Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
PFA , I.I intrebari si raspunsuri (2013)
Last Updated: Apr 13 2016 17:25, Started by
Oprisa
, Apr 17 2013 23:03
·
0
#91
Posted 07 June 2014 - 07:21
Salutare,
Am înțeles că pot face contract de vânzare - cumpărare între mine pers fizică și mine PFA. Ca urmare am câteva întrebări: 1. Limita de suma pentru încadrarea ca și cheltuială, fără a fi nevoie de amortizare, pentru echipamente IT e 1.500 lei? 2. După cât timp pot casa următoarele și cumpăra altele: telefon mobil, laptop, imprimantă? În cazul în care mi le vând deja uzate. 3. Am nevoie și de factura inițială de cumpărare a produsului pe pers fizică, sau un simplu ctr vânzare - cumpărare e suficient? Mulțumesc. |
#92
Posted 07 June 2014 - 07:32
Nu e avantajos contractul de vanzare-cumparare pentru ca tu, persoana fizica (nu autorizata), incasezi bani si trebuie declarati/impozitati. Nu rezolvi ceva per total. Asa ca un contract de comodat (cu titlu gratuit) e mult mai bun intre tine PFA si PF. Daca vorbim de o alta PF atunci e altceva.
Plafonul e de 2500 lei. Daca respectivele echipamente sunt la mijloace fixe (peste 2500 lei) atunci consulta tabelul cu marjele duratelor de functionare: http://codfiscal.net...ijloacelor-fixe Cand e sub acel plafon se numesc obiecte de inventar si pot fi puse pe cheltuiala oricand. Ar fi bine ca si PF sa aiba un document de provenienta. Dar sfant e borderoul de achizitii intocmit de PFA. Edited by neagu_laurentiu, 07 June 2014 - 07:48. |
#93
Posted 07 June 2014 - 08:17
Merci, nu mă gândisem și la impozitarea persoanei fizice
Cred că varianta care va rămâne e vinderea telefonului mobil actual și achiziționarea altuia direct pe PFA. Ce mă interesează pe mine e deducerea cheltuielilor de achiziție, nu a consumabilelor / serviciilor ulterioare. |
#94
Posted 07 June 2014 - 08:36
Ideea e ca acele cheltuieli sa fie pentru buna desfasurare a activitatii, altfel nu-s deductibile. Nu se pune problema de un telefon, calculator, imprimanda. Dar nu 100 (exemplu exagerat) daca nu ai si oamenii care sa le foloseasca. Iar mijloacele fix se amortizeaza treptat.
Gandeste-te la o varianta: un contract de consultanta cu PFA la norma de venit. Tu ai deductibilitate iar PFA-ul (altcineva) nu e constrans de valoarea reala. Sigur, un comision platesti pentru factura in cauza. Edited by neagu_laurentiu, 07 June 2014 - 08:37. |
#95
Posted 07 June 2014 - 09:48
Nope , sunt PFA în sistem real, dar cheltuielile cu consumabilele (toner, hârtie, etc) sunt decontate direct de SRL-ul cu care colaborez în principal. Ideea e că echipamentele gen imprimantă, telefon, laptop sunt ale mele și sunt cumpărate pe PF, înainte de a înființa PFA. Fiind și la început (am tăiat 3 facturi măricele până acum), nu mi-a fi stricat să îmi scot vreo 3.000 lei prin vânzarea echipamentelor către PFA.
|
#96
Posted 07 June 2014 - 09:53
Ce ti-am indicat era o colaborare cu un alt PFA pentru a avea cheltuieli deductibile.
|
#97
Posted 07 June 2014 - 10:36
Da, acum am înČeles, practic eu să facturez către un PFA servicii de consultanČă. Am două probleme legate de chestia asta: nu Čtiu pe nimeni, dar bănuiesc că pot găsi astfel de "prestatori de servicii". Či doi la mâna, PFA-ul respectiv poate presta servicii de consultanČă (7022 sau altceva) dacă e la normă de venit? Parcă Čtiam că e restricČionată activitatea pe normă la unele coduri CAEN. La fel e Či la mine, am 7022 Či 8559 (training), Či n-am avut voie la normă.
Merci mult. Edited by chris_t, 07 June 2014 - 10:37. |
#98
Posted 07 June 2014 - 10:44
Celalalt PFA cu norma iti factureaza tie. Tu primesti factura si ai cheltuieli deductibile.
CAEN-ul furnizorului nu te intereseaza pe tine, sunt in lista aici: http://static.anaf.r..._venit_2014.htm Iar CAEN-ul tau nu are legatura cu norma celuilalt, tu esti/ramai in sistem real. Edited by neagu_laurentiu, 07 June 2014 - 10:46. |
#100
Posted 17 June 2014 - 11:23
O întrebare: dacă lucrez cu o persoana fizica care îmi executa niște servicii si care nu are posibilitatea de a-mi face factura, am vreo posibilitate de a baga cheltuiala pe pfa? Menționez ca se va face un contract între noi. M-a gândeam la ceva dispoziție de plata pe baza contractului...
|
|
#101
Posted 17 June 2014 - 11:28
Nu poti. Doar la achizitie de marfuri/materii prime ai varianta cu intocmirea borderoului de achizitie de la persoane fizice (intra ceva palpabil) dar serviciile sunt la categoria "azi o vedem si nu e".
Edited by neagu_laurentiu, 17 June 2014 - 11:31. |
#102
Posted 17 June 2014 - 11:34
Pai practic el o sa îmi furnizeze niște resurse Grafice (imagini). Le pot considera materii prime pt aplicația pe care o fac?
|
#103
Posted 17 June 2014 - 11:57
Cat timp sunt trecute ca bunuri ce intra intr-o gestiune, da. Insa PF va trebui sa-si declare veniturile pe anul anterior, sa plateasca impozit etc. nu cred ca-i prea fericita (sigur, nu-i treaba ta asta) si daca asta va face mereu ar trebui sa aiba o forma autorizata pentru activitati comerciale.
Chestiunea e spinoasa cand nu ai acte si interpretarea legii o face ANAF-ul. BORDEROU DE ACHIZIŢIE (cod 14-4-13 şi cod 14-4-13/b) http://www.finanteha...fp1040_2004.htm Edited by neagu_laurentiu, 17 June 2014 - 12:05. |
#104
Posted 17 June 2014 - 18:09
Mersi Laurentiu, de mare ajutor de fiecare data. Nu cred ca ma complic pentru moment cu borderou. Vedem pe viitor.
In alta ordine de idei, rapizi domle astia de la finante. Pe data de 10 iunie mi-a si venit decizia de impunere recalculata pe 2014. Evident, degeaba am depus eu estimativa, ca ei au facut recalculare pe baza veniturilor de anul trecut. Eu chiar nu inteleg rahatul asta. Cum fac ei estimari asa din burta ? Pai eu iti zic, o sa fac 10.000 lei si ei vin si zic, nu o sa faci 100.000 si o sa platesti anticipat pe anul viitor. Pai daca eu am chef sa nu fac nimic anul asta ? Ce fac, le platesc impozite ? Nu dom'le, daca eu estimez ca o sa fac 10.000, apoi asa imi faci impunerea, nu dupa ce a fost. Si se mai intreaba de ce oamenii lucreaza la negru si fenteaza statul... si pe care e corect il baga la greu. Nu tu facilitati, nu tu ajutor. Si da, inca o chestie de rahat 5.5% sanatate din profit. Nu o valoare minima pe care sa o poti plati ca la pensii... nuuu... ca daca ma duc la spital sunt tratat regeste, ca doar sunt PFA bun platnic. Anu asta dau vreo 2000 EUR la sanatate si eu cand nu ma simt bine merg la spital privat sau la cabine private pentru consulatii. De ce nu exista posibilitaea de pensie si asigurari de sanate private in locul celor de stat ? Le platesc unor spitale private si ma duc la ei daca e cazul. De ce nu pot renunta la pensie ? Dar nah, nu m-a obligat nimeni sa imi fac PFA Mergem inainte. Nu ma bagati in seama, azi am fost sa imi platesc trimestrul 2 la finante Edited by alinescoo, 17 June 2014 - 18:11. |
#105
Posted 17 June 2014 - 18:16
Nu traim in USA/democratie unde tu-ti platesti sanatea unde vrei, aici e pseudodemocratie, avem socialisti la putere etc. Insa chestiunea nu tine de PFA, un salariat se confrunta cu aceleasi aspecte.
Edited by neagu_laurentiu, 17 June 2014 - 18:18. |
|
#106
Posted 17 June 2014 - 18:31
Asa este Laurentiu, dar nu este corect sa taxezi la fel venitul din salariu cu profitul dintr-o activitate comerciala. Eu poate am un utilaj care aduce profitul respectiv, nu cred ca il primeste in spital daca se strica....
|
#107
Posted 17 June 2014 - 18:48
Zi merci ca nu platesti si partea angajatorului ca la pensii. Pe de alta parte treci la SRL, te pui angajat si gata (daca-ti pui acelasi venit ca fiind salariu nu rezolvi nimic). PFA-ul a fost gandit initial ca o forma simpla si individuala de a obtine un venit dar a ajuns un fel de SRL cu un singur actionar.
Edited by neagu_laurentiu, 17 June 2014 - 19:17. |
#108
Posted 22 June 2014 - 11:17
Am un PFA infiintat la inceputul anului. Am platit prin martie vreo 900 lei (pensii + sanatate, cred) si, din cate stiu, urmeaza sa platesc la sfarsitul acestei luni aceasi suma de bani. Am declarat ca am profit 900 lei / an. Credeam ca e declarat profitul pe luna.
Diferenta dintre veniturile declarate si cele reale se plateste la sfarsitul anului? Sunt verificate platile din contul bancar? Am nevoie de extras de cont de la banca, sau e suficient registrul acela in care ar trebui sa scriu toate platile primite/facute? Nu am scris nimic in registrul de incasari si plati. Nu ma pricep. E vreo problema daca-l completez la sfarsitul anului? Voi merge la cineva care se pricepe. Ca PFA nou cu venituri relativ mici, sunt neplatitor de TVA, nu? Din cate am inteles pentru a plati TVA trebuie sa te inregistrezi ca platitor de TVA si/sau sa faci peste 50.000 euro / an. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users