Hyundai Elantra vs. Mazda 3 vs. Toyota Corolla - sfat achizitie
Last Updated: Oct 26 2016 06:34, Started by
atreidex12
, Apr 18 2013 16:47
·
0
#73
Posted 22 April 2013 - 17:52
Sincer iti zic, nu am auzit pana acum la vreun producator sa intrerupa productia unui anumit model cu 1 ani inainte de posibila intrare in productie a urmatoarei generatii ale modelului respectiv.
Chestia asta se face cu 2-3 luni inainte, timp in care se vinde din stoc. Edited by closchkutza, 22 April 2013 - 17:53. |
#74
Posted 22 April 2013 - 17:58
Eu nu cred ca e vorba de un an. In plus nu le pica prea bine sa aibe stoc mare la lansarea noului model ca va trebui sa le dea mult mai ieftin pe alea vechi.
Gandeste-te ca daca se trece'de la o zi la alta de la un model la altul ar avea stocuri f mari daca te uit la productia zilnica. Eu zic ca va fi MY2014 si-l vom vedea in Romania in 2013 si cu asta am terminat offtopicul. |
#75
Posted 22 April 2013 - 20:30
Tipiric, on 22 aprilie 2013 - 17:44, said:
Daca e pe negocieri atunci baga o geana si la Citroen C4 1.6 vti de 120 cp. E pe la 17.500 dar cred ca ai sanse sa il scoti la 16.000. Poate te gandesti sa cumperi masina de la un dealer din strainatate, de ex. Germania, Austria, au reduceri mai mari si tva mai mic. Daca iti e lene sa te deplasezi pana acolo du-te pana la vecinii bulgari. La ei e tva 20% deci din start reducere de vreo 700 euro. Am trimis e-mailuri si la Citroen, la mai multi dealeri din tara, insa nu mi-a raspuns nimeni pana acum. Am sa incerc cu un telefon si programare la drive-test. Din pacate nu renteaza atat de mult sa faci achizitia in alta tara. TVA il platesti la 24% pentru masinile noi. Asta era planul meu initial, sa-mi iau un Golf VI 1.2 TDi din Germania, la peste 6.000km. Il luam intr-o varianta de echipare bunicica la aprox. 14.000 eur. Am si biletele de avion cumparate pt Dortmund Daca imi iau masina din Germania (sau orice alta tara) sub 6.000km, trebuie sa platesc TVA o data acolo, apoi in Romania, si cu dovada platii de aici sa-mi cer banii inapoi de la dealerul neamt. Asta fiindca masina sub 6.000km e considerata noua si TVA-ul trebuie obligatoriu platit in Romania. Frumoasele noastre legi, nu? undercoverbrother, on 22 aprilie 2013 - 17:58, said:
Eu nu cred ca e vorba de un an. In plus nu le pica prea bine sa aibe stoc mare la lansarea noului model ca va trebui sa le dea mult mai ieftin pe alea vechi. Gandeste-te ca daca se trece'de la o zi la alta de la un model la altul ar avea stocuri f mari daca te uit la productia zilnica. Eu zic ca va fi MY2014 si-l vom vedea in Romania in 2013 si cu asta am terminat offtopicul. E posibil sa fie cum zici tu, caci am primit vreo 3-4 mesaje de la dealeri Mazda, descriind doar ce au pe stoc. Doar unul dintre ei mai avea ce ma intereseaza, ceilalti nu aveau si nu puteau sa-mi mai aduca. Banuiesc ca de asta au si promotia asta cu 4.000 de euro reducere *doar* la Mazda 3. Toate celelalte modele sunt la pret intreg. Oricum, din punctul meu de vedere nu are rost sa astept - poate sa iasa pe piata si luna viitoare urmatorul model, ca sigur vine la pret intreg, pe care nu mi-l pot permite (19.730 Eur). Ca o recapitulare, pana acum cele mai bune oferte pe care le-am primit sunt: - Elantra H. Heat+, neagra, la pretul de 14.520 (livrabila in maxim 48 de ore) - o singura Mazda 3 Sedan, TX, neagra la pretul de 15.550 (livrabila in 1-2 saptamani) Din pacate din cauza muncii nu pot sa mai fac drumul la Bucuresti saptamana asta - as fi vrut sa fac cat mai curand drive-testul cu Mazda si sa ma hotarasc odata... sa dorm si eu linistit noaptea Edited by atreidex12, 22 April 2013 - 20:41. |
#76
Posted 22 April 2013 - 21:44
Nu-i nicio Mazda3 prin preajma ta? Cunoscuti, cunocutii cunoscutilor... Sau opresti unul in parcare la hypermarket si-l intrebi despre masina, eventual il rogi sa te dea o tura.
|
#78
Posted 22 April 2013 - 21:52
Nu, din pacate nu cunosc pe nimeni cu Mazda 3 - sunt relativ putine in oras (Botosani).
Aici, mai mult ca altundeva in tara, lumea e cu VW, BMW și sa fie neaparat dizăl. Dar neaparat-neaparat, ca altfel consuma muuult de tot, asta chiar daca orasul are de la un capat la altul vreo 5 km. Ai zice ca-s toti agenti de vanzari prin Germania de-si doresc diesel cu asa ardoare Mai este o singura Elantra in tot orasul, si vreo cateva Mazda 3. Iar cu opritul in parcare... nu stiu, parca mi-e oarecum sa trag un necunoscut de maneca si sa-l rog sa-mi dea masina o tura Edited by atreidex12, 22 April 2013 - 21:55. |
#79
Posted 22 April 2013 - 22:10
Cu siguranta gasesti un magazin de Mazde in judetele vecine iar cei mai multi au program si sambata.
|
#80
Posted 22 April 2013 - 22:11
Poate te uiti la o masina din Germania cu mai mult de 6.000km, poate nici la prima revizie nu a ajuns, e inca in garantie mult si bine. Sau daca iei o masina ceva mai "veche" la care a expirat garantia, iei una de la dealer mare care iti ofera garantie totala vreo 2 ani valabila pentru Europa.
Eu asa as face, mi-as luat o masina teapana semi-noua de 3-4 ani de 15-16.000 cu garantie si motor calumea si care nici nu se va mai devaloriza asa crunt. Edited by Tipiric, 22 April 2013 - 22:15. |
#81
Posted 22 April 2013 - 22:31
ps. Doar Bacau.
Astra j sedan. S-ar putea sa te apropii de 1.4 turbo. Sa nu se aduce? |
#82
Posted 22 April 2013 - 23:20
Nu exista dealer Mazda nicaieri in Moldova, cel mai apropiat cred ca e la Ploiesti. La Bacau a ramas doar service.
Daca as fi avut pe undeva pe aproape de mult era facut drive-testul. La Elantra a fost usor, au dealer in Iasi (Casa Auto) - dar a fost si mai usor de-atat, ca a venit vanzatorul prin Botosani cu niste treaba si m-a sunat s-o testez. Tipiric, on 22 aprilie 2013 - 22:11, said:
Poate te uiti la o masina din Germania cu mai mult de 6.000km, poate nici la prima revizie nu a ajuns, e inca in garantie mult si bine. Sau daca iei o masina ceva mai "veche" la care a expirat garantia, iei una de la dealer mare care iti ofera garantie totala vreo 2 ani valabila pentru Europa. Eu asa as face, mi-as luat o masina teapana semi-noua de 3-4 ani de 15-16.000 cu garantie si motor calumea si care nici nu se va mai devaloriza asa crunt. Toata excursia in Germania ma ajunge vreo 1k, poate mai mult (inchiriat masina 3-4 zile, benzina pentru ea, benzina pentru intors in tara, hotel, mancare, mai un obiectiv turistic, etc). Deci bugetul scade la 15 mii maxim. Si sa stii ca nu prea gasesti nimic chiar atat de "țeapăn" la 14-15k. Am tot cautat pe mobile.ro, dar sunt limitat la norma de poluare Euro5, ca altfel dau aprox inca o mie de euro sau mai mult pe timbrul de mediu. Prefer sa platesc 150-200 de euro taxa si sa investesc restul in masina, asa ca merg pe Euro5. Asadar, la Euro 5 oferta scade considerabil. Euro5 sunt masini mai noi, asadar mai scumpe. Ca sa-ti iei ceva din clasa medie (A4, Passat, Seria 3) trebuie sa renunti la ceva, si anume la numarul de kilometri. Astfel, cu 14-15 mii de euro gasesti BMW Seria 3 (sau Passat, Audi A4 ori Opel Insigna), motor diesel, poate chiar si cu certificat de dealer (Weltauto, BMW Used Cars, etc) - dar il iei la aproximativ 150.000 de km. Bine, nici nu sunt obsedat de nr de km, realizez ca sunt facuti in alte conditii si ca masina vine cu garantie si carte service - dar tot parca nu ma trage inima sa-mi iau o masina de 2-3 ani cu 150.000 km. Poate e si fiindca pana acum am condus numai SH-uri, si vreau sa vad care e feelingul unui auto nou. Oricum as da-o, daca vreau putini km tot la o compacta ajung - si fie ea si regina compactelor, vesnicul Golf, nu stiu daca merita. Eu fac 15-20.000 km pe an, intentionez sa tin masina vreo 4-5 ani, asa ca orice masina as lua, daca e noua nu cred ca are cum sa-mi puna prea multe probleme in 80-100.000 km. Bineinteles, daca dai o cautare rapida acum ca sa vezi daca am dreptate, ai sa gasesti si multe super-oferte. Dar daca ceva pare foarte frumos, ia si te uita la dealer, ai sa vezi ca fie e Oz, Holgun, Iazmir, Șimal, Igor sau Alexei Automobile, fondat in 2010 sau 2011. Conform unui studiu recent, aproximativ o treime din automobilele din Germania au nr de km dati inapoi (au fost scandaluri si pe la ei, numarul asta a aparut in presa centrala, nu l-am scos eu din burta acum). Si chiar nu vreau sa ma duc in Germania sa iau masini de la samsari turci, rusi sau polonezi... pot foarte bine sa le iau din targ de la Autovit. Edited by atreidex12, 22 April 2013 - 23:33. |
|
#83
Posted 23 April 2013 - 00:32
Cam putin 4-5 ani sincer pt masina noua/100k km. O dai buna.
Mai bine iti faci calcule pe vreo 6-7 ani si iei exact'ce si cum iti place'cel mai mult. Aleasa cu grija, fara tehnologii revolutionare sau mai stiu eu ce kkturi ar trebui sa fie o masina chiar proasta sau sa ai ghinion sa nu tina anii aia. Dupa algoritmul meu una de 15 mii tinuta 4-5 ani bate cu una de 20.000 pe 7 ani. Ce sa mai zic. Alege-o incat nici peste'5 ani sa nu o dai chiar pe oricare alta masina model de'atunci din aceeasi clasa si musai service pe aproape. Am si eu una tot'asa de'5 ani si 100k km si dupa ce'am mai mers cu una sau cu alta, am inceput din nou sa pun piese originale (role,'curele) iar urmatoarea'revizie sigur nu o voi mai face'la +20k km cum le-am facut pe celelalte 4 de'pana acum. Si nici macar nu am fost'constrans de devalorizare pt'ca oricum vor fi doua numai ca eu merg pe principiul Cand sunt doua masini mergi cu aia buna si la buda daca e sa mergi cu masina. N-am sa-i inteleg pe'cei care tin masina buna in garaj (probabil pt altii) si merg cu un rapan cea mai mare parte a timpului. Asa ca am ajuns la concluzia ca inca mai are fata sa ramana masina buna si sa iau una ieftina de rezerva decat sa trec pe asta in rezerva si sa iau una noua de buna pt ca probabil as da banii degeaba pe ea. ...'cel putin la'mom actual. Hai ca am divagat. Daca gasesti una putin mai scumpa decat limita pe care'ti-ai impus-o si ito place'de'nu mai poti, nu sta pe ganduri. Ai sanse sa'iesi mai ieftin in cele din urma. La fel'si cu dotarile. Daca iti place'ceva pune. Chestia este'ca'masina care'merge zilnic nu se'strica la'fel'de'repede ca una care'face'drumuri rare,'chiar daca au acelas rulaj iar o masina care'iti place'o mai scoti la o tura si fara sa'ai treaba pe undeva. Edited by undercoverbrother, 23 April 2013 - 00:08. |
#84
Posted 23 April 2013 - 00:37
Mobile e plin de c4 in special euro 5.
Asta e din Ro: http://cautare.mobil...014&tabNumber=1 http://cautare.mobil...014&tabNumber=1 http://cautare.mobil...014&tabNumber=1 http://cautare.mobil...014&tabNumber=1 Toti sunt dealeri vechi. |
#87
Posted 23 April 2013 - 19:54
eu unul am Mazda 3 de noua de 5 ani si nu mi-as mai lua noua. n-am avut nicio problema, am 94k km si merge ca in prima zi, nu scartaie, nu bate, nu troncane nimic - dar pur si simplu pierd prea multi bani acum cand vreau s-o schimb. am cheltuit cred spre 25.000 de euro pe ea in 5 ani, inclusiv casco, revizii in reprezentanta, etc - si acum abia sper la un 6500, daca ma uit la preturile de pe net. masina face sigur mai mult de atat, dar cand omul vede pe autovit mult mai ieftin si care arata ca noua... ce-i drept, ce vad pe autovit sunt numai jafuri, dar 95% din cumparatori nu realizeaza asta
|
|
#88
Posted 23 April 2013 - 19:58
Asta e problema cu masinile luate de noi: imediat cum iesi cu ea pe poarta dealerului, ii si scade vreo 15-20% din valoare.
Dar sunt si avantaje, cum ar fi garantia, etc. |
#89
Posted 23 April 2013 - 21:15
stiu, dar in ziua de azi se devalorizeaza prea de tot o masina noua. si eu tot din motivele astea am mers pe noua, dar am ajuns la concluzia ca nu merita. acum... fiecare cu alegerile lui
|
#90
Posted 23 April 2013 - 23:13
Daca te gandesti asa mult la devalorizare. Solutia: http://www.dacia.ro/...uri/noul-logan/
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users