Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum curat gletul de pe perete

Muzica trance

Soluție incalzire apartament...

Culori fire la boxele de jogger
 Autorizatie Birou Acte Auto

Parbriz defect

Ajutor cercetare lucrare de diser...

M-am culcat cu un tip și apo...
 Facultate din Bucuresti posibil o...

Eroare steering

Recomandare service pentru repara...

Premier Energy se listeaza la bursa
 Unde recomandati un CT cu Casa de...

Adaptare masina pentru o persoana...

Bios laptop Myria MY8315

Folie display laptop in Bucuresti?
 

Despre baterii (acumulatori) auto si redresori - exploatare, intretinere, achizitie

* * * * - 16 votes
  • Please log in to reply
14749 replies to this topic

#3241
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,607
  • Înscris: 08.03.2017
"nu-ti afiseaza bine al tau cred."
Fa rost de un acc pentru 1 saptamana, il pui la incarcat si zilnic treci sa verifici display-ul - vei avea aceleasi valori
Incarcarea dureaza mai mult de 2 zile , poza cu 14,6 este dupa 2 zile lungi si late , nu e gata, la final pun o poza cu tensiunea reala la care a ajuns baterie , undeva la 12,8-13,2 volti. Tensiunea finala este mentinuta perioada indelungata, mi se pare ca pana atinge bateria pragul de 12,5 volti dupa care reia incarcarea .
Si incarcatorul de 10Ah in 7 trepte ce-l detin face acelasi lucru dar neavind display nici macar nu am stiut...stiam ca mentine dar nu ca duce tensiunea la 14,6 volti . Am incarcatorul de vreo 4-5 ani Posted Image dar asa e daca nu dai de anumite minuni din gresala .
Daca vei ajunge aici cu bateria ta vei avea surpiza sa vezi cum recupereaza muuult mai rapid tensiune in mers fata de ce stai inainte, pentru asta cam e nevoie de voltmetru in masina legat permanent , altfel nu prea ai cum sa vizualizezi . Deobicei testez pe 3-4 baterii , acum nu am numai 2 si ambele se comporta cum am spus. Inainte recuparerea era dupa aproximativ 15-20 minute , acum in maxim 10 minute recupereaza - ma refer la tensiunea de incarcare care pleaca de la 14,5 imediat dupa pornire si se mentine pana la faza de incarcare , atunci cand ajunge la pragul de 13,8 volti.
Pana nu fac teste pe mai multe baterii nu pot spune ca este regula ...

Edited by ldpe, 16 April 2018 - 19:52.


#3242
Iert

Iert

    Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 589
  • Înscris: 05.08.2017
Confirm. Am tinut si 2 saptamani incarcator Bosch C3 pe baterie. Bateria la ~6 grade Celsius. Tensiunea crestea de la aceea a bateriei in gol, pana la tensiunea maxima a modului selectat (14,4V sau 14,7V). Apoi, scadea din nou la o tensiune din ce in ce mai mare la fiecare ciclu, dar nu mai mare de 13,2-13,4V. Scaderea se facea rapid, in cateva secunde pana la un minut. Se relua cresterea treptata a tensiunii pana la maximul setat, crestere efectuata intr-un interval din ce in ce mai lung, deci nu mai scurt, cum m-as fi asteptat. Probabil - imi pare rau ca nu am monitorizat si curentul, acesta este la fiecare ciclu din ce in ce mai mic. Oricum, pe parcursul fiecarui ciclu de crestere a tensiunii, curentul este initial mai mare, scazand apoi treptat.

Intr-un document de pe net - si aici imi pare rau ca am pierdut link-ul, se specifica (pentru un CTEK MXS-10) ca ultimii pasi de incarcare pot dura pana la 8 zile. Doar dupa aceasta se intra in modul trickle, de intretinere.

Edited by Iert, 16 April 2018 - 21:22.


#3243
Iert

Iert

    Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 589
  • Înscris: 05.08.2017
Cititi pe site-ul https://www.ctek.com...vehicle/mxs-7-0.
Dar nu neaparat doar la MXS 7! Exista un manual in care se spune ca incarcarea pana la 80% dureaza 6h pentru o baterie de 50Ah. Deci, pentru una de 70Ah incarcarea va dura 8,5 h. Asta pana la 80%!

Tot in manual este prezentata si functia RECOND (reconditionare). E prezentata pe scurt, dar se poate intelege ideea. Respectiv, se aplica o tensiune de pana la 15,8V si un curent de pana la 1,5A timp de 30 minute pana la 4 h.

In tabelul/graficul cu programele de incarcare, se vede ca pasul 7 (float) dureaza pana la 10 zile.

Sunt puse in evidenta, pe scurt, si alte elemente importante legate de incarcarea si intretinerea acumulatorilor. E bine de citit.

PS Informatiile din manual confirma inclusiv cele experimentate si postate de mine mai sus (poate mult mai sus) in care descriam ca, cu Bosch C3, care are max 3,8A (nu 7!), durata incarcarii unei baterii dureaza intre sub 1h si pana la mai mult de 14 h, functie de gradul ei de descarcare. Spuneam si ca, cu cat este tinuta mai mult pe masina, chiar daca masina circula frecvent (si indiferent de marca masinii), gradul de descarcare se accentueaza. Si cand spun/spuneam durata incarcarii nu ma refeream decat la durata pana cand la Bosch se aprindea LED-ul care indica faptul ca bateria poate fi considerata incarcata (80%-90% grad de incarcare). Desigur nu mai spun de capacitatea bateriei fiindca oricum bateriile incarcate de mine au avut capacitati intre 60 si 80 Ah. Deci n-am incarcat niciodata una de 200 Ah.

Edited by Iert, 17 April 2018 - 06:00.


#3244
Iert

Iert

    Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 589
  • Înscris: 05.08.2017
Citind pe site-ul CTEK, observ si un incarcator (mai simplut la exterior) destinat bateriilor START-STOP. E vorba de CT5 START-STOP. Se pare ca asta furnizeaza o tensiune maxima de 14,55V si un curent maxim de 3,8A.
Nu-mi dau seama de ce, mai ales ca la celelalte incarcatoare, tensiunea maxima pe modul AGM este de 14,7V. Pe bateria mea Tudor AGM Start Stop, e un triunghi in care e trecuta o atentionare sa nu se depaseasca 14,7V.

Pe flyer-ul incarcatorului se specifica faptul ca daca conduci rar si/sau drumuri scurte este indicata incarcarea cu redresor cel putin o data pe luna, si ca incarcatorul este optimizat pentru baterii AGM si EFB. Tot aici, se spune ca daca esti atent, la masinile cu tehnologie START-STOP, dupa ~6 luni de utilizare, motorul nu se mai opreste atat de des ca la inceput. Probabil fiindca bateria ”se cere” a fi incarcata mai mult.

Si, iar revin cu cele spuse de mine mai sus. Eu pun bateria pe redresor, in medie, la un interval de 1 luna dar nu mai rar de 3 luni. S-a intamplat sa fie si 6 luni. Cert este ca, am in familie baterii de 3, 8 si respectiv 11 ani care functioneaza impecabil. 2 sunt ROMBAT. Cea mai batrana de prima echipare si cealalta cumparata din Real. Praslea este Tudorul AGM Start-Stop, instalata pe masina la inceputul lui martie 2015. Si ce masina! Logan Laureate 1,4 MPI (55 CP cu alternator de 90Ah). Mai am avut o baterie Rombat de prima echipare care a trait 10 ani, dintre care 8-9 pe masina.

Acum mi-aduc aminte de un alt Tudor! Pe un Fiat 124 Sport Coupe fabricat in 1967, am avut acum 20-25 de ani instalata o baterie Tudor (Pb/acid) maintainance free. Evident asta era mai nou decat masina! N-am incarcat-o niciodata pe redresor! A trait pe Fiat 8 ani. Am schimbat-o, fiindca toti schimbau bateriile la 2-3 maxim 4 ani. Martorul, adica o bila care plutea in electrolit indica ca este OK. Mi-a cerut-o un coleg, care a mai tinut-o ulterior 5 ani pe Dacia lui berlina.

Edited by Iert, 17 April 2018 - 07:35.


#3245
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,607
  • Înscris: 08.03.2017
Tot am calculat si eu amperajele la baterii si cred ca e mai eficient sa ai 2 acc de 50Ah la masina (vorbesc de logan) decat unul de 70Ah . Cele doua sa poate fi transportate usor si la interval de maxim 3 luni , cum spuneai , sa le pui pe redresor avand in vedere ca circul 90% prin mirificul nostru oras cu maxim a 3 a si din frana in frana iar de oprit opresc de 3 ori in 10 km . Daca masina nu este echipata extra porneste excelent si cu acc de 45Ah, au si venit din fabrica la un moment dat cu asa ceva pe ele , cred ca este minim admis , ei au pus pentru economie mai mult ca sigur .
Da, start-stop este gestionat de ecu si daca vede acc slab rareste opririle .

Deja s-a mai descarcat moll-ul meu si incepe sa pastreze minim 13,8 v la incarcare - teoria mea vad ca tine, mai stau, aproximativ dupa 1 luna ma duc iar la ei sa treaca OK pe certificat .
Ei sunt obisnuiti cu posesori care umbla la acc doar cand il schimba , langa mine era unul cu acc praf la 1 saptamana de la cumparare , consum stand by 2,2 Ah , normal...ceva "resou" cuplat permanent . La mine 35 mah...numai eu si Mercedes.
Vezi ? nu e bine sa mergi cu ea prea intretinuta ca spun ca e defect Posted Image asta ca la serviciu , daca vad ca sti prea multe devi 'cineva' ...

Sti ce m-a deranjat ? el spunea ca o dioda e arsa avand 13,66, i-am spus ca ii demonstrez ca nu e arsa practic :
am oprit motorul , am aprins faruri + ceata vreo 3 minute, am stins totul si am pornit - tensiune incarcare 14,5 v si la mine pe cocean si 14,5x la el pe Fluke
Daca ai o dioda dusa nu ajunge la 14,5 nici picurat cu ceara .
Dupa a luat-o cu masa ...cand i-am aratat cele 6 cabluri de 16mm din Cu trase suplimentar i-au picat sondele de la Fluke Posted Image , inclusiv de la alternator la acumulator . Daca nu am cablu de tractare scot masele de la masina si tot ajung acasa .

Edited by ldpe, 17 April 2018 - 09:18.


#3246
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,607
  • Înscris: 08.03.2017
Acumulatorul Exide dupa aproximativ 5 zile a revenit la 13,0 v si 595A la -18, restul datelor in poze . Tensiunea maxima de incarcare a fost 14,7 volti pentru mai bine de 12 ore.
Am gresit...nu dispar liniutele , ele raman static aprinse , nu stiu ce am vazut eu cu liniute stinse dar mai cercetez . De vazut sigur am vazut ceva dar nu stiu ce faza era acolo , accidental descopar eu si asta Posted Image
Efectiv sunt surprins de ce poate ultimate speed daca ai rabdare , la pretul lui il declar cel mai tare din parcare .

Attached Files


Edited by ldpe, 18 April 2018 - 07:34.


#3247
CGDBZ

CGDBZ

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,034
  • Înscris: 29.06.2011
Eu cand am pus bateria la incarcat dupa cateva ore a intrat pe mentinere(12,9 V ) si asa a ramas pana a doua zi . Vrei sa spui ca daca mai lasam bateria la incarcat se relua incarcarea pana la 14,4V ?

#3248
Iert

Iert

    Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 589
  • Înscris: 05.08.2017
Cel putin cu Bosch C3 asa face - verificat. Cu CTEK asa scrie in documentatie. Cu alte incarcatoare nu stiu. La CTEK zice ca dupa cele (maxim) 10 zile de incarcare float, se trece in modul trickle mod in care ramane pana cand tensiunea bateriei scade sub o anumita limita (daca scade). Atunci, se reia ciclul complet de incarcare, cu crestere pana la 14,4 sau respectiv 14,7 in modul AGM, cu toti pasii implicati, dupa posibilitatile incarcatorului respectiv (4 pasi sau 8 pasi).

Edited by Iert, 18 April 2018 - 09:37.


#3249
CGDBZ

CGDBZ

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,034
  • Înscris: 29.06.2011
Ma refeream la ultimate speed .

#3250
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,607
  • Înscris: 08.03.2017
Da , trebuie lasat , nu stiu cum lucreaza dar are un moment de respiro dupa care duce catre 14,7 volti . La mine a luat aproximativ 5 zile dar este ceva de vis cum porneste dupa acest "tratament"

Na, acum am terminat de azi dimineata ...
dat jos alternator, curatat, verificat tot, curatat rotor , curatat tot ce este contact pe el
nimic defect , totul in parametrii
am uitat fulia acasa asa ca daca mai am timp intr-o zi o schimb si pe aia
test final :
Cum spuneam ...eu si Mercedes Posted Image

Attached Files



#3251
daniel1braila

daniel1braila

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 73
  • Înscris: 29.04.2007
confirm si eu incarcatorul  ultimate speed face treaba buna incet dar face am bateria pusa de 3 zile , oare si ctek mx5 face la fel  am sa-l pun si pe el la test  dar sa termin cu cel de la lidl, pe bateria agm dupa ce am incarcat-o cu ctek nu are rost dupa ce pornesc masina intr-un minut ajunge la 13.7 de la 14.4

Attached Files



#3252
Sorin2505

Sorin2505

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,100
  • Înscris: 04.08.2006
Daniel@ - eu n-as tine incarcatorul / redresorul pe acumulator. Oricat de etans este, e posibil sa scape cat de cat vapori de acid, care pot sa ajunga in incarcator. Ca sa nu mai vorbim de scantei / vapori...
Eu pozitionez redresorul mai departe de acc.
E doar un sfat, poti sa tii sau nu cont de el, e alegerea ta. Posted Image

#3253
daniel1braila

daniel1braila

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 73
  • Înscris: 29.04.2007
a fost prima oara cand am tinut incarcatorul asa ,  faceam curat prin garaj si l-am pus pe baterie cand am maturat si acolo l-am lasat , no sa se mai repete, oricum l-am dat jos ca ajunsese cu incarcarea la 14.1 si il dadusem si pe modul de iarna.

Edited by daniel1braila, 20 April 2018 - 20:39.


#3254
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,607
  • Înscris: 08.03.2017
"eu n-as tine incarcatorul / redresorul pe acumulator"
Nici o grije ca nu are asa amperaj incat sa duca la degajare de hidrogen , parca de la 14,8 intra in reactie cu degajare de hidrogen dar trebuie si amperaj - cele vechi pe traf si diode fara disjunctor fierbeau electrolitul de jar manca , efectiv simteai ca miroase in incaperea in care incarcai . Cele in comutatie , electronice au sistem de detectare prin C.I. , nu mai apar asfel de fenomene.
Incarcatorul 'lidl' este foarte bine etansat, si daca s-ar produce sa spunem un scurt in interior l-ar tine izolat . Este o cutie din plastic ce are garnitura de cauciuc , cred ca si daca arunci cu stropi de apa pe el nu are nimic, nu am incercat, vorbesc accidental , doar l-am desfacut sa vad ce mate are in el .

Edited by ldpe, 20 April 2018 - 20:59.


#3255
Iert

Iert

    Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 589
  • Înscris: 05.08.2017
Nu stiu cum o fi la altele.
Dar eu am desfacut Bosch C3. I s-a stricat - dupa ~10 ani, switch-ul de ON/OFF/SELECTARE MOD. Are garnitura pe toata marginea capacului/cutiei si toate cele 6 suruburi au capace de cauciuc. Singurul buton este practic complet etans, fiind actionat printr-o zona din cutie care este putin gofrata. Nu face scanteie nici macar daca-l conectezi invers si-l alimentezi. Doar se aprinde LED-ul anti-fraier care are o indicatie clara: inverseaza bornele.

Edited by Iert, 20 April 2018 - 21:11.


#3256
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,607
  • Înscris: 08.03.2017
Date alternator cunoscute partial sau gresit cunoscute datorita "asa era la 1300)
Dupa dicutii cu Moll si V.C. am testat alternatorul pe banc sspecializat ce creeaza situatia exacta de pe masina, cu acumulatorul meu .
Test la temperatura 0 grade celsius - incarcare maxima 14,7 volti/minima 14,0 volti (tensiune max 45sec, adica cat mentine tensiunhea de14,7 pana incepe sa scada spre 14,0)
Test la temperatura 10 grade celsius - incarcare maxima 14,5 volti/minima 13,8 volti(tensiune max. 8 minute)
Test la temperatura 22 grade celsius - incarcare maxima 14,4 volti/minima 13,6 voti (tensiune max. 4 minute)
Motiv : este alternator smart - citeste temperatura exterioara si incarca in functie de 2 parametrii mari si lati , temperatura si grad incarcare acumulator
Aceste lucruri ar trebui stiute de cei care comercializeaza acumulatori avand in vedere ca un astfel de test in ladorator acreditat costa in jur de 400 lei . Testul a fost dus la firma de la care am luat acc si trimis la moll "aaa...da, sigur ca incarca in functie de temperatura"
Testul trebuie efectuat pe un acc 100% incarcat , fara defectiuni . Pe o duda de acc , vechi testul poate dura ore plus pot sa apara erori . Oricum daca nu ai acc bun pun ei de-al lor dar cel mai bine e sa ai tu tot ce e montat pe masina .
Vad doua chestii aici :
1 nu cunosc aceste probleme
2 vor sa te scoata din garantie avand in vedere ca 40 luni e destul de mult , spun ei, si ar fi cazul sa cumperi altul nou...
Eu am o problema cu verdicte date din varful limbii ...nu-mi plac paduchii care stranuta , vorbim despre probleme care suporta test, sunt logice, exista aparatura - sustii ? testeaza si demonstreaza.

Edited by ldpe, 22 April 2018 - 10:19.


#3257
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,483
  • Înscris: 27.11.2009

View Postldpe, on 22 aprilie 2018 - 10:13, said:

testeaza si demonstreaza.
E cu dus intors aici. Totul tine de importator/producator si apoi de tine ca vanzator. Hai sa iti spun cum sta treaba. Eu ca sa pot face expertize tehnice, mi-a trebuit autorizare RAR pe electrica

Quote

A1.6. sistemul electric:
A1.6.1. sistem electric clasic;
A1.6.2. sistem electric cu echipamente în reţea (CAN) cu şi fără circuit de înaltă tensiune:
A1.6.2.1. cu dispozitive optice clasice;
A1.6.2.2. cu dispozitive optice adaptive.
Dar, pe producator nu-l intereseaza ca eu am aceste autorizari, pe el nu-l intereseaza sa diagnostichez masina clientului. El are scris negru pe alb in certificatul de garantie in ce conditii se pierde garantia. Deci tehnic, daca eu am aparatul omologat si imi spune clar ca incarcarea nu e buna, nu intereseaza pe nimeni ca ai alternator inteligent. Stii de ce? Pentru ca nici un producator auto nu furnizeaza aceste informatii. Am mai dat ex-ul asta anul trecut si il mai dau odata. Cei mai buni clienti ai mei sunt taximetristii. Anul trecut am avut un val de vreo 100 de masini noi, Logan 1.2 si 0.9 care veneau sa isi schimbe bateria, cea mica de 40 din fabrica ii tinea aprox 3 luni. Toti, dar toti aveau incarcarea 13.2v cu baterie noua. Masinile nu erau cu start/stop, asa ca i-am trimis la Dacia. Toti veneau cu aceiasi placa, asa incarca toate si ca nu este nici o problema. Spune-mi tu, eu ca comerciant cum pot sa risc sa dau garantie la aceasta incarcare? Cu toate ca mi-am dat seama ca e vb de incarcare inteligenta, dar nici midronics-ul, nici banner-ul conectat la OBD nu-mi dadea incarcare buna. Am cerut printr-un client, hartie scrisa de la Dacia precum ca e incarcare inteligenta, si-au batut joc de mine si mi-au trimis o foare A4 scrisa de mana. Doar Dacia si Renault/Nissan au aceasta idiotenie pe masini, nici o alta marca nu baga sistem inteligent de incarcare fara BMS sau IBS. Ei nu au pus aceste functii nici pe masinile cu SS. Pe scurt, ai multe pretentii Posted Image.

P.s. ca m-am luat de la afirmatia "testeaza si demonstreaza". Totul e simplu, aparat omologat CE, daca spune replace batery, nu are capacitate, automat e vina clientului, bad cell, se schimba pe garantie. Nu esti obligat de nimeni sa demonstrezi ceva, ca eu sunt fixist si ii arat omului ce problema e, asta e partea a 2a. Daca ai face cum spune producatorul, importatorul ar dura maxim 5 minute totul.

Edited by robylup, 23 April 2018 - 08:40.


#3258
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,607
  • Înscris: 08.03.2017

View Postrobylup, on 23 aprilie 2018 - 08:36, said:

ca eu sunt fixist si ii arat omului ce problema e, asta e partea a 2a.
Daca am fi colaborat nu se ajungea aici pentru ca explici logic totul Posted Image
Cel mai tare m-am enervat la service cand dupa ce am platit 21,50 lei +tva pentru verificare incarcare vine la mine cu un mavo de 2 lei , o chinezarie de 17 lei si-mi masoara 15,2 volti, am crezut ca fac avc de nervi . Povestind cu baietii de necazul meu mi-au spus ca este in atelierul de reparatii o sectie electrice ce au camera speciala si tester de acc, alternatoare . pe mine m-a costat 2 sticle de tarie dar un astfel de test e scump si putini au solutia tehnica de a rezolva cu scule etalonate .
Acum stau linistit desi am rupt un surub de la contra aripa de masa , sa vad azi daca reusesc sa-i sudez ceva sa refac masa la caroserie, masa originala a masinii , am strans cu tubulara de 10 ca ala...cu cliket de 40 cm pentru suruburi grele , forta mare, surub subtire, a cedat .
Dar am aflat ca Loganul are incarcare smart ! e ceva dupa atata umblatura Posted Image Pentru asta nu este necesar atata aparatura (acum stiu ca m-au explicat ei...) - mergi ziua , acum , la 20 grade celsius , notezi valori de maxim si minim , dupa care mergi la 1 sau 2 noaptea cand sunt 8-10 grade afara, notezi valori , pui cap la cap folosiind aceeasi ruta si vei vedea ca valorile sunt mai mari noaptea decat ziua .

Edited by ldpe, 23 April 2018 - 09:58.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate