a mea, 1 saptamana am lasat-o prima data , vorbesc de cea de 70Ah , acum a 3 a zi deja e la 14,8 v .
Este o baterie prea buna su nu duci pana la capat procesul - rabdarea iti va fi rasplatita .
Nu inteleg ce se intampla dar dupa 1-2 reprize de genul 14,8v altfel se incarca pe masina acc, altfel tine curent , presupun ca reface chimia din placi mai desulfateaza din suprafata cat de cat si reechilibreaza densitatea din celule . Un acc cu cat e incarcat mai lent cu atat e mai benefic pentru celule , ma refer la 4Ah in loc de 15Ah sa nu cadem in glume cu 3-500 mah ca la acumulatorii de aparat foto.
Altele testate in timp care au dat rezultate excelente spre extraordinare - folosirea aditivilor de curatare , stiu, sar multi ca arsi dar avand posibilitate sa testez pe mai multe masini pot sa-mi fac o parere mai ales ca masinile circula in regim aproape non stop. De vreo 1 an am avut in test aditiv de curatere sonda lambda si catalizator pentru benzinare , Protec Oxicat , extraordinar ce poate scoate din motor , este pe emag, intradevar isi face si banii si laudele. Motorul toarce altfel iar consumul pe oras a scazut simtitor . Cine stie cum se curata sondele aval si amonte inteleg despre ce vreu sa spun, este un proces greoi la temperaturi inalte ce fara experienta pot duce la distrugerea lor care costa...
Este un produs nemtesc certificat OEM , are efect  garantat , testat peste 1 mil de km pe diverse motoare pe benzina - super.
se gaseste si in alte magazine , pentru exemplu - https://www.emag.ro/...0/pd/D3QXFHBBM/

Edited by ldpe, 21 May 2018 - 10:19.


#3291
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,483
  • Înscris: 27.11.2009
poti sa incarci si la 300mAh, rabdare sa ai. Hibrida asa o incarc cu chargerul home made. 350mAh cu 200V Posted Image

Edited by robylup, 21 May 2018 - 10:13.


#3292
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,636
  • Înscris: 08.03.2017
"poti sa incarci si la 300mAh"
Cel in 7 trepte dupa ce baga cu lopata curent in acc intra in mentinere cu 300mah, daca las bateria 10 zile pe el dupa ce o montez pe masina altfel merge, are nerv la pornire . Ceva adevar este cu "incarcatul lent este cel mai bun"

#3293
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,636
  • Înscris: 08.03.2017
Dupa ultimele tabele de teste realizate pe 4 acc diferiti - ce mai putem determina cu incarcatorul tip lidl ...
Putem determina la un acc timpul de reancarcare a curentului necesar pornirii , bineanteles aproximativ dar elocvent .
Cum :
se lasa acc la incarcat pana la 14,8 volti - redresorul se decupleaza de la incarcare - se scot bornele , se scoate din priza , se lasa 1 zi in repaus - se pune redresorul pe incarcare si se masoara timpul pana ajunge la 14,8 volti .
Daca timpul pana la 14,8 volti este sub 4 ore acc recupereaza excelent , daca depaseste 24 ore (o zi) este lent .
Aceste masuratori nu scot in evidenta ca acc este defect ! este ok dar recuperarea dureaza mult mai mult .
Luam 2 cazuri : Moll recupereaza in 2 ore jumatate, Exide in 20 ore ...ambi acc sunt perfecti , functionali dar unul e mai bleg .
Verificarea este facuta pe voltmetrul din masina si intradevar Moll-ul de la 14,4 scade in 15 minute la 13,8 iar Exide in 30-35 minute .

Nu am un Exide carbon sa pot lua un etalon ...dar pun eu mana pe unul

Edited by ldpe, 22 May 2018 - 10:24.


#3294
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,756
  • Înscris: 23.04.2007
sfinta pomana ;)

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate