Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Vand Proiect AI cu ChatGPT 4(Gene...

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...
 Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...
 explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...

Succesiune - mostenire apartament...
 Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...

Izolatie intre parter si etaj

Hranirea pasarilor din orase -pro...

[unde] goarna tramvai
 

Hyundai Elantra vs. Mazda 3 vs. Toyota Corolla - sfat achizitie

- - - - -
  • Please log in to reply
211 replies to this topic

#37
atreidex12

atreidex12

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 31
  • Înscris: 12.03.2013

View Postcrz, on 19 aprilie 2013 - 11:26, said:

Imi plac variantele tale :-).
In mintea mea, Mazda 3 ar pica pentru ca e diferenta mare de putere intre motoarele celorlalte si al ei. E diferenta de 30% de putere maxima si eu i-as simti lipsa al dracului de rau.
Corolla are avantajul (sau dezavantajul, depinde cum privesti problema) ca e la final de life-cycle. Deci, multe dotari cool pe care le gasesti pe modelele noi de la alte marci nu le poti adauga la Corolla nici pe variantele superioare de echipare (I'm a sucker for cool stuff gen auto-braking, lane assist, monitorizarea unghiului mort, etc). Evident, astea nu-s neaparat necesare si te descurci foarte bine si fara, dar mi se pare silly sa dau 16k euro pe o masina noua si sa nu am acces la tehnologiile...noi Posted Image. In schimb, poti sa tragi de pret in jos destul de mult la dealer, tocmai din cauza asta.

De Elantra nu stiu mare lucru - are un prieten, e multumit de ea, dar probabil multumit ai fi de oricare, sunt foarte ok ca raport calitate-pret.

In locul tau, strict dintre astea trei, as lua o Corolla, insa doar daca as reusi sa obtin ceva reducere semnificativa de la dealer - ma gandesc aici fie la nivelul de echipare SOL fie la o cutie MultiMode (ma rog, asta e o chestie de preferinta).

Succes.


Da, am ajuns la astea 3 modele dupa zeci de ore de cautari, inclusiv pe piata second din Germania - de asta am si specificat ca nu prea vreau alte recomandari.
Mi-am luat pana si bilete de avion pt luna mai in Dortmund, asta inainte de a ma hotarî la o masina noua; noroc ca pot sa le anulez.

Imi place mult Corolla, de asta a si intrat in shortlist, dar e mai scumpa pentru o echipare cam entry-level. Am contactat un dealer, sa vedem ce oferta imi poate face pentru nivelul de echipare SOL.



View Postundercoverbrother, on 19 aprilie 2013 - 14:08, said:

Corolla nu e imvechita la banii aia e nou nouta, model 2013. Modelul precedent era de'curand vreo 13 mii de pe stoc.
La Hyundai nu m-as lega la cap cu 1.6 GDI de 130 de cai pt ca e cu injectie directa, niste motoare problematice datorita principiului de fumctionare. Daca mai sunt si erori pe la proictare sau implementare cu atat mai mult.
Vei fi mult mai linistit cu MPIul de 120 de cai tot de la ei.

Nu aveai eco activat la Elantra?

Diferenta de 30 de cai fata Mazda e la peste 6500 de ture. La 4000 de ture diferenta e de maxim 5 cai iar la mai putin de 4000 e insesizabila.

Elantra are un singur motor disponibil, 1.6 GDi - asa ca sa vrei sa alegi altceva si n-ai cum. Pe piata din USA mai au si un 1.8 benzina, dar in Ro numai 1.6 e disponibil.
Mai multe modele de motorizari sunt disponibile pentru noul i30, care a adunat numai laude de peste tot, insa obsesia mea pentru sedan-uri il scoate din shortlist.

Din cate am inteles acea functie ECO nu face nimic altceva decat sa iti indice in bord cand e momentul optim sa schimbi si in ce viteza ar trebui sa fii pentru un consum optim de carburant.
E o optiune destul de inteligenta, caci in functie de cum apesi pedala de acceleratie si turatiile in care esti iti sugereaza sa urci chiar si 2 sau 3 viteze de-odata, nu e limitat doar la up/down. Ma rog, nu e cine stie ce, dar e bine ca-l are.

Edited by atreidex12, 19 April 2013 - 16:05.


#38
AlinE

AlinE

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,634
  • Înscris: 31.07.2009

View Postcrz, on 19 aprilie 2013 - 15:11, said:

Diferenta e de 30cp intre puterile maxime, evident. Insa motorul de pe Corolla are puterea maxima a Mazdei la ~4500rpm, de unde mai are loc sa urce inca ~2000rpm. E fix zona de turatii folosita preponderent in depasiri pentru motoarele astea si de-asta mi se pare relevant.

cu ce ma incalzeste ca are in plus 30CP? aia 105cp pe motorul 1,6i de la Mazda sunt suficienti si eu merg mai sportiv.
nu stiu daca merita sa iei o masina doar ca are ceva cai putere in plus, dar in fine, fiecare gandeste cum vrea.

Edited by AlinE, 19 April 2013 - 16:34.


#39
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Pe i30 exista si 1.6GDI si 1.6 MPI de 120 de cai.

#40
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,406
  • Înscris: 08.12.2006
Dupa parerea mea, puterea este una dintre cele mai importante dotari de confort pe care le poate avea o masina. De fapt nu neaparat puterea ci cuplul motor si dispunerea sa in plaja de turatii a motorului. Diverse gadget-uri de prin masina le poti gasi sau nu interesante/utile/dragute si in consecinta sa le folosesti sau nu insa motorul il folosesti clipa de clipa cand esti pe drum.
Parerea mea este ca degeaba ai o gramada de gadget-uri daca motorul nu performeaza, in timp devine enervant.
In cadrul acestei comparatii, Mazda pierde teren din cauza performantelor dinamice, atat la demaraj (2.2 secunde este ceva) cat si la viteza maxima(184km/h vs 201km/h). Asta cu viteza maxima nu este neaparat importanta la modul "ia 200km/h" ci mai mult in idee in care la 130km/h, de exemplu,  motorul va fi mai relaxat si mai jos in ture (deci mai liniste si un consum mai mic) la o masina care are top speed-ul mai mare.
In linii mari, desi arata cel mai sportiv, este cea mai putin sportiva dintre cele 3.
Ca un plus pentru mazda 3, sa nu se imi iasa vorbe cum ca nu sunt obiectiv, pare sa aiba un plus pe partea de tren de rulare (suspensie independenta spate). Cu toate astea, din cauza motorului, personal nu as alege-o, la fel cum nu as alege nici Elantra, tot din cauza motorului si a cuplului cocotat la 5000rpm ca sa dea bine la caii putere.

Totusi, initiatorul ar trebui sa faca test-drive cu fiecare, sa vada in care se simte mai..de acolo. Sunt 3 masini destul de diferite asa ca dupa test-drive una ar trebui sa fie mai aproape de sufletul sau.

Edited by closchkutza, 19 April 2013 - 17:39.


#41
atreidex12

atreidex12

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 31
  • Înscris: 12.03.2013
Raspunsul dealerului Toyota:

Quote

Modelul Corolla urmeaza sa se lanseze in noua forma de caroserie in aceasta vara, iar pana atunci vindem doar ce mai avem pe stoc si anume varianta de echipare Terra, de baza. Va recomand insa modelul Avensis pe care il putem oferta la un pret f bun si echivalent cu versiunea SOL a modelului Corolla. De exemplu pentru varianta Avensis 1.8 benzina EXECUTIVE 147CP pot sa va ofer pret special 20.000,-€ TVA inclus, atasat oferta si dotarile.

One down - two more to go :)

#42
slobozia

slobozia

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 16.06.2007
Oricum sa nu iti imaginezi ca vei obtine maaari reduceri de la dealeri. Unii habar nu au sa vanda iar pe altii pare ca nu ii intereseaza sa vanda. Vor abera ca e ultimul pret si ca mai jos de atat nu se poate blabla. Iti baga abureala cu vopseaua metalizata si altele. Multi dupa negocieri intense reusesc sa scoata doar niste covorase amarate si poate trusa legislativa...
Drivetestul e sfant oricum si el ar trebui sa te ajute sa decizi. Restul le rezolvi cumva.

Edited by slobozia, 19 April 2013 - 20:08.


#43
kodiak

kodiak

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 6,307
  • Înscris: 15.01.2007
În calitate de "apropitar" vroiam sa zic și eu ceva de bine de Corolla, dar văd ca nu mai e cazul Posted Image !

#44
hephyones

hephyones

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 43
  • Înscris: 24.01.2008
,Si totusi Atreidex, acum ceva timp erai pregatit sa zbori pana in Germania sa iti iei masina si acum nu vrei sa te mai interesezi si pe la alti dealeri de prin tara? Ca nu pot sa cred ca toti toti au numai Terre pe stoc:P

#45
atreidex12

atreidex12

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 31
  • Înscris: 12.03.2013

View Postslobozia, on 19 aprilie 2013 - 19:57, said:

Oricum sa nu iti imaginezi ca vei obtine maaari reduceri de la dealeri. Unii habar nu au sa vanda iar pe altii pare ca nu ii intereseaza sa vanda. Vor abera ca e ultimul pret si ca mai jos de atat nu se poate blabla. Iti baga abureala cu vopseaua metalizata si altele. Multi dupa negocieri intense reusesc sa scoata doar niste covorase amarate si poate trusa legislativa...
Drivetestul e sfant oricum si el ar trebui sa te ajute sa decizi. Restul le rezolvi cumva.

Cam asa e, desi acum par mai dispusi sa asculte si clientul, poate ca sunt mai stramtorati, poate si datorita faptului ca piata auto noua e cam moarta.
Spre exemplu, pretul de lista pt Elantra in varianta Higway Heat+ este de 15.600 (cu reducere de la 18.418). Un vanzator de la Iasi mi-a propus 14.990, unul de la Tiriac Auto 14.501 (se duce la 14.800 cu tot cu culoare, covorase si pachet legislativ).
Deci in perioada asta de criza se mai poate... Sper sa mai negociez minim 100-200 de euro din pretul oferit de Tiriac Auto, ceea ce m-ar multumi.


View Posthephyones, on 19 aprilie 2013 - 21:01, said:

,Si totusi Atreidex, acum ceva timp erai pregatit sa zbori pana in Germania sa iti iei masina si acum nu vrei sa te mai interesezi si pe la alti dealeri de prin tara? Ca nu pot sa cred ca toti toti au numai Terre pe stoc:P
E adevarat, pot incerca sa mai contactez cativa dealeri - desi daca cei din Bucuresti nu mai au decat Terra pe stoc, ma indoiesc ca in provincie se gaseste si altceva.
Chestia e ca pentru mine Corolla e undeva pe ultimul loc, si ar trebui sa fac un extra efort sa gasesc un SOL, si sa am si ceva noroc sa-l gasesc "pe negru" si in maxim 16.000 Eur.


Asa ca batalia finala se va da intre Elantra si Mazda 3.
Cred ca undeva in interior sper ca la drive-test Mazda 3 sa ma dezamageasca cumva, ca sa aleg Elantra cu inima impacata Posted Image

Edited by atreidex12, 20 April 2013 - 00:52.


#46
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
La Cruze sau la europene de ce nu te-ai uitat?

#47
atreidex12

atreidex12

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 31
  • Înscris: 12.03.2013

View Postkodiak, on 19 aprilie 2013 - 20:00, said:

În calitate de "apropitar" vroiam sa zic și eu ceva de bine de Corolla, dar văd ca nu mai e cazul Posted Image !

A picat varianta Corolla pentru mine, dar asta nu inseamna ca nu poti sa iti impartasesti experienta aici, pentru altii ce pot fi interesati de un versus similar. Ramane pentru posteritate :D
Nici nu stii cat de mult m-au ajutat unele discutii gasite pe forumuri de tatucul Google - si multe dintre redirecturi duceau chiar aici, la forumul softpedia.

Asa ca da share cu incredere la povestea ta de dragoste cu japoneza!

View Postundercoverbrother, on 20 aprilie 2013 - 01:53, said:

La Cruze sau la europene de ce nu te-ai uitat?

Hmm... Cruze nu prea imi place si e ceva mai scump. In plus, opinia mi-a fost intarita de o multime de reviewuri (de la noi si din afara) care nu prea il ridica in slavi.

Cat despre europene, cele din grupul VAG sunt scumpe, mai putin Skoda Rapid, care iarasi nu-mi place. Octavia in banii astia ti-o iei cam entry level.
Seat Toledo e de fapt Skoda Rapid la mai multi bani.

Opel Astra cu ceva dotari e mult peste bugetul meu, iar de alte nemtesti nu se pune inca problema; in anul de gratie 2013 sunt prea sarac pentru BMW sau Mercedes. Le lasam pentru mai incolo.

Cat despre franceze, ma incadrez la Fluence si Megane. Sunt frumoase, in aceeasi gama de pret, dar... nu stiu... nu ma trage inima inspre ele.

La Volvo, Saab, si alte marci mai "exotice" nu m-am uitat, oricum stiu ca sunt din alta clasa de pret.

Daca am uitat ceva te rog sa-mi spui.

#48
Tipiric

Tipiric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,003
  • Înscris: 02.12.2007
Fiat Bravo cu motor decent 1.4Turbo de 120 cp sau Citroen C4.

#49
atreidex12

atreidex12

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 31
  • Înscris: 12.03.2013

View PostTipiric, on 20 aprilie 2013 - 03:16, said:

Fiat Bravo cu motor decent 1.4Turbo de 120 cp sau Citroen C4.

Oh, Fiat! Am uitat complet sa-l iau in calcul, nici nu mai stiam daca mai produc masini sau nu.
Sincer, n-am mai vazut un Fiat pe strada de foarte mult timp; si in review-urile de specialitate sunt tratate ca masini de mana a 2-a.
La sfatul tau am intrat pe site-ul lor sa vad ce oferte au. Masina e echipata decent, dar pretul e mare: 16.500 pt motorul de 120 CP, la care se mai adauga (cel putin) clima si culoare, te duci in 17-17,5. Mult prea mult pentru bugetul meu, si mult prea mult pentru Fiat.
Nu e de mirare de ce nu vad mai multe pe strada! Posted Image

C4 e o sugestie buna, asa ca am cerut o oferta de pret, acum astept email-urile.
Are un minus ca e hatchback, deja m-am repetat cu obsesia mea pentru sedan - poate lumea o sa creada ca sunt ciudat, dar am un mic pitic pe creier care ma face sa detest hatchback-urile.
In orice caz, am un feeling ca si C4 va fi usor peste bugetul meu maxim, care e 16 mii Eur.

Oricum, multumesc de sfaturi.

De fapt, am observat ca toate sfaturile de pana acum au fost extrem de utile, la obiect, fara flame-uri aiurea, fara interventii off-topic - sunt placut surprins. Multumesc!

Edited by atreidex12, 20 April 2013 - 04:26.


#50
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Ai mari sanse ca pretul real sa fie diferit de cel afisat si la Opel si la Citroen si la Ford. Focus sedan nu iti place?

#51
slobozia

slobozia

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 16.06.2007

View Postatreidex12, on 20 aprilie 2013 - 00:45, said:

Cred ca undeva in interior sper ca la drive-test Mazda 3 sa ma dezamageasca cumva, ca sa aleg Elantra cu inima impacata Posted Image

Cred ca o sa-ti placa Mazda 3 la drivetest. Daca dai de un dealer care te lasa in pace si poti sa o fortezi o sa te impresioneze. Plus ceva viraje cu viteza mai maricica si aia e.
Am mai zis de Kia dar nu stiu daca ti-a placut sau nu. Kia Ceed o poti scoate cu ceva dotari in banii tai. Mai ai Rio daca iti place si sigur il faci full cu sub 16k.

#52
Blue_Ivy

Blue_Ivy

    8-]

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,598
  • Înscris: 27.12.2012

View Postatreidex12, on 20 aprilie 2013 - 04:15, said:

Oh, Fiat! Am uitat complet sa-l iau in calcul, nici nu mai stiam daca mai produc masini sau nu.
Sincer, n-am mai vazut un Fiat pe strada de foarte mult timp; si in review-urile de specialitate sunt tratate ca masini de mana a 2-a.

Fiat Group:
Abarth
Alfa Romeo
Chrysler
Dodge
Ferrari
Fiat
Jeep
Lancia
Maserati
Mopar
RAM

Masini de mana a2a? Sa te uiti mai atent cate fiaturi vechi sunt pe strazi, incepand cu 90-95 si 98-04.

Edited by Blue_Ivy, 20 April 2013 - 10:41.


#53
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Legat de Rio, masinile mici in general sunt o mare capcana. In principiu nu renteaza daca le pui niste motoare de bun simt si niste dotari iar astea nu suplinesc unele lipsuri specifice clasei mici.
Doar nu crezi ca un Rio de 1.4 se misca cu prea mult talent sau are antifonarea, suspensia si directia unei compacte.
Dintr-un motiv pe care nu-l dezvolt, in f putine cazuri, o masina mica se misca cu mult mai bine decat o compacta cu acelasi motor. Diferentele sunt prea mici ca sa conteze iar alea care sunt se vad in oras si mai putin spr deloc afara.

Fullul e si el un amestec neomogen de ieftin cu scump care nu e chiar placut. In loc sa iasa in evidenta partile bune parca ies si mai tare cele rele. La clasa mica pur si simplu se pleaca de'la un alt standard pe care nu-l poti schimba doar cu niste dotari.

Singurele de clasa mica de la care se pleaca de la un standard mai ridicat sunt cele cateva modele de lifestyle ca sa le zic asa gen Mini, Fiat 500, Mito, DS3, A1 car oricum sunt mai cump decat o compacta.

#54
atreidex12

atreidex12

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 31
  • Înscris: 12.03.2013

View Postundercoverbrother, on 20 aprilie 2013 - 05:13, said:

Ai mari sanse ca pretul real sa fie diferit de cel afisat si la Opel si la Citroen si la Ford. Focus sedan nu iti place?

Noul Focus Sedan e frumos, si vad ca are si review-uri foarte bune. Din pacate nu reusesc sa rulez configuratorul asta al lor de pe site sa-mi fac o idee mai clara despre optiuni si preturi.
Am sa le cer si lor o oferta.



View Postslobozia, on 20 aprilie 2013 - 07:56, said:

Cred ca o sa-ti placa Mazda 3 la drivetest. Daca dai de un dealer care te lasa in pace si poti sa o fortezi o sa te impresioneze. Plus ceva viraje cu viteza mai maricica si aia e.
Am mai zis de Kia dar nu stiu daca ti-a placut sau nu. Kia Ceed o poti scoate cu ceva dotari in banii tai. Mai ai Rio daca iti place si sigur il faci full cu sub 16k.

Fix de asta mi-e si "frica", ca o sa-mi placa mult mai mult decat Elantra :)
Elantra care, apropo, a mai scazut in pret: 14.551, cu culoare negru perlat, pachet legislativ, 15% reducere la manopera, piese schimb, accesorii, ITP-uri gratuite, covorase si alte nimicuri.
Ma surprinde sa vad ca dealerii din Romania mai stiu si sa negocieze, mai stiu sa fie si draguti cu clientul - ca am tot auzit povesti horror pe forumuri.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate