Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum declari o variabila care nu s...

Schimbare certificat de inmatricu...

Poligon auto București

nelamurire legata de pret la mode...
 Hotel cu restaurant si Demipensiu...

Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...
 Dashcam

Mini server - VMware

betano.ro

Poveste fara sfarșit
 I-auziti voi! - nu vor romani...

Colon iritabil

Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic
 

Despre baterii (acumulatori) auto si redresori - exploatare, intretinere, achizitie

* * * * - 16 votes
  • Please log in to reply
14722 replies to this topic

#2287
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,483
  • Înscris: 27.11.2009
Toate bateriile in procesul de electroliza transforma apa in vapori. Cele etanse au o serie de canale pe capacul bacului care ajuta la strangerea vaporilor si sa formeze asa zisul punct de roua. Apa se intoarce inapoi. Problema e in felul urmator, nici una nu are voie da piarda apa decat daca sistemul de incarcare al masinii este defect si/sau bateria e tinuta la temperaturi f mari.
Cele cu capacele sunt tot fara intretinere dupa o logica foarte simpla. Durata medie de viata a unei baterii este de 4 ani. In 4 ani chiar daca apa a ajuns la jumatate sa zicem bateria si.a facut treaba. Producatorul a anuntat ca e f intretinere, utilizatorul nu a completat apa in cei 4 ani. Probabil nu stii cum trebuia completat la cele cu intretinere de faci asa afirmatii deplasate.

#2288
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
si in anii 90 rezistau bateriile 4 ani fara sa pui apa.

#2289
Bogdansv1

Bogdansv1

    Nauc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,278
  • Înscris: 13.03.2015
Robylup, pentru un motor Diesel de 2231 cmc, 150cp, ce recomanzi (Toyota Avensis, T25)? Nu am bateria originala ca sa stiu exact cat avea initial, din cautari se pare ca am nevoie de 80-85 Ah, 700 A, dimensiunile cred ca sunt standard (L=315 mm, H=175 mm, l=175 mm). Nu am apucat sa masor  bateria de pe masina (ca dimensiuni) si cum aceasta intra in alt 4-lea, s-ar putea sa se ceara schimbata (am un voltmetru pe detectorul radar si in mers imi arata 13,7-13,9 V, pus pe alta masina cu baterie noua indica 14,4-14,5 V).

Edited by Bogdansv1, 19 October 2017 - 18:07.


#2290
misulica70

misulica70

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 611
  • Înscris: 24.07.2007
Pai nu e mult 14,5?
La mine baterie originala din 2006 sta la 14/14,1 tot pe display detector.

#2291
Bogdansv1

Bogdansv1

    Nauc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,278
  • Înscris: 13.03.2015
Nu cred ca voltmetrul din detector ela fel de precis ca unul dedicat... eu am pus ca termen de comparatie (cum se face si cu un cantar care are eroare dar poti verifica daca exista diferente intre doua produse).

#2292
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,580
  • Înscris: 08.03.2017

View Postrobylup, on 19 octombrie 2017 - 10:13, said:

sigur are pasta cazuta.
Pai ma gandesc asa, ca inainte cu 1-2 luni de expirarea garantiei sa o testam cum porneste un motor de 37 mii cmc , daca nu are pasta picata sigur pica Posted Image

#2293
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,483
  • Înscris: 27.11.2009

View PostBogdansv1, on 19 octombrie 2017 - 18:06, said:

Robylup, pentru un motor Diesel de 2231 cmc, 150cp, ce recomanzi (Toyota Avensis, T25)? Nu am bateria originala ca sa stiu exact cat avea initial, din cautari se pare ca am nevoie de 80-85 Ah, 700 A, dimensiunile cred ca sunt standard (L=315 mm, H=175 mm, l=175 mm). Nu am apucat sa masor  bateria de pe masina (ca dimensiuni) si cum aceasta intra in alt 4-lea, s-ar putea sa se ceara schimbata (am un voltmetru pe detectorul radar si in mers imi arata 13,7-13,9 V, pus pe alta masina cu baterie noua indica 14,4-14,5 V).
Se recomanda minim 80Ah cu 640A, maxim 90Ah
Ai mai multe optiuni, dar in general la un motor 2.2 diesel se recomanda se mergi mai spre bateriile de top, cu curent mare de pornire.
Varta silver 85Ah 800A
Banner PowerBull 80Ah 700A
Exide Premium 90Ah 720A

View Post41ex, on 19 octombrie 2017 - 17:30, said:

si in anii 90 rezistau bateriile 4 ani fara sa pui apa.
Care, Tudor sau cele in general de import? Nu Rombat, Acumulatorul Bucuresti samd. Si rezistau pe masini cu incarcare ok, daca aveau peste 14.5 in 3 luni completai peste jumatate de apa.

Edited by robylup, 20 October 2017 - 10:49.


#2294
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,580
  • Înscris: 08.03.2017
"daca aveau peste 14.5 in 3 luni completai peste jumatate de apa."
Pe vremea aia aveam "regulator electronic " , un bec ce spanzura prin compartimentul motor Posted Image, foarte eficient
Dupa 1 an mergeam sa scoata elementul defect afara , turna placi din plumb , il introducea inapoi si-l lipea cu smoala , "capsulat" fara intretinere .
Completam cu apa de ploaie , mai era prostia cu apa fiarta si racita care este orice numai apa distilata nu.
Incarcam cu redresoare din tehnium pana fierbea si bacul la acumulator ca nu stiam cat sa-l las si nu aveam cu decuplare .
Numai sa nu fi avut nevoie de : cauciucuri noi, acumulator nou , benzina , fara pile nu vedeai .

#2295
Vasyzol

Vasyzol

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 22.10.2017
Am un tractor de 45cp și a explodat bateria în mers. Încărcare 14.1, 14.3. Nu înțeleg motivul. Bateria are 11 luni și cei de la magazin zic ca nu beneficiază de garanție pt. că este explodata. Ce credeți este defect de fabricație.

#2296
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,483
  • Înscris: 27.11.2009

View PostVasyzol, on 23 octombrie 2017 - 12:28, said:

Am un tractor de 45cp și a explodat bateria în mers. Încărcare 14.1, 14.3. Nu înțeleg motivul. Bateria are 11 luni și cei de la magazin zic ca nu beneficiază de garanție pt. că este explodata. Ce credeți este defect de fabricație.
Ce marca e bateria?

#2297
Vasyzol

Vasyzol

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 22.10.2017
Macht 92Ah

Edited by Vasyzol, 23 October 2017 - 13:09.


#2298
misulica70

misulica70

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 611
  • Înscris: 24.07.2007
O fi făcută prin Siria ptr stat islamic  ;)

#2299
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,483
  • Înscris: 27.11.2009

View PostVasyzol, on 23 octombrie 2017 - 12:55, said:

Macht 92Ah
Nu o sa ti-o schimbe. Pe viitor cumpara o marca consacrata care face niste teste la masina si baterie si isi asuma daca e vina lor. Pana si Rombat isi asuma explozia daca e din scurt circuit.

#2300
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,701
  • Înscris: 23.04.2007

View Postrobylup, on 23 octombrie 2017 - 13:24, said:

cumpara o marca consacrata care face niste teste la masina
De acord cu tine ... da' cred ca e mai greu cind ai

View PostVasyzol, on 23 octombrie 2017 - 12:28, said:

un tractor de 45cp

sa ajungi cu el la sediul firmei care face testu' cu pricina :(

#2301
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,483
  • Înscris: 27.11.2009

View Postadrian_r5, on 23 octombrie 2017 - 13:31, said:

De acord cu tine ... da' cred ca e mai greu cind ai


sa ajungi cu el la sediul firmei care face testu' cu pricina Posted Image
Eu ma deplasez in astfel de cazuri. Daca reclamatia este nefondata drumul il plateste reclamantul, daca e fondata atunci mi se deconteaza. Asta inseamna firme conscrate.

#2302
Vasyzol

Vasyzol

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 22.10.2017
Treaba este ca după 48de ore tractorul pornește încă cu ea. Nu a crepat doar pe lateral, pe unde a curs acidul din elemenți, și au sărit doua bucățele de sus unde se vad elemenți cu acid. Credeți ca dacă o lipesc carcasa și completez acidul din alta baterie o sa mai meargă. Sau este pierdere de vreme.

#2303
robylup

robylup

    ala cu bateriile

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,483
  • Înscris: 27.11.2009

View PostVasyzol, on 23 octombrie 2017 - 19:26, said:

Treaba este ca după 48de ore tractorul pornește încă cu ea. Nu a crepat doar pe lateral, pe unde a curs acidul din elemenți, și au sărit doua bucățele de sus unde se vad elemenți cu acid. Credeți ca dacă o lipesc carcasa și completez acidul din alta baterie o sa mai meargă. Sau este pierdere de vreme.
Daca inca porneste atunci bateria a explodat din sursa externa. Nu stiu cu ce aparat ai masurat incarcarea dar mai mult ca sigur arata eronat.
Cand bateria explodeaza din "vina"ei,nu mai porneste.
La tine sunt posibilitate de supraincarcare,scur circuit pe instalatie sau borne slabe.

#2304
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,580
  • Înscris: 08.03.2017
"a crepat doar pe lateral, pe unde a curs acidul din elemenți, și au sărit doua bucățele de sus unde se vad elemenți"
Bateria este bine prinsa in locasul ei , nu are joc ? - intreb pentru ca la tractor apar trepidatii mai mari decat la o masina ,nu e conceput pentru agrement si insonorizare...

Exista la Bison un adeziv care lipeste plastic in conditii chimice , se foloseste si in instalatii , costa 35-40 lei 250ml , tai un petec de plastic dur si o petecesti pe unde curge , mergi la un atelier de acumulatori sa puna electrolit (acid cu apa gata preparat) si va merge ca solutie de compromis pana cumperi alta pentru ca intradevar la acel amperaj sunt destul de scumpe .

Edited by ldpe, 23 October 2017 - 19:43.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate